Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:04

Lichtrijden op het juiste been leer je toch als eerste?
Dus imo goed als daar wat van gezegt wordt. Ja

Als je aan gaat draven hoor je eerste een paar passen door te zitten, dan pas licht te gaan rijden.
Als je uit de galop komt is dat ook zo.
Dit omdat je dan nog even veel met je gewichtshulpen kunt doen.
En je hebt de tijd om op het goede been verder te gaan Lachen

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:05

Ukkiee schreef:
Roxx schreef:
Maar de bedoeling is volgens mij om direct op het juiste been te gaan lichtrijden en jezelf dat aan te leren. En als dat dus nog niet helemaal goed gaat mag de jury daar terecht een opmerking over maken.

In de F2 al? Dat vind ik toch wel een beetje vroeg hoor. Dan hoef je nog niet eens te galopperen! En wel al direct op het goede been te kunnen lichtrijden? Dat ze het in de F4 beoordelen, snap ik wel. Ik heb er bovendien verder nog nooit een opmerking over gehoord, terwijl ik het zo ook in de F3 en F4 deed. Ik blijf pas sinds kort zitten totdat ik kan lichtrijden op het goede been.

Bovenaan het protocol van de F2 staat (en de F1 ook trouwens) 'lichtrijden op het verkeerde been niet beoordelen, wel aangeven'. Wanneer leren jullie op het goede been lichtrijden? Wij leren het de ruiters al tijdens de longelessen. Na een half jaar of een jaar starten ze voor het eerst F1 en dan rijden er toch echt een stel keurig op het goede been!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:09

Ik heb vroeger ook beginnertjes les gegeven.
Maar idd dat lichtrijden op het goede been was een van de eerste dingen Ja
Werd ook de hele les op gecontroleerd en gevraagt, zit wel goed? Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:05

lichrijden op het goede been vind ik gewoon iets wat er gelijk af aan vanaf het begin erin moet zitten.
Ik geef zelf ook les en zodra ze wat van het paardrijden zelf snappen en ze eraan toe zijn leer ik het ze.
Kan me zo grandioos ergeren aan de mensen die op het verkeerde been rijden....

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:38

Vind ook dat je wel op het goede been moet lichtrijden, maar vind het bij de F2 nog niet zo'n ramp als je de eerste 2 passen verkeerd zit en je dan direct corrigeert. En zoals ik laatst een heel piepklein meisje zag rijden, op het verkeerde been welliswaar maar wel de pony goed aan het lopen, en een hele nette zit voor zo'n hummeltje, ach, dan kan ik me daar niet aan ergeren. Vind best dat ze het op mogen schrijven, maar vind het een beetje sneu om er puntenaftrek voor te geven. Staat trouwens ook in het regelement dat er bij F1 en F2 nog geen puntenaftrek voor is.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:24

Ilja000 schreef:
Ukkiee schreef:
In de F2 al? Dat vind ik toch wel een beetje vroeg hoor. Dan hoef je nog niet eens te galopperen! En wel al direct op het goede been te kunnen lichtrijden? Dat ze het in de F4 beoordelen, snap ik wel. Ik heb er bovendien verder nog nooit een opmerking over gehoord, terwijl ik het zo ook in de F3 en F4 deed. Ik blijf pas sinds kort zitten totdat ik kan lichtrijden op het goede been.
Bovenaan het protocol van de F2 staat (en de F1 ook trouwens) 'lichtrijden op het verkeerde been niet beoordelen, wel aangeven'. Wanneer leren jullie op het goede been lichtrijden? Wij leren het de ruiters al tijdens de longelessen. Na een half jaar of een jaar starten ze voor het eerst F1 en dan rijden er toch echt een stel keurig op het goede been!

