ORUN 2010/2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Re: ORUN 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:57

Moet je zonder rijden ook om de week een paard mee nemen? Of dat niet?
Heb mn eerste theoriedag pas as donderdag, maar ben toch wel erg benieuwd.
@ m_ss : Begrijp heel goed dat je je niet zo prettig voelde, maar hee het aantal paarden of niveau waarop de ruiter rijdt wil nog niks zeggen over hoe goed iemand wel of niet kan les geven hoor :)

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:01

:D dat we maar een hoop mogen leren:D

ach, leuk als de anderen allemaal plaatjes van beesten hebben: heb ik nog wat te kijken; haha!

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:23

m_ss schreef:
gister ook de eerste avond gehad, best leuk (theorie van gister was nogal pennywijsheid maar goed: je moet toch ergens beginnen..) maar hoe komt idereen aan 4 paarden en weet ik hoe hoge klassering :\ kom ik met mijn bijrijdpaard van 20 en 'ik heb een jaar of 5 geleden wel eens m1 gestart.. ' := klein probleempje: op basis van mensen die ik ken die de cursus ook gedaan hebben had ik er nooit op gerekend dat ik om de week mijn paard mee moest hebben. eigenaar van paardlief zou de trailer rijden maar geeft nu aan dat dat haar niet gaat lukken..STRESS!

btw: paard staat vlakbij assen, cursus is in norg. geen paasei eind, maar ik heb maar pas mn B rijbewijs en wilde nog even wachten met mijn e achter b. laat staan de tank die voor de trailer moet haha!

Hahaha, dat had ik ook hoor, ik doe zonder rijden, maar bij het voorstel rondje was het bij iedereen iets in de trand van: 'ik heb 3 eigen paarden die ik start in het M2, Z1 etc.. bladiebla'
Heb zelf ook geen eigen paard, alleen bijrijdpaard maar daar start ik ook niet mee. Ben sowieso nooit officieel gestart.
Wat me dan wel weer mee viel.. ik was degene die het meeste les gaf! Veel van de mensen hadden nog nooit lesgegeven of gaven momenteel geen les. Ik geef nu al ruim een jaar lang standaard iedere week een aantal lessen. Dus daarin had ik dan wel weer voordeel.

@ LiVetime
Wij moeten de eerste 13 weken ongeveer om de drie weken een paard meenemen, (4 paarden per avond, 12 cursisten) De tweede helft van de cursus worden het 6 paarden per avond wat betekend dat we dus ook om de week een combinatie mee moeten nemen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:10

Ik heb helaas wegens prive omstandigheden ook ineens geen vervoer meer om mijn pony mee te nemen. Overmacht is dat helaas,
dus nu heb ik ook redelijk een probleem.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 08:51

Pony??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 09:15

Joscaa, Wat ontzettend balen zeg :(:) Was jouw eerste les al begonnen? Dan heb je financieel ook nog een tegenvaller.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 09:53

Ik ga wel gewoon mijn orun doen verder hoor, ik moet even vinden of ik iets kan regelen wat betreft een paard/pony mee te nemen.

Ja, pony ja. Een D pony mag, en Daquila is 1,51.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 09:56

nee, ze moeten minstens 1.60 zijn, staat letterlijk zo in de folder en is in de cursus maandag nog eens bevestigd.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:04

Ja dat vond ik ook al raar, maar bij ons zeiden ze op de cursus dat het minimaal een D pony moest zijn. ;)
Ik doe ook zonder eigen rijden, maar als ik mijn pony mee neem mag ik haar gewoon zelf rijden?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:11

Lielle schreef:
nee, ze moeten minstens 1.60 zijn, staat letterlijk zo in de folder en is in de cursus maandag nog eens bevestigd.

:j

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:14

Ik mag een D pony mee, is gister nog gezegd.
Zonder eigen rijden he!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:20

Mochten hier mensen in Hazerswoude dorp de Orun volgen ( Groenewoude) ik sta daar met mn paard dus als iemand een lescombi nodig heeft, bied ik me bij deze aan ;) Mijn paard is 1.60 :+

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:22

Ik heb 2 jaar terug ook zonder eigen rijden gedaan, en daar hebben ook pony's op het examen meegelopen. :j Zolang ze maar dezelfde afstanden kunnen lopen met het springen. Het kan zijn dat de regels aangescherpt zijn, maar als de cursusleider het zegt, zal het vast goed zijn.

Niet iedereen kan namelijk komen aan een goede combinatie.

Tevens bied ik mij aan als combinatie voor mensen in Friesland (voorkeur Sneek). :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:31

hmm ik heb me via de mail afgemeld voor de cursus, er ook bij gezet of het voldoende was ed. Want we zijn dus aan het verbouwen en alle papieren zitten in dozen dus kan er niets van vinden. Heb het nog zeker een week voor de 1e les gemailt maar heb nog steeds geen reactie terug gehad. De 1e les was maandag, mag hopen dat ik nu niet alles hoef te betalen want ik kan nergens vinden hoe ik me af moet melden... En daarbij ligt het ook aan de knhs, als die nou meteen even terug kunnen mailen dat het niet voldoende is oid dan had ik me voor de 1e les nog af kunnen melden..

