ORUN 2009/2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

schaapie18

Re: ORUN 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:50

Ik ga nooit met mensen mee op wedstrijd heb zelf bijna elk weekend wedstrijd dit meisje zou voor het eerst officieel gaan starten dus heb alles ook echt voor haar geregeld alles is dus af behalve dat stukje wedstrijd

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 17:46

balen schaapie. Ken je niet iemand die op dezelfde wedstrijd heeft gereden als jou?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:48

Sodeju wat is het koud zeg. We hebben helemaal de verkeerde winter uitgezocht om de Orun te doen. :D
Vandaag gingen we van paarden ruilen, da's wel grappig, soms ook niet. Wat een verschillende beesten heb je toch!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 17:52

wij hebben al wel wat geruild, maar nog niet heel veel. Volgende week gaan we in elk geval ruilen, ben beneiuwd of we dat vanavond ook gaan doen. Zal wel goed zijn denk ik. Toch fijn als je een paard een keer hebt aangevoeld voor je examen gaat doen.. :+

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:55

Er is al eerder over gepraat in dit topic, maar was toch even benieuwd welke online video's jullie hebben bekeken voor de cursus. Ik vond zelf aankoop paard, rijtechnieken en iets met longeren wel interessant lijken, maar zijn deze ook de moeite waard of is een van de andere beter? Het kan nog tot begin maart.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:12

Pppff heb nog niets bekeken heb er niet eens de tijd voor en volgende week vrijdag gaan we al op vakantie......en dan is het al begin maart als we terug komen!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:32

@Schaapie: Ik weet niet precies waar Doorwerth ligt, maar mocht je alsnog met iemand op concours willen ik het zaterdag as dressuurwedstrijd in Wapenveld ;)

En de video's moet ik ook nog bekijken :o

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:58

schaapie18 schreef:
Ik ga nooit met mensen mee op wedstrijd heb zelf bijna elk weekend wedstrijd dit meisje zou voor het eerst officieel gaan starten dus heb alles ook echt voor haar geregeld alles is dus af behalve dat stukje wedstrijd

Same here :P

Heeft er iemand toevallig "oefen examens" ? Ik heb gehoord dat die in de omloop zijn :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:29

zo het is weer woensdag en...er ligt weer sneeuw -O- wat gaan we doen? kan er op buienradar niet zien hoeveel er nog bijkomt,maar wel dat er nog bijkomt.
dus of nu mijn paarden rijden en vanavond niks mee naar de cursus of er nu maar een en vanavond afwachten met t risico dat die vanavond toch niet mee kan en dus een vrije dag heeft;moeilijk moeilijk!
Begin er echt wel een beetje veel de pe |o in te krijgen

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:30

haha Idd, word er ook gek van! ALTIJD op woensdag lijkt wel :oo
Ik weet het ook niet hoor.. :\

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:33

Nee,als het nu dooit en nat wordt op de weg hoe glad is het dan vanavond? en het is idd altijd op woensdag :j

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:55

T schiet echt niet op zo.. :\ Echt niet zo tof..

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:21

deze winter helpt niet echt bij aan de cursus, ik volg hem ook, maar van lesgeven( om te oefenen) komt weing. alles ligt stil......bevroren bak, glad op de weg lesavonden de al uitgevalen zijn door het weer. brrrr....

Doorzetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:40

Ik krijg er ook flink de P in met de winter. Hier in Groningen ligt er ook al weer een aardig laagje. Ik moet a.s. maandag m'n paardje weer meenemen (moet me schamen) kan gewoon niet meer fansoenlijk trainen met dit knudde weer, en ja wie niet...

Wordt nu echt tijd dat het voorjaar gaat worden!

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:04

Ik train mijn paard nog gewoon (bijna) iedere dag
En dan gaan we iedere keer naar een binnenmanege
Er lag daar vanmiddag gewoon sneeuw in de binnenbak :P

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:00

Hier bij ons zitten er eigenlijk 2 cursussen in 1.
We zijn met 13 deelnemers, waarvan er 4 met rijden doen en de rest doet zonder rijden. We volgen dus allemaal precies dezelfde cursus. Ik kan er ook maar moeilijk achter komen welke cursus ik dan eigenlijk aan het volgen ben......klinkt mischien onlogisch.....maar ik dacht de basiscursus te gaan doen. De cursus die ik volg heet dus Instructeurs cursus 2 zonder rijden. In de brief die ik kreeg staat wel dat het de cursus basis instr. curcus is, en dat die nu instr.cursus 2 (zonder rijden) is gaan heten. Zelf heb ik nooit les gegeven en rijd L1 niveau maar ik heb constant het gevoel dat ik de basis cursus heb "overgeslagen" en in cursus niveau hoger ben beland waar ik nog niet aan toe ben :(
Snappen jullie wat ik bedoel???

