Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:26

De enige regel die ik had onthouden uit de ORUN theorie *LOL*

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:56

Urielle schreef:
nee, impuls is de voorwaartse drang, opgewekt en gecontroleerd door de ruiter. Dat laatste stukje ontbrak dus Clown

okee, bedankt is goed dat ik dit weet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:04

Urielle schreef:
De enige regel die ik had onthouden uit de ORUN theorie *LOL*

Bijna! "voorwaartse drang, opgewekt en ONDER CONTROLE VAN de ruiter" Knipoog

Althans, dat was het hier.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:00

thaollat schreef:
Heyhey ik weet niet of hier al iets van is hoor.. maar wij hadden zondag een onderlinge wedstrijd en we hadden toch een jury!!

ergenis 1
- Witte bandages mogen bij onderlinge wedstrijd.. stond er op mn protecol of DIE witte bandages wel echt nodig waren??!!

ergenis 2
- er reed een mevr mee en had natuurlijk netjes een witte broek aan... maar een zwarte string.. en wat stond er op dr protecol..??!! jah of ze de volgende keer mischien een witte string aan wilde doen?!

Waar deze jury ook wel niet op let!!
Echt belachelijk!!

ergenis 3
- op elke protocol overal commentaar.. zelfs volgende keer meer tijd nemen voor het groeten.. als je netjes stilstaat.. groet en lacht naar de jury.. en weer rustig wegstapt wat is daar fout aan??

Nou deze jury staat ook in de rode lijst bij ons.. dit was niet leuk!!!

Even correct blijven Thaollat...

1: tja, FNRS reglementen geven veel ruimte voor interpretatie en deze jury heeft duidelijk een KNHS achtergrond. Daarnaast is dit jurylid vaker bij ons geweest en ging het secretariaat er van uit dat de betreffende jury wist dat bij ons hulpteugels, bandages, beenbeschermers etc. toegestaan zijn. Dit had wellicht nog een keer duidelijk gecommuniceerd kunnen worden.

2: de dame in kwestie droeg een rode string en het commentaar was letterlijk: "donkere string onder witte rijbroek kan echt niet" Wat wel erg jammer was, was dat de betreffende amazone hierdoor een punt minder voor verzorging van de ruiter kreeg (7 ipv de 8-en die overal gegeven werden die dag) en daardoor precies 1 punt te kort kwam voor haar promotiepunt.

3: veel ruiters nemen echt te weinig tijd voor het groeten. Of de paarden lopen al uit zichzelf weg. Veel ruiters (niet alle en jouw proef heb ik niet gezien Thaollat) staan stil, doen die hand naar achteren en stappen al weg nog voordat goed en wel de teugels weer in handen genomen zijn. Zelf laat ik dit ook regelmatig opschrijven als ik (FNRS) jureer.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:22

bruin schreef:
Wat een zwarte string al niet kan veroorzaken !

1. Waren ze nodig ? en hoeveel punten werden er in mindering gebracht?
2. Geheel terecht, ziet er niet uit, vooral niet als je boven op je rijbroek een zwart truitje draagt dat niet langer is dan tot de aansluiting met je rijbroek en je billenpartij dus extra uitkomt.
3. Staat er niet in de proefjes, halthouden / enkele seconden stilstaan / groeten. Daar heb je dan toch even de tijd voor nodig ?

Als jullie dat niet snappen zullen jullie een hele lange rode lijst hebben ! Slapen

Ik heb de uitslagen bekeken, maar volgens mij werd er veel boven de 210 gescoord, en ja, vanaf de wat hogere proeven wordt er meer van je verwacht. Na F8 zou je de B in mogen, moet je wel een beetje aan dat niveau voldoen. F13 had dan toch weer mooie punten !!

Beste Bruin,

Ben u wellicht de betreffende jury zelf? De uitslagen liggen nl. nog steeds in mijn auto en staan nog niet op internet. Lachen

1. Onze manegehouder heeft bepaalt dat tijdens FNRS wedstrijden hulpteugels en bandages/beenbeschermers toegestaan zijn. Het zijn immers grotendeels manegepaarden die de dag erop weer heelhuids hun werk moeten doen en in die lessen niet voor niets beenbescherming en/of hulpteugels dragen. Het secretariaat veronderstelde dit bekend bij de jury. Dit had wellicht duidelijker gecommuniceerd kunnen worden.