Lielle weet jij toevallig of ze ook iets over mij hebben gezegt? Weet wel dat jullie met 12 man waren...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:44

Marloes, Na drie emails en 1 brief had ik toch maar gebeld of mijn afmelding goed was doorgekomen. Het duurde ong. 10 minuten voordat de mevrouw het antwoord wist. Ik heb ook nog gezegd dat ik het erg apart vond dat ik geen bevestiging van mijn afmelding had gekregen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:53

Marloes, Jan heeft idd gezegd dat jij had afgemeld, en er was iemand anders voor in de plaats.

Joscaaa, zonder eigen rijden zou idd wel kunnen, dat weet ik niet uit mijn hoofd.

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 11:15

Hoi, ik begin vanavond zonder eigen rijden in Sneek! Ben benieuwd!
Maar volgend mij was er wat verwarring..
Zonder eigen rijden moet je toch een combinatie meenemen wat een D of E pony mag zijn?
In ieder geval dat las ik in het overzicht.

@ Puera, ik ga naar Sneek, als je het leuk vind mag je wel eens met mij mee!

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:30

@joscaa, D pony mag als je zonder eigen rijden doet. Maar zoals de naam van de cursus al zegt. Is het Zonder eigen rijden. Dus moet je iemand meenemen die (jou) pony rijdt. Zodat je groep les kan geven. Je kunt dus niet bij je eigen cursus je eigen pony starten.

Wij mochten trouwens (ook zonder eigen rijden) voor de dresuur ook C pony combinaties meenemen :) Dat scheelt alweer een beetje!

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:31

Splinter schreef:
Mochten hier mensen in Hazerswoude dorp de Orun volgen ( Groenewoude) ik sta daar met mn paard dus als iemand een lescombi nodig heeft, bied ik me bij deze aan ;) Mijn paard is 1.60 :+

Ik ik ik ik ik!! Zou zeker van de winter denk ik wel is handig kunnen zijn als het weer niet mee zit etc hoeven we niet met trailer op stap! Heb ook al twee of drie andere combinaties bij jullie op stal die willen rijden. Maar ik ga je zker in gedachten houden! :D

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:34

Lielle schreef:

Bij ons mogen pony's ook gewoon van de cursusleider mee (cursus zonder rijden!). Voor het examen niet. Dat moet inderdaad een paard van minimaal 1.60 zijn. Maar tijdens de lessen mogen wij in principe alles meenemen, zolang het fatsoenlijk te rijden is. Hij wil geen tinker hebben die alleen maar met z'n hoofd in de lucht loopt met een weggedrukte rug. Maar ik mag wel een C pony meenemen zolang deze gewoon netjes en correct te rijden is op B/L niveau.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:42

Ja, maar dat is dan ook het verschil tussen met en zonder eigen rijden. Als je met eigen rijden doet, en komt met een C-tje waar dan een boom van een vent op moet, dat werkt natuurlijk niet. Bij zonder eigen rijden hoeven er geen cursisten op je paard...

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:09

Myrthe92 schreef:
Splinter schreef:

Ik ik ik ik ik!! Zou zeker van de winter denk ik wel is handig kunnen zijn als het weer niet mee zit etc hoeven we niet met trailer op stap! Heb ook al twee of drie andere combinaties bij jullie op stal die willen rijden. Maar ik ga je zker in gedachten houden! :D

Roep het ook tegen de andere cursisten zou ik zeggen :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:11

Jasmijn1989 schreef:
@joscaa, D pony mag als je zonder eigen rijden doet. Maar zoals de naam van de cursus al zegt. Is het Zonder eigen rijden. Dus moet je iemand meenemen die (jou) pony rijdt. Zodat je groep les kan geven. Je kunt dus niet bij je eigen cursus je eigen pony starten.
Ik heb een aantal keren mijn paard meegehad, als ik zelf niet les hoefde te geven. En ik heb zelfs als examencombinatie gereden, voor een cursist die niemand kon vinden.

Hangt sterk van de cursusleider af, wat de mogelijkheden zijn. In overleg kan een hoop, denk ik. :)

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:47

Puera schreef:
Jasmijn1989 schreef:
Ik heb een aantal keren mijn paard meegehad, als ik zelf niet les hoefde te geven. En ik heb zelfs als examencombinatie gereden, voor een cursist die niemand kon vinden.

Hangt sterk van de cursusleider af, wat de mogelijkheden zijn. In overleg kan een hoop, denk ik. :)

Er kan altijd wel veel. Maar ik ga er vanuit dat het minder handig is :P Indien nodig kan het natuurlijk altijd wel een keer.
Maar mocht iemand met mij mee willen naar rijsbergen als combinatie (en kunnen springen) Dan mogen ze zich altijd melden :) !

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:49

voor een les wil ik dat evt wel een keer doen, examen gaat niet lukken ivm vrije dagen. Jullie hebben trouwens denk ik dezelfde instructeur als wij.