Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bonfiralover

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:43

Ik rijd graag wedstrijden en bovendien rijd ik er een hoop, dus ik heb veel verschillende jury´s gehad en een aantal zijn me ook opgevallen.

Bovendien stond er op één van de eerste pagina´s dat het leuk zou zijn als iedereen hier wat anekdotes kon neerzetten... Doe ik dat, krijg ik een sarcastische opmerking...

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:46

C'est le ton qui fait la musique

Oftewel, het is de toon die de muziek maakt..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:16

Met mijn vorige wedstrijd sprong mijn paard verkeerd aan, ik nam haar terug en klikte perongeluk een keer..
Kreeg op mijn protecol gelijk een 5 en 2 punten aftrek met als commentaar; geen stemhulpen!!!! ( ja 4 uitroeptekens..)

Jeetje.. Kan toch gebeuren.. Als ik het nou de hele proef deed, maar goed.. Ik snap dat het niet mag, maar die 4 uitroeptekens hadden voor mij niet gehoeven.

Ook had ik een keer dat mijn paard overkruist sprong in de proef, maar ik hield haar niet ( ze schrok ook) dus heb haar niet kunnen terug nemen.. En de hele volte afgemaakt overkruist..
Stond er vervolgens een 7..
Haha! die vond ik wel leuk Tong uitsteken

PacinoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:46

Mijn paard flitpte een keer helemaal in de ring omdat die andere paarden zag springen werd die helemaal gek.
Stappen ze uit gaan ze naar de Jury ernaast om te zeggen dat Mn paard flipt en dat ze me niet zo goed moet beoordelen en dat ik een ander bit moet gebruiken en echt ik deed volgends hun alles fout. En toen reed ik mn 2e proef gingen ze vet op mij letten terwijl ze zelf alweer een nieuwe pony in de ring had.

Jury's :S

Paarden lopen niet altjid zoals je wilt!
Dat kunnen hun toch snappen.:S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:31

maar jou berichtje snap ik niet...
wie ging er naar de jury?
watvoor een bit had je dan?
en hoe weet jj nu dat ze jou in de gaten bleven houden? Stond dat op je coupon?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:57

PacinoLover schreef:
Mijn paard flitpte een keer helemaal in de ring omdat die andere paarden zag springen werd die helemaal gek.
Stappen ze uit gaan ze naar de Jury ernaast om te zeggen dat Mn paard flipt en dat ze me niet zo goed moet beoordelen en dat ik een ander bit moet gebruiken en echt ik deed volgends hun alles fout. En toen reed ik mn 2e proef gingen ze vet op mij letten terwijl ze zelf alweer een nieuwe pony in de ring had.

Jury's :S

Paarden lopen niet altjid zoals je wilt!
Dat kunnen hun toch snappen.:S

oefening baart kunst
en het is een wedstrijd dus stel je voor dat de slechtste zegt dat doet hij anders nooit dan wint die toch ook niet zou niet eerlijk tegenover de rest zijn
je beooordeeld wat je ziet en als er niks getoond wordt zijn er dus geen tot weinig beste cijfers

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:49

ik had van de week een sublieme opmerking. "jammer dat het paard wegglijd"
hehe raar he, na een wolkbreuk in een modderige bak waarbij je meer moeite doet om erin te blijven ipv eruit te glibberen Clown
was zelfs nog 6de daar Ja
maar vond de opmerking zo heeeeeeerlijk droog Vork

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:15

Lowara schreef:
ik had van de week een sublieme opmerking. "jammer dat het paard wegglijd"
hehe raar he, na een wolkbreuk in een modderige bak waarbij je meer moeite doet om erin te blijven ipv eruit te glibberen Clown
was zelfs nog 6de daar Ja
maar vond de opmerking zo heeeeeeerlijk droog Vork

Haha inderdaad Nagelbijten / Gniffelen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:31

Droog is mss niet de juiste term hier Haha!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:18

Ik had het pas, A-X-C binnenkomen ardbeidsdraf (L2) en ik was de bocht bij A net door of hij begint me toch te gillen en geeft 2 flinke bokken Clown
Daarna gingen we weer netjes verder over de A-Clijn alsof er niets gebeurd was *LOL*

Had ook een 6 met daarbij: storing

Geweldig ROFL

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:29

ik ree laatst 1 meter buiten buiten de baan omdat het zo glad was.
Ik moest een volte rijden en in die hoek was het echt een modderpoel, en ik durfde de bocht niet
scherper te rijden, dus ik reed buiten het bordje a langs.

