Mening juryleden gevraagd: Zomertenue.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:30

vonneke schreef:
Scandicnr1 schreef:
Eerlijk gezegd vindt ik een plastron ook wel zo netjes, vindt eerlijk gezegd dat een net wedstrijdshirt, MET opstaande kraag in welke kleur dan ook (effe gekleurd, met wit opstaande kraag) toegestaan moet worden MITS het netjes aansluit! Maar dat begrijpen een aantal ruiters ook niet helemaal, jammer want zo'n blouse die 4 maten te groot is en om je lijf slobbert geeft nou ook niet echt een fantastisch beeld.....
Any way ik trek ook altijd mijn jasje aan :D heb wel een dunne kingsland en een wollen pikeur dus met warm weer kies ik voor mijn kingsland :o

Ben geen jury moet ik misschien eens wat aan gaan doen :+

niet banketstaaf bedoeld, maar mooi aansluitend hoeft van mij niet tijd. Met losrijden zie ik
toch weleens combinaties met een maatje meer in een veel te strak shirt! Dan zie ik toch veel
liever het jasje erover heen zodra ze bij me in de ring komen!
Ik ben misschien ouderwets maar ik vind een mooie blouse nog altijd het mooiste!!

Dat vindt ik ook een MOOIE blouse!
Ja en dat sommige met een maatje meer niet snappen dat maatje M misschien toch te krap is dan ehhhhh is het einde zoek ben ik bang... Maar ik heb het over de wel bekende (denk ik) lelijke blouse, dat het lijkt op een luchtbalon op je rug, dat vindt ik echt niet mooi! er is zoveel te koop moet toch lukken iets geschikst te vinden?

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:32

ashley1 schreef:
Hier ook ff een vraagje:
ik heb morgen wedstrijd en de kans bestaat aangezien ik daarnet las dat er gister ook al mensen in zomertenue dressuur hadden gereden, dat wij dat morgen ook mogen.
Ik rijd zelf in het bruin/champangne, dus champagnekleur broek, haarknotje, dekje, plastron en handschoenen. Bruine cap, laarzen, sporenriempjes e.d.
Nu heb ik met mijn stomme kop in de uitverkoop een wedstrijdshirtje van PK gekocht, roze met een witte kraag en ik dacht ook een witte rand aan de onderkant van de mouwtjes.
Dit zou dus niet toegestaan zijn als zomertenue, aangezien ik las dat het alleen maar blouses mogen zijn ipv shirts.
Mocht het van de jury's wel mogen, zo'n shirt...dan kom ik daar in mijn roze aan met dan uiteraard wel mijn champagne kleur plastron, dus van die witte kraag zie je dan niks meer.

Nu lijkt het net of het een bont gezelschap is ;) maar het sluit allemaal heus netjes bij elkaar aan, alleen is mijn shirtje roze...weet ook niet waarom ik een zomershirtje in zo'n kleur heb gekocht 8)7 , de kans is natuurlijk altijd aanwezig dat er in het zomertenue gereden mag worden, zoals deze periode...

Wat zouden jullie als jury's hiervan vinden? Zou ik het beste maar morgen alsnog een andere wedstrijdblouse erbij kopen? Of misschien ff doorbijten en 10 minuten voor ik m'n proef in moet gewoon m'n jasje aandoen en hopen dat ik niet van m'n paard val...je rijdt stiekem toch zo 20 minuten in zo'n snikheet jasje...

Als je het nou gewoon vraagt aan de jury? Neem je je jasje mee kun je hem alsnog aan maar ik denk dat als het echt warm is je er netjes uitziet dat dat echt geen probleem is, maar wie ben ik :o

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:34

Ik snap niet dat iedereen zich hier zo druk maakt om wat hij of zij aan moet trekken!!! Is er nou niemand die in het belang van het paard en je eigen gezondheid denkt!!

Lielle

Re: Mening juryleden gevraagd: Zomertenue.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:35

beetje kort door de bocht vind je niet? Dat hangt dus af van de conditie van je paard en je eigen conditie. Sommige paarden kunnen prima tegen de warmte, andere juist niet. Kwestie van je paard kennen en aan de hand daarvan beslissen wat je doet.
Ik start dit weekend twee paarden in de cross, de derde blijft thuis want die kan er dus niet tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:43

Als mensen in zomertenue mogen starten, moeten ze dat vooral doen, ik kan het alleen maar aanbevelen.. Ik vind de dressuur daar altijd maar mutserig in hoor.. Jasje moet aan, want staat netter :+ Nou amehoela, met 30 graden ging ie bij mij uit, ook al reed ik toen Z (in het Z schijnt het helemaal not done te zijn :roll: )
En hoe iemand dan verschijnt, zolang het volgens de regels is, vind ik het prima. Plastron goed vast of af idd, want dat geflapper lijdt enorm af, zowel ruiter als jury..

