Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:19

Heb al een mod aan het jasje getrokken want dit is echt irritant.
25 nuttige posts halen gaat zo niet echt lukken denk ik :D

PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:48

Begrijp ik uit de mail van de KNHS dat je als jurylid niet onder het toezichthouden uitkomt, omdat je er specifieke praktijkpunten voor krijgt?

asjemenou

Berichten: 9005
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:03

Staat er niet helemaal duidelijk.
Neem aan dat ze nog wel met een aanvulling komen over het aantal licentiepunten dat je moet halen enzo.

Ik vind het een beetje vreemd dat ze er maar vanuit gaan dat juryleden naast een dagdeel jureren ook nog een dagdeel willen toezicht houden, dat is een complete werkdag.

PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:43

Dat juryleden überhaupt toezichthouder willen zijn...

asjemenou

Berichten: 9005
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:12

Ook dat.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:57

PSvanLot schreef:
Begrijp ik uit de mail van de KNHS dat je als jurylid niet onder het toezichthouden uitkomt, omdat je er specifieke praktijkpunten voor krijgt?


Dit wist ik........dat zat er aan te komen maar ik had verwacht dat ze nog even zouden wachten met dat te melden.

Ik twijfelde al een tijd maar heb mede hierdoor vandaag mijn licentie ingeleverd.

Overigens heb ik gisteren ook de vereniging laten weten dat ik per einde van dit jaar het secretariaat niet meer ga doen. Het wordt voor ons ook lastig hoor met de volle extra kosten erbij van een jurylid als toezichthouder. De lol om even tussendoor een avondwedstrijdje met 30 starts te organiseren, gaat er zo wel vanaf. En die volle dagen ga ik niet trekken dus ik ga het overdragen.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:58

Ik heb meegewerkt aan de pilot en ben een aantal keren toezichthouder geweest. Eigenlijk vond ik het nog wel leuk ook om te doen maar.......dat is het alleen op grote concoursen waar je daadwerkelijk wat te doen en af te lopen hebt. Niet op de gemiddelde polderwedstrijd waar je 5 minuten werk hebt en dan een uur staat te wachten op het volgende groepje deelnemers.

PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:03

daffodil schreef:
PSvanLot schreef:
Begrijp ik uit de mail van de KNHS dat je als jurylid niet onder het toezichthouden uitkomt, omdat je er specifieke praktijkpunten voor krijgt?


Dit wist ik........dat zat er aan te komen maar ik had verwacht dat ze nog even zouden wachten met dat te melden.

Ik twijfelde al een tijd maar heb mede hierdoor vandaag mijn licentie ingeleverd.

Overigens heb ik gisteren ook de vereniging laten weten dat ik per einde van dit jaar het secretariaat niet meer ga doen. Het wordt voor ons ook lastig hoor met de volle extra kosten erbij van een jurylid als toezichthouder. De lol om even tussendoor een avondwedstrijdje met 30 starts te organiseren, gaat er zo wel vanaf. En die volle dagen ga ik niet trekken dus ik ga het overdragen.


Begrijp uit je post dat je dus als jury verplicht bent als toezichthouder op te treden enkele keren per jaar?

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:04

Echt? Aan het jureren ben je al zoveel tijd kwijt, als je dat ook nog eens moet doen. Zou me niks lijken eigenlijk.

PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:09

Het zou me om de tijd niet uitmaken, maar heb een jurycursus gedaan en geen toezichthouderscursus.

Heb gewoon geen zin om 4 uur langs een ring te gaan staan kijken naar een groep ruiters/amazones en mensen aan te moeten spreken op wat wel en niet mag.
Hier in de regio weet ik er zo een aantal die niet goed aanspreekbaar zijn en hun woordje klaar hebben. Ik ga me voor die 5 euro per uur toch niet af laten zeiken op een wedstrijdje om de hoek?

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:11

Ach als jury krijg je ook veel oliebol over je heen. Ik vroeg me vaak genoeg af waar ik voor die 5 euro per uur mijn vrije weekend voor opofferde. Maar ik snap wat je bedoelt. Zou bij mij niet motiveren in ieder geval.

PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:13

Als jury hoef je niet in discussie met een persoon, dat ze achteraf wat weten vind ik prima. Of als ik wat van een neusriem zeg voor de proef begint, dan maken ze het in orde anders starten ze niet.

Maar ik ga toch geen discussie lopen voeren dat er overmatig zweepgebruik is, de neusriem te strak zit of het paard onheus bejegend wordt en dan een mond van iemand te krijgen?

