ergernissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ergernissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:24

Ik probeer altijd in teneu te verschijnen....
Maar als het erg lang duurt heb ik toch echt mijn normale kleren weer aan.
Anders is mijn witte rijbroek op het einde van de dag pikzwart en niet meer schoon te krijgen....
Vaak is het veel te warm om er wat over heen te trekken of ben ik te lui om dat te doen, of ik vergeet het domweg.

Te paard mijn prijs op halen hoeft hier gelukkig niet.
Ten minste ik heb het 1 keer meegemaakt maar toen stond mijn paard al weer thuis in de wei en had ik nooit verwacht iets te winnen.
Heb toen te voet en in teneu mijn prijs opgehaald, vond de organisatie geen enkel probleem...
Ik moest toen ook al om 10 uur starten en de prijsuitreiking was pas rond 5 uur in de middag, zo lang ga ik mijn paard echt niet op de trailer laten staan.

nena21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:10

Ergenis: Als je je coupon terug krijgt en blijkt dat er een proef van een ander opstaat en de jury al verdwenen is voor je je coupon terug krijgt.
Jury `s die zo oud zijn dat ze het einde van de 40 meter niet kunnen zien en zelf al 30 jaar niet meer op een paard hebben gezeten en dan gewoon overal een 6 of een 5 voor geeft.
Voor alle gallop onderdelen een 7 krijgen en dan voor het eidcijfer gallop een 6.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:15

Het in tenue verschijnen heeft niets ermee te maken om jullie te pesten Maar de jury en (bij ons) grote, belangrijke sponsors zijn tijdens de prijsuitreiking ook netjes gekleed.
Beetje slordig om je prijs op te halen in je oude zooitje, terwijl er tegenover je een grote sponsor in pak staat.

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:24

mensen die in een losrijd ring gaan longeren
Daar kan ik me zo kwaad over maken! Er is altijd al zo weinig ruimte, en die mensen nemen dan gelijk de halve bak in beslag. Als je er niet zo op durft te stappen ben je nog niet klaar voor een wedstrijd!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:24

Ik sta nooit in een oud zooitje!
Maar de witte rijbroek is vaak vervangen door mijn normale rijbroek, die ziet er ook keurig uit.

En tja, ik heb eigenlijk nooit echt mee gemaakt dat mijn prijs werd uitgereikt door een sponser in pak!
En ik weet ook wel dat het niks met pesten te maken heeft, maar ik wil mijn moeder eigenlijk ook zo min mogelijk pesten met pikzwarte rijbroeken weer wit zien te krijgen!
Die ergert zich al genoeg aan de enorme stappel was na een wedstrijd!!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:27

Sjonniej rijdt samengestelde menwedstrijden, dat scheelt denk ik. Ik kom ook nooit sponsors in pak tegen

Sherwood, dat mag niet. Overigens ben ik het met je laatste zin niet eens. Ik (beter gezegd mijn moeder) longeer nog wel eens voor ik erop stap, niet omdat ik schrik heb, maar omdat mn Pablo aan de longe fijn los te werken is.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:44

nena21 schreef:
Ergenis: Als je je coupon terug krijgt en blijkt dat er een proef van een ander opstaat en de jury al verdwenen is voor je je coupon terug krijgt.

Dit voorkom je door jezelf gewoon netjes aan te (laten) melden...

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:47

sherwood schreef:
Daar kan ik me zo kwaad over maken! Er is altijd al zo weinig ruimte, en die mensen nemen dan gelijk de halve bak in beslag. Als je er niet zo op durft te stappen ben je nog niet klaar voor een wedstrijd!

Een jong paard mag toch best even de benen strekken aan de longe? Vind ik niks mis mee hoor! En wanneer de concoursorganisatie geen aparte plek heeft vrijgehouden om te longeren, ga ik ook gewoon op het inrijterrein staan. Een knol met een beetje power aan de longe kan daarna onder de man nog wel gigantisch voor de dag komen waardoor hij blijkbaar toch écht wel klaar is voor een wedstrijdje

nena21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:29

Buiten meld je je altijd even aan maar indoor is dat bij ons niet gebruikelijk zeker niet als een jury boven in een hokje zit. De coupons liggen dan als het goed is op volgorde..

