Bijscholingsavonden 2009 IL en IM, jullie mening?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:24

Angelo schreef:
Zeg Oversized: ik heb een Z paard, maar die kan ook lopen als een B paard: mag hij mee ??? :P

hangt er dus vanaf wie er op zit en of er een stang- en trens in zijn mond hangt ... :o geloof ik whahaahahahahahaha :D
o nee Die is dus Z en dat is dan weer boven het niveau (ook al loopt íe als een B-paard ALS dat zo zou zijn....) :+

Je hebt het trouwens vlgs mij wel goed verwoord hoor. Dus nu gaan alle juryleden die de bijscholing hebben gehad dikke cijfers geven als het kan voor alle gangen 8-) OF extreem naar beneden als het niet goed is...???... ik denk dat als ze weer "gewoon" aan de baan staan, zo toch weer doen wat ze zelf willen. Of denkt iemand daar anders over?

@Karin: ^)

macke

Re: Bijscholingsavonden 2009 IL en IM, jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:20

nee

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:36

macke schreef:
nee

Wat nee??? :?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:37

Nee mevrouw Oversized. :D

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:43

_O-

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:41

juist ja!!!!!!!!!!!!!!!!! en de zon gaat eindelijk schijnen achter de donkere wolken ;)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:55

liggen er bij de bijscholing ook die formulieren die je moet invullen dat je aanwezig ben geweest. Ik kan die van mij weer eens niet vinden....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:56

Weet niet niet, maar staan ze niet op de KNHS site?

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:07

caroline78 schreef:
liggen er bij de bijscholing ook die formulieren die je moet invullen dat je aanwezig ben geweest. Ik kan die van mij weer eens niet vinden....

In ermelo lagen gewoon van die formulieren bij de ingang

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:53

Elke bijeenkomst is zinvol, omdat er dan weer samen kan worden gekeken naar combinaties en er van elkaar geleerd kan worden, ook van negatief commentaar, maar belangrijk is dat we met zijn allen dezelfde dingen hetzelfde beoordelen en als het kan vanuit een positieve insteek. Het niveau en de kwaliteit van de paarden in Assen was over het algemeen hoger dan wat er gemiddeld in de ringen langskomt. Ook dat is geen probleem, want het is natuurlijk het leukst om hoge punten weg te geven. Helaas, zijn er op de gemiddelde concoursen nogal wat paarden die beduidend minder bewegen en die waren er niet op de bijscholing. Dat is jammer, want juist bij die paarden wordt er nogal wisselend gepunt v.w.b. de gangen, terwijl het nou net de bedoeling is dat we dezelfde dingen hetzelfde punten. Een acht of een negen, dat maakt niet zoveel uit, dat zei ook de cursusleiding. Een 4 of een 6 natuurlijk wel en de paarden bij welke je die verschillen ziet waren er niet. Overigens ben ik het wel eens met degene die Adelinde op het eerste paard qua houding en zit lager puntte, al dan niet bewust, meer ze zat inderdaad teveel te duwen met haar lichaam, bij het tweede paard was dat echt veel beter, er zaten twee punten tussen in mijn optiek. Ze kan geweldig zitten maar dat maakt niet bij voorbaat dat ze dat ook op elk paard doet, we moeten wel punten wat we zien.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:00

caroline78 schreef:

Ik ben in Oud Gastel geweest en daar hadden ze een hele stapel van die formulieren.
Ik had die van mij in de auto laten liggen maar kon gewoon een nieuwe invullen.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:31

caroline78 schreef:

Ja hoor daar liggen formulieren mbt aanwezigheid... dus stop maar met zoeken! haha

Gisteren ben ik naar Dokkum geweest en ik ben eindelijk eens gepunt zoals moet! (Misschien ook naar de bijscholing in Assen geweest ;) ) Mijn paard was errrrruuug stout en ik had dan ook 5 drieën aan mijn broek hangen (de vieren en vijven zal ik maar niet noemen) maar de goede onderdelen die ik toevallig onderweg ook nog liet zien kreeg ik dus achten en zevens... resultaat 7,4,5,8,3 etc haha wel grappig zo'n lijst, maar het klopte echt helemaal!! Ik kwam zelfs nog op 170 punten uit (dat had ik dan voor mijn gevoel weer niet verdiend maar dat zal iedereen voelen na zo'n proef denk ik...) De tweede proef liep uit het boekje en ik kreeg dan ook 214 voor de tweede proef. Beide proeven waren eens zo gepunt als naar mijn inzicht zou moeten. DURVEN punten, geef die 8 maar als het kan, maar ga ook naar een 2 als het er niet op lijkt! Tot nu toe heb ik met mijn paard echter nog vaak de zesjes op mijn protocol gezien en af en toe een zeventje, maar wel direct een 3 als hij iets niet zo goed doet. Die drie is echt wel terecht hoor, maar de rest kan ook best zeven of acht zijn in plaats van zesjes, want daar loopt hij niet voor!

