raarste uitspraken van ruiters naar juryleden toe.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Djamai

Re: raarste uitspraken van ruiters naar juryleden toe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:05

ik heb een keer een jury gehad die mijn proef zo beoordeelde (klein stukje ervan) oude proeven nog in de B dressuur

A binnen komen x halt groeten. Paard steigert vliegt naar E en het cijfer een 7

tussen A en K galop gaat te snel 8
EbE grote volte gaat sneller 8

H draf Blij dat er een muur was 8

2 winsten punten 1e plaats ik zeg dit kan niet oh zegt die jury maar ik ben dol Op de afstammeling Doruto dus vandaar deze punten.

Ik naar de bond heb mijn punten geweigert en zij opnieuw de proef beoordeeld weet je ik kreeg eigenlijk 2 verliespunten.
Ik vindt het prima om te winnen en winstpunten maar moet wel normaal blijven en niet op die manier

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:40

Djamai schreef:
Ik naar de bond heb mijn punten geweigert en zij opnieuw de proef beoordeeld weet je ik kreeg eigenlijk 2 verliespunten.

Verward

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:51

Waarschijnlijk opnieuw gereden?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:53

Lijkt me sterk, bij een officiele wedstrijd kan dit in elk geval niet, wellicht was het onderling?? Dat zou wel kunnen, onderling houden verenigingen vaak hun eigen regeltjes erop na Knipoog

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:54

Ik denk dat de proef op tape stond, dat ze die heeft opgestuurd naar de KNHS om na te laten punten.. Of zij het ook die punten waard vonden..

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:57

Dit is niet mogenlijk, als je het niet eens bent met je punten kan je hiertegen 'protest' indienen tot een half uur na de prijsuitereiking. Een tape opsturen naar de KNHS werkt niet, zoiezo niet dat ze alsnog je proef gaan beoordelen en dat je ook nog eens andere punten krijgt.

Djamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:11

Zal jullie uit de droom helpen een tape opsturen werkt dus wel als je maar goed argumenteerd waarom. Dit is niet op een ondelingen wedstrijd gereden dit was een officele wedstrijd. ik spreek ook over 20 jaar geleden. dus kan zijn dat de regels zijn veranderd maar als jij je proef op tape heb staan dan beoordelen ze de proef nog een keer. Weet niet hoelang jullie rijden maar ben geen broekie ben prof

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:17

Droom niet hoor

Ik rij inmiddels zo'n 16 jaar wedstrijd Knipoog
En ben tevens jurylid.
Geen idee hoe de regels 20 jaar geleden waren, maar als je het nu niet eens bent met je punten kan je hierover klagen tot een half uur na de prijsuitreiking.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:21

k vind het eerlijk van je dat je dat hebt gedaan:P
ik weet niet of dit erbij hoort maar goed:
ik had in oktober een wedstrijd. daar was iemand en die had een super dresuur proef gereden. 192 punten. roept ze zo door de zaal heen: Yes ik heb een wintspunt!! stond er overal aangegeven dat dit geen officiele wedstrijd was.....

Djamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:50

Cinzano schreef:
Droom niet hoor

Ik rij inmiddels zo'n 16 jaar wedstrijd Knipoog
En ben tevens jurylid.
Geen idee hoe de regels 20 jaar geleden waren, maar als je het nu niet eens bent met je punten kan je hierover klagen tot een half uur na de prijsuitreiking.

Ik heb toen ook de jury vermeld dat ik het hier niet mee eens was want dit was gewoon absurt. En vermeld dat ik de tape naar de bond stuurde. Daardoor is het terug gedraaid bij de bond. De zelfde jury zat bij de tweede beoordeling. Na die tijd heb ik hem weer gehad en hij vondt dat ik gelijk had. Heb altijd gewoon bij hem gereden en terecht mijn punten gekregen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 01:13

Een van de juryleden die regelmatig bij ons jureert staat er om bekend dat ze erg streng is. Een vriendin van mij hielp een keer mee als vrijwilliger en werd in de loop van de dag aan haar voorgesteld.

