Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:15

super_freek schreef:
Mijn raarste opmerking ooit was:

Oorbellen zijn veel te groot en gevaarlijk!

Waar een jury allemaal niet op let. Ik heb nu trouwens nooit meer oorbellen in op wedstrijd sinds die opmerking.

dat heb ik ook wel eens moeten opschrijven. Die had oorbellen van wel 7 tot 10 cm doorsnede. Van die grote ringen zegmaar. Vind het ook wel terecht

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:31

mijn paard gaat uitstrekken in plaats van middendraf en ik kreeg een 9 daarvoor!

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:12

Zo dan dat is meegenomen haha.
Mijn verzorgfries doet dat ook en ik heb zondag eerste wedstrijd ben benieuwd wat daarop gezegd wordt.

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:23

Ik had een keer ook een vage opmerking :S
Mn pony vond iets eng dus schoot er vandoor, dus ik rij m netjes terug staat er op me protecol: Rijd een volte waar het niet moest. :S

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:40

reed je dan ook een volte...

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:34

ja alleen maar om hem weer terug te rijden. Geen grote volte, hij schoot van de hoefslag en ik reed hem terug. Dat leek mij de beste oplossing.. Beter dan m gewoon weg laten rennen

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:45

Dan is het toch helemaal geen rare opmerking van de jury. Je reed toch ook een volte waar het niet in het programma stond.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:33

Inderdaad, volgens mij is aan die opmerking weinigs vaags. Je hebt een volte gereden waar die niet in de proef stond en dat staat opgeschreven.

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:08

ja dat is wel zo. Maar ik heb het wel vaker gehad, en toen stond erbij: goed dat je hem zo snel en netjes hebt terug gereden. Daarom vond ik het een beetje vaag Tong uitsteken

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:43

waarom zei je dan eerst dat je het een vage opmerking vond Verward

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:02

super_freek schreef:
Mijn raarste opmerking ooit was:

Oorbellen zijn veel te groot en gevaarlijk!

Waar een jury allemaal niet op let. Ik heb nu trouwens nooit meer oorbellen in op wedstrijd sinds die opmerking.

Dit vind ik niet zo'n rare opmerking, eerder een terrechte.
Als jij van die grote oorbellen draagt, je moest vallen en je zou door een kleine stommiteit met die dingen ergens blijven haken dan scheur je je oorlel volledig open, en dat is geen pretje.

Om die reden was het bij ons met gym not-done om ze te dragen Lachen .

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:23

Op de laatste wedstrijd die ik had, niet zozeer een vreemde aantekening maar daarbij wel een vreemd cijfer. De bedoeling was om van hand te veranderen van H naar F en daarbij middendraf te rijden. Ik reed op een zeer hyperactieve pony - had mijn zweep al langs de kant moeten leggen - en na X probeerde ik haar al terug te nemen. Dit lukte absoluut niet en de pony sjeeste door, zelfs nog in de bocht na F was het een ontzettend vlotte middendraf. Daarna moest ik gelijk afwenden bij A en afgroeten, dat ging dus ook schokkend in een middendraf. Stond erbij: "Bij F tempo opvangen/terugrijden." En ik had er alsnog een 7 voor! Terwijl ik naar mijn idee toch echt veel minder had moeten krijgen. Niet dat ik het erg vind Tong uitsteken Door die 7 had ik net genoeg punten voor een promotiepunt Haha!

Ook heb ik een keer gehad dat ik van stap naar arbeidsdraf moest. Ik reed toen pas in de F2 en was nog niet zo ver dat ik, op het moment dat mijn pony ging draven, direct al op het goede been zat. Ik wist ook helemaal niet dat dat de bedoeling was; je gaat toch lichtrijden, kijkt dan of je goed zit en zorgt dat je goed zit als dat nog niet het geval was? En ik zat niet goed, maar herstelde meteen en de duur dat ik op het verkeerde been lichtreed was misschien 2 seconden. Staat er als opmerking dat ik op het verkeerde been lichtreed. Jeetje, als ze voor die 2 seconden puntenaftrek gaan geven, dan vind ik dat toch wel een beetje triest worden, hoor. Even later in mijn proef dezelfde situatie en dezelfde opmerking. Nog steeds doe ik het tijdens het rijden zo en ik heb nooit zo'n opmerking gehad!