Ik ben het er wel mee eens dat eigenlijk iedereen die paard rijd deze cursus moest doen, om een beetje inzicht te krijgen WAT je eigenlijk precies aan het doen bent. Hij is reuze leerzaam en intressant.

Veel succes allemaal wie de cursus volgt!

Wij hebben ipv 20 lessen 10 lessen en dan twee achter elkaar in een weekend. Dat is best veel in een keer...
Kortom ik vindt hem pittig.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:20

Als dat van jou ingewikkeld is....wij zijn met 12 personen
3 daarvan doen met eigenrijden dressuur
4 daarvan doen met eigen rijden Allround
5 daarvan doen zonder eigen rijden

De mensen zonder eigen rijden die rijden zelf niet mee in de lessen maar die nemen gastruiters mee(in een gecombineerde groep zijn dit dan degene met eigen rijden)
en degene met eigen rijden die rijden zelf mee in de lessen
dat is het enige verschil

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:32

Zo klinkt het simpel als enige verschil, maar kwa niveau van deelenemers aan de cursus is het nogal een verschil.......ik kan het allemaal maar moeilijk bijbenen.....ik vond de voorlichting over de cursus en het beeld wat ik er van had niet overeenkomen met de cursus die ik nu volg. Ik had het idee dat we als basiscursus een soort "manege lessen niveau" opleiding kregen. Zodat we de huis-tuin-en keuken ruiters les konden geven, maar dit gaat veel verder.
Maar ik doe mijn best ;-) en het is bere intressant!

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 13:41

@Lucca, ik zie dat je op Ameland woont. Dan heb je les van dezelfde persoon als ik heb. (Martsje Bergsma) Had ze laatst PVB voorbeelden mee? Die had ze nl aan mij gevraagd als voorbeeld voor de mensen op Ameland. Bevalt het je wat, les van haar?
Wat ik begreep is dat de basis en 1 met rijden dezelfde theorie is. Dus je gevoel dat je hetzelfde doet klopt daarmee vwb de theorie. En lesgeven is in de basis uiteindelijk natuurlijk ook hetzelfde. Of doel je meer op iets anders? Want daar hebben we het in dit topic op de vorige pagina ook over gehad. Doelgroep kinderen.

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:00

Klopt. Wij hebben Martsje ook. Ik vind haar goed als lerares. En inderdaad had ze een paar proef PVB's mee.
Ik had me dus voorgesteld dat je de "manege ruiters" les leert geven. Dit is duidelijk een niveau hoger. (als je dit niveau kunt, is les geven manege ruiter natuurlijk ook te doen). Maar omdat ik nooit heb lesgegeven, en springen doet (bijna) niemand hier, is dat behoorlijk nieuw en best moeilijk. En het geven van les mag absoluut niet een manege les lijken wordt ons geleerd. En als je nog nooit les hebt gegeven, wordt dat best wel pittig. Ik mis echt de "basis" cursus. Het is wel de basis van het rijden wat in deze curcus wordt geleerd, maar hier op het eiland halen de meeste het papiertje toch omdat ze een paardenverhuur/manege hebben. En daar toeristen/manege ruiters een beetje les moeten kunnen geven. En voor de verzekering, die willen vaak ook een papier kunnen zien dat je weet waar je mee bezig bent.
Hier op het eiland wordt veel recreatief gereden, er zijn er een paar die M-Z niveau rijden en die zijn op 1 hand te tellen. De meeste volgen 1x per week een dressuur les en rijden verder lekker buiten. Dan kun je je inderdaad af vragen of je de juiste curcus wel bent gaan volgen. Maar nogmaals had ik er een andere voorstelling van. Maar hij blijft leerzaam en intressant.

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:48

Even een vraagje nog over die pvb's..
Ik heb ze nu zo goed als af, maar moeten ze nog getekend worden door de cursusleider of heb je alleen maar de verklaring nodig van de eindverantwoordelijke van de activiteit als extra toevoeging?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:52

De PVB van de activiteit moet ook getekend worden door de eindverantwoordelijke van de activiteit. Die moet ook dat lijstje afvinken. Beide PVB's moeten afgetekend worden door je cursusleider.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:00

Nee, alleen die PVB van de wedstrijd hoeft maar door je cursusleider afgetekent te worden.
Bij ons heeft hij geen 1 activiteit afgetekend iig. :)
En lijstje afvinken? Wlke lijstje?

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:01

Tegen mij was gezegd; PVB activiteit moet ondertekend worden door degene die hoofdverantwoordelijk is voor de georganiseerde activiteit. De PVB wedstrijd begleiding moet ondertekend worden door de leraar van de cursus.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:03

Zo heb ik het ook gedaan Lucca. En het is al lang en breed op de bus, dus als het niet zo moet, dan kan ik het toch niet meer veranderen. :+