ORUN cursussen 2008-2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:41

hesterv schreef:
Ben net aan de Diagnostische-toetsen begonnen, wel vervelend dat de antwoorden er direct onder staan, veel te uitnodigend om even te spieken :oo

doordat ze eronder staan kan ik niet antwoorden op die vraag omdat ik weet dat t antwoord daar staat haha echt heel stom.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:01

goeiemorgen!!!!!

ik vind het altijd fijn en vooral nu naar het examen toe om iedereen zijn vragen en antwoorden te lezen .
want nu ben je al aan het leren.
wij hebben in het begin van de cursus een brief gehad van de juf met de behandelde stof en daar kijk in nu op wat er precies moet worden geleerd.

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:59

Uums schreef:
trudel schreef:
ff een vraagje!!
als ik na de basis cursus verder wil moet ik ook zelf gaan rijden.
hiermee moet je L1 + een winstpunt zijn heb ik gehoord.
moet dat met het paard waar je je cursus mee gaat doen of mag dat ook met een andere paard of pony??

Trudie: nope, het paard moet > 1.60m zijn, staat ook in de brochure en op de website. Dat de ruiter L1 + 1 moet zijn is daarbij echt een minimumeis; het verdient de voorkeur om meer aan te kunnen dan dat. Paard hoeft niet geklasseerd te zijn, maar moet wel het niveau kunnen lopen. Wolkers heb ik opgeleid tot L/M-niveau, maar heb ik niet gestart omdat hij al verkocht was eer ik een startkaart met `m kon aanvragen. Ik kon er nog wel de cursus mee voltooien.

dank je wel ingeborg!! erg duidelijk zo!!

Lowara

Re: ORUN cursussen 2008-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:18

weet iemand de 4 regels van de didactiek? weet dat het iets was met bv zorgen dat niveau bekend is/aanpassen aan groep,
maar kan ze werkelijk nergens vinden in het boek.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:24

*zorg dat praktijk en theorie op elkaar aansluiten
*pas het je les aan aan het niveau van de ruiters
*begin pas aan een nieuwe oefening als de daaraan voorafgaande oefening redelijk bevestigd is.
*zorg dat de les aansluit op waar je de vorige keer bent geeindigd.

Als ik het goed heb...... :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:51

komt bekend voor :D schrijf ze gelijk even op voor m'n samenvattingen

FjordenWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:35

Heb net gehoord dat mijn combinatie (ik doe de basiscursus, dus ik moet ruiter+paard meenemen) op de examendag geen vrij kan krijgen :( Nu moet ik op zoek naar een andere combinatie... Balen!

Verder ben ik druk aan t leren. Heb net alle vragen geprint die hier eerder waren neergezet (super bedankt!:) ). Die ga ik morgen oefenen :)

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:42

wat voor vraag zou je nou over didactiek kunnen krijgen?? ik vind dat echt iets voor jezelf :)

Ik hoop dat ik veel vragen van kennis van het paard en dressuur krijg ;) dat weet ik het best haha

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:47

Ik ook :D

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:47

ik heb dus eigenlijk helemaal geen zin meer in te leren he!!!! :(:) (mezelf een hart onder de riem steken )

ik herhaal en herhaal en herhaal...................het zit er goed in (denk ik)maar ik heb het wel gehad met dat lezen.
van mij mag het snel donderdag worden dan kan ik het maken :D
ik maak me wel wat druk over de weg ernaar toe ik heb geen navigatie en wanrooij????????????????
ik rij om half 5 gewoon aan en dan moet het in 3 uur toch wel lukken met een route planner.
als ik meteen goed rij dan heb ik de tijd om alles voor een laatste keer door te nemen .

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:49

Ik ben nu nog erg op die rijtjes aan het stampen....

Doel van een overgang
Doel van een tempowisseling
Doel van de galop
Kenmerken van een goede galop

ect ect ect

Pffffff

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:57

Ik heb alles doorgenomen, geel gemaakt wat ik extra goed moet leren en dingen opgeschreven, maar het echte stampwerk moet ik nog doen. De springrijtjes gaan wel al goed.

MaloLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:09

ik weet het ik weet het.. maar wil het ff zeker weten.. hoeveel houden jullie aan voor de landing en afzet? hoeveel meter dus

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:35

Ik moet het echte stampwerk ook nog doen, heb bijna de proeftoetsen af maar zit er nog niet perfect in allemaal.

edit: ga vanavond navragen of Kennis vd Ruiter nou wel of niet moet voor het examen

MaloLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:39

ik heb staan van wel.. pagina 6-7 en 49-59

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:51

MaloLau schreef:
ik weet het ik weet het.. maar wil het ff zeker weten.. hoeveel houden jullie aan voor de landing en afzet? hoeveel meter dus

Danuit draf 3 en vanuit galop 3.50

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:12

Wij moesten die oefentoetsen voor elkaar nakijken, afgelopen vrijdag zouden we ze bespreken en terug geven etc. Was degene die die van mij na moest kijken m vergeten.. Ze zou m dan meteen vrijdag opsturen zodat k m zaterdag zou hebben. Had m zaterdag nie, dus gesmsd, had m vandaag nog niet, dus weer gesmsd. Schreef ze, zal m morgen op de bus doen.. Nou als k mazzal heb, heb k m dan woensdag, maar als k pech heb, heb k m pas donderdag en kom tussendoor niet meer thuis...(Tegen de tijd dat ik thuis ben uit school kan ik weer terug, examen is op mn school..)

