Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:10

In de L2 over de gehele diagonaal.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:11

Dan vonden ze denk ik dat je meer de tijd moest nemen voor de overgangen vooruit en terug?

Trouwens; ik heb ook wel eens dat van die uitgestrekte draf ipv middendraf, ze hebben wel gelijk maar 9 van de 10 geven je dan juist een heel hoog cijfer Knipoog

tjits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:28

ja daarom. meestal heb ik daar ook een erg hoog cijfer op.

en ze vragen wel geen uitgestrekte draf maar middendraf.
hoever ik weet is middendraf verruimen.. uitgestrekte draf toch ook...
en naar mijn gevoel waren de overgangen wel goed. ze zei echt dat je maar een paar passen hoefde.. ik weer niet abrupt genoeg om er direct op te reageren..

maar ik klaag niet met mijn punten.. t viel gewoon op.

estherha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:05

Ik kreeg te lezen na mijn proef bij het middendraf in de B: uitstrekken. Geloof dat dta iets anders is.
Heb wel eens gehad dat de jury uit de auto staptte om te zeggen dat ze mijn vlechtwerk geweldig vonden. Wat zie je tot je verbazing op je protocol een 6.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:41

Misschien was de rest van de verzorging niet goed dan Clown

tjits: sja, eigenlijk moet je kunnen verschil tonen tussen alle tempi (arbeids, verzameld, midden, gestrekt). Als je een gestrekte draf toont is dat dan gewoon fout want het toont aan dat je nog niet kunt discrimineren tussen de twee. Maar goed, of dit in de l2 al zo nodig is...

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:44

Ik denk, dat geen enkel echt L2 paard een uitgestrekte draf kan tonen. Middendraf wordt tot de GP gevraagd, kijk maar eens hoeveel ze dan toch nog moeten verruimen.
Teveel zie ik eigenlijk nooit in de L2, die paarden lopen niet uitgebalanceerd genoeg en met te weinig opwaartse welving om een échte uitgestrekte draf te tonen.

Heb het commentaar ook nog nooit gehad, maar ik zou het vinden wijzen op onkunde, uitzonderingen daargelaten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:10

Nja ik vond het ook een vrrme commentaar voor de l2 hoor, hoewel ik wel begrijp dat men onderscheid maakt. Misschien maakte het paard gewoon te veel snelheid en had de lezer misbegrepen?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:26

Ik vind te veel ook een raar commentaar voor een middendraf in het L2. Wij hebben deze discussie ook wel eens gevoerd met onze cursusleider en hij zei dat je niet kunt weten of het teveel is, want je hebt de uitgestrekte draf van het paard niet gezien. Dus je weet nooit of dat dan al de uitgestrekte draf is.

tjits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:14

Venetia schreef:
Ik denk, dat geen enkel echt L2 paard een uitgestrekte draf kan tonen. Middendraf wordt tot de GP gevraagd, kijk maar eens hoeveel ze dan toch nog moeten verruimen.

Ik denk dat je niet in het algemeen kunt praten dat L2 paarden geen uitgestrekte draf kunnen tonen. Mijn paard doet echt een uitgestrekte draf. Wat dus eigenlijk nog niet hoeft in de L2. Iedereen die hem ziet lopen is het er mee eens dat het een uitgestrekte draf is.
Hij schopt zijn benen helemaal naar voren.. L2 paard of niet, dit is echt een uitgestrekte draf.. Tis zijn sterkste punt Haha!

@poes.. ja je moet idd het verschil kunnen tonen. Maar wie zegt dat dit zijn beste was wat hij daar liet zien Knipoog

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:36

Maareh...bij het uitstrekken kijken ze naar de grote van de passen en dan vooral of daarbij de achterhand eronder komt, en niet naar hoever hij zijn voorbenen naar voren schopt!!!

tjits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 07:39

achterhand neemt hij ook goed mee.

maar doet er verder ook niet toe.. de opmerking viel mij gewoon op omdat in de meeste gevallen ik een positieve reactie hierop krijg.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:55

ik had een keer op wedstrijd (onderling, maar wel echt gejureerd)
moest ik na mijn proef bij de jury komen,
vroeg hij of hij mijn pony mee naar huis mocht nemen Haha!
(oeh wat was ik trots Haha! was derde overigens die wedstrijd, terwijl Ulex contstant met zijn hoofd liep te schudden Clown )

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:39

Mijn Beugel viel gister in het begin van de proef uit elkaar, dus ik reed gewoon door met 1 beugel, niemand aan de kant had het gezien. Tot ik middendraf lichtrijden moest doen, toen bleef ik doorzitten om toch nog fatsoendelijk middendraf te rijden.
Zegt de jury na de proef: Rijd je altijd met een beugel?
Ik zo: Nee, maar mijn andere ligt daar in het gras Tong uitsteken
Hij moest er wel om lachen. (had geen winstpunt maar goed)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:55

ik kreeg als opmerking: paard is kort in de hals, waardoor kort in de beweging...

