Kan deze commentaar op protocol??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lindsey

Re: Kan deze commentaar op protocol??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:59

oversized schreef:
Goed hoor jij je zin! We helpen gewoon als jury alle ponykinderen de vernieling in en zorgen er voor dat er niemand meer op jonge leeftijd een proef wil rijden omdat ze tot de gorn afgekraakt worden en delen hun dat mede op ongezouten wijze totdat ze zelf zo gebekt zijn dat ze van zich af durven bijten!
That's the Spirit!

Er zijn genoeg kinderen die wel een goede proef rijden en op een correcte manier met hun pony's omgaan. Die kinderen verdienen winstpunten en complimentjes.
Ook deze kinderen zijn niet perfect dus mag er gerust een kritische noot op het protocol vermeld worden.

Maar een kind wat al trekkend, schoppend, zagend en scheefzittend met de pony meelift daar kun je met de beste wil van de wereld geen positieve draai aangeven. Dus als het echt zo erg is heeft ze dat protocol gewoon verdiend. Natuurlijk is het naar en kwetsend voor zo'n kind om zo'n protocol te ontvangen. Maar daar heeft ze het toch zelf naar gemaakt.

Zij is toch diegene die zo op de pony zit.
Er schrijven genoeg pennykinderen van 10 op bokt mijn vriendin mishandeld haar pony wat moet ik doen dat wel duidelijk is dat een 12 jarige echt wel kan weten hoe ze de pony moet behandelen en een behoorlijk proefje moet rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:03

Maar dat mag niet
Dan valt het omhoog gehemelde meisje van haar troontje Verdrietig

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 18:09

runningkawa schreef:
ja dat je altijd braaf moet zijn
en dat was de jury ook,
want ik had haar er uit gemieterd wegens wreedheid tegenover het paard.
Dan had er pas een stel boze ouders en instructeur gestaan Bloos

Als het zo ernstig is zou ik dat beter vinden Ja ... dwz uit de auto stappen en uitleggen dat je een en ander niet accepteert en haar daarom uitsluit. Daar heb ik minder problemen mee want dan was het duidelijker geweest en eerlijker tov het kind (omdat je uitleg geeft) en minder kwetsend dan nu na de wedstrijd een protocol in ontvangst te moeten nemen met daarop NARE PROEF OM NAAR TE KIJKEN.... terwijl ze beide proeven hetzelfde heeft gereden... (lees op dezelfde manier)
Die boze ouders en evt instructeur zou me geen biet kunnen schelen dan konden die ook nog eens uitleg krijgen Haha! Als je uitleg geeft dan is het vaak minder kwetsend dan het op deze manier doen.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 18:10

runningkawa schreef:
Maar dat mag niet
Dan valt het omhoog gehemelde meisje van haar troontje Verdrietig

Dit slaat nergens op Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:12

Wat ik al eerder zei
Mensen die op die manier een kind laten rijden zijn niet voor reden vatbaar
Die zullen in de aanval gaan tegen de jury en ik kan me voorstellen dat de jury daarvoor past

Tuurlijk slaat dat wel ergens op
Wie laat zo'n griet nu starten...en dat het commentaar niet mag omdat dat zielig is, is omdat ze van haar troontje valt omdat ze dacht wel goed te rijden...

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 18:16

TUURLIJK! Afgod OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:18

Ja wat dan?

Jury is telkens fout Verward
Meisje is geweldig??

mag niks zeggen of alleen in watjes verpakt
Als ze nu ook zo voorzichtig reed, als of het een watje was, had ze ook nooit commentaar gehad

Het word continue omgedraaid

Als meisje aardig had gereden was er ook aardig commentaar geweest
simpel toch? Haha!