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:27

Oh fijn Gabon :(

Ik heb wel lekker gereden, eerst mn eigen en daarna nog een ander. Ging wel goed!
Kennis Ruiter moet wel, in ieder geval dat wat met de houding te maken heeft. Veiligheid hoeft niet :)

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:03

Gabon schreef:
Wij moesten die oefentoetsen voor elkaar nakijken, afgelopen vrijdag zouden we ze bespreken en terug geven etc. Was degene die die van mij na moest kijken m vergeten.. Ze zou m dan meteen vrijdag opsturen zodat k m zaterdag zou hebben. Had m zaterdag nie, dus gesmsd, had m vandaag nog niet, dus weer gesmsd. Schreef ze, zal m morgen op de bus doen.. Nou als k mazzal heb, heb k m dan woensdag, maar als k pech heb, heb k m pas donderdag en kom tussendoor niet meer thuis...(Tegen de tijd dat ik thuis ben uit school kan ik weer terug, examen is op mn school..)

fijn gabon van je mede cursisten moet je het hebben.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:05

Gabon lekker zeg :(:)

We hebben gister het examen van vorig jaar doorgenomen.
Ik wist warempel bijna alles. :D

Heb van alles een samenvatting gemaakt nu lezen, lezen, lezen, lezen......

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:09

pfff zit op dit moment echt in een dip...
ik leer maar en leer maar maar krijg echt helemaal niks in mijn hoofd...
op dit moment is het werken en daarna direct weer leren arm paard staat af een week stil alleen zaterdag nog ff gereden maar andere cursisten was erg gezellig!!
nu du smaar weer leren... kennis van het paard krijg ik niet in mijn hoofd dus blijf het leren maar dan schiet het andere er een beetje bij in... ;(

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:10

ik ga dus alleen maar leren wat er op dat stensel staat want gisteren hadden we het er nog over.
en de juf zei kijk naar dat stensel want planten en toileteren dat hoef je niet te kennen
en alleen de pagina's die er staan wel, doorlezen is nooit niet erg
ik haal die er allemaal uit en dan hen ik ipv 2 dikke mappen 1 dunnere :+

en die routeplanner die stuurt mij via eindhoven knoop punt leenderheide dan knooppunt de hogt en dan richting A50
dat is dus alleen maar file rijde!!!!!!!!!!!!!
ik voerg aan de mede cursisten waar wanrooij nou eigenlijk echt lag en ik dan dus beter via helmond rijde venray enz
dus ik zag het alniet meer zitten toen zei een cursist van mij kom maar langs mij dan rijde we samen GELUKKIG!!!!!!!!

nou moet ik haar nog wel zien te vinden maar ik rij om half 5 al aan hier dus moet lukken in 2 uur

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:11

FjordenWen schreef:
Heb net gehoord dat mijn combinatie (ik doe de basiscursus, dus ik moet ruiter+paard meenemen) op de examendag geen vrij kan krijgen :( Nu moet ik op zoek naar een andere combinatie... Balen!

Verder ben ik druk aan t leren. Heb net alle vragen geprint die hier eerder waren neergezet (super bedankt!:) ). Die ga ik morgen oefenen :)

Waar volg je cursus en wanneer is je examendag? Ik ben al vaker examenkandidaat geweest......maar t moet niet al te ver weg zijn!

FjordenWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:17

daffodil schreef:
FjordenWen schreef:

Waar volg je cursus en wanneer is je examendag? Ik ben al vaker examenkandidaat geweest......maar t moet niet al te ver weg zijn!

Ik volg de cursus in Nieuw Vennep. Weet niet of dat voor jou in de buurt is? Ons examen is op 11 mei, maar je zou dan daarvoor ook al een aantal keer mee moeten rijden in de cursus. Zou wel leuk zijn :D Ben ondertussen ook al allemaal stalgenoten aan t bellen en heb er op zich wel vertrouwen in hoor ;) Maar was wel jammer van die andere combinatie, want die was echt leuk!

(nu weer even verder leren...)

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:47

Heeee dan zie ik jou donderdag!!
Ik doe cursus in Beinsdorp :)

Ik kan niet springen.... :o (of durf niet eigenlijk)
Anders had ik je examen wel willen rijden :j