Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
HTM schreef:Ramzi schreef:Wat bedoelen jullie op ''lepels'' zakken..? Ik denk dat ik het al weet. Maar even voor de duidelijkheid
Die moet je ondraaien en op de grond hebben liggen om de paal heen indien er niet over die hindernis gesprongen wordt.

Ramzi schreef:Dat dacht ik al. Ook al de hindernis er staat mogen er geen lepels nog aan zitten hoger dan dat de balken liggen toch?
Als er niet over gesprongen wordt dan de staanders naar buiten draaien, zodat de lepels er niet aan de binnenkant maar aan de buitenkant uitsteken. Wij deden de staanders op een hoopje zetten in het midden van de bak en als we gingen bouwen dan pas neerzetten.
Dan hoef je hier geen rekening mee te houden.
HTM schreef:Cchanny schreef:
1. Maar mijn commentaar was, zodra een paard actief van achter is, kan hij pas voor zakken. En ik was behoorlijk bezig met overgangen schijnovergangen ect.
2. Ook liet ik de lepels perongeluk op de staandjes ..![]()
Vervolgens uit zenuwen klopten mijn afstanden niet helemaal zoals ik wilde.
De paarden gingen er wel gewoon netjes overheen zonder gevaarlijke capriolen enzo.
3. Zou het misschien mogelijk zijn om de KNHS te bellen voor de uitslag? zouden die het weten ?
1. Dit horen ze niet meer op je examen te vertellen, dat hoor je allang te weten, en ook hoe je het moet oplossen.
Of betere combinaties meenemen.
2. Ik denk dat je gezakt bent, op die lepels kun je al zakken.
Puntje veiligheid, wat erg belangrijk is.
En je afstanden moeten ook kloppen, dit is ook een onderdeel van veiligheid.
Ook al gingen de paarden er goed overheen, als ze het gezien hebben, dan zal je gezat zijn.
3. Kun je doen, maar waarom heb je het niet gelijk te horen gekregen?
Kregen wij toen ook.

LiVetime schreef:Geen moeten dat een paard aan de teugel moet lopen??? Dat was bij ons sws al een moeten om een combinatie te mogen laten rijden als oefenmateriaal. Dat werd ons gelijk verteld toen.
Wijken was echt wel het minst belangrijke.

Splinter schreef:op 1 lange zijde ( wel uiteraard van hoefslag af) begonnen met drafbalken, aan de andere zijde stond toen een simpel kruisje vanuit draf,
na de drafbalken over het kruisje warm gesprongen, de drafbalken werden dan omgebouwd tot dubbelsprong, de dubbelsprong gereden, kruisje aan de overkant werd oxer, oxer gesprongen vanuit galop, dubbel wijder en vanuit galop, en dan hele lijntje met oxer
tenminste heb het niet allemaal gehaald, kwam tot de oxer, en mocht al stoppen, ze hadden genoeg gezien
LiVetime schreef:Geen moeten dat een paard aan de teugel moet lopen??? Dat was bij ons sws al een moeten om een combinatie te mogen laten rijden als oefenmateriaal. Dat werd ons gelijk verteld toen.
Wijken was echt wel het minst belangrijke.

andamoon schreef:Jammer HTM dat je die tekeningen niet meer hebt en de maten erbij zou handig geweest zijn, maar ja mocht je ze nog vinden of zo mag je ze me altijd nog even pben.

andamoon schreef:Ik hoorde al van enkele die hun her examen NIEt hebben gehaald, want daar werd het direct na afloop van de her examens WEL tegen gezegd... !! Ik moet volgende week in Horst herexamen doen en ik hoop dat ze mij NIET in spanning laten....
Ik heb nog één klein vraagje bij het lesgeven. Wat hebben jullie gezegd bij het maken van de overgangen. Dus wat was jullie omschrijving voordat jullie naar draf of naar galop gingen. De vorige keer benoemde ik netjes de overgang en toen was ik TE Theoretisch....... ??? Dus ben ik benieuwd wat degene die geslaagd zijn dan hebben gezegd.......wat dus wel goed was.