Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Snoevie schreef:je hoeft je zowieso toch niet te verdedigen.
dat doe je als je je aangesproken voelt.
maar vind jij dan ook dat als een belg en een arabier beiden een prachtige middendraf eruit rijden,waar je normaal dezelfde punten voor zou geven,maar dan nu de belg meer geven omdat het dan voor hem moeilijker is?
want dat zeg je dus eigenlijk
Cheveyo schreef:Want er zit wel degelijk verschil tussen dressuren met een Bels of met een lichtvoetig veertje als een Arabier. En ja dan vind ik het eigenlijk wel knapper als ik heel eerder ben, als ze dezelfde punten halen.
Lielle schreef:Zo vind ik rustig halthouden van een Arabier knapper dan rustig halthouden met Belg.
SGWOllie schreef:Hoho, lief zijn voor elkaar!![]()
![]()
Om het even heel algemeen te houden, vergelijk het eens met een sport die je als mens beoefent, bv turnen. Als ik een propje ben met korte pootjes zal ik waarschijnlijk nooit wereldkampioen worden. Dat zal ik moeten accepteren. Als ik voor mijn plezier wil blijven turnen dan kan dat, maar topniveau zal het niet worden. Een jury zal mij geen hogere punten geven omdat het knapper van mij is dat ik er de oefening toch uit kan persen. Als het mij toch lukt om een oefening goed uit te voeren zal mij dat dezelfde punten opleveren als een lange slanke turnster. Niet meer, want ondanks dat het mij waarschijnlijk meer moeite kost ben ik niet knapper als mijn langere slankere concurrent. Ik zou er ook voor kunnen kiezen om iets te gaan doen dat beter bij me past, bv kogelstoten als het me om de prestatie gaat en niet alleen om de lol in de sport......
(Ik ben me er van bewust dat deze vergelijking niet volledig op gaat maar ik denk dat het idee duidelijk is...)