ORUN 2010/2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: ORUN 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:46

Ik vind Raimaer en Ojee niet echt optimale ORUN paarden, en Ojee is iig officieel ook te klein. Maar ik ben er ook nog niet zeker van of ik wel of niet meedoe, en als ik rijd is dat idd wsl met Raimaer. Ojee is sowieso niet van mij, dus dat moet ik eerst overleggen als ik dat zou willen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:51

Lielle schreef:
daar ben ik het wel mee eens. Het is ook meteen wat me nog steeds tegenhoudt om de ORUN te gaan doen, het paard dat ik het liefste zou rijden, is absoluut niet geschikt voor vreemden, en de twee andere opties geven niet het ideale ORUN beeld.

Misschien valt dat wel heel erg mee in de praktrijk.
Mijn schimmel was kreupel toen ik examen moest doen en uit nood heb ik toen mijn 5-jarige Houston meegenomen die nog maar weinig gezien had en ook niet altijd even makkelijk is. Toch stuurden de 2 andere ruiters er best heel netjes mee rond. :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:53

het paard dat ik echt niet geschikt vind, is dat ook echt niet. Lang verhaal, maar dat wil ik vooral het paard zelf niet aandoen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:55

Hoe groot zijn de cursusgroepen eigenlijk?
Je kan je tot september opgeven, maar wanneer begint precies de cursus zelf?

Mijn paard is ook de makkelijkste niet, en ik weet van een aantal mensen dat zij er niet op zullen stappen (hè Lielle :D ), maar ik verwacht eigenlijk weinig problemen als ik hem de komende maanden consequent doortrain. Wanneer ik niet zelf mijn paard zou mogen losrijden (wat wel zo is) had ik het niet gedaan.

BarieskaBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:58

Weet iemand toevallig of oirschot weer op de lijst staat en wie er in oirschot de cursus geeft?

Ik ga zeker meedoen, in Berghem of Oirschot, zal eens een mail sturen naar de knhs!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:59

ik zou idd niet op jouw paard stappen. Ik vind zijn reacties te lomp en te gevaarlijk, en ik heb al lang geleden besloten om niet meer met andermans paard verongelukken.

Oirschot hoop ik ook op, Oud-Gastel is ook een optie.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:02

Oud-gastel hebben ze vorig jaar opgedeeld in tweeën, omdat het te vol zat. De cursusleider spreekt mij i.i.g. wel aan :j Ik wil naar Vlaardingen. Dit is voor mij 10minuten met de trailer en de cursusleider is één van mijn SGW-instructeurs.

Net even gespiekt in het vorige topic: Start van de cursus was daar de derde week van November.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:17

Ik moet nog een paard zien te vinden, alleen ons pa doet een beetje moeilijk. heb voorgesteld om op die fokmerrie te stappen, die merrie heeft een geweldige wil wat betreft springen en is ook nog eens heel braaf. Maar dat wil ons pa niet. nu hadden we afgesproken die cursus te gaan doen dit jaar maar nu heb ik nog steeds geen paard :+ dan maar een paard kopen, heb ik mooi een crosspaard voor ik met de 2 jarige kan gaan crossen.. waren we zowiezo van plan maar dan pas als Vinet verkocht is

Ik ga naar Oud-Gastel, 2e keus weet ik nog niet. heb helaas nog geen rijbewijs dus denk dat er verder niet veel valt te kiezen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:35

Ik ga vandaag terug beginnen met rijden, dus ik hoop volgende week eens een sprongetje te kunnen maken. Dan kan ik ook inschatten of het de ORUN wordt of Syntra Manegehouder. :)

Qua plaatsen zit ik met hetzelfde als Marloes, eigenlijk is Oud Gastel de enige locatie die een beetje met goed fatsoen aan te rijden is. (en daar zit die SGW instructeur, dat heb ik weer :+ )

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:38

Urielle, Respect dat je nu weer op je paard stapt! Ik hoop voor je dat het springen voorspoedig gaat en je gewoon lekker de ORUN kan gaan doen in Oud-Gastel :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:41

Ik moet wel, ik had nog twee weken willen wachten, maar de Gouberghse Zomerdagen zijn een maand vroeger dan gepland en ik moet daar vier paarden starten dus ik heb nog 3-4 weken om de beesten weer wedstrijdklaar te maken, waarvan een nog nooit gestart is en net voor mijn zwangerschapsverlof nog tegen mijn been in liep te bokken. :=
Dus lief van je, maar onverdiend respect ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:05

Urielle schreef:
Ik ga vandaag terug beginnen met rijden, dus ik hoop volgende week eens een sprongetje te kunnen maken. Dan kan ik ook inschatten of het de ORUN wordt of Syntra Manegehouder. :)

Qua plaatsen zit ik met hetzelfde als Marloes, eigenlijk is Oud Gastel de enige locatie die een beetje met goed fatsoen aan te rijden is. (en daar zit die SGW instructeur, dat heb ik weer :+ )

ik denk dat je (vooral met Jan) gewoon moet kijken hoor! Het zijn maar een paar lessen, en met die cursus is Jan toch weer anders als met z'n privé lessen! anders is het misschien een idee dat we benzinekosten delen als we ergens anders heen moeten?
Anders heb je toch mij nog? _O- Vind het trouwens knap dat je nu alweer op het paard stapt +:)+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:19

Ik heb geen tweepaardstrailer of vrachtwagen in de aanbieding helaas, anders zou ik het nog wel gezellig vinden ook.