Krijg ik een 7 voor die volte, met de opmerking: 'goed gecorrigeerd'

ik vind het goed hoor Vork

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 18:39

Eigenlijk vind ik dat heel netjes van de jury *LOL*, zij zullen vast ook gezien hebben dat het daar modderig was

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 16:00

SparklingApp schreef:
Erg grappig dit topic!
Ik heb er ook een paar;
toen ik met een paardje voor het eerst in de B starte, ze liep net een paar maanden onder het zadel, maar dat kan een jury ook niet echt weten, stond er op mijn protocol; paard moet met meer buiging in haar gewrichten lopen!
Het was best wel zo dat dat zou mogen, maar ik vind het nog altijd een pittige opmerking voor de B!

Ook een keer gehad dat ik met mijn Appaloosa merrie dressuur moest starten voor een cross en dat ik bij de jury moest komen en die zei; "volgens mij heb je het verkeerde zadel op" toen ik vroeg wat hij bedoelde zei hij dat ik beter een westernzadel op kon doen....
Als het alleen voor de dressuur was geweest had ik niet meer gestart op dat moment, we kregen dus ook super lage punten.

Later met hetzelfde paard nog eens gehad dat een jury na onze proef uit haar auto kwam en vertelde dat de middendraf echt helemaal perfect was!!! Dus ik zeg; "wat leuk, ik heb nog nooit een 10 gehad!" kregen we een 8.... blijf dan maar in die auto zitten...

Ik heb ook nog eens een jury gehad die mij na de proef vertelde dat ze vond dat ik meer uit mijn paard haalde dan er in zat, ik heb er lang over lopen denken, maar weet nog steeds niet of het een compliment moest zijn of juist niet. Clown

Dat had de eigenaresse van een bijrijdpaard van me ook een keer; het is een Knabstrupper en die zijn gevlekt Clown Komt de fantastische opmerking; je bent je westernzadel vergeten! En dat terwijl de Knabstrup een hogeschoolpaard is Vork
Ik denk en hoop dat het een compliment was, maar je zou het ook kunnen opvatten als overvragen ofzo, vreemd commentaar, dat in ieder geval Clown

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 18:06

Afgelopen woensdag moest ik groomen op wedstrijd.
Mijn vriendin had net de laatste keertwending gehad en moest daarna direct aanspringen in galop.
En ja hoor, paard begint te plassen.
Zij helemaal pissig, hij was de hele proef al aan het rondhupsen en dan ook dát nog.

Heel droog was er neergezet: 'Sanitaire stop' we kwamen niet meer bij Clown

Niet echt een rare opmerking maar ik moest hem even kwijt Lachen

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:51

Als je moet, dan moet je Bloos . Jury zal in ieder geval de combinatie nog wel kunnen herinneren Clown

Ik heb trouwens maar 1 'rare' opmerking gehad in al mijn wedstrijden. Bij het binnenkomen van de ring maakte de jury de opmerking "de ponywedstrijd was toch vorige week". Stond niet op het protocol, maar hoorde ik van mijn stalgenootje die dus als vrijwilligster schreef. Toen had ik nog geen oefening laten zien. Koe
Ach, ik heb in de loop van de jaren wel laten zien dat je met een "pony" je wel degelijk met de paarden kan meten. Haha!