Ook een keer een opmerking gehad over mijn haar. Ik had toen heel kort haar en er was met geen mogelijkheid iets van te maken. Er konden geen spelden e.d. in, want die gleden er uit, dus tja, dan maar beter zonder, want stel je voor dat het tijdens zo'n wedstrijd er uit glijd. Nog even nagevraagd of dat mocht. Ja, amazones met kort haar mochten ook zonder netje o.i.d. rijden. Krijg ik daarna alsnog een aantekening dat ik volgende keer een stáárt notabene in moet?!
Bovendien was dat proefje volgens mij geschreven door een kind van 5, want alles is geschreven in kinderhandschrift en amper leesbaar. Sorry hoor, maar als ik voor de netheid zelfs een elastiekje in mijn haar moet wriemelen, vind ik dat zij ook wel een net schrijvende persoon kunnen vragen om aantekeningen te maken.

Meest grappige opmerking: van draf naar stap "Zelf remmen!" Alsof een paard een rem heeft o.i.d. die je moet intrappen Haha! Dat heet volgens mij altijd nog opvangen of terugrijden.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:30

Hmm, ik herstel het lichtrijden op het goede been ook vak pas na 1 of 2 keer lichtrijden, zeker in de proef, dan ben ik te nerveus om het direct te zien Bloos Nooi commentaar gehad trouwens, zal denk ik ook nooit de gave ontwikkelen om meteen goed te beginnen Knipoog

Had laatst wel een aardige gehoord, niet een rare opmerking, zelfs een hele terechte, maar wel knap gespot! Dat meisje bleek kauwgom in haar mond te hebben (ik heb het niet gezien) en onder haar protocol stond "je weet toch wel dat kaugom op je paard heel gevaarlijk is?" Mijn instructrice ziet het inderdaad wel eens, maar die staat een stuk dichterbij als de jury Lachen

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:54

Ukkiee schreef:
Op de laatste wedstrijd die ik had, niet zozeer een vreemde aantekening maar daarbij wel een vreemd cijfer. De bedoeling was om van hand te veranderen van H naar F en daarbij middendraf te rijden. Ik reed op een zeer hyperactieve pony - had mijn zweep al langs de kant moeten leggen - en na X probeerde ik haar al terug te nemen. Dit lukte absoluut niet en de pony sjeeste door, zelfs nog in de bocht na F was het een ontzettend vlotte middendraf. Daarna moest ik gelijk afwenden bij A en afgroeten, dat ging dus ook schokkend in een middendraf. Stond erbij: "Bij F tempo opvangen/terugrijden." En ik had er alsnog een 7 voor! Terwijl ik naar mijn idee toch echt veel minder had moeten krijgen. Niet dat ik het erg vind Tong uitsteken Door die 7 had ik net genoeg punten voor een promotiepunt Haha!

Kan toch gewoon Verward
Als jij een onwijs mooie middendraf laat zien, alleen het opvangen 'mislukt' hoef je toch niet per definitie een laag cijfer te krijgen.
Bijv. Je laat middendraf zien voor een 8 /9
en het onvangen voor een 5 /6, dan kan je dus uitkomen op een 7.
Had je de pony dus wél mooi opgevangen had je een dikke 8 gehad Ja

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:51

Hmm het is helemaal niet verplicht om een nep staart of knotje te maken hoor. Het is verplicht om lang haar netjes in een netjes of knot te maken.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:18

_10_ schreef:
Ukkiee schreef:

Kan toch gewoon Verward
Als jij een onwijs mooie middendraf laat zien, alleen het opvangen 'mislukt' hoef je toch niet per definitie een laag cijfer te krijgen.
Bijv. Je laat middendraf zien voor een 8 /9
en het onvangen voor een 5 /6, dan kan je dus uitkomen op een 7.
Had je de pony dus wél mooi opgevangen had je een dikke 8 gehad Ja

Ik vond de middendraf zelf nou ook niet echt geweldig hoor. Eerder chaotisch. Pony liep totaal bij me weg, omdat ik haar niet meer goed kon houden. Eerlijk waar, als ik jury was geweest, had ik mezelf echt geen 7 gegeven. Eerder een 5 voor de moeite die toch nog was gedaan.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:11