Dit kreeg ik toen ik op gras reed, en ik moest als 1na laatste starten op dat concours. De baan was vreselijk en we gleden alle kanten op.. Dus tja hoe zou het nou komen dat ze korter ging lopen en ook korter in de hals werd... Ze ging gewoon voorzichtig lopen :S

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:29

Citaat:
tjits schreef:

Venetia schreef:

Ik denk dat je niet in het algemeen kunt praten dat L2 paarden geen uitgestrekte draf kunnen tonen. Mijn paard doet echt een uitgestrekte draf. Wat dus eigenlijk nog niet hoeft in de L2. Iedereen die hem ziet lopen is het er mee eens dat het een uitgestrekte draf is.
Hij schopt zijn benen helemaal naar voren.. L2 paard of niet, dit is echt een uitgestrekte draf.. Tis zijn sterkste punt

@poes.. ja je moet idd het verschil kunnen tonen. Maar wie zegt dat dit zijn beste was wat hij daar liet zien

En tóch denk ik dat het nog geen uitgestrekte draf is.
Velen denken dat in de L2. Maar op hoger niveau wordt toch iets anders verstaan onder uitgestrekte draf. Dat zijn benen er goed uitkomen is iets dat in de middendraf ook gebeurt.

Mijn paard kon op L niveau ook goed wegkomen met zijn benen, toch zei mijn instructeur altijd, nette middendraf, nog lang geen uitgestrekte draf. Nu ie ZZ is snap ik wat ie bedoelde.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:31

Cardy schreef:
ik kreeg als opmerking: paard is kort in de hals, waardoor kort in de beweging...

Dit kreeg ik toen ik op gras reed, en ik moest als 1na laatste starten op dat concours. De baan was vreselijk en we gleden alle kanten op.. Dus tja hoe zou het nou komen dat ze korter ging lopen en ook korter in de hals werd... Ze ging gewoon voorzichtig lopen :S

Korter lopen kan idd door de bodem komen. Korter in de hals komt echter maar door één ding: de ruiter. Bloos Misschien heb je je paard geprobeerd te helpen met je hand. Dat gaat ten koste van de open aanleuning

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:29

Ik moest vorige week bij een jury opschrijven; Pony voldoet niet aan het skala. Was een shetlander en die vindt hij niet in de dressuurring passen, wél bij de Bixie trouwens Haha!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:36

Ik had zaterdag wedstrijd kwam dan geen jury na me toe maar de ringmeester. Hij vroeg aan mijn vriend is dat wel een echte fries? Ja zegt hij, die man: Ow want hij heeft een vlecht in
Manen kunnen niet los trek ik alles er uit 1.50m Logica van de boeren hier haha

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:38

Ïk had laatst ook wel grappig commentaar, ook wel terecht want moet erg op me tenen letten: Je rijd met Charlin Tjeplin voeten Nagelbijten / Gniffelen . Vond het wel grappig .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:45

Ja, dat is wel erg grappig commentaar. Die vent heet nl. niet zo Tong uitsteken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:56

Mijn lesgeefster zegt ook altijd charlie chaplin ( Knipoog ) voeten Lachen

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:23

ik heb ooit als commentaar gehad, denderd weg en stiert door!

overgins helemaal terecht hoor, was in een midden galop en de merrie was hoog drachtig en had door de buik moeite met verruimen, was ook laatste wedstrijd voor de bevalling, heb ontzettend gelachen, de hele proef ging nergens over, maar was oh zo leuk, moet ook eens kunnen!

en.... ik had geen windstpunt, en was bij die jury best een prestatie.

normaal ben ik op wedstrijd wel heel serieus, dit is ook echt een tijd geleden, maar blijft me altijd bij!

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:19

Ik had een keer een 4 op me proticol en er stond een volte 20 meter en toen stond er niet uitgevoerd (ik kan me niet herinneren dat ik die volte niet heb gereden Haha!)
echt sommige juryleden....

Leslie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:40

@ LOveleyHorse: dat is dan zowiezo raar want als je volgens dat jurylid de volte niet hebt uitgevoerd had hij je en 0 moeten geven en geen 4 Knipoog

super_freek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:58

Mijn raarste opmerking ooit was:

Oorbellen zijn veel te groot en gevaarlijk!

Waar een jury allemaal niet op let. Ik heb nu trouwens nooit meer oorbellen in op wedstrijd sinds die opmerking.