de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:32

Ik kreeg een 4 voor een volte die ik niet gereden had met het hilarische commentaar, overkruist. Ik ken betrokken jury omdat ik zelf ook jureer. Dus ik vroeg ernaar. Ik zei dat ik die volte een beetje vergeten was...
Had hij niet gezien, bleef volhouden dat hij overkruisd zat, zegt de schrijfster: ik zei toch dat ze geen volte had gereden. :D :D :D :D :D

Ik heb er hard om gelachen en qua punten maakte het niet uit. ;)

EllyC

Re: de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:31

ik heb het bij het jureren wel eens gehad, dat ik wist dat er iets gebeurd was, maar het effe daarna gewoon echt niet meer wist wat het was.
Ik heb toen maar een 6 laten opschrijven met een vraagteken erachter. Tenslotten mag de ruiter niet de dupe worden van mijn dementie ogenblik.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:43

Bij mijn eerste wedstrijd heb ik de blooper gemaakt om met mijn verkeerde hand te groeten. Dit deed ik omdat ik een zweep in mijn rechter hand had.

Ik heb daar een laag cijfer voor gekregen maar ze had niet helemaal goed opgeled omdat er op mijn coupon stond dat ik met zweep had gegroed :D

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:46

Uhhh een 7 gekregen voor n oefening terwijl ik die niet heb laten zien + ze ging de ring uit. Niet een paar pasjes, nee een paar paardlengtes lang (kwam in opstand) :')

coooockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:47

ik had op mijn ik geloof 2e selectie L1 dressuur, ook een hele grote fout, reed 2 voltes omdat me voorleester te laat was dus reed nog een volte erbij, gelukkig niets gemerkt.
mocht uiteindelijk nog naar de gelderse dus dat was wel geluk! haha

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:17

Ik had vorige week nog..
Moest diagonaal uitgestrekte stap rijden. Ging prima, op het einde, draaft hij aan, echt een paar passen, ik dacht nog SHIIIT! Is gefilmt en was echt duidelijk te zien, had ik een 8, zonder enig commentaar :')

Was zowiezo erg vreemd gejureerd, 1ste proef keurig netjes, helemaal blij! Geen enkele grote fout, 175. 2de proef, veel fouten, brak gewoon uit in mn volte in galop, HALLO het is M1! Dat is toch wel heel erg? :P En dat aandravene n nog veel meer, maar gewoon allemaal 6en voor en die 8 dan.. 180 punten..
Eerste proef had ik 4en en 5en dat ik dacht. waarom?

Maargoed, was dezelfde jury die ik al eerder hebg ehad, waarvan ik mn paard niet mocht belonen in de proef, dat zag er niet uit volgens haar :+

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:49

Sommige jury's zijn nu eenmaal druk met kletsen met de
schrijfster, met eten, drinken of het volgen van het
proevenboekje.

Dit overkomt je vast niet veel vaker, dus.. gefeliciteerd!

(je mag overigens eigenlijk maar 2 x grove fouten rijden
(verkeerde proefje, totaal andere oefening) De jury KAN
je hierna de ring uit sturen.

Zou een beetje gek zijn als je -50 punten ofzo kan rijden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:54

Heb er zowaar ook 1! :D

Afgelopen zaterdag, in de M1. Moest op de X in de rechtergalop, paard gaat spontaan halthouden. Flinke por gegeven en paard springt met een lompe sprong naar voren alsnog in galop. Stond heel mooi een 6.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:40

Waar ik erg over ben gevallen is dat de jury het reglement niet kent.

Twee weken geleden riep de jury mij bij haar nadat ik mijn proef had gereden. Zeg jongedame welk kleur rijjasje heb je aan?
Ik: Uhh, grijs?! Jury: Dat mag niet, je mag alleen in donkerblauw of zwart starten.

Ik verwees haar naar het reglement waarin staat dat je per 1 april 2009 in alle kleuren mag starten. Daar was ze niet van op de hoogte en ze wilde wel met mij in discussie gaan. Ik was behoorlijk pissig want ze kwam al met een chagarijnig gezicht op mij af lopen.