Het gaat niet om het lichtrijden op het goede been. Dat kan ik wel Nors opkijken Dat heb ik ook gelijk al tijdens mijn eerste les geleerd en sindsdien is het bijna altijd goed gegaan. Alleen als het paard áándraaft en ik begín met lichtrijden, dan zat ik niet direct goed. En ik vind ook niet dat in de F2 dat direct al goed moet gaan. En inderdaad, lichtrijden op het verkeerde been moet ook aangegeven worden, maar als je gelijk na de eerste pas al doorhebt dat je op het verkeerde been zit, dan heb je het toch zelf ruim op tijd gecorrigeert? Dan slaat die opmerking eigenlijk niet echt ergens op.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 07:00

Citaat:
En ik vind ook niet dat in de F2 dat direct al goed moet gaan. En inderdaad, lichtrijden op het verkeerde been moet ook aangegeven worden, maar als je gelijk na de eerste pas al doorhebt dat je op het verkeerde been zit, dan heb je het toch zelf ruim op tijd gecorrigeert? Dan slaat die opmerking eigenlijk niet echt ergens op.

helaas gaat het erom wat de jury vindt! Die heeft er voor doorgeleerd. En of je na 1 pas of na een halve baan bent gaan corrigeren is achteraf niet meer na te gaan.
voor jou gevoel is het misschien een vreemde uitspraak, de jury denkt daar dus anders over.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:24

ik schrijf altijd VB (verkeerde been) en als de persoon dan hersteld dan laat ik de schrijver opschrijven VB maar hersteld dan weet degene dat ik het gezien heb en hoef ik niet vb weer door te laten krassen want dat maakt een protocol rommelig

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:27

Laura24 schreef:
Vind ook dat je wel op het goede been moet lichtrijden, maar vind het bij de F2 nog niet zo'n ramp als je de eerste 2 passen verkeerd zit en je dan direct corrigeert. En zoals ik laatst een heel piepklein meisje zag rijden, op het verkeerde been welliswaar maar wel de pony goed aan het lopen, en een hele nette zit voor zo'n hummeltje, ach, dan kan ik me daar niet aan ergeren. Vind best dat ze het op mogen schrijven, maar vind het een beetje sneu om er puntenaftrek voor te geven. Staat trouwens ook in het regelement dat er bij F1 en F2 nog geen puntenaftrek voor is.

vanaf de F3 moet je het aanrekenen en F1 en F2 alleen aangeven
Je kunt zien en voelen wanneer het paardebeen naar voren gaat dus lichtrijden kun je gewoon op het goede been uitvoeren

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 07:57

Dat bedoel ik ook, dat de jury wel opmerkt dat je het verbeterd hebt...

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:48

Mijn grootste jury ergernis is vorig weekend ontstaan, toen een jurylid mij vertelde dat mijn paard wat opgerichter moest lopen. En dan heb ik het over een B dressuur proef Verdrietig met een paard van 4 jaar!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:51

Wanted2003 schreef:
Mijn grootste jury ergernis is vorig weekend ontstaan, toen een jurylid mij vertelde dat mijn paard wat opgerichter moest lopen. En dan heb ik het over een B dressuur proef Verdrietig met een paard van 4 jaar!

'Opgerichter' kun je ook opvatten als 'minder diep' en dat vind ik geen raar commentaar in de B, het is óók daar niet de bedoeling dat je paard als een duikboot door de baan gaat ....

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:05

Maar hij liep ook zeker niet als een duikboot. Maar het is wel raar dat die B proeven omschreven worden als vriendelijk voor jonge paarden en je word met deze dingen afgezeken, waar gewoon niets van klopt.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:09

Wanted2003, Ik was er niet bij dus kan er niet over oordelen maar in mijn oren klinkt dit meer als: maar paard is pas 4 dus moet de jury het anders beoordelen dan een ouder paard in de B... zo werkt het gewoon niet
Een jury kijk naar wat hij ziet.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:11

En wellicht liep je paard zoals jij zegt, net iets te diep, dus zeker geen duikboot.
Maar misschien was het commentaar dan niet als negatief bedoelt maar als tip Pling
Wat zei de jury er zelf over??

