Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:57

_10_ schreef:
Sansje schreef:
Mocht ik weer eens in het Z geraken is het echter wel uit met de B-pret Knipoog

Ik vind de B dus helemaal niets Nagelbijten / Gniffelen
Sla het maar al te graag over Knipoog

Ben ook niet dol op de B proeven... L proeven lopen op de een of andere manier lekkerder... maar had met dit paard toch echt die B wel even nodig... had niks geworden als ik met deze gelijk L had moeten starten.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:05

Sansje schreef:
bonnielau schreef:

Over dit stukje heb ik nog even een vraag, als jij Z geweest bent mag je toch helemaal niet meer in de B starten?
Voor de rest is de discussie al geweest dus die ga ik niet weer oprakelen, ben gewoon ff nieuwsgierig.

Moet je idd 2x Z voor geweest zijn... ik heb ook Z2 gestart vroegah bij de poownies. Nu gewoon weer B begonnen. Mocht ik weer eens in het Z geraken is het echter wel uit met de B-pret Knipoog

Dat ligt eraan wanneer je met je pony Z reed.
Vroeger moest je twee keer Z met een paard zijn geweest, en telde Z pony niet mee.
Ik heb Z1 met een pony gereden en Z2 bij de paarden en huppel nog vrolijk in de B rond Haha!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:19

Erg grappig dit topic!
Ik heb er ook een paar;
toen ik met een paardje voor het eerst in de B starte, ze liep net een paar maanden onder het zadel, maar dat kan een jury ook niet echt weten, stond er op mijn protocol; paard moet met meer buiging in haar gewrichten lopen!
Het was best wel zo dat dat zou mogen, maar ik vind het nog altijd een pittige opmerking voor de B!

Ook een keer gehad dat ik met mijn Appaloosa merrie dressuur moest starten voor een cross en dat ik bij de jury moest komen en die zei; "volgens mij heb je het verkeerde zadel op" toen ik vroeg wat hij bedoelde zei hij dat ik beter een westernzadel op kon doen....
Als het alleen voor de dressuur was geweest had ik niet meer gestart op dat moment, we kregen dus ook super lage punten.

Later met hetzelfde paard nog eens gehad dat een jury na onze proef uit haar auto kwam en vertelde dat de middendraf echt helemaal perfect was!!! Dus ik zeg; "wat leuk, ik heb nog nooit een 10 gehad!" kregen we een 8.... blijf dan maar in die auto zitten...

Ik heb ook nog eens een jury gehad die mij na de proef vertelde dat ze vond dat ik meer uit mijn paard haalde dan er in zat, ik heb er lang over lopen denken, maar weet nog steeds niet of het een compliment moest zijn of juist niet. Clown

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:40

Tijdens het wijken en daarna meteen in galop, precies voor de jury auto bij C.
Dat is bij mij steevast impuls verlies en zeker bij deze start omdat het super heet was, de 2e proef en ook nog eens een zware bak....het pijpje was dus al aardig leeg.

Ik probeer nog flink voorwaarts te rijden en drijf extra het eerste stukje op de korte zijde, maar voel gewoon dat het er niet inzit. Dan maar een tik met de zweep in de hoop om zo een reactie te krijgen....die kwam er!! Haha! een giga hoge bok recht voor de jury auto, ik hoorde het zand zo over de auto spetteren Bloos

Heel verbaasd was ik toen ik op mijn protcool een 7 zag staan en daarbij de opmerking; 'erg vrolijk aangesprongen'

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:02

Hahaha handig als je elke keer een 7 daarvoor krijgt.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 08:28

Dat ligt eraan wanneer je met je pony Z reed.
Vroeger moest je twee keer Z met een paard zijn geweest, en telde Z pony niet mee.
Ik heb Z1 met een pony gereden en Z2 bij de paarden en huppel nog vrolijk in de B rond Haha![/quote]

Ik ben met de pony's 2x Z geweest, maar start gewoon B, geen idee of het mag of niet, maar heb nooit een brief van de KNHS gekregen Haha!

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 08:30

Het saat in de dressuurreglementen van de KNHS. Die zijn gewoon op de site van de KNHS zelf te vinden. Ik heb het wel een keer opgezocht dat stuk of het wel of niet mag maar ik ben het eerlijk gezegd alweer vergeten...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 08:32

Wanted2003; als je met beide pony`s een (of meer) winstpunt(en) hebt gehaald moet je in de L1 beginnen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 08:36

volgens mij ligt het er dus aan wanneer je Z was met je pony`s.
Als dat jaren geleden was is dat volgens mij niet, omdat toen het regelement nog anders was.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 09:08

asjemenou schreef:
volgens mij ligt het er dus aan wanneer je Z was met je pony`s.
Als dat jaren geleden was is dat volgens mij niet, omdat toen het regelement nog anders was.