Ze liep ook geirriteerd weg. Waar echt geen enkele reden voor was. Na mij reed er nog iemand in het grijs en toen bleef ze keurig in haar hokje zitten. :+

Wat een afgang voor die jury, dat je door een amazone op de vingers wordt getikt! ;)

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:40

Ach dat valt nog mee, hier in de buurt laat een jury een combinatie niet eens starten omdat ze een anky jasje draagt met zo'n opstaande kraag en dat mocht niet volgens haar. Ze moest eerst maar een jasje lenen en mocht daarna de proef rijden (met geleend jasje dan wel te verstaan!)

runnerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:19

Ik ben een keer op de kampioenschappen (!) in het Z1 tijdens de proef vergeten halt te houden. Beide jury's hebben een 6 gegeven. Eentje had wel commentaar erbij: 'Dat was wel heel snel' :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:26

Ik reed na de middengalop op de volte iets teveel terug waardoor ze in draf viel (L2) had gewoon een 6 zonder commentaar :))

Marengo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:48

er staan bijvoorbeeld 5 x 5 op en 1 x een 4. dan heb je dus -7 (180-7= 173.)
Dan tel je alle pluspunten op, Bijvoorbeeld. 5 x 7 en 2 x een 8 = 9plus punten.

Dan pak je die 173 + 9 = 182....[/quote]

Hu dit tellen snap ik dus egt niet :P
ik vroeg het me altijd al af hoe ze dat deden.. ik denk al ze gaan toch niet alles 7+8+4 enz..

Marengo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:51

Appelflapje schreef:
Trouwens, af en toe letten die juryleden ook gewoon echt een tijdje echt niet op.
Was met m'n instructrice meegeweest op concours en die belde even naar de eigenaresse van het paard dat ze gereden had. Haha, ze waren echt gewoon 10 minuten in gesprek en daarna was 't ineens zo: 'hey, maarre.. ik moet ophangen, ben aan 't jureren' (en nog zo tegen d'r schrijfster: 'zet maar 6-en neer, was wel netjes toch? :')). :=

Dan is het wel jammer als het ook 7ens of 8en waard waren geweest haha

Marengo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:52

BenB schreef:
Waar ik erg over ben gevallen is dat de jury het reglement niet kent.

Twee weken geleden riep de jury mij bij haar nadat ik mijn proef had gereden. Zeg jongedame welk kleur rijjasje heb je aan?
Ik: Uhh, grijs?! Jury: Dat mag niet, je mag alleen in donkerblauw of zwart starten.

Ik verwees haar naar het reglement waarin staat dat je per 1 april 2009 in alle kleuren mag starten. Daar was ze niet van op de hoogte en ze wilde wel met mij in discussie gaan. Ik was behoorlijk pissig want ze kwam al met een chagarijnig gezicht op mij af lopen.

Ze liep ook geirriteerd weg. Waar echt geen enkele reden voor was. Na mij reed er nog iemand in het grijs en toen bleef ze keurig in haar hokje zitten. :+

Wat een afgang voor die jury, dat je door een amazone op de vingers wordt getikt! ;)

Oooh..jaa wat erg zeg..dat ze dat niet eens weten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:56

Vriendin kreeg een mooi punt voor de gebroken lijn die ze had gereden.
Alleen had ze eigenlijk over de lange zijde een middendraf moeten laten zien :+

Ik was zo geconcentreerd aan het rijden, dat ik niet meer luisterde en een oefening vergat. Ik schrok ervan en ging in stap en weer in draf met het idee "helaas, niet meer te redden". Ben verder gegaan met de proef.
Kreeg een mooi punt voor de getoonde stap\draf overgang (die ik een halve bak daarvoor had moeten laten zien) :D

Marengo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 01:00

daffodil schreef:
Heb vorige zomer een keer zitten jureren en had een paard in de ring wat niet lekker liep, tegendraads was, rijdt ze ineens een lange zijde keurig netjes, mooi in aanleuning. Dus ik zeg tegen mijn vaste schrijfstertje terwijl ik verder zit te kijken, nou hehe dit begint er eindelijk goed uit te zien! Hoor ik heel droog naast me, ehmmmm dit moest een gebroken lijn zijn hoor......

hahahahahahhaha prachtig :D
ja vet stom ik ben altijd in de war met gebroken lijnen en van hand veranderen :S
Pas als je erbij zegt 5 meter..ja dan heb ikhet in de gaten hahaha

Marengo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 01:01

MLoeser schreef:
Er staan best leuke tussen. Ik heb zelf nog een redelijk subtiele, op mijn tweede B wedstrijd. Ik reed een nogal kijkerige gespannen merrie. Op de B-E-B volte zaten we allebei niet op te letten en reden bij de B en de E achter het bordje langs (dus eigenlijk 2 keer de ring verlaten). Op het protocol stond: Mooie ruime volte, en ik had gewoon een 8 staan := Heb er maar niets van gezegd, en ben toen 5e geworden (ze gaven prijzen weg tot de 7e plaats). Achteraf voelde ik me wel een beetje schuldig O:) .

whahahahahaha mooie ruime volte
had je moeten zeggen..wil m de volgende keer nog wel ruimer maken hoor :P

_Esly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 01:12

Bij mij zijn ze niet zo aardig...
Ik moest eerst in een B proef. Een volte galopperen.
Helaas verloor ik mijn paard en rende de bak door, ik nam hem terug in draf..vóór H (geloof ik)
kreeg ik een 0, omdat ik geen overgang had getoont..