Maar ik ga gewoon stoer doen, thuis over een paar dagen eens wat hobbeltjes maken, Jan bellen voor een proefles springen, besluiten of hij een ruiteretend monster is :+ en anders onder zijn begeleiding klaar proberen te stomen voor een van de instructeursopleidingen, of het nu ORUN is of Syntra, springen moet ik toch :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:22

Pakken de as instructeurs richting dressuur trouwens gewoon je dressuurzadel mee? Ik heb geen VZH of spring liggen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:26

Urielle, leuk dat je naar Jan toe wil voor een proeflesje springen. Als je geen ander zadel hebt, valt er weinig te kiezen :D Ik ken genoeg springruiters met alleen een springzadel. Het is iets moeilijker om met de beweging mee te gaan. Heb je een gedwongen beenligging in jouw dressuurzadel?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:30

Ja, ik heb zadels met vrij veel wrong, met oog op het zadelmak maken ;) dus dat gaat vast niet helpen nu?
Ik heb nog wel een zadel liggen wat niet al te veel wrong heeft, maar daar donder ik dus echt af als ze een beetje flink afzetten, omdat mijn knie dan voor het zadel schuift bij de sprong (ik doe vast ook iets fout :+ ) en dat zadel past niet op mijn schimmel die ik mee wil pakken.

Maar evt. koop ik een goedkoop zadeltje erbij voor het springen. De laatste keer dat ik op een VZH zadel zat was wel eh... een jaar of 8 geleden, dus dat zal wel lekker zitten NOT :+

Vandaar dus even de vraag wat andere mensen doen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:33

ik ga dressuren met mijn springzadel (als er daarna gesprongen wordt), maar daar heb jij weinig aan.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:34

Veel wrong gaat je inderdaad niet helpen :D Ik zou gewoon je goedpassende zadel meenenem.

Snoekiej op Bokt heeft momenteel geen passend springzadel en crosst nu gewoon L met haar dressuurzadel. Als je een springzadel gewend bent, is het moeilijker aanpassen dan wanneer je niet anders gewend bent.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:44

Als iemand L kan crossen op een dressuurzadel kan ik vast die 80 cm wel pakken op mijn Prestige Top Dressage :j :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:44

En nu ga ik knollies rijden (dat klinkt goed na zoveel tijd niet rijden :D )

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:45

Veel plezier :D
Lekker zadel hè? Ik heb hem ook (om mee te dressuren dan).

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:48

Urielle schreef:
Tarn schreef:
Ik neem mijn eigen paard mee, ben niet bang dat ze haar verpesten, als je bij haar 1 ding fout doet lig je vrijwel meteen op de grond :D

En een paard wat je medecursisten lanceert om een ruiterfout vind jij wel een geschikt cursuspaard >;)

Haha ik zie dat het een beetje verkeerd overkomt zo :)

Mijn paard is echt heel braaf. Maar als je geen zachte hand hebt lig je er gewoon snel naast. Als je in d'r mond gaat zitten sjorren dan wordt ze vervelend om het zo maar te zeggen :) Ze zal niet bokken, wel steigeren. Maar dit gebeurd echt alleen als de ruiter hard in die mond gaat zitten sjorren. Met een zachte hand kan iedereen zo met dit paard wegrijden :)

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:48

Ik ga nu ook 1 van de paarden rijden... vanavond de andere :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:36

ik heb mijn eerste sprongetjes gemaakt met mijn dressuurzadel, was een passier dus had niet zo'n dwonge zit. Ik vind het zelf niet zo fijn zitten maar voor die ene keer zou het mij niets uitmaken. Met de cursus neem ik dan wel gewoon alleen mijn springzadel mee, kan ik prima mee dressuren! En dan lijk ik ook niet zo lang haha. Vind het trouwens heel knap dat snoekiej met een dressuurzadel een L cross rijd!
Als ik mee mag doen met de cursus dan he, haha.

Rivka jij had toch een wow?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:18

Ik kan ook niet met dressuurzadel springen. Heb het wel eens gedaan, als ik ermee het bos in ga of als ik gauw even sprongetje wil springen die toch al in de bak staat. Maar als ik echt ga springen doe ik het met mijn springzadel.. Met mijn dressuurzadel gaat het niet goed denk ik :P

Hoe is het rijden gegaan Urielle?