Hebben jullie ook wel eens hele lieve juryleden gehad??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Re: Hebben jullie ook wel eens hele lieve juryleden gehad??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:48

@Brietje. Ik ben zelf FNRS jury en soms zie ik combinaties in een rubriek rijden die daar absoluut niet in thuis horen. Dat is dan te danken aan mijn collega-jury's. En als secretariaat zie ik soms opmerkingen op protocollen staan die ik zelf niet op zou laten durven schrijven. Wel fijn dat jij het tot nu toe altijd goed getroffen hebt.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:13

Ik heb op bij mijn B-proeven een keer op de startcoupon gehad: "wat een leuke combinatie". Ben dan geen ponyruiter meer maar vond dit wel erg leuk.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:44

Leuke combinatie heb ik wel vaker gehad.

Vorige week stond erop: Paard op de juiste manier voorgesteld.
Toen wask wel trots.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:49

Ik had een tijd geleden (in de zomer) dat de jury na de proef haar auto uitstapte en me allemaal aanwijzingen gaf. Daar was ik echt heel blij mee en ik was er gelijk mee aan de slag gegaan. Ik heb deze jury de laatste tijd echt heel vaak en ze is heel eerlijk, als iets goed gaat geeft ze een 7 of 8 en gaat iets slecht een 4 of 5. Want de meeste jury's geven alleen maar 6jes. Ook heeft ze een keer op mijn coupon 'succes' en 'ga zo door' gezet. Ik ben echt blij dat er jury's zijn die dat doen want ik rijd op tinkers in de M2 en in de Z1 en dan lachen ze je vaak gewoon uit en zeggen ze dat je een schande bent voor de dressuursport..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:48

shar_ianne schreef:
Ik had een tijd geleden (in de zomer) dat de jury na de proef haar auto uitstapte en me allemaal aanwijzingen gaf. Daar was ik echt heel blij mee en ik was er gelijk mee aan de slag gegaan. Ik heb deze jury de laatste tijd echt heel vaak en ze is heel eerlijk, als iets goed gaat geeft ze een 7 of 8 en gaat iets slecht een 4 of 5. Want de meeste jury's geven alleen maar 6jes. Ook heeft ze een keer op mijn coupon 'succes' en 'ga zo door' gezet. Ik ben echt blij dat er jury's zijn die dat doen want ik rijd op tinkers in de M2 en in de Z1 en dan lachen ze je vaak gewoon uit en zeggen ze dat je een schande bent voor de dressuursport..

Fijn om te lezen dat er toch echt juryleden zijn die je beoordelen op je proef en niet op het type paard waar je op zit. Een meisje waar ik les mee heb gehad heeft een tinker, in een paar wedstrijden waren ze door de B heen.

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:50

ik had op een wedstrijd een jury die schreef eronder 'leuk dat jullie samen zoveel plezier hebben'mijn paard vond het juryhokje namelijk wel heeeeeel erg eng, het was ook nog maar mijn tweede wedstrijd ik kreeg hem er wel langs maar iedere keer keek hij even naar de jury en daar moest ik zelf ook om lachen en de jury dus ook.

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:58

bij mijn 1e wedstrijd schrok mijn paard van de witte hekjes (was te verwachten!!)
het jurylid kwam de auto uit, gaf me zelfs wat tips.
(ik was natuurlijk ook wat nerveus!)
de proef zelf ging best goed.
en na de proef kwam het jurylid nog even zeggen dat hij vond dat ik het goed had opgelost, en hij wel geloofde in onze combinatie!
erg leuk om te horen, als je de 1e keer gaat!!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:02

cadootje schreef:
ik had op een wedstrijd een jury die schreef eronder 'leuk dat jullie samen zoveel plezier hebben'mijn paard vond het juryhokje namelijk wel heeeeeel erg eng, het was ook nog maar mijn tweede wedstrijd ik kreeg hem er wel langs maar iedere keer keek hij even naar de jury en daar moest ik zelf ook om lachen en de jury dus ook.

hahaha, ik zie je paard al iedere keer naar de jury gluren, met z'n hoofd steeds net niet in het hokje/de auto zeker ROFL

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:24

Ik vind het zelf altijd fijn als de jury nog commentaar geeft na afloop van de proef. Helaas is daar niet altijd tijd voor.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:19