Dus als iemand mij vraagt of de jas uit mag zal ik dat zeker niet tegenhouden als jury :n

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:32

Quote uit een ander topic:
imker schreef:
Even een knip-plak van de site van de KNHS-reglementen:

Citaat:
Artikel 117 - Kledingvoorschriften
<KNIP>
d. een bijpassende witte of gele plastron of stropdas, wanneer een dressuurblouses
wordt gedragen is het dragen van een plastron niet verplicht
.
e. een paar handschoenen. KLEUR NIET VAN TOEPASSING
7. Het rijden met handschoenen is, wanneer in een rij-jas gereden wordt, - ongeacht de kleur - zowel voor paard- als voor ponyruiters, verplicht, ook indien het verenigingstenue wordt gedragen.

Daarnaast heb ik telefonisch contact gehad met de KNHS, afd. reglementsvragen en ik heb opheldering voor iedereen.

Zomertenue:
1. In zomertenue mag gereden worden met:
- witte dressuurblouse met opstaand kraagje met korte óf lange mouwen. Bij het rijden met blouse hoeft men GEEN plastron te dragen.
- wit showshirt met opstaand kraagje met korte of lange mouwen. Bij het rijden met een showshirt dient men WEL een plastron te dragen.
- het dragen van handschoenen (ongeacht kleur) is zowel in zomertenue als wintertenue verplicht.

Het dragen van shirts in combinatie met zomertenue is dus wél toegestaan, mits het shirt geheel wit is zonder emblemen/logo's of reclame, indien men een plastron draagt.

Ik hoop dat het zo voor iedereen duidelijk is (voor mij iig wel). 8-)

*edit, even een aanvullinkje gedaan*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:11

Super Karin.

Dat is tenminste duidelijk.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:24

Helemaal helder!! Super van je +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:32

Thanx Karin, nu is het mij ook duidelijk :j

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:39

Afgelopen zondag mocht men op de selecties in utrecht ook zonder jasje rijden, alleen ik zag bijna niemand met een shirt ook met plastron rijden... daar werd ook niks van gezegd. Hoe moet je met een shirt een plastron om?? Ik vind dat echt zoooo onhandig en daarbij heel erg lelijk.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:45

Die kan je heel simpel vastzetten met veiligheidsspelden, dat heb ik altijd, ook als ik m'n jasje aan heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:47

Idd, ik deed ook onderaan altijd 2 kleine veiligheidsspeldje, anders gleed mijn plastron vaak ook uit de jas..

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:50

Dan zullen we die maar even aan de collectie gaan toevoegen, want die hebben we eigenlijk nooit bij ons. Ook omdat we in al die jaren misschien 2 keer in zomertenue zijn gestart :+

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:58

imker schreef:
Het dragen van shirts in combinatie met zomertenue is dus wél toegestaan, mits het shirt geheel wit is zonder emblemen/logo's of reclame, indien men een plastron draagt.[/b]

Goh, dat heb ik nooit geweten.
Dus je mag wel in zo'n strak wedstrijdshirt? Fijn! :D
Ik heb eentje die is helemaal wit, dus dan ga ik er geen blouse bij kopen.
Laatst bijgewerkt door Laux op 30-06-10 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:04

Kan je die quote even repareren? :) Dat zijn namellijk niet mijn woorden.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:35

KarinvdM schreef:
Kan je die quote even repareren? :) Dat zijn namellijk niet mijn woorden.

