Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Wanted2003 schreef:Welke opmerking?_10_: vind je opmerking dat er in de B over opgericht gesproken word heel erg vaag/.
Laura24 schreef:Hmm, ik herstel het lichtrijden op het goede been ook vak pas na 1 of 2 keer lichtrijden, zeker in de proef, dan ben ik te nerveus om het direct te zienNooi commentaar gehad trouwens, zal denk ik ook nooit de gave ontwikkelen om meteen goed te beginnen
Had laatst wel een aardige gehoord, niet een rare opmerking, zelfs een hele terechte, maar wel knap gespot! Dat meisje bleek kauwgom in haar mond te hebben (ik heb het niet gezien) en onder haar protocol stond "je weet toch wel dat kaugom op je paard heel gevaarlijk is?" Mijn instructrice ziet het inderdaad wel eens, maar die staat een stuk dichterbij als de jury
_10_ schreef:Wanted2003 schreef:Welke opmerking?_10_: vind je opmerking dat er in de B over opgericht gesproken word heel erg vaag/.
runningkawa schreef:OPgericht is ook een tegenover gestelde van niet op de voorhand om het zo simpel maar te stellen
Ook in de B mag een paard niet op de voorhand lopen, maar horizontaal.
Wanted2003 schreef:Sorry typfout, bedoelde de opmerking van de jury
runningkawa schreef:Vanwaar die smiley?
Hij zal toch vast wel en reden hebben gehad om het op te laten schrijven
Bonaire schreef:arans schreef:hahah wel grappig als ene kind van 5 moet schrijven
Vooral omdat de meeste pas leren schrijven als ze 6 zijn! (groep 3 )
Wanted2003 schreef:Mijn grootste jury ergernis is vorig weekend ontstaan, toen een jurylid mij vertelde dat mijn paard wat opgerichter moest lopen. En dan heb ik het over een B dressuur proefmet een paard van 4 jaar!
celano schreef:Wanted2003 schreef:Mijn grootste jury ergernis is vorig weekend ontstaan, toen een jurylid mij vertelde dat mijn paard wat opgerichter moest lopen. En dan heb ik het over een B dressuur proefmet een paard van 4 jaar!
In je profiel staat dat je L1 rijdt met de vierjarige.
En de jury zal dan toch wel gezien hebben dat je paard niet opgericht genoeg liep. Dat het een vierjarige mag hij niet eens meenemen in zijn beoordeling. Hij moet jureren wat hij ziet, en niet wat er op de coupon staat.
Als ik met een vierjarige Z ga rijden verdien ik toch ook geen winstpunt omdat hij niet te streng mag kijken omdat het beestje pas 4?
runningkawa schreef:Ja, maar B staat niet voor we hoeven niks te kunnen
Er moet impuls zijn, paard moet horizontaal zijn en ook nageeflijk en netjes aan het been en in stelling kunnen lopen.
Vaak vinden mensen er dat allemaal niet bij horen, toch is dat gewoon de eerste basis
runningkawa schreef:Ja, maar B staat niet voor we hoeven niks te kunnen
Er moet impuls zijn, paard moet horizontaal zijn en ook nageeflijk en netjes aan het been en in stelling kunnen lopen.
Vaak vinden mensen er dat allemaal niet bij horen, toch is dat gewoon de eerste basis
Wanted2003 schreef:Mijn grootste jury ergernis is vorig weekend ontstaan, toen een jurylid mij vertelde dat mijn paard wat opgerichter moest lopen. En dan heb ik het over een B dressuur proefmet een paard van 4 jaar!
Sansje schreef:Wanted2003 schreef:Mijn grootste jury ergernis is vorig weekend ontstaan, toen een jurylid mij vertelde dat mijn paard wat opgerichter moest lopen. En dan heb ik het over een B dressuur proefmet een paard van 4 jaar!
Denk dat er nu twee dingen door elkaar heen gaan lopen. In je eerste post heb je het over opgerichter... dat is wat anders dan 'opgericht' an sich...
Wanted2003 schreef:runningkawa schreef:Ja, maar B staat niet voor we hoeven niks te kunnen
Overigens praat jij over het horizontaal zijn van een paard, lijkt me geen juiste benaming, je paard moet namelijk lengtebuiging hebben en moet dus geen horizontale plank zijn