Ik mocht voor het eerst een wedstrijdje rijden
op mijn verzorgpony, dat was tevens ook mijn eerste
wedstrijd..
Pony was meestal knetter gek.. en probeerde je er
echt af te hebben.. in de 2 proeven maar 1x vandoor
gegaan.. stond op mn protecol; netjes opgevangen.
en stond eronder; Op naar de KHNS jullie zijn er klaar voor.
en dan nog wel met 3 winst in 2 proeven + dagkampioen

was dus erg blij Haha! helaas was dat mijn laatste ivm
ongeluk

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:32

ik heb wel een op een wedstrijd op ander terrein gehad dat er daarnaast iets was met veel lawaai. ik kon niet op de ene lange zijde komen. toen zei de jury dat ik niet zo lang mocht blijven stappen tot ze gevraagd hadden daar te stoppen. toen had ik later ook nog 179+1, dat vond ik best toevallig, maar wel aardig

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 16:49

J0sef1entje schreef:
Afgelopen weekend had iemand die bij ons startte een proef neergezet vol met bok- en steigerpartijen, het beestje was voor het eerst buitenaf. Na het afgroeten beloonde zij hem lachend, want tussendoor liep hij best leuk. Commentaar op protocol: knap dat je bleef zitten en er om kon lachten! Tweede proef ging een stuk beter: 197 punten. commentaar: zie je wel dat hij het kan.

ik wilde dit net gaan typen en toen zag ik dat het er al stond hihi
ging over mij en mn paard ze was toen echt heeeel stout! was echt een hele leuke jury en hoop hem snel nog een keer te zien.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:07

Mijn pony was buiten nooit te houden. En toen was ik begonnen met de proef, toen vloog ie der vandoor. Toen kwam de jurylid uit de auto en zei; dat ze wel even naar de wc ging zodat ik nog even 10 minuutjes kon rijden. Daarna mocht ik nog een keer opnieuw beginnen. Maar helaas vloog ie der weer vandoor en dropte die mij bij een ander in de baan. En ging ie zelf ook nog maar eens even door alle banen heen. Toen we hem weer hadden gevongen mocht ik het nog eens proberen.

Nou dan heb je als jurylid wel heel erg veel geduld vind ik Ja

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:21

Met mijn wedstrijd met Charlie had ik echt 'n súper aardig jurylid, en daar was ik echt heel erg blij mee, want het was de eerste wedstrijd die ze liep Lachen
Ze was helemaal 'geflipt', ze vond het doodeng daar alleen in die lege bak Nagelbijten / Gniffelen
Steeds maar naar d'r ponyvriendinnetje hinnikken, als we in de richting van de stal van Bounty komen in rengalop gaan omdat ze d'r nu nog harder hoorde, ze vond 't gewoon eng Ach gut
Maar ik probeerde d'r gerust te stellen enzo, en dat is voor 'n deel gelukt, en na m'n proefje zei dat jurylid nog tegen me dat ik 't goed probeerde op te lossen, en dat ik er niks aan kon doen dat char het eng vond Lachen

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:23

Tijdens een buitenwedstrijd in de M1 ging mijn pony er als een gek vandoor tijdens de
middendraf doordat er iets mis ging in de ring naast mij. Ik dacht fijn dat word natuurlijk een dikke 2!
Maar de Jury kwam uit de auto en ik mocht de middendraf opnieuw rijden!
Mijn pony was toen zo opgefokt dat hij een geweldige middendraf liet zien kreeg een 9 Haha!
Toch fijn dat ze mij de kans gaf om hem opnieuw te rijden!!!

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:37

jaa wij juryleden zijn niet altijd de kwaaisten Tong uitsteken Knipoog

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:16

Toch wel leuk om ook eens de goeie verhalen van de jury's te horen!
Ik had 't vorige week, had lekker gereden, lekker ontspannen en voorwaarts, geen gekke dingen. De jury deed zelf de prijsuitreiking en bij iedereen die prijs had zei ie er nog even bij waar aan gewerkt moest worden, of wat goed was etc. Toen kwam ie aan bij de nr. 1, hij had nog niet gezegd wie het was, maar eerst had ie een heel betoog met lovende woorden. Paard werd goed gereden, lekker ontspannen, oortjes d'r mooi op en staart los, oefeningen werden goed uitgevoerd. Kortom een genot om naar te kijken, een voorbeeld voor anderen en paard was een happy athlete en zo voorts enzo voorts, niks anders dan goeie woorden.
Bleek toch dat ik 1e was!!! stond helemaal te trillen op m'n benen! Vond het ook zo tof en mooi om het een keer te horen! Dat je ook echt een keer beloond wordt voor iets waar je ook hard voor werkt.