2. Het reglement van de FNRS schrijft niets voor over kleuren van rijbroeken of ondergoed. Letterlijk gezien voldeed de betreffende amazone aan de reglementen. Inderdaad heeft zij daar ook een 7 voor gekregen, waar alle andere ruiters voor dat onderdeel een 8 kregen. Detail is dat de amazone net hierop haar promotiepunt mis liep en dat gaf aanleiding tot discussie. Uiteraard stond de betreffende jury geheel in haar recht, maar het blijft maf 'promotiepunt misgelopen op de kleur van mijn ondergoed'. Lachen

3. Veel ruiters nemen hier inderdaad veel te weinig tijd voor. Net als dat men vaak vergeet dat vrije stap een onderdeel is dat becijferd wordt. En vrije stap is ook al geen lange teugel. Zucht.... Veel mensen die na het groeten de teugels los gooien en het paard om de hals vallen Lachen

Onze rode lijst valt gelukkig heeeeeel erg mee! Het is veel handiger om opvallende gebeurtenissen tijdens FNRS wedstrijden door te geven aan de FNRS (ik doe dat meestal zonder namen te noemen) en vaak komt er dan iets terug tijdens de terugkomdag van juryleden. En hoewel Thaollat aangeeft dat deze jury op de rode lijst staat, ben ik degene die de jury's belt en niet zij. En ik kan jullie verzekeren dat deze jury nog steeds welkom is. Lachen

Onze F13 ruiter heeft overigens niet voor niets al een aantal winstpunten in de L gereden Haha!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:26

Ilja000 schreef:
Detail is dat de amazone net hierop haar promotiepunt mis liep en dat gaf aanleiding tot discussie. Uiteraard stond de betreffende jury geheel in haar recht, maar het blijft maf 'promotiepunt misgelopen op de kleur van mijn ondergoed'. Lachen

oei...dat je winstpunt moet afhangen van de kleur van je string is wel een beetje genant Haha! Haha!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:29

De heren aan de bar hebben de betreffende dame uiteraard aan een nauwkeurig onderzoek onderworpen :p

bruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:54

Communiceren gaat goed dacht ik, bij de ***.

Eerder schrijven jullie : Zijn die ...... echt nodig. Dat houdt toch niet in dat ze niet zijn toegestaan. Dat staat er toch niet, 't is maar wat je wilt lezen. Volgens mij weten FNRS juryleden heel goed dat hulpteugels ed. kunnen op zo'n dag. Misschien vraagt men zich af of in die hogere proeven, voorbereidend op evt. de KNHS, het nodig is bandages te gebruiken. Om manegepaarden te beschermen laat je toch niet alle deelnememrs hun paard bandageren, kan ook veel mee mis gaan. Een manegehouder gebruikt ter bescherming van zijn paarden volgens mij eerder peesbeschermers. Was dit geen eigen paard, waarvan de ruiter verbaasd was door de tekst en via dit forum reageert.

Toch die sweater van de *** promoten. Kan iedereen zo'n string aan zonder dat je het ziet en haalt men zijn PP. Daarnaast was het geheel dus nog niet helemaal overtuigend in z'n niveau, anders was er wel hoger gescoord op de overige 34 onderdelen.

Je hebt gelijk. Halthouden, enkele seconden stilstaan, groeten. Dat is wat er in de proef staat. Vaak gaat dit te gehaast. Stilstaan, groeten, weg.

Verder ken ik wat mensen in de ***en ben niet in je auto geweest hoor !
Wordt nog een leuke terugkomdag voor juryleden, als jullie het gaan hebben over de kleur van een string. ( was echt wel een 'opvallende' gebeurtenis )

Verder hoop ik dat jullie in de toekomst een jury positief blijven benaderen. Volgens mij zijn alle opmerkingen op een protocol GRATIS ADVIEZEN waardoor je jezelf, het rijden en je paard kunt verbeteren. Een protocol zonder tekst daar heb je niets aan !
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-10-06 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: namen verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:57

Hm, bij ons is bandageren bij FNRS-proefjes verboden. De manegepaarden lopen met waarme ze altijd lopen (incl. eventuele peesbeschermers, strijklappen en martingalen), de privépaarden moeten zoals bij KNHS maar dan net ietsie strenger nog (hoewel dat zich vooral uit bij de ruiter: haardracht).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 06:04

Ilja000 schreef:
maar het blijft maf 'promotiepunt misgelopen op de kleur van mijn ondergoed'. Lachen

Als je winstpunt afhangt van je punt voor verzorging zit je niet goed!
Promotiepunt is net zo goed misgelopen op *hypothetisch* een 6 voor een middendraf die ook een 7 had kunnen zijn Pling