En ja het is vreselijk irri als er iemand zijn paard aan de longs heeft en de halve bak in beslag neemt en de rest het met een klein stukje moet doen. Is daar geen regel voor??? Je mag toch ook geen bijzet gebruiken voor die tijd omdat je paard dan lekkerder loopt

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:32

Het is niet toegestaan om op een inrijterrein te longeren maar helaas het gebeurt...... En ik snap best dat ie van de frisse kan zijn, maar ik hoop dat je ook begrijpt dat de paarden die wel al onder de man gereden worden hier iets te vrolijk van kunnen worden! Ik ben dus inderdaad iemand die direct aan de bel trekt als iemand dit denkt te gaan doen.......

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:37

Ik vind ook dat longeren op het losrijterrein echt niet kan. Dan longeer je maar thuis om de ergste frissigheid eraf te halen.

Het is trouwens ook niet meer toegestaan tenzij de organisatie uitdrukkelijk toestemming geeft.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:39

Fitzroy schreef:

Het is trouwens ook niet meer toegestaan tenzij de organisatie uitdrukkelijk toestemming geeft.

Dan zijn ze bij mij slecht af....driemaal raden wie de organisatie doet???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:42

Longeren heb ik geen problemen mee!

Liever even het paard aan de longe laten uitholen dan tussen de overige deelnemers door met de ruiter erop!!
Dat vind ik nog veel vervelender en gevaarlijker.

Trouwens ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand ging longeren in een volle inrijbak, dit gebeurd dan meestal in de longeercirkel of appart stukje waar niemand aan het rijden is.

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:45

Mag ik ook nog even een ergenis ingooien als pensionklant op een wedstrijdstal (rijd overigens vaak zelf mee )?

- deelnemers die een box huren en vervolgens rustig meerdere boxen pakken waaronder die van de pensionklanten.
- dezelfde mensen die vervolgens de gehele garderobe en tuigage in het gangpad neer knikkeren, terwijl 1 van de stalregels is dat de gangpaden vrij dienen te zijn.
- En deelnemers die de inrijhal en de wedstrijdring niet genoeg vinden en vervolgens de longeerring in pikken wat op dat moment het enige is waar de pensionklanten gebruik van kunnen maken. En dan wordt het nog niet eens gebruikt om te longeren maar om aan de hand te stappen.

Gelukkig hebben we een hele fijn pensionhouder en goed secretariaat die een oogje in het zeil houd en het naar tevredenheid op lost. Maar op dat moment stijgt het frustratie gehalte als pensionklant zijnde wel enorm.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:13

Om eerlijk te zijn heb ik nog helemaal geen ergenissen gehad tijdens wedstrijden...
Alles wordt altijd perfect geregeld in mijn ogen

Ik heb alleen één keer meegemaakt dat ik heel lang moest wachten op de prijsuitreiking, maar goed...dat kan natuurlijk gebeuren

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:51

Ik longeer vaak op concours, maar dan vraag ik wel van tevoren even of daar een mogelijkheid (lees longeerbak oid) voor is.
Kan het niet dan kies ik ervoor dat thuis te doen, ik zou ook echt goed pissig worden als iemand in een volle losrijbak gaat longeren (want dan gaat die van mij echt wel mee doen)

of een paard niet klaar zou zijn als hij even aan de longe moet..? onzin, zat paarden die echt hoog lopen, met professionele ruiters (ook springruiters, dus met lef ) gaan op concours eerst even een rondje zonder ruiter lopen. Voor iedereen vaak wel zo veilig.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:06

nena21 schreef:
Buiten meld je je altijd even aan maar indoor is dat bij ons niet gebruikelijk zeker niet als een jury boven in een hokje zit. De coupons liggen dan als het goed is op volgorde..

Ook buiten melden ruiters zich niet altijd aan. Het komt regelmatig voor dat de ruiter al in de ring is en de voorlezer op zijn/haar plek gaat staan zonder eerst naar de auto te komen.

