ORUN 2011/2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Re: ORUN 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:25

Ja het is erg moeilijk om positief te bijven ja. :(:)

Het is wel een optie. :)

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:25

SUCCES Capriootje. Het gaat vast lukken. Goed luisteren en je best doen. Dat doet Jodyy93 ook. Jodyy93 JIJ ook SUCCES, laat maar weten hoe het is gegaan !!!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:28

andamoon schreef:
SUCCES Capriootje. Het gaat vast lukken. Goed luisteren en je best doen. Dat doet Jodyy93 ook. Jodyy93 JIJ ook SUCCES, laat maar weten hoe het is gegaan !!!

Uiteraard zal ik goed mijn best doen, niet meer dan logisch! :)
Voor mijn paard is het allemaal nieuw (binnenbak bijv.) dus ben erg benieuwd hoe hij het zal oppakken.
Maar verwacht zeker geen problemen

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:29

Cchanny schreef:

Helemaal mee eens. Je WEET het niet en het is in sommige gevallen ook zooo oneerlijk. Dan slaagt de één met dat en dat wel en de ander NIET....... Geen wonder dat je er onzeker van wordt. Terwijl ik lesgeven net als jij gewoon zooo leuk vind om te doen. Ik ben altijd helemaal trots op degene die ik lesgeef als ze op een wedstrijd helemaal glimmend met een beker in de hand op me af komen. GEWELDIG om te doen ! Ik hoorde van é'ntje bij mij op de cursus die WEL geslaagd was dat ze er eigenlijk helemaal NIKS mee doet met dat papiertje en dat het "wel leuk" is om te hebben.......

We kijken wel en anders kom ik je aanmoedigen, omdat ik zoooo goed weet hoe je je voelt !!!!

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:30

Ik ga in januari beginnen met de Orun.. best wel zin aan.
Heeft iemand toevallig de boeken over? Wil alvast beginnen met leren aangezien ik best wel een pittige studie ernaast volg, maar je krijgt de boeken pas op de avond zelf toch?

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:30

Capriootje dat gaat lukken en als je dat soort zaken weet kan Jodyy93 daar haar voordeel mee doen, door jou en je paard zo te begeleiden dat jij en je paard er NA de les met een goed gevoel uitkomen. Geloof ook niet dat het probelemen zal geven. Je bent in goede handen !!!!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:31

Daniellejody schreef:
Heeft iemand toevallig de boeken over? Wil alvast beginnen met leren aangezien ik best wel een pittige studie ernaast volg, maar je krijgt de boeken pas op de avond zelf toch?

Daniellejody SUCCES in Januari !!!
IK weet is dat we op de eerste avond inderdaad de map kregen met de verschillende onderdelen er in. Ik heb mijn map al aan iemand gegeven, dus helaas.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:34

andamoon schreef:
Capriootje dat gaat lukken en als je dat soort zaken weet kan Jodyy93 daar haar voordeel mee doen, door jou en je paard zo te begeleiden dat jij en je paard er NA de les met een goed gevoel uitkomen. Geloof ook niet dat het probelemen zal geven. Je bent in goede handen !!!!

Ik geloof je meteen!
Paardje loopt een beetje op de handrem op vreemd terrein maar de laatste paar keer al een stuk minder.
Ik heb 06-10 mijn debuut in Lisse dus ben heel blij dat we al even mogen 'oefenen' in deze bak :D

We gaan er voor zorgen dat Jody gewoon slaagd!

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:35

andamoon schreef:
Daniellejody schreef:

Daniellejody SUCCES in Januari !!!
IK weet is dat we op de eerste avond inderdaad de map kregen met de verschillende onderdelen er in. Ik heb mijn map al aan iemand gegeven, dus helaas.

Helaas helaas, maar zag dat je boeken nodig bent? Heb map gekregen van 2 jaar terug, maar toen was er nog geen vooropleiding.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:37

Capriootje daar kan Jodyy93 SUPER blij mee zijn. Houd ons maar op de hoogte of ze inderdaad geslaagd is !!!

Daniellejody ik weet niet of je boeken nodig hebt ??? Ja had mijn map van 2011/2012 zo mogen lenen, maar een ander was je al voor.....Misschien is het nu anders omdat ze het ook op een andere manier willen gaan doen toch ? Je kunt het diploma nu in stukken halen toch ?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:38

Andamoon; hoort ze dat morgen gelijk of pas later?

