Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
WowAmigo schreef:![]()
En daarom worden ook al die koudbloeden "rijtypischer" gefokt!
Zodat ze beter mee kunnen komen met de warm(sport)bloedjes!!!
casperrr schreef:dus alleen maar omdat sommige mensen persé met hun koudbloed mee kunnen komen wordt het gehele ras gelijk rijtypischer gefokt... Juist...
superwoman schreef:casperrr schreef:dus alleen maar omdat sommige mensen persé met hun koudbloed mee kunnen komen wordt het gehele ras gelijk rijtypischer gefokt... Juist...
Mag duidelijk zijn dat de sommige rassen steeds luxer gefokt worden, zeker omdat daar vraag naar is.
Talonius schreef:Als je de boeken leest waarin de term happy athlete wordt genoemd, staat er geen ras bij genoemd!
Zoals Mahitri al zei, gaat het erom dat het paard een gezonde en vrolijke indruk maakt tijdens het werk en correct reageert op de gevraagde hulpen en oefeningen. Deze gehele samenhang van termen, moet komen vanuit de samenwerking tussen ruiter en paard, welk ras of type dan ook!
Snoevie schreef:snappen jullie dan echt niet wat Jasmijn bedoeld(dan in het midden of je het er mee eens bent of niet)
ik begrijp het wel,al ben ik het er niet helemaal mee eens
Ntlie_ schreef:.
Ben het met Casperrr eens, als je zo graag wedstrijdgericht wil rijden en aan de top wil komen, neem dan geen koudbloed.
moniquelucky schreef:Ntlie_ schreef:.
Ben het met Casperrr eens, als je zo graag wedstrijdgericht wil rijden en aan de top wil komen, neem dan geen koudbloed.
Wie heeft het over de top? daar is ook lang niet elke warmbloed voor geschikt. Z is hoog genoeg vind ik.
Sjolvir schreef:Een haf moet wel een haf blijven, een fries een fries, en een fjord een fjord...
Mijn bolle is nou ook niet echt op dressuur gefokt.. is rond model... lekker breed...en fjord......ouderwets type.
Ntlie_ schreef:Koudbloed in de ring vind ik hartstikke leuk om te zien, zeker als het beestje nog een beetje leuk kan presteren.
Wil dan wel een échte koudbloed zien, en geen koudbloed die ontzettend doorgefokt is om 'm maar rijtypischer te laten worden.. Dan noem ik het geen koudbloed meer.
Paula1990 schreef:Meer is wat anders @ Capser over de hoeveelheid koud en warmbloeden in de top en daar gaat heto ok niet over maar sommige kunnen het zeker wel!
casperrr schreef:Warmbloeden zijn meer geschikt voor de top dan de koudbloeden. Of wil je nu beweren dat er meer koudbloeden in de top lopen dan warmbloeden?
casperrr schreef:ik heb het nooit over de Z gehad, alleen de top
[off-topic: ben eten en paarden rijden lees het vanavond laat wel]