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 08:35

Urielle schreef:

Promotiepunt is net zo goed misgelopen op *hypothetisch* een 6 voor een middendraf die ook een 7 had kunnen zijn Pling

Precies, waarom nu zo'n ophef maken over 1 puntje bij de verzorging. Had betrokken amazone maar op andere onderdelen beter moeten scoren, dan was dit niet eens een discussiepunt geweest.
Ze had wsch wat langer halt moeten houden Clown

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 08:37

Fitzroy schreef:
Urielle schreef:

Precies, waarom nu zo'n ophef maken over 1 puntje bij de verzorging. Had betrokken amazone maar op andere onderdelen beter moeten scoren, dan was dit niet eens een discussiepunt geweest.
Ze had wsch wat langer halt moeten houden Clown

Nee, maar als je een 5 voor verzorging krijgt terwijl alles goed voor elkaar hebt?
(ik en nog een meisje waren de enigste 2 met jasje, de rest reed in zomertuneu.
Iedereen in zomertuneu had een 7 en wij hadden een 5..
En dan 155 punten in totaal.. Dan is het best klote..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 08:41

Toch was het RT dan ook allemaal krapjes aan.
Als je het echt goed voor elkaar hebt, ben je echt niet afhankelijk van de verzorging.
Wat mij betreft wordt dat hele onderdeel afgeschaft.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 08:43

Fitzroy schreef:
Toch was het RT dan ook allemaal krapjes aan.
Als je het echt goed voor elkaar hebt, ben je echt niet afhankelijk van de verzorging.
Wat mij betreft wordt dat hele onderdeel afgeschaft.

het was in de B bij de pony's..
De proef was echt winstpunt waardig..
bij de 2de jury had ik destijds 168 punten..
en daar liep hij niet veel anders.

Maar goed, een 5 krijgen vanwege je jasje aanhouden??

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 08:58

on topic?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 09:35

Urielle schreef:
Ilja000 schreef:
maar het blijft maf 'promotiepunt misgelopen op de kleur van mijn ondergoed'. Lachen

Hier heb je helemaal gelijk in.

Je pp niet halen hangt niet af van 1 onderdeel. Je had ook je best kunnen doen om voor een volte een 8 ipv een 5 te halen.

Dat is er ook niet gebeurd Lachen

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:07

raarste uitspraak was... *denkt*

je pony is veel te snel en het was niet te beoordelen Clown

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:10

Mijn zus had een keer op haar protocol staan "voortaan je paard invlechten " mijn arme zus had anderhalf uur staan zwoegen om de meest prachtige kleine knotjes te maken en dan zo 'n opmerking Tong uitsteken

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:13

Nou ik heb er ook wel 1. Mijn paard wilde op links niet goed buigen dus ik kreeg de tip om dan maar vooral veel op de rechterhand een volte te rijden met een losse linkerteugel.....Jullie snappen dan ook wel dat ik wel ff raar heb staan kijken toen ze dat zei Tong uitsteken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:28

Ik vond dat mijn paard niet actief genoeg galoppeerde en gaf been bij. Mijn paard was nogal ibbel en gaf een flinke bok terug, daarbij overkruisd springend. Ik pakte hem terug naar draf en sprong weer aan. Commentaar: 'Valt uit de galop'. Vast tijdens een slok koffie...

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:52

Bij een rotbok tijdens het aanspringen "paard valt geheel op voorhand.."

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:24

wahahahahaha Yess geweldige uitspraak Haha! Clown

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:32

mijn dikke dame is 5 mnd drachtig, en dat kan je goed zien,
op mn lijstje stond, meer aan conditie doen, die RUIN, lijkt wel drachtig Tong uitsteken

vond het wel lollig.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:35

Yess schreef:
Bij een rotbok tijdens het aanspringen "paard valt geheel op voorhand.."

Haha! Huilen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:07

Die had ik ook een keer, was met dat hele warme weer in juli, ik moest ergens tegen 5 uur 's middags starten, was zelf al helemaal loom van de warmte, en mijn paard ook, dus de impuls was ver te zoeken zeg maar.
Probeer ik hem weg te rijden voor een middengalop, maar hij reageerde niet zo geweldig, dus ik geef hem een por, waardoor hij bokte. Stond er ook op mijn protocol: Middengalop: 4 valt op voorhand. Ik dacht, ja, nogal wiedus, als hij met alleen zijn voorbenen aan de grond staat en een halve handstand probeert Haha!