Waar een jury zich aan ergert

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:02

Citaat:
Wijzigingen in starttijden kunnen tot maximaal 24 uur voor aanvang van de rubriek
doorgevoerd worden. Deze wijzigingen moeten kenbaar gemaakt worden
aan de deelnemers en officials op de in het vraagprogramma aangegeven wijze. De
wedstrijdgevende organisatie dient ervoor te zorgen dat alle deelnemers, officials
en vrijwilligers ingelicht zijn. Na deze wijziging zijn de starttijden en aanvangstijden
van rubrieken bindend, uitloop in het programma daargelaten.

Volgens mij staat hier dat je gewoon zelf mag bepalen of je op je eigen tijd start.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:20

Niet als in het vraagprogramma staat opgenomen dat ruiters een uur van tevoren aanwezig dienen te zijn ivm eventueel inloop van het programma.
Hangt dus van het vraagprogramma af :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:23

Daarom wordt hier veel gewerkt met startnummers en niet met tijden. De aanvangstijd van de rubriek wordt dan wel aangehouden maar alles wat inloopt moet eerder starten omdat er geen tijden vermeld worden.
Vaak zetten wedstrijdorganiserende verenigingen ook erbij dat mensen een uur van tevoren aanwezig moeten zijn en dat bij uitvallers het programma opschuift.

mirjamalvaro

Re: Waar een jury zich aan ergert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:29

aha dat wist ik niet.
nou ja ben er altijd ruim een uur van te voren :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:31

Vaak staat het er bij de startlijsten ook wel bij dat er door wordt gestart bij uitvallers :j

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:41

Ik heb vorige week bij verschillende juryleden geschreven en waar ze zich het meeste aan ergerden waren de ruiters die wel 3 rondjes om de ring reden en zich dan pas melden, of de voorlezer keek resoluut de andere kant op. :+

CarlaPieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:04

Jureren heeft inderdaad zijn mindere kanten...
- 30 combinaties in de B paarden en dan maar 5 combinaties met een scoren boven de 185 punten...
- Combinaties die nog een lezer moeten regelen terwijl ze al moeten starten.
- Hoofdstellen waar van alles mee mis is. ( wat zegt de instructeur daarvan...?)
- Paarden waar de harmonie en de lol in het leven heeeeel ver te zoeken is...
- 3 jarige paarden in de L2, naar mijn mening iets te jong.

Mooie kanten:
- Op een lijn zitten met de andere jury.
- 2 winstpunten per proef geven.
- Simpele paarden die zeer goed worden gereden, waardoor je toch hoge punten kan geven.
- Ruiters die zich bewust zijn van de beleving van hun paard op een groot grasveld, tussen de bordjes blijven, met veel afleiding.
- Combinatie waarvan je een lach op je gezicht krijgt, omdat je 5 minuten heb zitten genieten!

Helaas zie ik nog steeds veel matige combinaties en zijn de hele goede combinaties soms ver te zoeken....

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:05

CarlaPieters schreef:
- 3 jarige paarden in de L2, naar mijn mening iets te jong.

Die kunnen dan toch mooi een boete verwachten van de KNHS :=

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:18

Die jureer je toch niet en stuur je de ring uit?
Of mag je dat niet?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:36

Ja natuurlijk stuur je die de ring uit. Mag niet, simpel.

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:53

sportfokker schreef:
En snap je juryleden nog steeds niet? Ga dan eens een paar keer schrijven bij de jury. Dan zie je een proef ook letterlijk vanuit zijn perspectief. Dan zie je ook dat veel ruiters veel te braaf rijden en niet voorwaarts durven. Dan zie je ook hoe gefixeerd ze vaak zijn op het in de krul trekken van hun paard. En dan zie je ook hoe verademend het is wanneer er dan een goedgereden paard wordt voorgesteld.

Zou graag een keertje willen schrijven, gewoon om het mee te maken ...

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:06

Er zijn veel leuke kanten aan het jureren, maar gezien de vraag in dit topic een lijstje (in de jaren gehoord en dus niet alleen van mezelf)
- deelnemers die langs je auto rijden, je geen blik waardig gunnen en de voorlezer laten aanmelden
- schrijfsters die zich willen bemoeien met de beoordeling
- deelnemers die elke week weer een andere buiten henzelf liggende oorzaak weten te vinden waarom het niet zo goed ging
- collega juryleden die kennissen, stalgenoten, clubgenoten etc. bevoordelen
- collega juryleden die op elk punt het negatieve zoeken en vooral bezig zijn met randverschijnselen als een (iets) te lange zweep, kleur jasje (voor dat dit is veranderd) etc.
- ringmeesters die de boel niet in de hand hebben
- deelnemers die zgn. niet weten dat je normaalgesproken vanaf de klasse M niet in de ring mag starten
- deelnemers die niet de moeite nemen het jurycommentaar te lezen
deelnemers die, ondanks dat het hun starttijd is, nog even met iemand op het losrijterrein moeten kletsen en de jury (maar erger nog ook de na hun startende combinaties) laten wachten
- ringen die zo zijn gelegd dat je er onmogelijk je auto nog fatsoenlijk kunt zetten en bijna tegen het bordje C moet staan, waardoor bepaalde onderdelen minder goed te zien zijn
- collega juryleden die denken dat jureren geld moet opleveren en soms belachelijke vergoedingen vragen
- verenigingen die zelf bepalen dat je vergoeding zich beperkt tot de km-vergoeding en de dagvergoeding niet willen uitkeren
- verenigingen die je een hele middag zonder drinken laten zitten
- ringen van bv. 35 combinaties