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:29

runningkawa
ben je soms boos ofzo ? Boos!
of voel je persoonlijk aangesproken ? Nors opkijken je maakt er wel een heel groot issue van vind ik en dat is het toch niet ? hoe kun je nou zeggen pokkeruitertje als je het kind niet eens kent ?
het begint bij mij zeuren om te zeuren te lijken...... Koe
en ja er zou beter op onkundige kinderen gelet kunnen worden dat ben ik met je eens maar om er nou weer zo'n groot probleem van te maken vind ik echt ''stokbrood'' Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:36

oversized schreef:
Als het zo ernstig is zou ik dat beter vinden Ja ... dwz uit de auto stappen en uitleggen dat je een en ander niet accepteert en haar daarom uitsluit. Daar heb ik minder problemen mee want dan was het duidelijker geweest en eerlijker tov het kind (omdat je uitleg geeft) en minder kwetsend dan nu na de wedstrijd een protocol in ontvangst te moeten nemen met daarop NARE PROEF OM NAAR TE KIJKEN.... terwijl ze beide proeven hetzelfde heeft gereden... (lees op dezelfde manier)
Die boze ouders en evt instructeur zou me geen biet kunnen schelen dan konden die ook nog eens uitleg krijgen Haha! Als je uitleg geeft dan is het vaak minder kwetsend dan het op deze manier doen.

Hier ben ik het totaal niet mee eens.
de jury was zo aardig dat ik m'n proef niet mocht uitrijden..... Verward
echt veel minder kwetsend? Gestoord

Ik denk net als RK dat je op deze manier als jury er er beste vanaf komt.
(geen staartje)
En dat het voor het "kind" geen bal uit maakt en dat het allemaal kwetsend is.
Het probleem lijkt me de ouders/begeleiders/instructeur. Niet de jury.

Helaas kan de jury in zo'n geval niet goed doen. Iedereen is anders en wil het anders geformuleerd hebben.
Het bericht blijft hetzelfde - je doet de pony veel pijn zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:15

Ik vind elk kind dat zit te trekken en te zagen een pokke kind (en wat ik van de ouders vind komt niet door de bokt censuur heen Tong uitsteken Lachen
Moet ze gaan tennissen, fietsen, wat ze wil, maar bij dieren uit de weg blijven...
zo simpel zie ik het
Wij kiezen er voor om bij een paard op de rug te kruipen, niet andersom.
Mogen we dan nog wat respect tonen tegenover het paard?

Daarom nogmaals hulde aan de jury
Eindelijk 1 die wat doet aan aan de krul rijders

Als het ruitertje lief was geweest naar de pony toe had ze ook geen commentaar gehad
Dus aan wie ligt het??

Toch niet aan de jury die hier door de slijk gehaald word....

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:50

Het probleem ligt in eerste instantie bij de instructie. Hoeveel ouders zijn er die ook verstand van rijden hebben?

Vervolgens ligt het probleem bij het kind. Waarom het kind schopt en zaagt moet je aan het kind vragen. Misschien zegt de instructie wel dat het zo hoort... (mag ik niet hopen maar goed..)

Vervolgens ligt er een taak bij de jury om het te constateren en er iets mee te doen.

Van in de grond boren is nog geen enkel persoon beter geworden. Naar mezelf kijkend wekt het alleen maar weerstand op. Zoals ik al eerder schreef: het commentaar van Lielle heeft waarschijnlijk meer effect.

Ik vind het in en in triest dat hier over pokkekinderen gesproken wordt. Wat een woord! Boos!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:01

creool schreef:
Ik vind het in en in triest dat hier over pokkekinderen gesproken wordt. Wat een woord! Boos!

ach idd, engeltjes zijn het Schijnheilig
alle kinderen die respectloos met dieren om gaan zijn echt engeltjes Lovers

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:07

Wat een ONZIN om het engeltjes te noemen!
Ik vind het enorm storend om kinderen op een dergelijke manier rond te zien rijden maar dan zijn het toch niet per definitie pokkekinderen? Mijn god wat een kortzichtigheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:08

idd, wat zijn het dan.....?
Het is wel altijd k..knol. pokkeknol Kl*tebok enz enz enz
Als de ruiter het verkeerd doet
Maar een kind dat het paard af zit te beulen is zeker nog steeds een schatiig durske (meisje in het plat brabants)
Nou jammer dan, bij mij niet
Paard heeft geen stem..maar die mag ook gehoord worden...

