Dus iedereen kwam naar me toe van....balen net die ene punt, ben je er niet ziek van?
Nou eerlijk is eerlijk, had ik beter gereden had ik beter verdiend
En als je daar niet tegen kan moet je ook niet starten.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mistral schreef:Dus iedereen kwam naar me toe van....balen net die ene punt, ben je er niet ziek van?
Anoniem schreef:Eigenlijk als ik heel eerlijk ben heb ik nog nooit de jury om toelichting gevraagd.....
!
).Remember schreef:Je hoeft toch niet te gaan om te klagen? Ik ben met zowel goede als mindere punten naar de jury gegaan voor een praatje, altijd als erg gezellig ervaren. De juryleden wilden graag vertellen over hun visie van het trainen van een paard en hoe ze de proeven graag zouden zien, en hoe mijn proef daaraan voldeed of juist afweek. Verder kun je verwachten nog wat algemene opmerkingen en tips in je zak te steken! Erg verhelderend hoor!
GeJe schreef:Remember schreef:Je hoeft toch niet te gaan om te klagen? Ik ben met zowel goede als mindere punten naar de jury gegaan voor een praatje, altijd als erg gezellig ervaren. De juryleden wilden graag vertellen over hun visie van het trainen van een paard en hoe ze de proeven graag zouden zien, en hoe mijn proef daaraan voldeed of juist afweek. Verder kun je verwachten nog wat algemene opmerkingen en tips in je zak te steken! Erg verhelderend hoor!
Niet alle juryleden zijn hier van gedient....
Nog steeds in afwachting van de uitspraak tuchtcommissie...
. Heb hier wel verbaasde gezichten gezien, maar ze vonden het allemaal leuk.
suepergirl schreef:Nog een punt is dat ik bij sommige jury's toch enigszins ervan overtuigd ben dat ze de laatste 20 jaar nooit meer een voet in de beugel hebben gezet en met hun gedachten nog steeds bij de brave klassieke paarden van vroeger zijn die heel wat simpeler te rijden waren dan de huidige dressuurpaarden.
suepergirl schreef:Nog een punt is dat ik bij sommige jury's toch enigszins ervan overtuigd ben dat ze de laatste 20 jaar nooit meer een voet in de beugel hebben gezet en met hun gedachten nog steeds bij de brave klassieke paarden van vroeger zijn die heel wat simpeler te rijden waren dan de huidige dressuurpaarden.
niet correct een paard kunnen rijden. Helaas wordt ze dit door hun instructeurs niet goed geleerd en door de juryleden te weinig afgestraft.
(en dat voor iemand van toen bijna 18..)
Nee ik vraag ook nooit opheldering over mijn punten. Klopt er iets niet in de optelling van de punten dan ga ik braaf richting het secretariaat. Ben ik het er niet mee eens: jammer dan. Het is en blijft een jurysport.
oosterhoff schreef:suepergirl schreef:Nog een punt is dat ik bij sommige jury's toch enigszins ervan overtuigd ben dat ze de laatste 20 jaar nooit meer een voet in de beugel hebben gezet en met hun gedachten nog steeds bij de brave klassieke paarden van vroeger zijn die heel wat simpeler te rijden waren dan de huidige dressuurpaarden.
Wat juist heel storend is dat mensen niet meer weten hoe ze een paard op de klassieke manier correct en braaf krijgen. En dat er velen zijn die niet enig idee hebben dat als een paard netjes net voor de loodlijn loopt totaal anders gereden wordt dan een paard wat er net achter loopt. Het verschil tussen deze groepen wordt niet gemaakt in de cijfers waardoor er veel teveel paarden achter de teugel lopen te hangen en niet actief zijn in het achterbeen.
Blijkbaar ziet het er ontspannen uit maar zulke paarden zijn gewoonweg niet aan het werk.
Hoezee voor de oudere dressuurjury's die weten tenminste nog wat rijden is!! Misschien vinden we dat oude mopperkonten maar dat is ook zeer terecht want het niveau van de gemiddelde ruiter is op zijn minst droevig te noemen. Ik snap soms niet hoe mensen op een bepaald niveau terecht zijn gekomen. Ik ben van mening dat dat komt door slechte instructie en juryleden die het ook allemaal niet meer precies weten.