Ukkiee schreef:
Ook heb ik een keer gehad dat ik van stap naar arbeidsdraf moest. Ik reed toen pas in de F2 en was nog niet zo ver dat ik, op het moment dat mijn pony ging draven, direct al op het goede been zat. Ik wist ook helemaal niet dat dat de bedoeling was; je gaat toch lichtrijden, kijkt dan of je goed zit en zorgt dat je goed zit als dat nog niet het geval was? En ik zat niet goed, maar herstelde meteen en de duur dat ik op het verkeerde been lichtreed was misschien 2 seconden. Staat er als opmerking dat ik op het verkeerde been lichtreed. Jeetje, als ze voor die 2 seconden puntenaftrek gaan geven, dan vind ik dat toch wel een beetje triest worden, hoor. Even later in mijn proef dezelfde situatie en dezelfde opmerking. Nog steeds doe ik het tijdens het rijden zo en ik heb nooit zo'n opmerking gehad!

In de lagere klassen van de FNRS mòet de jury laten opschrijven dat je op het verkeerde been zit. Daar heb je geen punt aftrek voor gekregen, als het goed is.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:18

Kylan schreef:
Ukkiee schreef:

In de lagere klassen van de FNRS mòet de jury laten opschrijven dat je op het verkeerde been zit. Daar heb je geen punt aftrek voor gekregen, als het goed is.

Nou, ik vind het stom. Ik heb er wel een lager cijfer door gekregen. Bovendien vind ik dat het opschrijven niet hoeft aan het begin van het lichtrijden. Dan ga je toch gelijk licht rijden op het moment dat je paard draaft en dan kan je er toch niets aan doen dat dat niet tegelijk is met zijn binnenbeen?

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:20

Maar de bedoeling is volgens mij om direct op het juiste been te gaan lichtrijden en jezelf dat aan te leren. En als dat dus nog niet helemaal goed gaat mag de jury daar terecht een opmerking over maken.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:22

je moet de eerste paar drafpassen blijven zitten en dan dus gaan lichtrijden. op die manier begin je altijd op het goede been, tenzij je niet oplet, maar dan is het je eigen schuld.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:22

Ukkiee schreef:
Bovendien vind ik dat het opschrijven niet hoeft aan het begin van het lichtrijden. Dan ga je toch gelijk licht rijden op het moment dat je paard draaft en dan kan je er toch niets aan doen dat dat niet tegelijk is met zijn binnenbeen?

Als je na het aandraven nog een pas extra blijft zitten zit je wel op het goede been

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:25

Ukkiee schreef:
Nou, ik vind het stom. Ik heb er wel een lager cijfer door gekregen. Bovendien vind ik dat het opschrijven niet hoeft aan het begin van het lichtrijden. Dan ga je toch gelijk licht rijden op het moment dat je paard draaft en dan kan je er toch niets aan doen dat dat niet tegelijk is met zijn binnenbeen?

Dat weet je toch helemaal niet? Misschien vond de jury je beenbeweging niet helemaal soepel. Ik laat zelf ook regelmatig opschrijven in de F2 'verkeerde been' zonder dat ik dit beoordeel. Maar de ene keer komt daar een 7 uit en de andere keer een 6, domweg omdat ik kijk hoe de ruiter de overgang rijd. De een rijdt die overgang nu eenmaal soepeler dan de ander. De een duikt meer naar voren en een ander blijft meer rechtop zitten. En dus komt daar cijferverschil uit.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:37

Roxx schreef:
Maar de bedoeling is volgens mij om direct op het juiste been te gaan lichtrijden en jezelf dat aan te leren. En als dat dus nog niet helemaal goed gaat mag de jury daar terecht een opmerking over maken.

In de F2 al? Dat vind ik toch wel een beetje vroeg hoor. Dan hoef je nog niet eens te galopperen! En wel al direct op het goede been te kunnen lichtrijden? Dat ze het in de F4 beoordelen, snap ik wel. Ik heb er bovendien verder nog nooit een opmerking over gehoord, terwijl ik het zo ook in de F3 en F4 deed. Ik blijf pas sinds kort zitten totdat ik kan lichtrijden op het goede been.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:38

Een opmerking maken om de ruiter er iets van te laten leren is in mijn optiek nooit verkeerd. Dat is wat anders als diegene er qua punten op afrekenen.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:53

hahah wel grappig als ene kind van 5 moet schrijven Huilen van het lachen