Tilmar

Berichten: 3333
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:31

Ik heb ook meegedaan met de pilot, als alles goeg gaat is het een prima job. Er is genoeg te kijken, controleren en hier en daar een praatje.
Maarrr als er wel iets is en je moet mensen aanspreken, dat is echt niet leuk. Ik ben zo geschrokken van een nare ervaring dat ik gewoon zenuwen zou hebben als ik weer moest.
Als het zo gaat krijg je toezichthouders die maar niks zeggen, dan heeft het ook weinig zin.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:46

Dus als ik het goed begrijp moet je als jury minimaal een aantal keer per jaar optreden als toezichthouder?

Heb je als jury eigenlijk ook een minimaal aantal keer per jaar dat je moet jureren?

PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:49

Dat laatste weet ik zeker, je moet aan een x aantal keer per (geloof) 2 jaar komen. Ik weet zo niet hoeveel, haal het altijd ruim dus onthoud het nooit.

WenK

Berichten: 10524
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:59

PSvanLot schreef:
Dat laatste weet ik zeker, je moet aan een x aantal keer per (geloof) 2 jaar komen. Ik weet zo niet hoeveel, haal het altijd ruim dus onthoud het nooit.


10 keer per 2 jaar.

Dat toezichthouden ben ik ook nog niet heel enthousiast over. Maar eens aankijken...

PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:01

Tilmar schreef:
Ik heb ook meegedaan met de pilot, als alles goeg gaat is het een prima job. Er is genoeg te kijken, controleren en hier en daar een praatje.
Maarrr als er wel iets is en je moet mensen aanspreken, dat is echt niet leuk. Ik ben zo geschrokken van een nare ervaring dat ik gewoon zenuwen zou hebben als ik weer moest.
Als het zo gaat krijg je toezichthouders die maar niks zeggen, dan heeft het ook weinig zin.


Nou dat is toch schandalig? Wat wordt daar dan mee gedaan als er zo uitgevallen wordt tegen een official?

Moet je dan ook in drievoud met getuigen 'aangifte' doen bij de KNHS?

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:34

Niks, dat is het vervelende van de KNHS, je staat er echt alleen voor. Ik ben echt totaal niet op mijn mond gevallen en ben echt goed in discussies voeren zonder dat dat ontaardt maar een van de weinige keren dat het wel fout ging met de vader van een kind, tot aan bedreigen aan toe, heb ik wel gemerkt dat de KNHS dus echt niets doet. En das gewoon ruk....

Ik heb even wat gekopieerd:

De praktijkpunten die u behaalt als toezichthouder worden apart geregistreerd onder uw kwalificatie toezichthouder die u als dressuurjurylid automatisch heeft gekregen. In het licentiereglement is het aantal praktijkpunten voor het jureren opgenomen waar u minimaal aan moet voldoen voor het behoud van uw jurylicentie dressuur.
Wij gaan ervan uit dat u als jurylid het belang van het inzetten van de toezichthouder inziet in het kader van welzijn, fair play en veiligheid en dat u zich hier ook graag voor inzet. Dit komende jaar gebruiken wij om ervaring op te doen met het nieuwe licentiereglement.


Technisch gezien gaan ze het eerste jaar je dus niet verplichten maar...je leest hier al uit dat het apart geregistreerd wordt en het is de bedoeling dat je dus straks je licentie op peil houdt dmv punten voor het jureren, punten voor de bijscholing en punten voor toezichthouderschap.

PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:43

Maar dan vraag ik me af, wat is de meerwaarde van een toezichthouder als een deelnemer of vertegenwoordiger van een deelnemer zich zo kan misdragen?

Kun je een deelnemer ook uitsluiten als deze overmatig zweepgebruik toont?

Wat is uiteindelijk de meerwaarde van de toezichthouder?

Tilmar

Berichten: 3333
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:28

Bij mij ging het ook om een vader..
Ja, je kan iemand aanspreken op overmatig zweep of sporen gebruik.

PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:40

Tilmar schreef:
Bij mij ging het ook om een vader..
Ja, je kan iemand aanspreken op overmatig zweep of sporen gebruik.


En wat zit daar voor sanctie aan vast?

thaampjee

Berichten: 572
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: Laag Zuthem

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 01:25

Wij hebben gelukkig twee leden die beide jury zijn en tegelijk als ringmeester ingezet kunnen worden, dat is tenminste het idee! Het is even aankijken of dat kan/mag.. maar snap wel dat juryleden daar niet echt op zitten te wachten..

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:50

Zou dat mogen: eigen leden die jury zijn, als toezichthouder inzetten? Als jury mag het toch niet?

WenK

Berichten: 10524
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:56

Flower033 schreef:
Zou dat mogen: eigen leden die jury zijn, als toezichthouder inzetten? Als jury mag het toch niet?


Eigen leden wel, bestuur niet. Als jury dan he, ik gok dat diezelfde regels voor toezichthouders gelden.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:00

als het als jury mag, zal het ook wel als toezichthouder mogen. Misschien dat daar dan een deel van de oplossing ligt...