Had hij niet gezien, bleef volhouden dat hij overkruisd zat, zegt de schrijfster: ik zei toch dat ze geen volte had gereden.
Ik heb er hard om gelachen en qua punten maakte het niet uit.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

En dat aandravene n nog veel meer, maar gewoon allemaal 6en voor en die 8 dan.. 180 punten..
Appelflapje schreef:Trouwens, af en toe letten die juryleden ook gewoon echt een tijdje echt niet op.
Was met m'n instructrice meegeweest op concours en die belde even naar de eigenaresse van het paard dat ze gereden had. Haha, ze waren echt gewoon 10 minuten in gesprek en daarna was 't ineens zo: 'hey, maarre.. ik moet ophangen, ben aan 't jureren' (en nog zo tegen d'r schrijfster: 'zet maar 6-en neer, was wel netjes toch?).
BenB schreef:Waar ik erg over ben gevallen is dat de jury het reglement niet kent.
Twee weken geleden riep de jury mij bij haar nadat ik mijn proef had gereden. Zeg jongedame welk kleur rijjasje heb je aan?
Ik: Uhh, grijs?! Jury: Dat mag niet, je mag alleen in donkerblauw of zwart starten.
Ik verwees haar naar het reglement waarin staat dat je per 1 april 2009 in alle kleuren mag starten. Daar was ze niet van op de hoogte en ze wilde wel met mij in discussie gaan. Ik was behoorlijk pissig want ze kwam al met een chagarijnig gezicht op mij af lopen.
Ze liep ook geirriteerd weg. Waar echt geen enkele reden voor was. Na mij reed er nog iemand in het grijs en toen bleef ze keurig in haar hokje zitten.![]()
Wat een afgang voor die jury, dat je door een amazone op de vingers wordt getikt!

daffodil schreef:Heb vorige zomer een keer zitten jureren en had een paard in de ring wat niet lekker liep, tegendraads was, rijdt ze ineens een lange zijde keurig netjes, mooi in aanleuning. Dus ik zeg tegen mijn vaste schrijfstertje terwijl ik verder zit te kijken, nou hehe dit begint er eindelijk goed uit te zien! Hoor ik heel droog naast me, ehmmmm dit moest een gebroken lijn zijn hoor......
MLoeser schreef:Er staan best leuke tussen. Ik heb zelf nog een redelijk subtiele, op mijn tweede B wedstrijd. Ik reed een nogal kijkerige gespannen merrie. Op de B-E-B volte zaten we allebei niet op te letten en reden bij de B en de E achter het bordje langs (dus eigenlijk 2 keer de ring verlaten). Op het protocol stond: Mooie ruime volte, en ik had gewoon een 8 staanHeb er maar niets van gezegd, en ben toen 5e geworden (ze gaven prijzen weg tot de 7e plaats). Achteraf voelde ik me wel een beetje schuldig
.
Clouwdy schreef:Ik heb ook wel eens meegemaakt dat de jury gewoon opstond tijdens mijn proef, om met zijn rug naar de bak toe iets (geen idee wat) te gaan doen.. Duurde voor mijn gevoel toen ook best lang. Gelukkig had ik voor dat gedeelte geen onvoldoende... volgens mij gewoon een 6 ofzo..haha..