ORUN 2011/2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wilmatj

Re: ORUN 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:01

ik heb net mijn bevestiging gehad dat ik 28 aug mijn herexamen in leusden mag doen.
ik ben erg blij met wie ik moet lesgeven, die ken ik namelijk en haar combinatie ook:)

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:38

ik ga in lisse her examen doen.
ik was gezakt op het springen, had de balk toen we het lijntje welgeteld 1x in galop hebben genomen had ik die 20cm moeten verleggen.... had er over nagedacht maar een paard geloppeerde overdreven groot en de andere pony klein vond het toen moeilijke beslissing, maar blijkbaar maar aan het boekje houden... gezakt = gezakt.
uiteindelijk dacht ik van nou dit kan niet het enige zijn ik zal mijn dressuur ook wel niet goed hebben anders kon het niet(al helemaal niet met andere die het wel haalden met grovere fouten) maar dit bleek niet te zijn volgens mijn protocol stond serieus grondbalk niet verschoven. gezakt...
ik baal dus als een stekker, maar word er wel mee geholpen! ben wel een beetje zenuwachtig al voor mijn examen! aaaaahh.. hopenlijk gaat het dit keer helemaal goed...
ik heb trouwens alleen nog rekening binnen geen bevestiging en tijd enzo?

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:08

Jodyy93 schreef:
ik ga in lisse her examen doen.
ik was gezakt op het springen, had de balk toen we het lijntje welgeteld 1x in galop hebben genomen had ik die 20cm moeten verleggen.... had er over nagedacht maar een paard geloppeerde overdreven groot en de andere pony klein vond het toen moeilijke beslissing, maar blijkbaar maar aan het boekje houden... gezakt = gezakt.
uiteindelijk dacht ik van nou dit kan niet het enige zijn ik zal mijn dressuur ook wel niet goed hebben anders kon het niet(al helemaal niet met andere die het wel haalden met grovere fouten) maar dit bleek niet te zijn volgens mijn protocol stond serieus grondbalk niet verschoven. gezakt...
ik baal dus als een stekker, maar word er wel mee geholpen! ben wel een beetje zenuwachtig al voor mijn examen! aaaaahh.. hopenlijk gaat het dit keer helemaal goed...
ik heb trouwens alleen nog rekening binnen geen bevestiging en tijd enzo?

Ik ga in Horst op. Inderdaad ook alleen nog maar de factuur gehad, en ach dat bevestigt ook dat je ingeschreven bent ;)
Ik ben idemdito voor hetzelfde gezakt. Een paardje van 1.60 die B springen was en B dressuur ( en niet wat betreft dressuur geweldig :P En een grote merrie van 1.81 PSG niveau en L springen.. Tja ga dan maar eens verbouwen. Ook was de de kleine niet ruim. Maar de ene in draf en de andere in galop gaat dat altijd op? Had ik dat ook kunnen doen? Vind het namelijk wel moeilijk dat springen als dressuurruiter.. Ik onthou die afstanden gewoonweg niet _-:(

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:20

Wij mochten geen combinatie in draf over hindernis doen. Parcours dat ik vorig jaar uit had gezet was een lijntje van 3 hindernissen en een los steiltje te nemen vanuit een wending.
Kun je combinatie 1 over het steiltje laten galopperen en combi 2 het lijntje laten nemen. Uiteindelijk zijn ze allebei over het lijntje heen geweest, maar alleen steiltje was een optie geweest.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 10:18

Daar ben ik dus ook bang voor. Dat je een kleine pony krijgt en een groote..

Moeten we ook bouwers zelf weer meenemen?
Want op mijn protocol stond ook dat mijn bouwers niet snel genoeg bouwde.. :=
Ja had ik zo iets, vind je het gek. Ze waren al vanaf half 9 aan het bouwen en ik moest om 2 uur.
Zelf had ik voor mijn examen ook 4 keer moeten opbouwen. Nou de laatste keer word je gewoon wat trager omdat je moeier word.

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:40

Ik had een haflinger en een springpaard en ik heb de hindernissen iets nauwer op elkaar gezet.
Het springpaard kwam ik pas op de examendag zelf te zien.
De jury en ook onze cursusleidster vond het goed opgelost.
Het is maar net wie je treft denk ik ... Succes bij de Her's!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:04

ik ga 3 september toelatingsexamen rijden doen voor niveau 3 (oude stijl). Ik ben dit jaar geslaagd voor mijn niveau 2 zonder eigen rijden. Nu wil ik dus niveau 3 er achter aan doen, en dan moet ik dus een toelatingsexamen doen, dat in feite hetzelfde inhoud als een (her)examen rijden. Nu heb ik dus geen ervaring met een rij examen. Van de KNHS wordt ik niet veel wijzer. Kunnen jullie mij vertellen wat ik kan verwachten. Ik heb begrepen dat ik eerst mijn eigen paard rijd, en dan 2 vreemde paarden. Kunnen jullie vertellen hoe het rijden in zijn werk gaat? Krijg je een opdracht of moet je naar eigen inzicht gaan rijden, hoe lang krijg je de tijd per paard?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:10

Voor zover ik weet krijg je 20 minuten de tijd per paard. Het gaat erom dat je het paard traint, dat er verbetering te zien is in het gaan van het paard :)
Je moet uiteraard in alle gangen rijden, zowel doorzitten als lichtrijden, een keer een pasje wijken, dus wel laten zien wat je kunt (L niveau wordt verwacht)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:43

Even een vraagje voor het herexamen:

Krijg je op dezelfde dag de uitslag en moet je dan dus weer wachten tot het einde van de dag? Of krijg je alleen een brief?

