Met OPZET (onnodig) vrijwillig de Z1-ring verlaten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: Met OPZET (onnodig) vrijwillig de Z1-ring verlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 20:44

Als je de eerste proef bent uitgesloten vanwege kreupelheid moet je te voet de ring verlaten en mag je volgens mij géén 2e proef rijden......

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:18

(heb niet alle 7 pagina's gelezen, dus het kan zijn dat dit al is gezegd door menig mensen)

aaarg dit vind ik dus echt heel erg sneu. Misschien is het een idee voor de KNHS om deze regeltjes in te voeren:
-Wie in 1 klasse meer dan -4 winstpunten heeft kan het komende jaar niet meer starten.
-De jury bepaald of de combinatie wel of niet de ring mag verlaten.

Ik denk dat je met deze 2 regeltjes al een heel eind komt.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 06:10

de jury zou aangifte moeten kunnen doen wegens belediging! Dat is de enige oplossing.

Nou is dit hopelijk een incident dat geen navolging zal krijgen, maar je moet toch eigenlijk wel een stok achter de deur hebben voor gasten die denken slimmer te zijn dan de regelementen!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 08:52

Er is mij van de week nog geadviseerd om dit te doen in de M1 Nagelbijten / Gniffelen Ik wil de selecties in de M1 mee doen maar drijg dan over de 30 wp te gaan. Vonden het natuurlijk onzin om dit te doen!!
Ik start deze zondag gewoon HC in het M2 en daarna gaan we verder met het M1, zo kunnen we ook gelijk kijken of ik wel klaar ben voor de M2. Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 08:56

mirjamalvaro schreef:
Er is mij van de week nog geadviseerd om dit te doen in de M1 Nagelbijten / Gniffelen Ik wil de selecties in de M1 mee doen maar drijg dan over de 30 wp te gaan. Vonden het natuurlijk onzin om dit te doen!!
Ik start deze zondag gewoon HC in het M2 en daarna gaan we verder met het M1, zo kunnen we ook gelijk kijken of ik wel klaar ben voor de M2. Haha!

Dat laatste zou ik NIET DOEN ..... Nagelbijten / Gniffelen
Als je HC start in de M2 mag je NIET meer terug naar de M1 !!! (Dat weet ik bijna zeker)
Start voor de zekerheid maar gewoon HC in de M1. Dat lijkt me een stuk veiliger .... Ja

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:07

CGJ12 heeft gelijk volgens mij. Je mag als je HC M2 hebt gestart volgens mij wel gewoon M1 starten daarna maar GEEN selecties meer rijden.
Dat was in ieder geval een paar jaar geleden wel zo (heb ik zelf meegemaakt) maar de KNHS wil nog wel eens wat veranderen dus misschien dat het nu opeens niet is maar ik zou de gok niet nemen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:09

hmmmm dat wordt dan even bellen naar ze Nagelbijten / Gniffelen Staat trouwens niets over in het reglement Verward

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 09:59

mirjamalvaro schreef:
hmmmm dat wordt dan even bellen naar ze Nagelbijten / Gniffelen Staat trouwens niets over in het reglement :?

Ik dacht het wel.
Er staat vast dat je alleen HC mag starten in de klassen waarin je startgerechttigd bent (je eigen klassen, of een lagere klasse).
Zo gauw er hier HC M2 wordt gestart verklaar je jezelf daarmee eigenlijk M2 aangezien je alléén in de startgerechtigde klassen HC mag starten. Zou gauw je daarna weer M1 start is de HC start in de M2 dus illegaal geweest.... Ja

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:54

Ik weet niet of dat zo werkt. Ik mag bv wel B HC springen en daarna gewoon L starten, terwijl ik volgens de redenering van CGJ niet startgerechtigd ben in het B.

KNHS bellen lijkt me het beste.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 12:11

Lielle schreef:
Ik weet niet of dat zo werkt. Ik mag bv wel B HC springen en daarna gewoon L starten, terwijl ik volgens de redenering van CGJ niet startgerechtigd ben in het B.

KNHS bellen lijkt me het beste.

Begrijpend lezen is ook een vak dunkt me.......

De situatie die jij nu schetst mag altijd (dat had ik ook geschreven... Ja).
Je mag alléén HC starten in je HUIDIGE klasse, of LAGER........ Koe

Soms word ik hier zo moe van .........
Eén ding lijkt me zeker: de mensheid gaat aan zichzelf ten onder....... Zij zijn groot en ik is klein!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:16

Maar als je genoeg winstpunten hebt in de M1 dan ben je startgerechtigd voor de M2 maar zolang je nog niet aan de 20 zit mag je volgens mij wel daarna weer M1 starten.

Persoonlijk zou ik het niet gokken ook niet na een telefoontje naar de KNHS want dan moet je ook maar net de juiste persoon aan de telefoon krijgen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:26

begrijpend lezen is een vak CGJ, zie de opmerking van katja Pling

Ik ben nl niet startgerechtigd in het B, als ik met mijn paard al L spring Pling

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:53

Ik mag inderdaad niet M2 Hc rijden Scheve mond Je moet eerst een proef in je eigen klasse rijden en dan pas mag je een proef van een klasse hoger rijden.

