Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lielle schreef:daar ben ik het wel mee eens. Het is ook meteen wat me nog steeds tegenhoudt om de ORUN te gaan doen, het paard dat ik het liefste zou rijden, is absoluut niet geschikt voor vreemden, en de twee andere opties geven niet het ideale ORUN beeld.
), maar ik verwacht eigenlijk weinig problemen als ik hem de komende maanden consequent doortrain. Wanneer ik niet zelf mijn paard zou mogen losrijden (wat wel zo is) had ik het niet gedaan.
Ik wil naar Vlaardingen. Dit is voor mij 10minuten met de trailer en de cursusleider is één van mijn SGW-instructeurs.
dan maar een paard kopen, heb ik mooi een crosspaard voor ik met de 2 jarige kan gaan crossen.. waren we zowiezo van plan maar dan pas als Vinet verkocht is
)
Urielle schreef:Ik ga vandaag terug beginnen met rijden, dus ik hoop volgende week eens een sprongetje te kunnen maken. Dan kan ik ook inschatten of het de ORUN wordt of Syntra Manegehouder.
Qua plaatsen zit ik met hetzelfde als Marloes, eigenlijk is Oud Gastel de enige locatie die een beetje met goed fatsoen aan te rijden is. (en daar zit die SGW instructeur, dat heb ik weer)
Vind het trouwens knap dat je nu alweer op het paard stapt
en anders onder zijn begeleiding klaar proberen te stomen voor een van de instructeursopleidingen, of het nu ORUN is of Syntra, springen moet ik toch
Ik ken genoeg springruiters met alleen een springzadel. Het is iets moeilijker om met de beweging mee te gaan. Heb je een gedwongen beenligging in jouw dressuurzadel?
dus dat gaat vast niet helpen nu?
) en dat zadel past niet op mijn schimmel die ik mee wil pakken.
) 
Urielle schreef:Tarn schreef:Ik neem mijn eigen paard mee, ben niet bang dat ze haar verpesten, als je bij haar 1 ding fout doet lig je vrijwel meteen op de grond
En een paard wat je medecursisten lanceert om een ruiterfout vind jij wel een geschikt cursuspaard

Ze zal niet bokken, wel steigeren. Maar dit gebeurd echt alleen als de ruiter hard in die mond gaat zitten sjorren. Met een zachte hand kan iedereen zo met dit paard wegrijden