DreE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:02

in een B proef zeggen dat de pony opgericht moet lopen...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:20

niet echt raar maar toch...
ik heb een keer een proef moeten doen in de stromende regen Clown mijn pony liep stug rustig en netjes met het hoofdje naar beneden door...en ik kreeg daar ook goede punten voor Haha! en met commentaar dat ik netjes had gereden ondanks de harde regen....anderen gingen allemaal wijkend tegen de regen in en mijn pony liep eindelijk eens gewoon rustig een goed proefje Pling geluk bij een ongeluk dus eigenlijk Pling

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:22

Tijdens een proef gooide mijn paard 3 x met z'n hoofd, vliegen. Staat er onderaan bij "ontspanning en rechtgericht zijn" 5, paard loopt niet constant aan de teugel. Meneer de jury, het is altijd nog nageefelijk, en vliegen kunnen erg vervelend zijn. helaas voor mij.

Bonfiralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:22

Ik heb ook eens een keer gehad dat mijn paard enorm steigerde in de proef. Ik raak dan altijd helemaal in paniek, omdat ze echt recht overeind gaat en we bijna achterover klapten. Ik zat helemaal te hyperventileren. Mijn moeder tussen het lezen: `Blijven ademenen!!´. Rijd ik naar de C, roept de jury uit de auto: `Ademen! Ademen!´

Eigelijk was het wel een beetje hilarisch, afgezien van het steigeren dan. Ik had trouwens wel goede punten. Ik had er 170 (In de tijd dat 156 nog winst was) en was eerste. De jury zat in de kantine tijdens de prijsuitreiking en toen ik werd omgeroepen zei ik: `Dat bestaat niet dat ik eerste ben met zo´n baggerproef!´
De jury vond namelijk dat mijn paard tussen het steigeren door super liep. Het steigeren gebeurde precies tussen mijn oefeningen door.

Een vriendin van mijn moeder heeft het ook altijd over een jury waarbij er nooit wat goed is. Ze moest een keer bij haar starten en ze komt na de proef altijd de auto uit om commentaar te geven. Die vrouw startte M1 en voor haar gevoel ging de proef super. Na de proef komt de jury de auto uit, roept ze: `Dat is toch geen schouderbinnenwaarts! Dat is z´n kont in het hek douwen!´

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:25

Oh ja, en een keer in de middendraf: "Er wordt middendraf gevraagd, geen uitgestrekte draf". Sorry hoor Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:28

Bonfiralover schreef:
Die vrouw startte M1 en voor haar gevoel ging de proef super. Na de proef komt de jury de auto uit, roept ze: `Dat is toch geen schouderbinnenwaarts! Dat is z´n kont in het hek douwen!´

tsjah het is hard, maar het zal er toch echt zo uitgezien hebben... ik zie ook wel eens ruiters met paarden die dat doen... die duwen het paard met de kont de "buiten" hoefslag op i.p.v. dat ze van voren naar binnen gaan...
LisaB schreef:
Tijdens een proef gooide mijn paard 3 x met z'n hoofd, vliegen. Staat er onderaan bij "ontspanning en rechtgericht zijn" 5, paard loopt niet constant aan de teugel. Meneer de jury, het is altijd nog nageefelijk, en vliegen kunnen erg vervelend zijn. helaas voor mij.

dat is idd niet zo heel leuk...maar goed de jury kan niet alles zien...zulke dingen gewoon snel vergeten en verder rijden!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:55

DreE schreef:
in een B proef zeggen dat de pony opgericht moet lopen...

Dat kan wel degelijk, dan zal de pony wrs veelste veel op de voorhand hebben gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:14

Ik snap idd ook niet dat mensen dat zo raar vinden
paard te diep of op de voorhand, moet meer opgericht lopen Ja
Nergens schrijft de jury dat het de oprichting van de Z moet zijn Lachen

CJLW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:28

Dat ze mijn paard niet bij konden houden met schrijven door haar snelheid Clown

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:40

runningkawa schreef:
Ik snap idd ook niet dat mensen dat zo raar vinden
paard te diep of op de voorhand, moet meer opgericht lopen Ja
Nergens schrijft de jury dat het de oprichting van de Z moet zijn Lachen

Maaruh...oprichting is toch een gevolg van verzameling en verzameling begint toch in de M??? Of maak ik nu een hele blonde opmerking?
Als een paard te diep loopt zou het commentaar moeten zijn dat hij achter de teugel is en als hij op de voorhand loopt, zou dat op het protocol moeten staan. Ik vind oprichting echt geen goede term hier.