Hm nee, het is een jaar geleden en 4 jaar geleden denk ik. Ik ben gewoon B (bij de paarden)gaan rijden met de instelling dat wanneer het niet mag het wel aangegeven word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 09:45

Dan mag je geen B meer starten Lachen

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 09:52

ik had 1 keer, een onderling wedstrijdje, ik had mijn paard 3 weken ofzo. Ik spring aan hij ging mooi bergopwaarts en voelde goed,
stond er op mijn protecol : " Springt weg "
Nou daar kon ik écht niet overuit Tong uitsteken hoe kan iemand dat nou zeggen? Sprint weg? hij springt gewoon netjes aan, we hadden het geflimd, dus ik nog is een keer kijken, nou hij sprong gewoon netjes aan. Jury's Cool

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:06

runningkawa schreef:
Dan mag je geen B meer starten Lachen

Zon vermoeden had ik al, maar wist het niet zeker, ben gewoon B gestart, maar ga nu toch over naar de L1 dus:) Nooit iets van een KNHS gehoord,

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:52

Ze letten weer goed op daar bij de KNHS! Hamer
Niet dat dat erg is..

Bij mij is het al weer 7 jaar geleden dat ik bij de pony`s Z reed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 17:45

SparklingApp schreef:
Ik heb ook nog eens een jury gehad die mij na de proef vertelde dat ze vond dat ik meer uit mijn paard haalde dan er in zat, ik heb er lang over lopen denken, maar weet nog steeds niet of het een compliment moest zijn of juist niet. Clown

*LOL* hahahhahahaha *LOL* deze vind ik geweldig Nagelbijten / Gniffelen
Ik zou het voordeel van de twijfel geven en het als compliment opnemen *LOL*
(voor jou compliment, voor paard niet echt Clown)

jolanda10 unk Nagelbijten / Gniffelen dan krijgen wij een 3/4 met verzet oid Clown

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:54

Ik had gisteren concours en reed 2 proeven in de L1. De eerste ging supergoed. De jury zei dat ik 'een keurige proef' had gereden. Dus ik denk: dikke winstpunt. Wat denk je, ik kreeg 173 punten...laat die jury dan haar mond houden!!!!

De tweede proef ging trouwens wel goed, maar een stuk minder dan de eerste en daar had ik 189 punten. Ik had die eerste proef gewoon bij de tweede jury moeten rijden..

Gewiekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:59

roks schreef:
ik kreeg een 4 voor mijn verzorging omdat mijn fjord een winter vacht had .

belachelijk dit zeg
praten we hier over FNRS of KNHS proeven trouwens?

Bonfiralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:28

Ikzelf heb een keer tijdens een buitenwedstrijd een jury gehad die tussen de proeven door niet naar de wc wilde en dus gewoon maar in de auto van de organisator plaste. Toen ze de auto uitkwam had ze een hele natte plek op haar broek. Het was echt een aparte vrouw. Ze keek ook nooit naar je als je aan het rijden was, het was vaak: `Oh, ik heb het niet gezien, geef maar een zeven.´ Juist...

Ook heb ik een keer gehad dat een jury op mijn protocol had geschreven dat ze mijn paard te dik vond. Ze had dat nog heel netjes uitgedrukt want er stond: `Pony is in te rijke conditie´
Het was toen midden in de zomer en Bonfira was inderdaad erg rond, maar ze had er geen last van met lopen. Ik stond me helemaal op te vreten, om die opmerking en ook nog eens over het commentaar dat ik geen kalkoenen in had en de wedstrijd op gras was. Mevrouw, als u wat beter had gekeken zou u gezien hebben dat mijn paard helemaal GEEN ijzers heeft. Hoe wil ik er dan kalkoenen indraaien? In de hoeven zelf ofzo? Maar goed. Het meest rare aan haar was, dat ze een enorm laken uit haar auto had hangen, dat enorm aan het wapperen was. Mijn paard keek er gelukkig niet naar, maar wat was ze aan het doen, was ze de was aan het laten drogen? Knipoog

Een vriendin van mij vertelde eens dat ze tijdens een wedstrijd had meegemaakt dat er een meisje in de ring reed, waarvan de pony nogal bang was. Hij sprong constant opzij en de jury besloot maar even op het raam te tikken om aan te geven dat ze haar proef mocht beginnen. Die pony schrok daar zo van, dat hij aan de kletter ging en de jury... die bleef maar op het raam kloppen en gebaren dat ze moest stoppen. Uiteindelijk kreeg hij pas na zes rondjes door dat de pony van hem geschrokken was en toen pas stopte hij met kloppen.