Ja nu je hier in alle rust naar woorden kunt zoeken, kwam die betreffende jury misschien ook wel tot een nettere zin op dat protocol
Maar als je je daar op hebt zitten vreten tot en met, vind ik het nog steeds erg netjes Ja

Nogmaals, was het kind lief naar haar paard geweest, had ze ook een fijne protocol gehad.

Edit: het is kortzichtig om zo'n krengetje (beter woord?) goed te praten

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:18

Leuk kind of pokkekind. Het leven is nu eenmaal niet altijd rozegeur en maneschijn. Ze zal nog wel vaker in haar leven kritiek krijgen. Daar zal ze maar aan moeten wennen.

Je kunt moeilijk iemand beschermen tot ze 18 en dus volwassen zijn. Teleurstellingen horen er nu eenmaal bij.

Kinderen onder elkaar kunnen ook hard zijn. Ze komt er heus wel overheen. Dan zit ze maar een middagje in de put dan huilt ze maar een keer. Nou en de wereld vergaat niet hoor.

Zo dringt het tenminste wel door.
Het is verdorie geen bixie wedstrijd.

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:24

Ik viel niet alleen over woorden maar vooral dat de woorden wat zeggen over de kortzichtigheid en het makkelijk veroordelen wat hier gebeurt en ik heb nergens het kind goed gepraat.

En woorden de woorden die jij hebt bedacht voor paarden komen al helemaal niet in vocabulaire voor en zou ik ook niet moeten horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:29

dan kom jij zeker nooit op het voorterrein als een proef niet helemaal naar wens is verlopen....

En dan kom je ook maar weinig op bokt
RT staat er vol van....

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:33

Het gaat behoorlijk offtopic...

Maar ik hoor het helaas wel (en voorzie dan ook keurig degene van commentaar), gelukkig vind ik de pennytopics niet interessant genoeg en kom ik het op bokt niet tegen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:34

Omdat jij daar niet komt, bestaat het dus erg veel en moet je niet doen tegen mij alsof ik ff zelf woorden bedenk.
Juist door de leeftijdcategorie waar het hier in dit topic ook om gaat.

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:39

Ik zeg niet dat je ze bedenkt, je gebruikt ze alleen maar, toch?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:42

Ik kan me op zich wel vinden in het commentaar van de jury, als het idd zo erg geweest is; alleen denk ik dat je met een genuanceerdere reactie meer effect hebt. Maar daar moet je op dat moment maar op komen, achter een toetsenbord is het al snel bedacht.

/off topic
Creool, wat een gewéldig onderschrift Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:46

Ik gebruik ze zelf nooit
Ik heb geen pokke knol en kl*tebok
Als hij het niet goed doet, kijk ik wat ik verkeerd doe

Geef alleen maar aan wat die trekkers van hun paard maken
En dan zijn ze bij mij het zelfde, in dit geval een pokke kind (en ouders die ik maar niet benoem)

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:08

Prima!

Lielle: thanks! Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:17

Als het kindruitertje 2 X dezelfde manier van rijden heeft gehanteerd en de ene jury er 139 voor geeft als eindresultaat en de andere er 177 punten, maakt het per definitie weinig uit omdat beide geen winstpunt betekent, ECHTER zal een ruitertje dat overbeoordeeld wordt er geen bal van leren, niet begrijpen waarom er geen winstpunt wordt vergeven, terwijl de jury van 139 punten meer wijsheid heeft aangereikt...

Iedereen is thuis Anky.. en ook mijn dochter is wel eens teleurgesteld als ze lagere punten krijgt... en dat hoort ook dat zorgt ervoor dat ze gedreven blijven...
extreem lage punten keer op keer kan zeer oog opend zijn om eens kritisch te gaan kijken naar bijv. instructie, zadel (past het wel) bit (niet te dik of te dun) enz...

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:18

[
Citaat:

Wij kiezen er voor om bij een paard op de rug te kruipen, niet andersom.
Mogen we dan nog wat respect tonen tegenover het paard?
Citaat:

Hee runningkawa neem je me toch serieus ???
ik zie dat je mijn wijze woorden hebt overgenomen ,leuk Knipoog