daffodil schreef:Dan moeten de toelatingseisen veranderd worden want L1 met een winstpunt haalt echt iedereen....dat is geen criterium om voldoende ervaring in het rijden te hebben. En dat leer je ook echt niet tijdens de cursus want die paar keer dat je op een ander zijn paard zit, is niet voldoende om je rijvaardigheid zo te verbeteren dat je daar in het lesgeven profijt van hebt.
daar ben ik het niet mee eens! Ik kan zelf aardig rijden, maar heb absoluut geen wedstrijdambities en ik heb ook zeker geen zin om voor een prul opleiding als de orun de wedstijden in te gaan!!
Ik vind, en zo lang dat dat in nederland zo blijft zul je mij niet op concours vinden, niet naar het paard gekeken wordt in de dressuurwedstrijden. Het gaat om het mooie plaatje, maar dat daarbij het gros van de nl-se sportpaarden volledig vast zit in het lijf, daar kijkt men dan zeer zelden naar.
L1 t/m Zzlicht hoeft voor mij niet te betekenen dat iemand goed en op de juiste manier zijn paard op kan leiden!!En bovendien heeft niet iedereen de financiele mogelijkheden om allerlei paarden op concours uit te brengen!