Er schiet me vast nog meer te binnen, nogmaals zij vermeld dat dit is wat ik zo de afgelopen maanden heb gehoord van collega's, ik heb eigenlijk zelf niet zo heel veel te klagen,

Wie weet

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:14

sow ... respect Carmab ...

carla_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:36

ik ben zelf geen jury maar waar ik me als westrijd ruiter aan andere ruiter enorm kan irrieteren is als een proef niet goed ging ze terug de losrijbaan in komen en hun paar dan een ongelooflijke schop geven dart ze 4 rondjes in middengalop de baan door gaan en ze dan op de rem trekkenn omdat ze zo hard gaan en als je dan vraag waarom ze dat doe ja hij was net vervelend alsof dat paard dat nog weet. dat vin ik echt het irrietantste op een wedstrijd.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:02

carla_sanne schreef:
ik ben zelf geen jury maar waar ik me als westrijd ruiter aan andere ruiter enorm kan irrieteren is als een proef niet goed ging ze terug de losrijbaan in komen en hun paar dan een ongelooflijke schop geven dart ze 4 rondjes in middengalop de baan door gaan en ze dan op de rem trekkenn omdat ze zo hard gaan en als je dan vraag waarom ze dat doe ja hij was net vervelend alsof dat paard dat nog weet. dat vin ik echt het irrietantste op een wedstrijd.

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens.
Het paard wordt helaas zo vaak de dupe :(:)

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:09

sportfokker schreef:
Waar ik altijd erg om moest lachen, waren de slijmpogingen van vette, onechte glimlachen. Irritant waren die mensen die zowat in je nek stonden te hijgen naast de auto tijdens de proef. Of de ruiter tijdens de proef duidelijk hoorbaar ophemelden. Grappig waren de mensen die zich overal druk om konden maken.
......
En deelnemers: Als je aardig geworden wilt worden, vraag dan ook eens aan een ander hoe het ging en praat niet alleen maar over je eigen paard.

:')
Heel herkenbaar, ook voor liefhebbers die niet jureren.

Sommige ouders dichtbij jurywagens vind ik zelfs wat intimiderend overkomen := en mensen die alleen over hun betoverende ego & paard oreren ben je inderdaad geneigd links te laten liggen...

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:51

Uums schreef:
sportfokker schreef:
Waar ik altijd erg om moest lachen, waren de slijmpogingen van vette, onechte glimlachen. Irritant waren die mensen die zowat in je nek stonden te hijgen naast de auto tijdens de proef. Of de ruiter tijdens de proef duidelijk hoorbaar ophemelden. Grappig waren de mensen die zich overal druk om konden maken.
......
En deelnemers: Als je aardig geworden wilt worden, vraag dan ook eens aan een ander hoe het ging en praat niet alleen maar over je eigen paard.

:')
Heel herkenbaar, ook voor liefhebbers die niet jureren.

Sommige ouders dichtbij jurywagens vind ik zelfs wat intimiderend overkomen := en mensen die alleen over hun betoverende ego & paard oreren ben je inderdaad geneigd links te laten liggen...

Kwestie van even subtiel het raampje dichtdraaien.. :D

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:59

:)) Het viel me laatst op toen het plaatselijk 34 graden was -> lastige afweging voor de jury: raampje dicht & smelten, raampje open & intimiderende ouder in m`n nek :P

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:41

gewoon wegsturen als ze naast de auto gaan staan

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:43

Wat een ergernissen Carmab... Waarom doe je het eigenlijk nog?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:46

carmab schreef:
Er schiet me vast nog meer te binnen, nogmaals zij vermeld dat dit is wat ik zo de afgelopen maanden heb gehoord van collega's, ik heb eigenlijk zelf niet zo heel veel te klagen,

Daarom Karin. :)

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:47

juist asjemenou, kwestie van lezen

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:55

Veel van de opgeschreven dingen komen wel van dezelfde persoon trouwens, haha, die zit altijd allerlei ergernissen te spuien en zou inderdaad gevraagd moeten worden of ze het eigenlijk wel zo leuk vindt om te jureren, maar ja, dat zoekt ze zelf maar uit.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:02

Ach, sommige mensen vinden het gewoon leuk om te kunnen zeuren. :D
Ik heb ook wel eens van die dagen. :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:07

asjemenou schreef:
carmab schreef:

Daarom Karin. :)

}:0