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:35

Ik wil helemaal niet zeggen dat een jong paard anders beoordeeld moet worden, maar een paard, jong of oud hoeft in de B NIET opgericht te lopen. Ik ben zelf z2 dressuur geweest dus weet het verschil tussen diep en opgericht toch echt wel. Mijn paard liep zeker niet diep, of té diep, integendeel.

In overleg met mijn instructrice ga ik nu L1 starten, omdat mijn paard dik daar aan toe is. Naar mijn mening loopt mijn paard zelfs al té opgericht voor de B en lijkt het mij meer dan logisch dat wanneer een jurylid vind dat je uit een bepaalde klasse moet je juist beloond word met meer punten en niet met minder.

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:55

runningkawa schreef:

Als je aan gaat draven hoor je eerste een paar passen door te zitten, dan pas licht te gaan rijden.

Ik rijd nou al een paar jaar, en ik heb het nog steeds niet onder de knie!

Laatst heb ik het nog tegen mijn intructeur gezegt en dei zei der hele les verder niks over!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:59

fOrEveryOu schreef:
runningkawa schreef:

Ik rijd nou al een paar jaar, en ik heb het nog steeds niet onder de knie!

Laatst heb ik het nog tegen mijn intructeur gezegt en dei zei der hele les verder niks over!

Dan zou ik toch gaan twijfelen aan de kwaliteit van je instructeur

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:15

Wanted2003 schreef:
Naar mijn mening loopt mijn paard zelfs al té opgericht voor de B en lijkt het mij meer dan logisch dat wanneer een jurylid vind dat je uit een bepaalde klasse moet je juist beloond word met meer punten en niet met minder.

Je was het dus totaal niet eens met de jury, maar bent niet gaan vragen hoe of wat, waarom dan niet vraag ik me af....
Misschien had de jury je exact kunnen vertellen wat ze ermee bedoelde en hoe je het op moet vatten, wie weet valt het allemaal wel mee Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:16

_10_ schreef:
Wanted2003 schreef:
Naar mijn mening loopt mijn paard zelfs al té opgericht voor de B en lijkt het mij meer dan logisch dat wanneer een jurylid vind dat je uit een bepaalde klasse moet je juist beloond word met meer punten en niet met minder.

Je was het dus totaal niet eens met de jury, maar bent niet gaan vragen hoe of wat, waarom dan niet vraag ik me af....
Misschien had de jury je exact kunnen vertellen wat ze ermee bedoelde en hoe je het op moet vatten, wie weet valt het allemaal wel mee Knipoog

Als je 1 keerje een jury hebt die iets anders wil zien ga je niet meteen verhaal halen lijkt me.
Ik denk dan ook altijd: Zal wel goed zijn, volgende keer maar weer beter.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:17

Dat denk jij, maar zij is hier nogal boos over... misschien wel geheel onterecht Knipoog

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:19

Ik heb dus hetzelfde als jij hoor Asjemenou, iedereen zijn mening, maar ik leg dus de coupon weg en denk: volgende keer beter: nieuwe jury, nieuwe kansen. Knipoog

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:22

Pas had ik ook zoiets, toen stond er: impulsverlies, het ging super goed, en ik rij maar B, ik dacht dat impuls meer iets voor hogere klassen was en mijn pony loopt al met enorm veel impuls, maar ach de jury zal het wel weten Haha!

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:23

arans schreef:
hahah wel grappig als ene kind van 5 moet schrijven Huilen van het lachen

Vooral omdat de meeste pas leren schrijven als ze 6 zijn! (groep 3 )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:24

levine schreef:
Pas had ik ook zoiets, toen stond er: impulsverlies, het ging super goed, en ik rij maar B, ik dacht dat impuls meer iets voor hogere klassen was en mijn pony loopt al met enorm veel impuls, maar ach de jury zal het wel weten Haha!

hoe wil je een overgang rijden zonder impuls? Lees het dressurboekje eens door en dan vooral het onderdeel over het skala.