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:45

@andamoon , ja klopt. Je kunt het nu in stukken doen. Doet hier iemand trouwens de vooropleiding? Dat is toch sinds 2012 verplicht?

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:46

Bij onze cursus lieten ze het iedereen aan de einde van de dag weten of ze wel of niet geslaagd waren. Maar er zijn ook cursussen waar ze dat NIET hebben gedaan, dus ik denk dat je het beste even kunt navragen bij andere die op dezelfde lokatie/plaats hun examen hebben gedaan en of die WEL direct de uitslag wisten......

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:36

Bij ons ook :) Pff ik krijg helemaal de kriebels. Nog ruim 10 dagen en dan weten we het pas.. %)
Ik weet het echt NIET! Denk aan de ene kant wel, geen fouten, goede uitleg. Maar aan de andere kant kan het een instinkersvraag zijn geweest.. Schiet mij maar lek!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 08:27

Ramzi schreef:
Bij ons ook :) Pff ik krijg helemaal de kriebels. Nog ruim 10 dagen en dan weten we het pas.. %)
Ik weet het echt NIET! Denk aan de ene kant wel, geen fouten, goede uitleg. Maar aan de andere kant kan het een instinkersvraag zijn geweest.. Schiet mij maar lek!

Het ging dus goed bij jou. Voor mijn gevoel ook wel, maar ja zoals je hierboven hebt kunnen lezen zegt dat helemaal NIKS......Ik vind het zooo spannend. Liever had ik het direct geweten, nu moet je wachten op de post. Laat je het weten Ramzi als je bericht hebt gehad ? JIJ zult het dan wel hebben gehaald ! :j

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:05

nou capriootje en haar paard hebben het echt SUPER gedaan vandaag!! een betere combi had ik niet kunnen wensen! en wat een leuk paard! nou mijn dressuur ging dus goed ook mijn jury vond dat, maar springen was moeilijk wel goed gedaan alleen 1 lijntje waar de jury en ik een beetje onenigheid over hadden. het paard van capriootje is dus niet zo groot en de andere combi had een paard van denk bijna 20 cm groter:o moeilijk dus. nouja toen kwam het paar keer niet helemaal lekker uit, en heb ik paar keer hersteld totdat beide goed uitkwamen, maar de ene met 2 galopsprongen en de andere met 3. dit vond de jury niet zo goed ofzo, ik moest er op letten, terwijl mijn mening was beide kwamen er wel gewoon goed overheen en paste helemaal! nouja ik ben dus helemaal zenuwachtig, het zal toch niet zo zijn dat ik daar op zak?!:o.... nu dus 2 weken wachten:( maar capriootje nogmaals bedankt!! echt super!!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:06

Graag gedaan! Ik ben heel blij met der ervaring voor mij en mijn paard! Ik ga vol vertrouwen mijn debuut tijden over 2 weken in lisse.

Ga echt duimen dat je gewoon geslaagd bent want je verdiend het echt!

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:21

Dankje wel.
en er komt nog wel even een topic of update van je debuut?! alvast succes maar dat gaat wel goedkomen!

en ohja mijn ouders zijn mega jaloers op jullie plekkie! haha.
(en ik trouwens ook)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:42

andamoon schreef:
Cchanny schreef:

Helemaal mee eens. Je WEET het niet en het is in sommige gevallen ook zooo oneerlijk. Dan slaagt de één met dat en dat wel en de ander NIET....... Geen wonder dat je er onzeker van wordt. Terwijl ik lesgeven net als jij gewoon zooo leuk vind om te doen. Ik ben altijd helemaal trots op degene die ik lesgeef als ze op een wedstrijd helemaal glimmend met een beker in de hand op me af komen. GEWELDIG om te doen ! Ik hoorde van é'ntje bij mij op de cursus die WEL geslaagd was dat ze er eigenlijk helemaal NIKS mee doet met dat papiertje en dat het "wel leuk" is om te hebben.......

We kijken wel en anders kom ik je aanmoedigen, omdat ik zoooo goed weet hoe je je voelt !!!!

Je moet gewoon zeggen:
"Oh mijn vader kent u!"
Dat zei er ook een. En dat meisje is geslaagd. Terwijl haar afstanden helemaal niet klopte.