xCill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:49

Ik ook wel, ik weet niet meer precies waar het was maar naar mijn idee ging het heel erg slecht, m'n pony ging een paar keer bokken omdat er koeien naast stonden en dat vond ze zogenaamd en ze wou niet meer door de hoeken heen enz. voor de rest ging het eigenlijk wel redelijk. Ik had iets van 175 punten gedacht. Reed ik langs de jury langs zei ze van hele mooie proef ik schoot spontaan in de slappe lach omdat ik dacht dat het als grapje bedoeld was..zag ik even later mijn punten 198 punten en was 1e ik had echt zo iets van huh??

hidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:53

Ik had een in augustus een 1e prijs gewonnen in de L2, nadat ik de prijs in ontvangst had genomen en weer was gaan zitten vroeg de man naast mij of ik dat ook verwacht had. Nou niet echt dus, er reden veel professionele ruiters mee enzo en schatte mijn kansen niet zo hoog. Ik had geen idee wie hij was, dus vond het een beetje een vreemde vraag. Begon hij te vertellen dat hij echt had genoten van mijn proef, en dat Hidde zo lekker liep, toen kwam ik er achter dat hij de jury was Clown
Daarna nog een poos gepraat, echt heel leuk!

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:57

Ja, ik ook Tong uitsteken

had vond ik een waardeloose proef gereden
verkeerde galop en een hele waardeloose volte en de rest ging ook niet echt geweldig en hij werd inees meega heet

was pony aan het inladen (wat niet echt wou lukken) komt broertje van een vriendinetje er aan lopen een van jullie (ik of mijn tweelig zus) had een prijs gewonnen : was ik smildegerkampioen geworden Bloos (had wel een 3 voor verkeerde galop en nog een hele 5 op die waardelose volte )

194 punten Haha!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:07

Mijn laatste wedstrijd nog. fnrs - de hele proef ging flut, pony had geen rem, geen gas, geen stuur. Uiteindelijk 209 punten, hij vond dat ik het goed had opgelost. Er waren die keer maar weinig wp gevallen door het grove rijden en een ander meisje werd helemaal de hemel in geprezen voor het super rijden, vriendelijk en netjes, qua zit en sturen. Echt een hele fijne jury.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:33

Ik moest gister 2 proeven achter elkaar starten omdat er iemand was uitgevallen. Ik mocht dus gewoon even in de bak stappen en daarna mijn volgende proef doen. Kwam de jury uit haar hokje om me tips te geven voor mijn 2e proef, ze zei dat ze bij de 1e had opgeschreven dat de impuls een beetje ontbrak. Ik moest wat spetterender rijden, mijn puntjes reed ik toch wel Tong uitsteken Wist ik dus gelijk dat ik iig al 1 winstpunt had Lachen Tweede proef had ik idd ook meer punten!

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:28

Afgelopen weekend nog, iemand was zo slim om de deur van de rijhal ineens open te trekken Boos! .
Gevolg een slidingstop voor n 10 Haha! , maarja niet daar word niet om gevraagt.
Na de proef komt de jury uit t hokje en zegt, dat heb ik niet mee gerekend hoor, daar konden jullie niks aan doen.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:02

Heb welleens van een jurylid gehoord die voordat de 1e begon, hij 20 minuten aanwijzingen ging geven op het losrijterrein.
Dan wisten de mensen beetje waar hij op ging letten enzo.
Lijkt mij best wel fijn Lachen Als je het dan niet wat vindt, luister je gewoon niet, en ga je aan de andere kant losrijden ofzo Huilen van het lachen
Maar ik zou er wel wat tips uithalen denk ik Tong uitsteken

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:49

Ik was laatst mijn 2de proef aan het rijden toen ik mijn 2de oefening ging doen. Dat was E afwenden X halthouden enkele passen achterwaarts en voorwaarts in draf. Wat doet mijn paard, toen ik ging halthouden ging hij plassen! Toen kwam de jury naar buiten en zei dat ik overnieuw mocht beginnen met mijn proef. Dat vond ik erg aardig Haha!