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:39

Zover ik weet wordt het niet op de dag zelf gedaan. Tenminste dat zeiden ze 3 maanden geleden bij de KNHS.. Ik zou er een telefoontje aan wagen richtings KNHS er verandert daar nogal eens wat.. :') :roll:

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:54

Ga ik dat maar even doen. Moet even weten of ik me klanten voor de middag ook moet afzeggen.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:47

Laat het ons ook eventjes weten. Volgende week krijg je in de loop van de week een indeling. ( tenminste dat zeiden ze drie maanden geleden :+) Misschien nog daar eventjes op wachten en dan bellen?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:54

Ik heb al een indeling... Ben volgende week al aan de beurt. (Bibber, ril, tril)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:36

Moet volgende week ook.
En helaas weer midden op de dag.
Om half 2. En moet er om kwart over 10 al zijn,

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:03

Oeeehh spannend. Ik moet in Horst. de 13de. Eigenlijk ga ik pas liever een jaar later op. Maar goed, ik probeer het nu en we zien wel. Ik zit met een blessure en mijn paard heb ik net pas weer 3 weken onder het zadel( super braaf) maar zijn conditie is niet super dus.

Ach we zien wel!

Succes

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:22

Tijdens het eerste examen had ik 4 hindernisbouwers..
Maar kreeg nu via de mail dat je er maar 1 mag hebben.
Dat red je dan toch niet om 5 hindernissen op te zetten in 5 minuten ?

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:30

Wij hadden een bak van 20x 40. Dus onze lijntjes waren beperkt en eigenlijk ook niet fijn zo'n kleine bak. Ik had 2 bouwers. Misschien heb je ook een kleine bak?
Ik had alleen met een kruisje en daarna omgebouwd naar kruisje -steiltje, steiltje - steiltje.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:32

Dus jij had maar 1 lijntje ?

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:35

Jeps. Iedereen van ons. Dit hadden we dan gebouwd op de lange zijde. Sommige die een ''probleem'' springpaard hadden die zette nog een kruisje op de HXF lijn ter hoogte van de X neer zodat je die combinatie toch nog apart kunt nemen. En dat was er een die eroverheen vloog.. Volgens mij was haar commentaar dat ze hem voltes voor de hindernis moest laten draaien en zo dan er rustig overheen moest laten gaan. maar goed, dat ging niet echt dus ook gezakt. En dan heb je ''maar'' 20 minuten :(

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:40

Balen ja.

Wij moesten minimaal 4 hindernissen.
Warvaan een lijntje en ook nog een oxer ect.

Ik vind niet dat ze iemand moeten laten zakken, aangezien ze al aan haar oplossing werkte.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 03:30

Ramzi schreef:
Jeps. Iedereen van ons. Dit hadden we dan gebouwd op de lange zijde. Sommige die een ''probleem'' springpaard hadden die zette nog een kruisje op de HXF lijn ter hoogte van de X neer zodat je die combinatie toch nog apart kunt nemen. En dat was er een die eroverheen vloog.. Volgens mij was haar commentaar dat ze hem voltes voor de hindernis moest laten draaien en zo dan er rustig overheen moest laten gaan. maar goed, dat ging niet echt dus ook gezakt. En dan heb je ''maar'' 20 minuten :(

Dan is het geen goede combinatie geweest om examen mee te rijden, en zou ik toch heel erg boos worden op de persoon die deze combinatie heeft meegenomen.
Wij hadden er ook zo 1, maar die mocht bij ons geen examen mee komen rijden, dus in de lessen wel, maar voor het examen een goede ervaren ruiter gevraagd met een fijn paard.

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:43

HTM schreef:
Ramzi schreef:

Dan is het geen goede combinatie geweest om examen mee te rijden, en zou ik toch heel erg boos worden op de persoon die deze combinatie heeft meegenomen.
Wij hadden er ook zo 1, maar die mocht bij ons geen examen mee komen rijden, dus in de lessen wel, maar voor het examen een goede ervaren ruiter gevraagd met een fijn paard.

Dat was inderdaad bij ons ook wel een eis en werd streng naar gekeken.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:04

Maarja, als je dit combinatie nog nooit hebt meegenomen en zegt dat die combinatie wel eens springt en dressuur m2 rijdt vertrouw je toch wel op je medemens... :o O:)

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 08:46

Ik moet ook in Horst, dressuurrijden. Ben benieuwd. heb een super braaf paard, maar ik weet ook niet wat mijn mederuiters voor een paard meenemen.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:20

Ik heb ook een mak schaap. De mijne is 1.80 en pak ik deze week weer op na ziekte. Hij is 6 jaar en anderhalf jaar gereden door ziekte van mij stilgezet en daarna begon hij zelf te sukkelen :') Nu is hij goed en dus ga ik er van het weekend weer op. L zit erop maar zijn conditie zal nog wel niet zo geweldig zijn. Drie kwartier rijden haalt hij wel, maar 1 uur dan is hij ook echt op!

Een springruiter neem ik ook mee. Ze dressuurt M en springt B of L. Gewoon een fijne combinatie. Ik hoop dat ook andere mensen dat doen.