Bij wie lessen jullie???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marillion

Re: Bij wie lessen jullie???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 07:56

Heej Tara!

Naja van mij weet je het wel Tong uitsteken
Maar voor de andere zal ik het dan nog wel even plaatsen.
Ik les bij Hans en Cora Arends (www.stalarends.nl)en ik ga volgende week voor het eerst eens bij Theo Hanzon (www.hanzon-horses.nl) lessen.
Ik heb al eerder eens een clinic van Theo Hanzon gehad, en dat beviel me echt super!

groetjes ashley

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:18

ik les/heb gelest bij

privé dressuur en springen: Piet v/h klooster
club: tot voor kort Lizette dul, nu Sandra beumer
crossles: cor vreeswijk

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:27

Bij de trainer van Youngriders Clown

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:50

Ascot schreef:

Hoe heet die, ben even de naam vergeten. Clown

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:55

Ik les bij Martinus Bakker in Zijldijk. Heb daar ook mijn paarden staan. Wij hebben daar bijna dagelijks hulp bij het rijden, of door Martinus zelf of door Henk Kort. Laatstgenoemde ben ik heel blij mee..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 08:36

Ukkie_Cathy schreef:
Ik krijg les van Charles van Belle, erg fijn alleen af en toe is ie een beetje maf Gestoord
Heb een week geleden clinic gereden bij Theo Hanzon, erg leuke gast, gaf ook fijn les.

Ik dus ook Clown Pony is er stukken beter door geworden Knipoog

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:07

Ik les bij Julius van Stal pas de Deux. Hij zegt niet zo veel maar wat hij zegt...... Bijkomstig voordeel, het is mijn vriend dus hij is dagelijks aanwezig Knipoog!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:46

Ik les bij Yolande, van Stal Pas De Deux in Egmond (zie hierboven haha).

Ze heeft op hoog niveau gereden vroeger, is super streng, en ontzettend eerlijk (vooral voor het paard).

Ze drilt je compleet tot spierpijn aan toe, en als het niet goed gaat gaan we net zo lang door tot het klopt, maar je komt altijd zéér voldaan en met een rood hoofd van je paard. Haha!

Ze geeft ook lessen aan huis in de regio trouwens, maar ik rijd op de stalpaardjes! Haha!

Ik heb in de twee jaar dat ik er nu over de vloer kom een STUK meer geleerd dan de 14 jaar dat ik daarvoor heb aangemodderd. Alleen nu ben ik weer zwanger, dus kan het even niet. Bloos Daarna weer hard trainen voor de wedstrijden en zo Ja

horseman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 00:27

HA LOL Clown Leuk onderwerp en leuke reacties!

Nou euh ik durf het bijna niet te vermelden (maar waag me er toch aan). Ook ik les (ja ook instructeurs hebben zelf les nodig) bij Yo van Stal Pas de Deux Tong uitsteken .

Zij is een enorme Whoosh! slavendrijven, eist perfectie en inzet (vooral van de ruiter). Zeurt (een ander woord is nog meer van toepassing) over elk detail (zelfs tijdens het uitstappen)! Voor de rest is ze mateloos irritant door alles te zien en te onthouden. Het ergste is nog dat ze altijd gelijk heeft Boos! .......... Toegeven doe ik dat natuurlijk niet Knipoog ! Bloed, heel veel zweet en soms tranen zijn van toepassing maar de resultaten zijn er wel naar.

Ook heel erg is dat als 1 van de buurtkindjes achterstevoren op de shet gaat zitten en de staart optilt om er een euro in te doen, ze wel tevreden is Verward .

Ik ben trouwens wel een paar jaar terug toch maar met haar gaan........ Vriendjes zijn? samenwonen Lovers . Sja goede instuctie is niet makkelijk te vinden Pling , zeker niet als het ene paard ZZ licht loopt terwijl anderen nog ingereden moeten worden.

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:31

Nou ik zal het rijtje even verlengen Clown

Ik les bij Yolanda van Stal Pas des Deux. Ze is inderdaad SUPERstreng, maar daar leer je wel het meeste van natuurlijk Whoosh! Bovendien geeft ze ook complimenten als je het wel goed doet Haha! Cool
Ze heeft ervaring met heel veel verschillende soorten paarden, dus dat is ook heel handig. Ik heb met behulp van haar zelfs mijn zwarte duivel in een lieve my little pony kunnen veraderen. Nou en dat doe je niet 1 2 3 hoor haha.
Ik ben heel tevreden en zal dus ook gezellig bij haar door blijven lessen, prive is ze namelijk wel aardig Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:28

Zijn jullie soms stal Pas de Deux aan het promoten Haha!