Oké ik snap dat ik niks heb laten zien.. maar een 0.
Maarja gezien de situatie.

ps. het was een manege wedstrijd, ik rijd alleen manege wedstrijden, heb dan ook geen eigen paard.

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 01:22

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat de jury gewoon opstond tijdens mijn proef, om met zijn rug naar de bak toe iets (geen idee wat) te gaan doen.. Duurde voor mijn gevoel toen ook best lang. Gelukkig had ik voor dat gedeelte geen onvoldoende... volgens mij gewoon een 6 ofzo..haha..

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 01:26

Ik ben in het verleden bij het teugels op maat maken na het halsstrekken mijn rechterteugel kwijtgeraakt.
Was nog op de ouderwetse manier ; teugels in de linkerhand, uiteinde van de teugel rechts, duidelijk elleboog naar achter halen, en teugels weer aannemen.
Bij het van hand veranderen van de jury af. Ik heb de beweging maar met een lege hand gemaakt, en daarna heeft het nog minstens een ronde geduurd voor ik mijn teugel weer terug had gevonden. Intussen wel mijn handhouding aanhoudend.
Voor en nadelen van een fries met manen van minstens 1 meter :D
Had wel een 8, geloof dat de jury het niet eens door heeft gehad dat ik een ronde stuurloos was.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 11:28

Ik had een keer een oudere meneer als jury die netjes met een hoed teruggroete als ik groette. Nu was hij bij het afgroeten alleen even zijn hoed kwijt, waardoor ik een paar minuten in 'groetstand' stil moest blijven staan, omdat hij zn hoed moest zoeken. :D

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:22

regelmatig maar ook beide kanten op. Ik heb hier en daar wel eens in de verkeerdegalop aangesprongen en dan heel snel een wissel gemaakt die ze niet zagen zodat ik een 6 of 7 had.

ook wel eens een slecht cijfer gehad voor een achterwaarts omdat die niet getoond was terwijl die wel keurig op de video stond

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:59

Clouwdy schreef:
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat de jury gewoon opstond tijdens mijn proef, om met zijn rug naar de bak toe iets (geen idee wat) te gaan doen.. Duurde voor mijn gevoel toen ook best lang. Gelukkig had ik voor dat gedeelte geen onvoldoende... volgens mij gewoon een 6 ofzo..haha..

Als ik zoiets zou opmerken tijdens mijn proef had ik richting het juryhok gereden en op het (vaak hebben ze ramen) raam getikt: ''ehh...ja hallo, ik ben hier nog bezig met de proef hoor, zou het heel fijn vinden als u ziet wat ik aan het doen ben...'' Sorry hoor maar 1. het is gruwelijk onbeschoft, 2. met een beetje pech wordt jij als ruiter er de dupe van. Nee ik vind het zeker niet netjes van de jury.

Vandaag had ik trouwens wedstrijd... Ik dénk dat ik te dicht langs het hek/juryhok reed want meneer besloot ter hoogte van het juryhok, richting de jury een bok uit te delen. Ik voelde iets raars onder me en toen ik klaar was en voorbij A reed riep ik ook: ''zo, en wie kan me nu even vertellen wat er precies bij C gebeurde?!'' Op mijn protocol stond vervolgens geen commentaar over dat gebeurde... Hij viel ook nog een x uit de galop en ik sprong weer aan, maar verkeerd. We moesten alleen nog tussen C en H de overgang naar draf... Maar geen commentaar over die verkeerde galop hoor!! :P

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 23:20

dat heb ik dus ook al meegemaakt vorige maand. juryhok zat boven, en ik moest er steeds "onderlangs"rijden, dus ben dan denk ik even onzichtbaar bij de korte zijde.
moest daar aanspringen naar de galop, en ging in de verkeerde.
binnen paar passen hersteld, maar wel mooi een 7 voor het aanspringen :=
hadden ze niet gezien die gehele overgang!