Afgelopen weekend was ik als deelnemer en dit is mn verslag (leuk praktijkvoorbeeldje)
Zaterdag op wedstrijd geweest, had vrijdagavond nog een half uurtje gelest en ze liep echt lekker. Waar de wedstrijd was staan 350/400 paarden, 3 binnenbakken, 3 molens en ik geloof 6 buitenbakken. Maar zaterdag regen en 2 wedstrijdbakken dus 1 hele drukke losrijbak.
Niki vond het wel erg gezellig en was lekker voorwaarts. Toen moest ik van de overvolle losrijbak naar de mega wedstrijdring en toen was ze ineens moederziel alleen en kreeg wat spanning en ze zou steeds aangalopperen dus maakte af en toe een huppel.
Bij onderdeel 14 werd ik onderbroken door de jury en ze vond Niki niet zuiver en het was beter om te stoppen. Ik begreep wel wat ze bedoelde dus ik heb de spanning uitgelegd en gevraagd of ik dan de proef af mocht maken. Nee voor het welzijn van het paard was het beter om te stoppen.
Naja ik heb geleerd dat je een combinatie met lange teugel links en rechts moet laten draven, dus ik dat voorgesteld, dat was prima. Nou toen was de spanning weg en liep ze prima!
Maarja toen was het alsnog beter om te stoppen dus dat maar gedaan. Later op het protocol zag ik dat ze al bij onderdeel 3 was gestopt met punten geven. Dus ze had me nooit verder kunnen laten rijden?!