ORUN cursussen 2008-2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:04

ik merk wel dat als je de examen doet die achter in staan dat er steeds meer blijft hangen (gelukkig maar)
ik zelf heb vooral moeite met die afstanden van springen ik heb een keer gesprongen in mijn leven.
en dan moet je daarin nog les gaan geven ook :oo

maar we oefenen dat nog extra voor de dressuur miepen onders ons op de cursus.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:05

gefeliciflapt margriet +:)+ +:)+ :):) :):)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:08

VValar schreef:
Wauw wat super zeg!! Haha ik wist niet dat ze nog deden aan tiendes na de komma. Nou jij bent er nu lekker vanaf!

Uiteindelijk wordt het wel afgerond naar een 9. De 9,3 was het cijfer dat werd bekend gemaakt door de cursusleider.

Voorlopig heb ik mijn boeken even schuil weggelegd....

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:28

MargrietJonk schreef:
JOEHOE IK HEB MIJN CIJFER VAN MIJN THEORIE EXAMEN GEKREGEN OP CURSUS.

[size=24] *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* EEN 9,3!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
[/size]

+:)+ OH HOH HOHOO :j WAT BEN IK BLIJ :):)

Wat goed!!!!!

Een 9 :wow:

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:48

Eh ik heb een voorbeeld geven. Nu aan jullie om nóg hoger te scoren! :D

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:23

haha nou die race ga ik niet beginnen haha maar super goed van je, zal wel lekker gevoel geven.

nu ik nog.. _/-\o_

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:11

:# :j Ik voel me helemaal geweldig :):) *\o/*

Als t nou ook nog zo van een leie dakkie gaat als ik examen doe dan ben ik HELEMAAL gelukkig.
Maargoed zover is t nog niet....... Nog drie weken geloof ik.

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 08:15

MargrietJonk schreef:
:# :j Ik voel me helemaal geweldig :):) *\o/*

Als t nou ook nog zo van een leie dakkie gaat als ik examen doe dan ben ik HELEMAAL gelukkig.
Maargoed zover is t nog niet....... Nog drie weken geloof ik.

*\o/* *\o/* ik heb ook een negen!!! *\o/* *\o/*

succes voor degene die nog moeten :D ;)

Somebody_

Re: ORUN cursussen 2008-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:11

Volgens mij heeft iedereen bij jullie een 9... Gisteravond kreeg mijn vriend ookal een smsje van iemand die een 9 gehaald heeft voor het theorie-examen. :D

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 09:13

Ik hoop dat ik jullie mooie cijfers kan evenaren!!

Ik ga nu nog even kennis van het paard/ruiter en didactiek LEZEN (ja ik begin altijd te laat met leren haha). En daarna leren alles!

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:58

Somebody_ schreef:
Volgens mij heeft iedereen bij jullie een 9... Gisteravond kreeg mijn vriend ookal een smsje van iemand die een 9 gehaald heeft voor het theorie-examen. :D

haha, laten we het hopen :D

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:58

gefeliciteerd met de negens !! *D
Fijn dat je zo snel de uitslag krijgt zeg !!
Kan je wat examenvragen verklappen ? :D of is dat per district verschillend ?
Ik mag donderdag, dus komende week lekker doorleren maar !! 8-)

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:09

ja maar hun hebben een andere fase ( 4 ) geloof ik.. wij 2 :) Dat zijn wel andere vragen.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:10

oja vraagje,

weet iemand van het voorbeen en achterbeen de beenderen en gewrichten in volgorde?
Ik kan ze nergens vinden in mijn boek! :7

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:12

Nimroy schreef:
oja vraagje,

weet iemand van het voorbeen en achterbeen de beenderen en gewrichten in volgorde?
Ik kan ze nergens vinden in mijn boek! :7

Wij werden verwezen naar het plaatje bij kennis van het paard. blz 165.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:16

oww oke.. nou dan ga ik dat is ff bestuderen en anders gok ik t er wel op haha als je nou bij het achterbeen een vraag krijgt van noem de beengewrichten op van boven naar onder.. hoort dan het heup en kniegewricht er ook bij? Want die zitten vrij hoog natuurlijk..

