de nieuwe uitslagenverwerking en de gevolgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: de nieuwe uitslagenverwerking en de gevolgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:47

Heel goed, dat heeft de KNHS dan weer goed opgelost!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:21

texelse schreef:
Uiteraard is de winstpunt omgezet in een verliespunt. De verenging is ingelicht door de knhs en deze dame heeft een (officiële) waarschuwing gekregen.
Wat een grof verhaal, hoe haalt zo iemand dat in het hoofd?!
Een officiële waarschuwing vind ik hier ook niet voldoende, dat mag van mij veel harder aangepakt worden met minimaal een schorsing, oftewel te voet stelling van een paar maanden en daar mag van mij ook nog een boete bij.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:24

Hoe het precies opgelost is daar durf ik m'n hand niet voor in het vuur te steken, feit is wel dat het niet zomaar alleen ongedaan gemaakt is.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:24

Echt schandalig! Dikke boete, tevoetstelling en als vereniging zou ik deze persoon ook niet meer als functionaris willen hebben.

Ik heb vorig jaar voor een andere vereniging al een keer een deel van de organisatie van een dressuurwedstrijd gedaan met het huidige concoursprogramma. Dit jaar doe ik het voor onze eigen vereniging voor het eerst helemaal. Moet zeggen dat ik het best wel spannend vind hoor. Straks vergeet ik iets of doe ik iets fout waardoor het hele systeem tijdens de wedstrijd op de hobbel gaat. :D

Als jury heb ik inmiddels een paar keer met het nieuwe systeem gewerkt, daar merk je eigenlijk geen verschil. Alleen het ondertekenen van de uitslagen na afloop, maar verder niet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:28

Volgende week moet ik voor het eerst op een groot evenement jureren. Dan ben ik eens benieuwd hoe snel de uitslagen komen (en hoe lang ik moet wachten voordat ik de lijst kan ondertekenen).
In de P&S van afgelopen week stond ook nog een stuk over de uitslagverwerking.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:19

kleinvosje schreef:
ik heb tot nu toe geen problemen ondervonden. De verenigingen zijn allemaal goed op de hoogte van de nieuwe gang van zaken, ik merk alleen vanuit de KNHS wat problemen. Heb nu een aantal wedstrijden gehad waarbij er geen juryrapport was verzonden door de KNHS...

Die word ook niet meer verstuurd die moet de vereniging zelf uitprinten
Iedere vereniging heeft daar een mail van gehad

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:19

Kijk, dat wist ik niet, en die vereniging blijkbaar ook niet... Thanks voor de info!

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:26

ben sec van onze vereniging en organiseer de wedstrijden heb die mail dus zelf gehad maar eigenlijk niet helemaal gelezen totdat me ineens een licht ging branden toen ik een week voor onze wedstrijd nog geen envelop had gehad
Toen dacht ik o ja heb een mail gehad van de knhs met het adres waar de uitslagen naartoe moesten
Las het nog eens over en zag toen staan dat de rapporten dus zelf geprint moesten worden
en alles gemailed of verstuurd kon worden naar de knhs in 1 bestand ( moet je natuurlijk wel een scanner hebben anders werkt het niet daarom is de knhs zo vriendelijk geweest een antwoordnummer te geven zodat je alles op kan sturen zonder porto kosten )

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:31

Vandaar. Vind het dan wel weer jammer dat juryleden niet op de hoogte gebracht worden van dit soort kleine dingen, dan had ik de vereniging erop kunnen wijzen. Nou ja, jammer de bammer, ze hadden het zelf blijkbaar ook gewoon even beter moeten lezen...

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:06

kan me wel voorstellen dat het vergeten werd geloof dat die mails al heel ver voor de regel inging rond zijn gestuurd
Dus ja als je dan veel mail krijgt en geen computer geheugen hebt kan ik me voorstellen dat sommige het vergeten
Scum hoe is trouwens jullie wedstrijd in feb gegaan

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:19

Kan iemand me vertellen waar op de site van de KNHS ik dat bestand kan vinden? Ik ben sinds kort wedstrijdsecretaris maar heb die mail niet.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 07:50

Uitslagen lijsten gaat op zich prima.
Afgelopen weekend was het wat lastig. Mijn eigen paard deed mee in de klasse die ik moest jureren en is dus 2x door de eerste jury gejureerd. Om dit duidelijk in de uitslagenlijst te krijgen, lukte het secretariaat niet. We hebben het er dus maar beide met de hand bijgeschreven.

In dat zelfde weekend maakte ik ook nog wat aparts mee.
Een jury had zich 1 puntje verteld bij twee proeven. Secretariaat melde dat tussendoor bij de jury. Staat de jury erop om het zelf ook nog een x na te tellen (en dat terwijl er geen sprake was dat er door dit telfoutje ineens een winstpunt ontstond of kwam te vervallen). Ze wilde dit doen na de laatste combinaties van de volgende rubriek waardoor iedereen een uur en een kwartier moest wachten op de uitslag (reglementair 1/2 uur toegestaan).