Hebben het dus maar om laten zetten naar HC M1. Tong uitsteken

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:12

Het zou dan mss nog een optie zijn om de amazone in kwestie inderdaad de eerste geen VP te geven, maar de toegang tot de tweede ring te weigeren. (minachting voor een jury vind ik dat trouwens...)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:32

precies, zoiets bedoel ik ook , belediging of minachting voor de jury EN de wedstrijdsport! Al sje niet wilt promoveren dan rij je maar niet of HC!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 14:49

amondi schreef:
precies, zoiets bedoel ik ook , belediging of minachting voor de jury EN de wedstrijdsport! Al sje niet wilt promoveren dan rij je maar niet of HC!

Idd!

Weet iemand ook wat betreffende amazone nu doet met het betreffende paard??

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 14:54

Relaxed schreef:
amondi schreef:

Idd!

Weet iemand ook wat betreffende amazone nu doet met het betreffende paard??

Start nog steeds Z1...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 15:10

Oo ze gaat voor de SBI in het Z1?! Tong uitsteken

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 15:46

Jeetje Relaxed moest ik eerst DVB ontcijferen en nu dit weer!
Wat is SBI Blond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:51

Dressuurcompetitie hier in het noorden. Weet niet eens wat de afkorting inhoud Knipoog

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:18

Hoe durft die amazone zoiets te doen zonder zich schuldig te voelen??? Als jij vindt dat je paard niet klaar is voor de Z2 dan start je toch gewoon niet? Is dat nou zo moeilijk? Dan train je gewoon nog even door. En sommige paarden halen nou eenmaal niet de absolute top...het lijkt wel alsof ze weet dat haar paard het niet kan en daarom in de Z1 blijft hangen....en het prijzengeld zal er ook wel mee te maken hebben. Maar waarom ze dan ergens gestart is waar geen geld te verdienen viel snap ik ook niet.

Maar ik vind het ronduit schandalig!

(ben stiekem best wel benieuwd wie het is en of desbetreffende amazone ook op Bokt zit.....Nagelbijten / Gniffelen )

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 20:39

En wat vinden jullie van mensen die jarenlang in de Z2 blijven doorrijden, hebben eindeloos veel punten bij elkaar gereden. Afentoe beeindigen ze de proef eens tussendoor voor een verliespunt, in het mom van: Hij staakt, hij is niet lekker enz enz. Hij is nog niet klaar voor het ZZ licht ( gut, al drie jaar al niet Rolleyes ). Volgens mij weten krijg je als je al debiel veel winstpunten hebt gereden in de Z2 toch een brief van het KNHS of het niet eens tijd wordt om over te stappen naar het ZZ Licht.
Ik word persoonlijk een beetje mesjokke ( leuk woord by the way) van die mensen die 'maar' blijven hangen in deze klasse.

Overigens vind ik het verhaal waarover dit topic gaat ook schandalig, en ik hoop dat het KNHS daar ook eens wat aan doet...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 21:02

liesje23 schreef:
Volgens mij weten krijg je als je al debiel veel winstpunten hebt gereden in de Z2 toch een brief van het KNHS of het niet eens tijd wordt om over te stappen naar het ZZ Licht.
Ik word persoonlijk een beetje mesjokke ( leuk woord by the way) van die mensen die 'maar' blijven hangen in deze klasse.

WELNEE!!!
Natuurlijk krijg je geen brief!
Al rijd je ook 1000 winstpunten in de Z2.

Hetzelfde geldt trouwens voor de LT........ Nagelbijten / Gniffelen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:43

@liesje: Waarom zouden mensen niet gewoon Z2 mogen blijven rijden als ze dat willen?
Als zij denken het niet te redden bij de vh ZZGP en wel plezier hebben aan het wedstrijden rijden in het Z2 is dat hun goed recht.
Je hoeft niet over, je mag.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:45

liesje23 schreef:
En wat vinden jullie van mensen die jarenlang in de Z2 blijven doorrijden, hebben eindeloos veel punten bij elkaar gereden. Afentoe beeindigen ze de proef eens tussendoor voor een verliespunt, in het mom van: Hij staakt, hij is niet lekker enz enz. Hij is nog niet klaar voor het ZZ licht ( gut, al drie jaar al niet Rolleyes ). Volgens mij weten krijg je als je al debiel veel winstpunten hebt gereden in de Z2 toch een brief van het KNHS of het niet eens tijd wordt om over te stappen naar het ZZ Licht.
...

Je mag net zo lang Z2 blijven rijden als je wilt, alleen bij 40 winstpunten stopt de KNHS met tellen. Ik zie trouwens het probleem er niet van in. Mogen die mensen toch zelf weten als ze niet willen overstappen naar ZZlicht?. Ïk vind het nogal een verschil hoor! Van Z1 naar Z2 ligt dan toch wel wat simpeler.
Maar om on-topic te blijven: Ik vind het ook echt minachting van de jury en de rest van de wedstrijdsport om zo een proef te beeindigen. Gewoon afstraffen met 10 winstpunten Haha! Haha!