Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
billy3105 schreef:Ik heb de basissport behaald via school (breda) dit jaar. voorheen boden ze enkel aspirant aan maar door 6 zeer strevende leerlingen boden ze 1 malig de bassissport aan. Ook een ander les patroon gevolgd met cursussen van flex chair, osteo houding zit lessen etc. Was erg leerzaam maar wel erg zwaar! Ben blij dat ik hem behaald heb.
Het niveau lag bij ons examen best hoog evenals het theorie examen. Denk dat ze de eisen wat aangetrokken hebben
darkadia schreef:Vond niveau orun toen ook niet super. Heb er toen wel wat dingen geleerd, maar focus lag mijns inziens teveel op standaardpaard en plaatje ipv dat je leerde echt naar t paard te kijken.
Heb mijn papiertje destijds (2009) dan ook niet behaald en start dit najaar bij de Voest Academy. Ook daar zijn dingen waar ik niet 100% achter sta maar meer dan de ORUN. Heb er dan ook super veel zin in!
riegje schreef:darkadia schreef:Vond niveau orun toen ook niet super. Heb er toen wel wat dingen geleerd, maar focus lag mijns inziens teveel op standaardpaard en plaatje ipv dat je leerde echt naar t paard te kijken.
Heb mijn papiertje destijds (2009) dan ook niet behaald en start dit najaar bij de Voest Academy. Ook daar zijn dingen waar ik niet 100% achter sta maar meer dan de ORUN. Heb er dan ook super veel zin in!
Mee eens, Er deed bij ons een vrouwtje mee met een western achtergrond.
Had een basiskennis en kon rijden. Top!
Maar het vrouwtje wat de cursus gaf kon niet verder nadenken buiten d'r eigen straatje en was zooo beperkt en star. T was gewoon gênant.
Elke discussie werd afkapt omdat ze inhoudelijk geen fatsoenlijk antwoord kon geven.
Nou dat moet dan een voorbeeld zijn van de KNHS. blegh
En zijn helaas vele van dit soort instructeurs
Beperkt en erg kortzichtig vooral napraten wat een ander zegt.
Totaal geen idee van hoe het menselijk lijf werkt of hoe het paard werkt.
Biomechanica bio wattes
en maar roepen, benen stil en tenen naar binnen. handen stil en hoofd omhoog.
Maar waarom kan die persoon z'n benen niet stil houden en staan z'n tenen naar buiten en gaan de handen alle kanten op en zakt het hoofd steeds naar beneden.
Niet omdat hij het niet wil of niet kan.
Kelly_ann schreef:Ik deel de lessen in voor mijn groepjes. Ze mogen van mij ook op het bord schrijven op wie ze de volgende week graag willen. Een groepje doet zo praktisch hun eigen indeling. Inclusief hartjes en kusjes haha!
De meeste ruiters hebben zo hun eigen favoriet. Maar ik moedig wel aan om af en toe een ander paard te proberen. Dan zeg ik tegen ze: "Kies volgende week eens een andere" en dan gaat de club bij het uitstappen in discussie wie op wie zal gaan rijden.
Als iemand bang is of niet wil/durft ben ik niet zo moeilijk als ze willen ruilen.