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 07:52

Jammer is dat, maar dat zou je bij de coupons ook gehad kunnen hebben toch? Dat is op zich geen "nadeel" van het nieuwe systeem. Wel vervelend dat iemand dat protocol dan niet even tussendoor wil tellen. Al was het na de ene proef het ene protocol en na de andere proef het 2e.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 07:55

Blijkbaar geeft het zetten van een handtekening op de uitslagenlijst toch een ander verantwoordelijkheidgevoel.
Dat was denk ik ook de bedoeling geweest van de invoering van dit nieuwe systeem maar daar moeten we natuurlijk niet in doorslaan.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:57

Voor het wedstrijd raport stond er een link in de mail
even dus een mail sturen naar wedstrijdzaken bij de knhs

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:45

Onze wedstrijd was top! We zaten hartstikke vol en kregen hele fijne reacties van de ruiters. Volgend jaar doen we het weer :)
Ik heb je wel gemist goldwing ;)

Programma van komend weekend gezien. En ik ben nog steeds benieuwd of ik lang zal moeten wachten. Ik denk dat ik een schaduwlijst bij ga houden.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:57

Ja ging niet kleinkind kwam op bezoek ja en dan ga ik niet ergens naar wedstrijd
Fijn dat het leuk was want daar doe je het toch voor he je wil zelf ook wel een leuke dag hebben als je je hele dag op moet offeren om anderen wedstrijd te laten rijden

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:47

Afgelopen weekend voor het eerst op een CH. Ondanks dat de organisatie ontzettend hun best heeft gedaan moest ik toch 2 uur wachten op de lijsten. De andere juryleden vonden het te lang duren en die gingen naar huis. Die zijn de volgende dag terug gegaan om te ondertekenen. Maar aangezien ik de volgende dag niet weer erheen kon moest ik wachten.
Ik ga toch eens nadenken of ik de grote evenementen nog wel wil jureren.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:50

Oei, dat is heel vervelend scum, ik zou er ook niet blij mee zijn als ik zo lang moest wachten hoor. Maar het zet je wel aan het denken inderdaad!

Ik heb zaterdag ook weer gejureerd, en ik heb netjes mijn lijst afgetekend. Voor mij waren twee andere juryleden geweest, en die hebben niet getekend 'want dat hebben ze nooit hoeven doen en nu dus ook niet' ...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:54

@kleinvosje: dan hebben die jurylede niet erg goed opgelet op de berichten/informatie die ze van de knhs gekregen hebben.
@Scum: heb jij een idee waardoor het toch nog zo lang duurde?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:56

Dat vind ik ook Texelse, en zelfs toen er door het secretariaat nog eens op gewezen werd dat het moest, deden ze het niet. Helaas weet ik niet welke jury's het waren, anders zou ik ze zelf even mailen...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:57

Laat de organisatie het maar aan de knhs doorgeven, die zullen het sowieso zien op de lijsten die ze toegestuurd krijgen, dan kan van daaruit even wat geregeld worden. Dat moeten wij "als collega's onder elkaar" niet hoeven regelen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:34

Maar je hoeft helemaal geen twee uur te wachten of de volgende dag terug te gaan.
Als de vereniging te laat is met de uitslagen, dan mag je eigen lijst ondertekenen en inleveren. Dus volgende keer zelf even een lijst met punten bijhouden!

http://www.knhs.nl/Kennisbank-cat.asp?p ... wsID=23309

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:48

Wij organiseren komend weekend voor het eerst een concours met het nieuwe systeem. Ik heb in de bevestigingsbrief voor de juryleden voor de zekerheid maar alvast een zinnetje opgenomen over het ondertekenen van de uitslagenlijsten voor vertrek. Leek me wel een handige reminder voor alle partijen.

Ik hoop dat het bij ons ook vlotjes draait zodat ik de lijsten vrijwel direct na afloop van de rubriek kan laten tekenen door de jury. Direct de prijsuitreiking er achteraan en klaar! :D hoop ik.........

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:20

asjemenou schreef:
Maar je hoeft helemaal geen twee uur te wachten of de volgende dag terug te gaan.
Als de vereniging te laat is met de uitslagen, dan mag je eigen lijst ondertekenen en inleveren. Dus volgende keer zelf even een lijst met punten bijhouden!

http://www.knhs.nl/Kennisbank-cat.asp?p ... wsID=23309

Dat weet ik, en ik tel het ook altijd vluchtig even na. Maar als je toch een rekenfoutje hebt, en er is een verschil moet je zeker terug om opnieuw te ondertekenen? Daar heb ik geen trek in :n.