Ik les bij Sam Dalmeyer.
Heeft een wereld aan ervaring in dressuur, springen en SGW, heeft zelfs voltige gedaan.
Heeft ervaring met alle soorten paarden, kan ook zo opnoemen welke problemen jij met je paard hebt en waar dat aan ligt en nog belangrijker hoe je dit kan oplossen. Haha! Heeft ook meeredere mogelijkheden om een probleem op te lossen, lukt het niet linksom heeft ze nog wel een stuk of 20 andere mogelijkheden om uiteindelijk hetzelfde resultaat te krijgen.
Tevens kan ze ook met zowel jonge, net zadelmakke paarden als met oudere paarden zeer goed overweg.

Wat ik ook zeer prettig vind aan Sam is dat als het mij echt niet lukt (en tja daar heb ik nu nooit last van met mijn uber brave paard Clown ) dat zij er eventjes oplklimt zodat ik zie wat ze bedoelt en dat ik daarna voel hoe het moet worden.

Ook is ze streng, duidelijk en consequent en het belangrijkste, altijd eerlijk.
Les nu zo'n 2 jaar bij haar en ben nog nooit zo tevreden geweest over instructie, en ik heb er al een paar versleten, ik wil altijd weten waarom ik iets moet doen op die manier en wat voor doel dat uiteindelijk leid. Sam hoef ik dit niet te vragen, die legt het uit zich zelf al uit. Super prettig voor mij dus.

Sam helpt mij naast het rijden ook met veel andere praktische tips en opmerkingen zodat ik het meeste kan genieten van mijn paard maar ook vice versa. Een paard heeft duidelijkheid nodig en dat geeft Sam ze. En ik merk dat mijn paard hier super op reageert Vork Ze wordt makkelijker en fijner in de omgang Haha!

Tevens komt ze iedere week vanuit Drenthe hier voor 1 dag om les te geven aan diverse ruiters in de omgeving. (Waaronder ik dus) als dat nog eens geen passie is voor de paardensport, veel mensen die niet 2 uur in de auto gaan zitten om ergens les te geven denk ik zo Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:32

Haha we kennen elkaar gewoon allemaal zo'n beetje Tong uitsteken

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:32

Ik les bij Kristel van Duren - Bodewes Knipoog Ze rijdt zelf op Grand Prix niveau, dus rijdt ook tegen bekende zoals Hans Peter Minderhoud, Aat van Essen en ga nog maar even door Knipoog

Ik les nu al een aardige tijd bij haar (mijn moeder ook), en sinds ik les heb van haar zijn mijn pony en ik met sprongen vooruit gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:38

Rock schreef:
Haha we kennen elkaar gewoon allemaal zo'n beetje Tong uitsteken

Dat had ik idd al door, Knipoog

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:04

Bij Gwen Brinksma:) Zij is super met het correct africhten/opleiden van jonge paarden!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:05

Bij Angelique en ze geeft echt super les. Romeo en ik zijn in een kleine anderhalf jaar van niet eens weten wat stelling is naar L1+1 gegaan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:03

Marijkjuh schreef:
Bij Angelique en ze geeft echt super les. Romeo en ik zijn in een kleine anderhalf jaar van niet eens weten wat stelling is naar L1+1 gegaan Haha!

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen welke Angelique?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:54

Ascot schreef:

namen svp, alleen zo'n bericht zegt niets Sigaar

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:36

sjorsie schreef:
Ascot schreef:

namen svp, alleen zo'n bericht zegt niets Sigaar

Ascot wil alleen maar interessant doen joh, ik vroeg haar nog hoe die heette maar heb er nooit antwoord op gekregen.
Nors opkijken

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:41

bij de oude eigenaar van mijn paard, ik weet niet of ik hier de naam mag vernoemen Lachen

Kevin34

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:57

Dressuurschool Carmen

jen_james

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:31

ik heb nu les bij nelleke hogenraad.
het bvalt me egt goed bij haaar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:06

marietje27 schreef:
Ascot wil alleen maar interessant doen joh, ik vroeg haar nog hoe die heette maar heb er nooit antwoord op gekregen.
Nors opkijken

Nergens voor nodig om zo vervelend te doen.
Ik mag ook wel hopen dat je weet wie dat is en zo niet, Google en de Boktwiki are your best friend.

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:10

ik krijg les van joyce v/d ende
en die rijd op Eva-rose ( Z2) die rijdt ze voor onze manege
en op Stap daar rijdt ze M2 mee

xx Haha!

SabrinaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:44

Ik krijg 1x in de week les van Karin Hengstman, heeft o.a. bij bekende springruiters gewerkt,
en rijd op dit moment een paard in het M1 en een nieuwe van haar in de B.
Ze geeft superfijn les! heb ondertussen al 5 jaar les van haar!

Bij onze ponyclub waren ook enkele gastlessen van Loes Corsel; grandprix amazone & jury.
Dat beviel me wel goed, en heb 1x bij haar thuis les gehad.
Zij gaat echt voor de perfectie, en dat heb je af en toe wel nodig, als je mee wil komen Knipoog

Wie weet, kom ik nog vaker bij haar om te lessen..