Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

28 augustus (her)examen en vandaag bericht is dus 12 dagen. Dus we zullen toch wel rekening moeten houden met zeker 2 weken wachten........
Oxer bouwen terwijl het paard al over een stijltje vloog in een dubbelsprong..
Ramzi schreef:Proficiat! Mijn examen ging ook goed. Geen grove fouten gemaakt. Mijn lijntje ( dubbelsprong ) stond voor het paard iets te krap. ( Had een d-pony en paard) Hij vond het een gewaagt lijntje als het vanuit de draf was geweest, maar ik deed hem vanuit de galop en hij vond dat het goed gegaan was, waarop ik dat bevestigde. Zelf vond ik hem iets te krap, of dit dus een ''instinker'' was weten we pas over 2 weken..
Ramzi schreef:Eigen rijden was ik tevreden over. We zijn pas 2 weken aan de gang en ik was tevreden, ook mijn paard deed het goed bij de gastruiters.
Ze willen L-niveau zien, maar 2 weten er al dat ze gezakt zijn. ( de desbetreffende cursusleidsters had dat al prijsgegeven dat ze dacht dat hun niet geslaagd waren) Tja dat zeg je niet zomaar. Ik vond dan ook een van die 2 combinaties absoluut L-waardig. Ze rijdt zelf notabene Z en verbeterde allebei de paarden positief.
Ze kunnen je echt overal op laten zakken als ze willen. Haar commentaar: De paarden mochten meer nageeflijk lopen.
Ramzi schreef:Er waren in Horst trouwens veel lesgeefster die echt totaal verkeerd bouwdeOxer bouwen terwijl het paard al over een stijltje vloog in een dubbelsprong..
Ramzi schreef:Eigen rijden was ik tevreden over. We zijn pas 2 weken aan de gang en ik was tevreden, ook mijn paard deed het goed bij de gastruiters.
Ze willen L-niveau zien, maar 2 weten er al dat ze gezakt zijn. ( de desbetreffende cursusleidsters had dat al prijsgegeven dat ze dacht dat hun niet geslaagd waren) Tja dat zeg je niet zomaar. Ik vond dan ook een van die 2 combinaties absoluut L-waardig. Ze rijdt zelf notabene Z en verbeterde allebei de paarden positief.
Ze kunnen je echt overal op laten zakken als ze willen. Haar commentaar: De paarden mochten meer nageeflijk lopen.
Ramzi schreef:Er waren in Horst trouwens veel lesgeefster die echt totaal verkeerd bouwdeOxer bouwen terwijl het paard al over een stijltje vloog in een dubbelsprong..
andamoon schreef:De mensen die herexamen hebben gedaan wisten, wel of niet direct dat ze gezakt of geslaagd waren ??? Ik las hier ergens in het topic dat je er schriftelijk bericht van zou krijgen...... Hoe lang duurt dat dan of kunt je de KNHS bellen om te vragen of ze daar meer weten ?
Ik heb gisteren in Horst her examen gedaan fase 2 allround (met rijden) in het lesgeven. Ben heel benieuwd of ik het gehaald heb !

juria schreef:Ik heb 28 augustus herexamen gedaan lesgeven in Leusden en vandaag had ik bericht van de KNHS. Ik ben gelukkig geslaagd.

Jodyy93 schreef:ik heb dinsdag mijn her examen in lisse. pff word wel een beetje zenuwachtig.
gewoon omdat ik vorige keer alles goed had gedaan, maar 1 dingetje was fout.
ik had ook twee moeilijke combinatie's eentje die gaopeerde echt extreem groot en de andere extreem klein... hmmm moeilijk dus. toen had ik een lijntje staan en daarbij verteld dat de ene, dus minder galopsprongen moest maken en de andere eentje meer. en dit ging ook goed! toen liet ik ze 1 keertje er vanuit galop overheen komen, en toen kwam de ene heel mooi uit maar de ander had geen controle en kwam niet goed uit, dit opnieuw gedaan vanuit draf en geholpen met de contole.
commentaar was dat ik dressuur goed had lesgegeven alleen met springen toen ik het lijntje uit galop had laten nemen ik de sprong een halve meter had moeten verschuiven. nou zal deze fout me niet weer overkomen, maar sommige dingen waar ik niet zo snel een fout in zie, maar een leermoment voor ruiter en paard om deze dus kleiner of groter te laten galoperen dus toch afgerekend word.... terwijl ik vind dat je dit juist moet leren in een springles, afstanden groot of klein maken, en het was dus ook echt meer een paar centimeter verschill, ook omdat de ruiter gewoon even een controle loos momentje had... nouja ik ga mijn best doen dinsdag, en gewoon lekker lesgeven zoals ik dat thuis ook gewoon doe.. en dan zie ik wel! ben erg benieuwd!

andamoon schreef:De mensen die herexamen hebben gedaan wisten, wel of niet direct dat ze gezakt of geslaagd waren ??? Ik las hier ergens in het topic dat je er schriftelijk bericht van zou krijgen...... Hoe lang duurt dat dan of kunt je de KNHS bellen om te vragen of ze daar meer weten ?
Ik heb gisteren in Horst her examen gedaan fase 2 allround (met rijden) in het lesgeven. Ben heel benieuwd of ik het gehaald heb !
Cchanny schreef:Ik heb 30 aug examen gedaan en kreeg vandaag de uitslag binnen.
Ik wist helaas al dat ik gezakt was door hoe het ging ect.
Maar nu heb ik het zwart op wit.
"Gelukkig" kan ik nog een keer herkansen. Maar de grote vraag is of ik dat wel wil doen..

andamoon schreef:Cchanny schreef:Ik heb 30 aug examen gedaan en kreeg vandaag de uitslag binnen.
Ik wist helaas al dat ik gezakt was door hoe het ging ect.
Maar nu heb ik het zwart op wit.
"Gelukkig" kan ik nog een keer herkansen. Maar de grote vraag is of ik dat wel wil doen..
Cchanny was je met je her weer gezakt ? Waarop ? Zeiden ze meteen dat je gezakt was of wist je het zelf ?
Mag je nog een keer herkansen ? Waarom zou je het NIET gaan doen dan ?

Vind het zoooo spannend
andamoon schreef:Cchanny wat ontzettend rot voor je. Kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Ik had hetzelfde bij mijn examen en wie denk je dat IK kreeg op mijn HER ???? Ook weer dezelfde meneer als de vorige keer...... Ik heb mijn best gedaan en de andere meneer kwam het hokje uit en NIET degene die me de vorige keer liet zakken. Misschien heeft hij "achter de schermen" wel een duit in het zakje gedaan en zak IK ook alsnog. Als dat zo is, doen we het samen over GOED ?
Ben heel benieuwd!

Cchanny schreef:andamoon schreef:Cchanny wat ontzettend rot voor je. Kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Ik had hetzelfde bij mijn examen en wie denk je dat IK kreeg op mijn HER ???? Ook weer dezelfde meneer als de vorige keer...... Ik heb mijn best gedaan en de andere meneer kwam het hokje uit en NIET degene die me de vorige keer liet zakken. Misschien heeft hij "achter de schermen" wel een duit in het zakje gedaan en zak IK ook alsnog. Als dat zo is, doen we het samen over GOED ?
Wel positief zijn hoor! Je slaagt vast wel!
Deal. Alleen jammer dat we erg veel uit elkaar wonen.
Ik kan me ook niet helemaal voorstellen dat het geheel eerlijk is als je weer door de zelfde word beoordeeld. Omdat je dan al nerveus word van de vorige keer. Omdat je weet dat hij je niet goed genoeg vond.