De jury zei, "I'm the mean one."
Zegt mijn vriendin, "Oh, you must be Ingrid." ROFL

Haha, echt balen dat ik er zelf niet bij was. Mijn vriendin schaamde zich kapot, maar de jury kon er zelf wel om lachen gelukkig.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 01:50

Cayenne schreef:
en tijdens het afgroeten stak ze haar middelvinger op ipv het groeten

ROFL ROFL ROFL De tranen van het lachen lopen me over de wangen!!!
Niet netjes natuurlijk, maar volgens mij kun je, als je dit als jury voor je ziet gebeuren, de jury wegdragen. Dat verwacht je toch niet?!?

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:31

GamblersCup schreef:
Cayenne schreef:
en tijdens het afgroeten stak ze haar middelvinger op ipv het groeten

ROFL ROFL ROFL De tranen van het lachen lopen me over de wangen!!!
Niet netjes natuurlijk, maar volgens mij kun je, als je dit als jury voor je ziet gebeuren, de jury wegdragen. Dat verwacht je toch niet?!?

Dit vind ik ook echt niet kunnen. Wat een gebrek aan respect. Gestoord

KimWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:30

Tja, respect naar paarden, juryleden en voorlezers is ooit ver te zoeken! Mijn V-pony had haar eerste proefje netjes gelopen, maar zou iets meer impuls mogen hebben, ik 2de proefje meer impuls proberen te rijden..... en uit het niets.. besluit mijn pony op de volte bij B de ring te verlaten in racegallop.... vervolgens kwam ik al lachend terug de ring in en vervolgde netjes mijn proef. Toen ik klaar was an had afgegroet kwam de jury naar buiten om te zeggen dat het buiten de -2 om een zeer nette proef was en dat ze het goed vond dat ik het zo fijn had opgelost (stond ook nog eens duidelijk op mijn coupon)... ik vind het de normaalste zaak van de wereld, maar volgensmij zien juryleden dat dus vaak anders! Had trouwens nog 189 punten en 1 plaats buiten de prijzen Lachen

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:46

Dat is leuk! Grappig hoor. Tong uitsteken

flubjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:37

Ik weet nog een keer op de manege bij ons.
Wij reden altijd onderlinge wedstrijden.
En er is zo'n meisje zij is altijd heel rustig heb haar echt nooit kwaad zien worden ofso.
En zij ging starten op een eigenpaard die bij ons gestald stond. En die eigenaresse zelf was er niet bij.
Dat paard MOET altijd met peeskappen rijden. Dus ging ze gewoon starten met peeskappen.
Ze mocht er niet mee rijden van de jury maar zij dacht ik ga niet zonder peeskappen rijden want stel dat het niet mag van die eigenaresse. En ze kon hejt ook niet vragen aan haar dus.
Opeens begint ze te schreeuwen tegen de Jury en ze steekt zo haar middelvinger op en loopt uit de ring Tong uitsteken

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:46

Cinzano schreef:
Dit is niet mogenlijk, als je het niet eens bent met je punten kan je hiertegen 'protest' indienen tot een half uur na de prijsuitereiking. Een tape opsturen naar de KNHS werkt niet, zoiezo niet dat ze alsnog je proef gaan beoordelen en dat je ook nog eens andere punten krijgt.

Artikel 48.1 Algemeen Wedstrijdreglement:
Tegen ( de totstandkoming van)de beoordeling van de jury is GEEN protest mogelijk.
In gevallen waarin het oordeel van de jury niet is gebaseerd op de waardering/beoordeling van de verrichtingen van een deelnemer en/of van diens paard(en) staat tot uiterlijk 30 minuten na het bekend maken van de einduitslag van de desbetreffende rubriek protest open tegen een beslissing van de jury.

In duidelijk Nederlands: Je kan nooit en te nimmer protest aandienen tegen de punten!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:57

Dat zeg ik Knipoog

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:03

Cinzano schreef:
Dat zeg ik Knipoog

Uhh, denk dat je het wel bedoelde, maar je zei het dus niet Clown Juist door erin te zetten dat je "bezwaar kon maken tegen de punten" er een hoop onduidelijkheid ontstaat. En ik denk niet dat jij er ook op zit te wachten om elke zondag een paar ontevreden deelnemers uit moet leggen dat tegen het oordeel van de jury geen beroep bestaat? Haha!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:14

Les het net even terug en had het idd een beetje 'onhandig' neergezet Clown
Maar we begrijpen elkaar Haha! Ja