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:08

Toen ik voor het eerst buiten starte moet ik eerlijk zeggen wist ik niet eens dat je je moest melden

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 09:31

talented schreef:

Een jong paard mag toch best even de benen strekken aan de longe? Vind ik niks mis mee hoor! En wanneer de concoursorganisatie geen aparte plek heeft vrijgehouden om te longeren, ga ik ook gewoon op het inrijterrein staan. Een knol met een beetje power aan de longe kan daarna onder de man nog wel gigantisch voor de dag komen waardoor hij blijkbaar toch écht wel klaar is voor een wedstrijdje

Dan ben jij dus precies zo'n persoon waar ik groen en geel van wordt, en zo te lezen het gros van de mensen hier. Gaat er dan geen lampje branden? Dat is echt zo gruwelijk irritant.
En weet je wat nog het meest frustrerende is? De gene die staat te longeren is zo onbeschoft om dat dus in de losrijdring te doen, terwijl dat dus niet eens mag, en de rest is zo beleefd om je er nog de ruimte voor te geven ook....
In princiepe heb ik er wel eens aan gedacht om gewoon door die longe heen te rijden. Maar ik heb het maar niet gedaan, ik houd niet van ruzie en problemen.
Maar steeds weer als ik dat zie, krijg ik die neiging.
En nee ik blijf er bij dat je nog niet 100% klaar bent om op wedstrijd te gaan als je nog moet longeren voor je er op gaat. Loswerken behoor je al rijdende ook te kunnen. Juist op een wedstrijd.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 09:40

Heeft niets met kunnen te maken, wel met prettiger vinden Verder ben ik het met je eens.

Pava

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:15

Fitzroy schreef:
Ik vind ook dat longeren op het losrijterrein echt niet kan. Dan longeer je maar thuis om de ergste frissigheid eraf te halen.

Da's dan knap vervelend als je een paard met zadeldwang hebt...

Mijn paard moest ik toen ie 4 en 5 was echt nog wel longeren op vreemd terrein. Hij raakte nog zo gespannen van de entourage dat ie echt blokkeerde in de rug. 5 minuten longeren was een perfecte oplossing. Overigens ging ik ook alleen naar wedstrijdterreinen waar dat mogelijk was.

valori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:14

Longeren OK, maar alleen als er een apart terrein voor is, anders vind ik het zeer asociaal. Mijn paard windt zich altijd heel erg op als er een paard gelongeerd wordt en niet alleen die van mij. Dus je bezorgt er veel anderen problemen mee. Als je paard zadeldwang heeft dan stap je maar even aan de hand, dan gaat het ook over.

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:22

sherwood schreef:
talented schreef:

Dan ben jij dus precies zo'n persoon waar ik groen en geel van wordt, en zo te lezen het gros van de mensen hier. Gaat er dan geen lampje branden? Dat is echt zo gruwelijk irritant.
En weet je wat nog het meest frustrerende is? De gene die staat te longeren is zo onbeschoft om dat dus in de losrijdring te doen, terwijl dat dus niet eens mag, en de rest is zo beleefd om je er nog de ruimte voor te geven ook....
In princiepe heb ik er wel eens aan gedacht om gewoon door die longe heen te rijden. Maar ik heb het maar niet gedaan, ik houd niet van ruzie en problemen.
Maar steeds weer als ik dat zie, krijg ik die neiging.
En nee ik blijf er bij dat je nog niet 100% klaar bent om op wedstrijd te gaan als je nog moet longeren voor je er op gaat. Loswerken behoor je al rijdende ook te kunnen. Juist op een wedstrijd.

Dat je op een shire gelijk een zadel kunt gooien en er rondje mee rond kunt tuffen, hoef je er nog niet van uit te gaan dat dit met elk dier mogelijk is. Uiteraard hou ik wel rekening met andere mensen, maar wanneer de wedstrijd geen plaats biedt voor longeren, doe ik dit inderdaad in een hoek van de losriij ring!

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:24

valori schreef:
Longeren OK, maar alleen als er een apart terrein voor is, anders vind ik het zeer asociaal. Mijn paard windt zich altijd heel erg op als er een paard gelongeerd wordt en niet alleen die van mij. Dus je bezorgt er veel anderen problemen mee. Als je paard zadeldwang heeft dan stap je maar even aan de hand, dan gaat het ook over.

Daar sluit ik me bij aan.

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:39

sherwood schreef:

Longeren mag alleen als daar een ruimte voor is afgezet. Als dat niet het geval is mag je er gewoon wat van zeggen of de federatievertegenwoordiger waarschuwen. Is wel ergens terug te vinden in de reglementen.

Ik ben het met je eens, ik kan me hier soms ook behoorlijk aan ergeren. Meestal valt het met dat longeren wel mee, maar sommige mensen.....