Kim_Peters schreef:Sorry dat ik hier zomaar tussendoor kom maar kan iemand mij vertellen op welke tijdstippen de vooropleidingen gegeven worden? Ik werk namelijk 40 uur en ben bang dat het niet in te plannen is met mijn werk. Ben ook benieuwd naar de moeilijkheidsgraad van de examens. Is het aan te raden om de vooropleiding te volgen of is het ook mogelijk/te doen om enkel examen te doen?
Alvast bedankt!
Examens kan je ook los doen, 35 euro per los examen. Ik heb het in 1x gehaald, maar met lesgeven moet je dan wel ervaring hebben. Theorie is als je goed kunt leren onnodig om de cursus te volgen, gewoon boeken bestellen. Middagje leren, en je kent het

Ik kan niet beoordelen hoe goed jij kan lesgeven, longeren, en kan rijden.
Longeren moet je wel even een paar dingetjes weten, zoals touw goed oprollen, als het paard niet wilt stoppen dat je dan de zweep voor de neus doet en niet alleen maar HOOO blijft roepen, afwisselend links en rechts, telkens wat hoger, schakelen in tempo, contact houden, binnenstelling. En uitleggen waarom je deze methode kiest. ( Ik had bijzet teugels in plaats van touwtjes) Waarom je de lijn zo bevestigd, maar dat kan je ook allemaal in het boekje lezen.
Praktijk en omgang is ook goed te leren vanuit een boek. Dus daar een cursus voor volgens vind ik naar mijn mening onnodig.

Super happy!
). Dus je kunt wel beginnen tussen de voorbenen (touwtje dubbel om de singel of door ring en dan doorhalen) en dan naar bit en dan naar singel. Dit kwam uit een evaluatiemoment dat de instructeurs en de beoordelaars hebben gehad.