Mijn moeder had laatst dat er op haar protocol stond dat een haarnetje netter zou staan. Ten eerste rijdt ze M2, dan wordt je niet meer op verzorging beoordeeld. Ten tweede zijn haar haren te kort om in een staart te doen, het zit onder haar cap en alleen aan de achterkant komt er een klein piekje uit. Waar maken sommige jury´s zich druk om.

Ook heb ik een keer gehad dat ik mijn moeder ging aanmelden bij de jury. De beste man zat op dat moment een broodje te eten en hij verslikte zich. Die man zat na de proef nog te hoesten...

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:33

Bonfiralover schreef:
Mijn moeder had laatst dat er op haar protocol stond dat een haarnetje netter zou staan. Ten eerste rijdt ze M2, dan wordt je niet meer op verzorging beoordeeld. Ten tweede zijn haar haren te kort om in een staart te doen, het zit onder haar cap en alleen aan de achterkant komt er een klein piekje uit. Waar maken sommige jury´s zich druk om.

Ze werd er toch ook niet op beoordeeld, de jury mag toch wel een tip geven Knipoog

Bonfiralover schreef:
Ook heb ik een keer gehad dat ik mijn moeder ging aanmelden bij de jury. De beste man zat op dat moment een broodje te eten en hij verslikte zich. Die man zat na de proef nog te hoesten...
Verward Hier kan de beste man toch niets aan doen Verward

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:33

Dat van dat plassen is toch wel heel beschamend:=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:24

Bonfiralover schreef:
Ook heb ik een keer gehad dat een jury op mijn protocol had geschreven dat ze mijn paard te dik vond. Ze had dat nog heel netjes uitgedrukt want er stond: `Pony is in te rijke conditie´
Het was toen midden in de zomer en Bonfira was inderdaad erg rond, maar ze had er geen last van met lopen.

...

Ik vind het maar normaal dat ze daar commentaar op geven, je komt wel met een atleet de piste in, dus die hoort in sportconditie te staan.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:26

In de M2 wordt je niet meer op verzorging beoordeeld omdat ze er dan vanuit gaan dat je onderhand wel weet hoe je er netjes uit moet zien.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:28

Gewiekst schreef:
roks schreef:
ik kreeg een 4 voor mijn verzorging omdat mijn fjord een winter vacht had .

belachelijk dit zeg
praten we hier over FNRS of KNHS proeven trouwens?

Ligt er maar netaan wat voor soort wintervacht, als het zo'n typische Fjorden berenwintervacht is kan ik mij ergens wel voorstellen dat er iig een opmerking over wordt gemaakt.

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:41

ik had een dikke week geleden een wedstrijd, ik heb mijn zadel aan mijn paard laten meten, stond er op mijn protocool. zadel ligt te ver naar voren. dan kan niet eens!!!! dan zou het zadel op haar schouders moeten liggen en ik heb het geprobeert maar dat gaat echt niet hij schuift automatisch op de goede plek.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:02

Bonfiralover schreef:
Ikzelf heb een keer tijdens een buitenwedstrijd een jury gehad die tussen de proeven door niet naar de wc wilde en dus gewoon maar in de auto van de organisator plaste. Toen ze de auto uitkwam had ze een hele natte plek op haar broek. Het was echt een aparte vrouw. Ze keek ook nooit naar je als je aan het rijden was, het was vaak: `Oh, ik heb het niet gezien, geef maar een zeven.´ Juist...

Het was toen midden in de zomer en Bonfira was inderdaad erg rond, maar ze had er geen last van met lopen. Ik stond me helemaal op te vreten, om die opmerking en ook nog eens over het commentaar dat ik geen kalkoenen in had en de wedstrijd op gras was. Mevrouw, als u wat beter had gekeken zou u gezien hebben dat mijn paard helemaal GEEN ijzers heeft. Hoe wil ik er dan kalkoenen indraaien? In de hoeven zelf ofzo? Maar goed. Het meest rare aan haar was, dat ze een enorm laken uit haar auto had hangen, dat enorm aan het wapperen was. Mijn paard keek er gelukkig niet naar, maar wat was ze aan het doen, was ze de was aan het laten drogen? Knipoog

Een vriendin van mij vertelde eens dat ze tijdens een wedstrijd had meegemaakt dat er een meisje in de ring reed, waarvan de pony nogal bang was. Hij sprong constant opzij en de jury besloot maar even op het raam te tikken om aan te geven dat ze haar proef mocht beginnen. Die pony schrok daar zo van, dat hij aan de kletter ging en de jury... die bleef maar op het raam kloppen en gebaren dat ze moest stoppen. Uiteindelijk kreeg hij pas na zes rondjes door dat de pony van hem geschrokken was en toen pas stopte hij met kloppen.

Dat je het nog leuk vindt om wedstrijden te rijden zeg, met ál die domme juryleden die je tegenkomt..