Echt heel lief dat je mij wilt komen aanmoedigen!
Het is inderdaad geweldig om die kleine kids te zien glunderen als ze weer wat nieuws te hebben geleerd.
Ja ik vind het zo zonde van die mensen die het halen maar er niks mee doen :=
Meisje uit mijn cursus ook. Die stond te janken van ik wil het niet doen, ga er toch niks mee doen. Heeft ook niet geleerd voor haar theorie. En wilde zelfs niet meer iets in de paarden doen. En die heeft hem wel gehaald. en is nu fulltime instructrische op een manege. -O- Heel jaloers op haar.
Laatst bijgewerkt door Cchanny op 18-09-12 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:45

andamoon schreef:
Ramzi schreef:

Het ging dus goed bij jou. Voor mijn gevoel ook wel, maar ja zoals je hierboven hebt kunnen lezen zegt dat helemaal NIKS......Ik vind het zooo spannend. Liever had ik het direct geweten, nu moet je wachten op de post. Laat je het weten Ramzi als je bericht hebt gehad ? JIJ zult het dan wel hebben gehaald ! :j

Het ging goed, maar we wachten het papiertje af..

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:45

Ramzi schreef:
andamoon schreef:

Het ging goed, maar we wachten het papiertje af..

Duim voor jou !

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:13

Jodyy93 het zal ook voor jou afwachten worden !! TOP dat Capriootje het zo goed gedaan heeft voor je. Je hoort bij de één dit en bij de ander dat. De één slaagt terwijl er zelf een ruiter van haar paard valt tijdens het examen en meer van dat soort vreemde zaken. Wat Cchanny zegt dat er ook bij zijn die dan zeggen : "mijn vader kent U" klopt ook wel want de bekenden zijn voor zover ik het ook kan weten geslaagd en dat zijn dan weer zaken die jammer genoeg gebeuren. Als je in eerste instantie de cursus niet wilt doen en ook staat te janken dat het toch moet...... >;) en ook je theorie niet eens haalt en dan toch slaagt is dat zeeer wrang voor degene die WEL heel graag willen en de inzet ook tonen maar door pech of een onwillige examinator het zo gewenste papiertje NIET halen.......

Cchanny dank je wel voor het duimen, IK zal dat ook zeker voor jou doen EN voor de anderen die hun (her) examen hebben gedaan !

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:21

ja die orun is echt heel apart. vraag me soms ook af wat ze nou willen zien in zon examen want sommige zonder enig inzicht of risico in de lessen, slagen.. en sommige die echt bezig zijn de combi's te verbeteren slagen dan niet, omdat er dan weer een foutje is ontdekt ofzo...

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:32

Jodyy93 schreef:
ja die orun is echt heel apart. vraag me soms ook af wat ze nou willen zien in zon examen want sommige zonder enig inzicht of risico in de lessen, slagen.. en sommige die echt bezig zijn de combi's te verbeteren slagen dan niet, omdat er dan weer een foutje is ontdekt ofzo...

KLOPT helemaal !!!! Ik ben dingen zien gebeuren waarvan je kunt zeggen die gaat het never nooit halen en die slagen dan, terwijl er anderen bij zijn die daadwerkelijk met een combinatie aan de slag gaan en die ook echt verbeteren....... die zakken vervolgens als een baksteen. Dan denk ik er is willekeur in het spel...... Dus we hebben er zoveel die slagen en zoveel die zakken.... :( Ik hoop maar dat ik het uiteindelijk WEL heb gehaald en het niet NOG een keer moet doen, weer die zenuwen en weer al dat geregel en het belangrijkste het kost ook weer TIJD en GELD...

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:00

ja ik heb het vannacht ook allemaal nog een keertje nabeleefd, en zie niet in wat ik fout heb gedaan maar toch het gevoel dat ik straks ben gezakt zit er wel, waarom weet ik niet. maar die jury was ook zo negatief, hij vertelde snel wat allemaal goed was, en ging dramatisch door op het puntje waar ik op had moet "letten" ofzo. nouja daar ben ik het nog niet mee eens. maarja ik zei ook al tegen iemand die daar ook her had, dat ze daar volgens mij zitten om je te laten zakken inplaats van slagen... trouwens andamoon wat en leuk paard op je PF foto? lijkt ontzettend op een paard dat ik ken van mijn stage!