Ohja, ik ben lekker handig bezig vandaag met quoten. :x

Maargoed, nu hoef ik er dus geen blouse bij te kopen.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:38

Ik heb vandaag m'n pk- (zomer)wedstrijdblouse binnengekregen, helemaal happy :D!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:36

Die plastrons vind ik ook oerlelijk. Maar als je er een om hebt moet je hem wel goed vastzetten. Die flappers zien er niet uit.

manonarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:49

Ik ben jury en ik vind als het erg warm is dat zomertenue moet kunnen. Ook in zomertenue moet je er netjes uit kunnen zien toch? Plastron zou ik wel aan houden. Alleen het jasje uit houden.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:38

Eigenlijk als je een mooi shirt hebt vind ik die plastrons alleen maar storen. Net als die losse blousjes. Echt oerlelijk.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:20

Moeten de handschoenen wel aan? Want dan spreekt het reglement zichzelf tegen.
Citaat:
Het rijden met handschoenen is, wanneer in een rij-jas gereden wordt, - ongeacht de kleur - zowel voor paard- als voor ponyruiters, verplicht, ook indien het verenigingstenue wordt gedragen.

Zomertenue is rijjas uit, dan zou de verplichting voor handschoenen ook komen te vervallen volgens deze regel in het reglement.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 23:21

Anne_GTI schreef:
Moeten de handschoenen wel aan? Want dan spreekt het reglement zichzelf tegen.
Citaat:
Het rijden met handschoenen is, wanneer in een rij-jas gereden wordt, - ongeacht de kleur - zowel voor paard- als voor ponyruiters, verplicht, ook indien het verenigingstenue wordt gedragen.

Zomertenue is rijjas uit, dan zou de verplichting voor handschoenen ook komen te vervallen volgens deze regel in het reglement.

Dit is al veel eerder in het topic besproken en daar is ook al duidelijkheid over geweest.
Even teruglezen is een kleine moeite en daar staat het heel helder.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:28

imker schreef:
Even een knip-plak van de site van de KNHS-reglementen:

Citaat:
Artikel 117 - Kledingvoorschriften
<KNIP>
d. een bijpassende witte of gele plastron of stropdas, wanneer een dressuurblouses
wordt gedragen is het dragen van een plastron niet verplicht
.
e. een paar handschoenen. KLEUR NIET VAN TOEPASSING
7. Het rijden met handschoenen is, wanneer in een rij-jas gereden wordt, - ongeacht de kleur - zowel voor paard- als voor ponyruiters, verplicht, ook indien het verenigingstenue wordt gedragen.

Daarnaast heb ik telefonisch contact gehad met de KNHS, afd. reglementsvragen en ik heb opheldering voor iedereen.

Zomertenue:
1. In zomertenue mag gereden worden met:
- witte dressuurblouse met opstaand kraagje met korte óf lange mouwen. Bij het rijden met blouse hoeft men GEEN plastron te dragen.
- wit showshirt met opstaand kraagje met korte of lange mouwen. Bij het rijden met een showshirt dient men WEL een plastron te dragen.
- het dragen van handschoenen (ongeacht kleur) is zowel in zomertenue als wintertenue verplicht.

Het dragen van shirts in combinatie met zomertenue is dus wél toegestaan, mits het shirt geheel wit is zonder emblemen/logo's of reclame, indien men een plastron draagt.

Ik hoop dat het zo voor iedereen duidelijk is (voor mij iig wel). 8-)

*edit, even een aanvullinkje gedaan*

Van wanneer is deze melding? Want ik geloof dat een plastron afgeschaft was, maar dat geld dan dus alleen bij een blouse begrijp ik? Wat raar.

Ik kan zelf erg slecht tegen de warmte en word er loom van. Ik spring 10x liever dan dressuur, maar dressuur wel omdat het toch belangrijk is. Het valt me op dat het bij dressuur lang niet zo vaak mag als bij het springen.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:08

KarinvdM schreef:
pieteritus schreef:
Om problemen in de toekomst te voorkomen heb ik een shirt gekocht van Equitheme. Wit zonder fratsen. Nu maar hopen dat we dat zaterdag aanmogen.

Als je problemen wilt voorkomen, waarom koop je dan niet direct een blouse? Dit mag officieel ook niet.

Ik dacht dat ook. Maar toch mocht ik daarin starten afgelopen zondag. Had wel de plastron om overigens. De organiserende vereniging wist mij te vertellen dat dat shirt wel degelijk was toegestaan, omdat het mouwtjes heeft.

Gezien de samenvatting hiervoor klopt dat dus.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:36

Franciska15 schreef:
Want ik geloof dat een plastron afgeschaft was, maar dat geld dan dus alleen bij een blouse begrijp ik? Wat raar.

Nee, is niet raar. De plastron mag alleen af als je een dressuurblouse hebt, zo een met zo'n opstaand kraagje.