Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sietske83 schreef:Ik zal echt niet verder gaan.
Heb nu de opleiding eerste fase orun met eigen rijden dus niveau 2.
Heb nadien direct gezegd dat ik niet verder ga aangezien ik het nooit zal terug verdienen.
Gaf zelf eerste priveles hobbymatig ben er nu al een tijd mee gestopt.
Dus het houd voor mij verder op.
Mar_Nimbus schreef:mag ik zo vrij zijn om je te vragen wat een instructeur ongeveer krijgt bruto per uur lesgeven op manege ?hier nog 1
ik heb ook orun niveau 2 gedaan en kon daarmee lesgeven bij ons op de manege
ben nu van stal veranderd dus gestopt met lesgeven
en voor die twee uurtjes per week die ik in de avond les gaf vond ik het bedrag van toen al meer dan genoeg
dit is er bijna niet meer uit te halen
Rose21 schreef:Jammer dat op deze manier de drempel voor veel mensen te hoog is geworden.... Ik vraag mij af wat de HOOFDreden is van deze verandering... Kwaliteit of geld!
Website NOC*NSF 07 feb 2012 http://www.nocnsf.nl/cms/showpage.aspx?id=8704 schreef:Opleidingen
Zowel de FNRS als KNHS bieden opleidingen aan op diverse paardensportgebieden. Beide organisaties hebben stappen genomen om tot een integratie te komen op een aantal onderdelen. Er zijn in korte tijd forse stappen gezet naar meer eenheid in deze markt door een gezamenlijk kwalificatiedossier. Een flink aantal vernieuwingen zal in het derde kwartaal van 2012 geïmplementeerd worden.
Sportstructuur
Ook wordt er gekeken naar de mogelijkheden van een integrale sportstructuur. De KNHS en FNRS streven er naar om de doorstroom van het FNRS wedstrijdcircuit (F proeven met manegepaarden) naar het KNHS wedstrijdcircuit te vereenvoudigen. Daarnaast wordt er gekeken of er samenwerkingsmogelijkheden zijn voor het opleiden van juryleden. De leden van de FNRS, de ruitersportcentra, hebben aangegeven veel belang te hechten aan het onderscheidend vermogen van de bij de FNRS aangesloten bedrijven. Dit moet dan ook in de markt overeind blijven.
jameyskatje schreef:ik heb me ook ingeschreven voor de eerste module Horsemanship (HM2-1. HM2-2 en dus ook HM2-3 = longeren)
Ik kreeg wel een bevestiging maar daar stond mijn naam niet in de lijst, misschien hebben ze een foutje gemaakt dus ik heb ze net even een bericht terug gestuurd.
Zag wel op de lijst dat er al best veel aanmeldingen zijn. voor het longeren al 7, voor de HM2-1 al 10 en de HM2-2 ook 7. En daar kom ik dan nog bij als het goed is.
Weet iemand hoeveel mensen er minimaal en hoeveel er maximaal kunnen/moeten inschrijven?
Lielle schreef:Dat klopt zie vraag 6. Vind het wel heel sneu voor degenen die nu nog aan de opleiding moeten beginnen. Zit toch wel een enorm verschil tussen straks vooropleiding plus niveau-3 en de mensen die nu niveau-2 zonder rijden hebben gedaan en niet eens voldoen aan de sporteisen (en misschien zelden op een paard hebben gezeten).volgens mij is dat helemaal niet zo, en geldt dat alleen voor degenen die vanaf september de nieuwe ORUN-2 gaan doen.
lindabrother schreef:Volgens mij komt er in de toekomst een tekort aan instructeurswie doet nou zon opleiding voor zoveel geld....