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:17

Nimroy schreef:
oww oke.. nou dan ga ik dat is ff bestuderen en anders gok ik t er wel op haha als je nou bij het achterbeen een vraag krijgt van noem de beengewrichten op van boven naar onder.. hoort dan het heup en kniegewricht er ook bij? Want die zitten vrij hoog natuurlijk..

Ja, dat hoort er ook bij!

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:18

oke dan, top. dan weet ik dat :D

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:22

Gefeliciteerd met jullie cijfers!!!!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:58

Trouwens voor diegene die tijdens de praktijk op andere paarden moeten rijden (fase 2), willen jullie alle medecursisten wel toelaten op jullie paard zeg maar??

Ik heb nl. mn twijfels bij eentje in mn groep of dat wel goed zal gaan met mijn paard. Uiteraard zal de begeleider/instructeur hier ook wel inzicht in hebben maar toch... Hebben jullie het daar nog over gehad? Of dat medecursisten voorkeur hebben etc.??

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:01

Nee, bij ons wordt er gewoon geloot en die 20 minuten dat ze erop moeten, dat geeft toch niks?
Anders even met je instructrice overleggen. ;)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:10

hesterv schreef:
Trouwens voor diegene die tijdens de praktijk op andere paarden moeten rijden (fase 2), willen jullie alle medecursisten wel toelaten op jullie paard zeg maar??

Ik heb nl. mn twijfels bij eentje in mn groep of dat wel goed zal gaan met mijn paard. Uiteraard zal de begeleider/instructeur hier ook wel inzicht in hebben maar toch... Hebben jullie het daar nog over gehad? Of dat medecursisten voorkeur hebben etc.??

Je kan idd niet kiezen, bij bepaalde mensen had ik toendertijd ook niet zn fijn gevoel.. (en de mazzel gehad dat ze nooit op mn paard gezeten hebben)... en in die 20 minuten kunnen ze je paard echt niet vergallen, hoogsten hun eigen cijfer op rijden...

Ik trof op t examen met dressuur ook 2 paarden aan waar ik nog niet op gereden had, je moet er gewoon het beste van maken, even aanvoelen hoe ze zijn, voor t rijden nog even gevraagd aan eigenaar of dingen zijn die je juist wel of niet moet doen en gewoon gaan rijden....

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:14

hesterv schreef:

Ik heb ook mijn twijfels bij sommige in de groep. Bij de een is het niet om de rijkunsten maar om haar gewicht (sorry), mijn paard is vrij klein en alleen lichtgewichtjes gewend en hij is vrij snel beledigd, dus ben benieuwd of hij het onder haar zal doen. Maar bij het examen mag je niemand weigeren. Ik heb wel het voordeel dat ik nu een paard heb die als je m echt beledigd (te grof met je handen, te onhandig met hulpen, of een keer tegen de beweging inzitten) dan steekt hij zn benen in de grond, of gaat spoken zien. Maar met drie keer belonen en geruststellen laat hij zich (door mij tenminste) wel weer bewerken. en ach, ik zie het wel.

Nu weer verders met leren, ben bijna klaar met samenvatten gelukkig :+

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:01

kaatje77 schreef:
Nee, bij ons wordt er gewoon geloot en die 20 minuten dat ze erop moeten, dat geeft toch niks?

Vond ik vorig jaar ook niet :) We hadden een leuke club mensen die best wisten waar ze mee bezig waren. Mijn (jonge) paard liep gewoon onder de wisselruiters en ik kon prima uit de voeten met m`n ruilpaarden.

Toch is een lesgenootje dat de cursus elders heeft gedaan minder content. Haar paard is door het wisselen tijdens de cursusavonden toch wat harder in de mond geworden en wat over z`n krachten gereden... Jammer, want de amazone in kwestie is zelf juist superzacht met de handen.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:15

Mn paard laat het indd wel weten als je iets fout doet maar dan nog, hij kon ontzettend snel zijn en als hij zin heeft om je uit te proberen doet ie dat. We zien wel ;)

Ik ben bijna klaar met samenvatten, alleen Longeertechniek nog. Kennis van de Ruiter hoefde niet toch? Werd bij ons doorgegeven.