Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Roane schreef:*is shot*
Niet in de ring thuishoren is misschien ook een verkeerde woordkeuze.
Ik ga dan om het 'plaatje'. Een KWPN'er, Hannoveraan of een Holsteiner maakt nou eenmaal lichtere passen en lopen wat eleganter dan de gemiddelde Shire of Clydesdale.
En dan bedoel ik niet in de A en de B, of de F.
Dan bedoel ik echt de Z, en de ZZ enzovoort.
*knip*
Fitzroy schreef:Ik houd ook niet koudbloeden. Vraag me altijd af waarom zo iemand dressuur gaat rijden zonder een daarvoor geschikt paard. Maar goed, dat is verder niet aan mij te beoordelen, dat is slechts een persoonlijke mening.
Ik beoordeel wat ik zie. Als een koudbloed gewoon fijn in de aanleuning is en netjes de onderdelen afwerkt, kan ie ook hoog scoren.
tottaly schreef:tegen me gezegd? in deze 11 wedstrijden 4 wedstrijden.
kan misschien ook aan de regio liggen ofzo,maar rijd maar een keer een wedstrijd met een fries, wedden dat je harder moet werken?
vind dat je hier eigenlijk een mening over kan geven als je ook weet hoe het is om met een fries te starten.
WowAmigo schreef:Even ter relativatie: ik ken in mijn directe omgeving 2 mensen die zeer regelmatig ten strijde trekken met een KWPN'er.
De een heeft werkelijk een schitterend dier met veel potentie, de ander gewoon een leuk paardje met nou ja, correcte gangen.
Ook deze dames zijn er regelmatig van overtuigd een geweldige proef te hebben neergezet en begrijpen 9 van de 10 keer werkelijk niet waarom die en die oefening (of de gehele proef) zo laag gepunt is (want die en die reed ook en die ging veel slechter en die had TOCH meer punten).
Ik geloof best dat je soms echt benadeeld wordt (als je een drie voor de draf krijgt moet ie al zowat achteruit gedraafd hebben volgens mij), maar soms komt gewoon de mening van de ruiter niet geheel overeen met die van de jury! En dat is dus niet voorbehouden aan koudbloeden!
Verder stikt het in mijn regio van de friezen en die staan ook regelmatig bovenaan, dus hier is het al niet vreemd meer en worden ze volgens mij ook niet echt anders beoordeeld. Verder ben ik wel van mening dat ze in den beginne gefokt zijn om voor de kar te staan en worden ze volgens mij tegenwoordig zelfs meer "rijtypisch" gefokt, omdat ze zoveel in de dressuur gebruikt worden, toch?
Fyenna schreef:Nouja..zoals de titel zegt: vinden jury's koudbloeden (haflingers, fjorden ed) in de ring juist een keer leuk en afwisselend om te zien, of hebben ze liever 'echte' sportpaarden?
Ticcie schreef:Fyenna schreef:Nouja..zoals de titel zegt: vinden jury's koudbloeden (haflingers, fjorden ed) in de ring juist een keer leuk en afwisselend om te zien, of hebben ze liever 'echte' sportpaarden?
Er is op 3 december een jurylid naar mij toekomen en die staat erom bekend dat hij het niet zo heeft voor koudbloeden, maar hij was werkelijk zot van mijn Haflinger Atlantic! Ik ben toen in E4 en E5 (dressuurproeven) twee keer tweede geworden en was er erg blij mee.
Er reden nochtans veel mooie sportpaardjes mee en de eerste was mijn vriendin met haar pony, was wel grappig gelijk.
mikeyfreak schreef:[quote="Roane
Moet de man maar eens zijn huiswerk doen, want Haflingers zijn geen koudbloeden. Net zo warmbloed als kwpn, of friezen.
Citaat:volgens mijn laatste gegevens zijn friezen en haflingers toch echt koudbloeden hoor!!!
Citaat:bij ons in friesland zie je heel veel friezen
mikeyfreak schreef:voor m'n gallop had ik ook 5-en... met als reactie: "stormt" ..... ik kan je vertellen dat m'n paardje nog nooit zo'n beheerst gallopje heeft gehad... zelfs m'n pony stormt meer!! en daar heb ik altijd 7vens voor de gallop![]()
Miss_Montana schreef:Ik zou het helemaal geweldig vinden! Is weer eens wat anders in de ringDaarbij kan een koudbloed net zo lopen als een KWPN'er enzo. Kijk maar naar Taco de fjord, geweldig als je die ziet lopen
Sjonniej schreef:Wat niet wil zeggen dat ik een hekel heb aan koudbloeden in de ring, maar je moet wel genoegen nemen met het kunnen van je paard. Als je een paard zoekt, met het toekomstbeeld om GrandPrix te gaan rijden, is het niet reeël een koudbloed te kopen. Maar kijk objectief naar je paard en neem genoegen met zijn maxima.
moniquelucky schreef:Sjonniej schreef:Wat niet wil zeggen dat ik een hekel heb aan koudbloeden in de ring, maar je moet wel genoegen nemen met het kunnen van je paard. Als je een paard zoekt, met het toekomstbeeld om GrandPrix te gaan rijden, is het niet reeël een koudbloed te kopen. Maar kijk objectief naar je paard en neem genoegen met zijn maxima.
eens, maar met mijn koudbloeden heb ik al veel gewonnen!!!
Frederika schreef:roanne hahahaha lijkt me ook geweldig om te zien anky op een fjord, super gewoon. ach ik zie om mij heen ook zat friezen en haffies die het doen in de amateursport. en ik moet heel eerlijk zijn dat als ik op wedstrijd ga ik ga om te winnen, ik wil bekers en punten en je wil niet weten hoe ziek ik ben als ik eruit wordt gereden door een haf of fjord of fries, hier wil ik alleen maar zeggen dat je onbewust of bewust eigenlijk een beetje minderwaardig doet over deze paarden, vraag het maar aan menig KWPNamazones/ruiters. maar dat sluit niet uit dat ik ze niet als concurent zou willen