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:32

carmab schreef:
Overigens ben ik het wel eens met degene die Adelinde op het eerste paard qua houding en zit lager puntte, al dan niet bewust, meer ze zat inderdaad teveel te duwen met haar lichaam, bij het tweede paard was dat echt veel beter, er zaten twee punten tussen in mijn optiek. Ze kan geweldig zitten maar dat maakt niet bij voorbaat dat ze dat ook op elk paard doet, we moeten wel punten wat we zien.

en dat maakt dan niet uit WIE er op dat paard zit!! Al was het de koningin..... toch?!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:46

Ik heb laatst ook een jury gehad die durfte te punten. In 1 proef zowel een 0 en een 3 gehad als 6x een 8. Zij kwAm wel naar mij toe met de mededeling dat het achterwaarts niet was getoond en dat zij het ook zo moest beoordelen. Het leek erop als of de jury zich veronschuldigde voor het cijfer 0. Ik heb gezegd dat als zij mij een 0 wil geven het gewoon moest doen. niet getoond is niet getoond. Had nog wel 2 wp in die proef. Je merkt het wel dat juryleden naar de bijscholing zijn geweest :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:48

Dat was een Z-jury en die is daar vast niet geweest.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:53

Op de bijscholing wordt hard gehamert om positief te jureren, waarbij ik toch standaard toevoeg, maar wel realistisch ;)
Ben ik misschien eigenwijs, maar je kan ook wel eens té positief zijn.

Combinaties in Oud-Gastel waren niet echt bovengemiddeld op 1 combinatie na in mijn optiek.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:36

@ karinvdm. Volgens mij was dat geen Z jury maar weet het niet 100% zeker. Vond het wel apart dat zij de auto ervoor uitkwam.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:38

Dat was toch bij je 2e proef van vorige week woensdag? Dat is een Z-jury, sinds dit jaar.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:39

KarinvdM schreef:
Dat was een Z-jury en die is daar vast niet geweest.

hoe weet jij dat? of was je het zelf??? :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:41

Nee, ik reed even later in de ring naast Caroline. :D

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:41

bambi76 schreef:
Op de bijscholing wordt hard gehamert om positief te jureren, waarbij ik toch standaard toevoeg, maar wel realistisch ;)

Combinaties in Oud-Gastel waren niet echt bovengemiddeld op 1 combinatie na in mijn optiek.

Moet ik komen voorrijden in Oud-Gastel?????? :P

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:50

oversized schreef:
bambi76 schreef:

Moet ik komen voorrijden in Oud-Gastel?????? :P

Graag :D
Kan ik Vonkie gelijk in het echt zien :D

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:00

haha

dolca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:38

ik ben ook geweest in Assen. Jammer dat er 5 paarden meereden die hoger geschoold waren en tevens met stang en trens reden. we mogen blij zijn dat er nog combinaties mee willen rijden, want soms liegt het commentaar er niet om.
ze hebben allemaal goed hun best gedaan. proficiat.
en wat de fries beterft een problemen mee komen we toch vaak tegen in de ring?
wat betreft de koffie: schandalig !!!!!! 2 euro.
ooit hebben wij dit eerder gehad dat wij onze eigen kop koffie moesten kopen.
ik weet het niet helemaal zeker maar volgens krijgt de regio hier vergoeding voor (bijscholing etc.)

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 06:26

Ik weet niet of ze daar een vergoeding voor krijgen hoor, maar zou heel goed kunnen. De accomodatie moet er wel uit he vandaar waarschijnlijk die 2 euro voor een kop koffie :)
Ik heb momenteel stages en dan krijg je ook helemaal niets (!!!!!), zelfs je kopje koffie moet je zelf betalen en een broodje bijvoorbeeld ook! Ga 's morgens om half 8 weg en ben er 's avonds om 9 uur weer en dan krijg je nog niet eens een kop koffie van de organisatie (opdracht van de KNHS!!!!)