Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MeFlower schreef:ach ja....als je gewoon goed rijd zit je meestal goed, toch?!
ik heb het zelden meegemaakt dat er heel laag gejureerd was. over het algemeen zijn ze in de M dressuur (waar ik momenteel rijd) best loyaal en als het een keer minder is ligt dat helemaal aan mij. ik ben best te spreken over de juryleden!
NoGo schreef:Excuses: ook ik was oftopic...
Ik denk dat het misschien toch handig is als er een schaduw jury meekijkt of als er standaard bij een wedstrijd gewoon 2 jury's jureren?
WenK schreef:Ik vind het persoonlijk wel eens lastig waar ik 'een oogje dicht moet knijpen' en waar ik moet punten naar waar ik zie. Ik lees hier ook verschillende reacties op het geven van een VP(waardig) in de B. De een geeft aan daar van weg te blijven en dus een oogje dicht te knijpen, de ander geeft aan dat een slecht gereden onderdeel een slecht cijfer is.
raket schreef:Zaterdag zelf gestart met fijn jurycommentaar waar ik me helemaal in kon vinden, dan ga ik toch met een fijn gevoel naar huis als amazone zijnde, daar kan ik ook echt wat mee. Zo wil ik zelf ook mensen naar huis laten gaan.
) dan ik met een dikke winstpunt zou zijn geweest.
Maar een deelnemer voelt het "verlies" wel degelijk! Ook al is er niets aan de hand. Maar thuis komen dat je eigenlijk niet kan rijden ( zo lees ik verlies in de B) vind ik persoonlijk een loodzware afstraffing. Leuk hoor, je koopt een beestje, na verloop van tijd denk je, gaaf, ik ga eens starten. Krijg je mee naar huis dat je er geen hout van kan. Ik blijf het echt een afstraffing vinden. femiaans schreef:En wat nu, beste WenK, als het een verhaal is dat het NIET alleen tussen juryleden is, maar dat het verhaal breeduit in de media wordt vermeld. Het is geen verhaal van jouw woord tegen de ander, het secretariaat is getuige ( leest de coupons na) de desbetreffende schrijfster weet al helemaal van niets! Bewijs is er niet doordat de coupon zogenaamd is verscheurd, dus wordt er smaad gepleegd terwijl het tegendeel niet meer zwart op wit is te bewijzen, maar wel door mensen die het echte eer en geweten gevoel hebben. Deelnemer liegt dus aan alle kanten, en blijft het ( hoe erg moet je zijn?) nog volhouden ook. Zelfs tegen de desbetreffende jury blijft de deelnemer volhouden dat de desbetreffende zin op het protocol is gezet. Persoonlijk is voor mij deze deelnemer/collega jury niet zo integer als dat de deelnemer zich voordoet. Dat is dus ook mijn vraag aan de collega`s ( alvast dank voor de vele PB`s!) Is deze jury geschikt om geloofwaardig genoeg aan een ring te verschijnen? ( En in het kader van het topic, zeer afwijkend gedrag vertonen)
Wat betreft het ritueel verbranden van coupons; nooit van gehoord, alleen van frusties die niet eens de moeite nemen om gedegen commentaar mee te nemen in de lessen en lering te trekken van wat er allemaal fout is gegaan.