Kit_for_ever schreef:Heeft een van jullie de Bit? Daar staat nu een stuk in over de Orun. Nouja, over de lesgeefcursussen in het algemeen.
Die heb ik!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Diesel54 schreef:just_bassie schreef:@Waaltje volgens mij worden deze lessen niet ingehaald
Bij ons in ieder geval niet.
De lessen schuiven gewoon door, zo werd het ons uitgelegd toen er een les uitviel.
Kit_for_ever schreef:Als je opzoek bent naar een veredelde rij-opleiding kun je inderdaad beter een paar maanden intern gaan bij een (grote) ruiter naar keuze. Orun moet een cursus voor het lesgéven blijven!
KarinvdM schreef:Kit_for_ever schreef:Als je opzoek bent naar een veredelde rij-opleiding kun je inderdaad beter een paar maanden intern gaan bij een (grote) ruiter naar keuze. Orun moet een cursus voor het lesgéven blijven!
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het is wel fijn als een instructeur ook zelf veel ervaring in het zadel heeft en handigheid heeft in het oplossen van bepaalde problemen waar de lesklanten tegenaan kunnen lopen.
Doorzetter schreef:Als je nu iedere dag gaat leren, en voor jezelf vragen gaat maken dan moet het wel te doen zijn lijkt mij.
Wel vind ik die pvb's met name organiseren van een activiteit wat lastiger.
Nu hopen dat die sneeuwtroep weggaat, dan kunnen we eindelijk onze paardjes een beetje goed voor elkaar hebben.
just_bassie schreef:Ja of maak er van 2x L1 met een wp,mn moeder dacht zelfs aan 3x
Er word nu idd veel nadruk gelegd op het eigen rijden, nu vind ik dit zelf absoluut geen probleem.
Als je zelf echt 100% op het lesgeven wilt richten dan kun je idd beter de cursus zonder eigen rijden doen
Nellekeee schreef:Doorzetter schreef:Als je nu iedere dag gaat leren, en voor jezelf vragen gaat maken dan moet het wel te doen zijn lijkt mij.
Wel vind ik die pvb's met name organiseren van een activiteit wat lastiger.
Nu hopen dat die sneeuwtroep weggaat, dan kunnen we eindelijk onze paardjes een beetje goed voor elkaar hebben.
Haha ja klopt als ik nu iedere dag zou gaan leren dan zou het easy zijn. Alleen ik ga naar school, heb 2 paarden te rijden en werk ook nog. Dus leren komt echt pas in de weekenden wanneer ik geen wedstijrden rij. Ik heb er zelf voor gekozen en natuurlijk ga ik leren en mn best doen maar elke dag leren is totaal niet realistisch!
Nellekeee schreef:just_bassie schreef:Ja of maak er van 2x L1 met een wp,mn moeder dacht zelfs aan 3x
Er word nu idd veel nadruk gelegd op het eigen rijden, nu vind ik dit zelf absoluut geen probleem.
Als je zelf echt 100% op het lesgeven wilt richten dan kun je idd beter de cursus zonder eigen rijden doen
Ik ben het helemaal met je eens, maar zonder eigen rijden kan je niet doorstromen..
just_bassie schreef:Was jou vantevoren dan niet verteld dat je het niet zou halen en beter zonder eigen rijden zou kunnen gaan volgen?
Als je echt helemaal niets kunt met andere paarden dan voel je dit zelf toch ook wel aan?
Tja ik zou heel wat dingen kunnen bedenken, je hebt er tenslotte wel 20 weken de tijd voor en dat is een hele periode naar mijn idee zou je in die tijd best aan je zit kunnen werken.
Had je voor lesgeven 10en?
Somebody_ schreef:[Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat je op elk paard weg moet kunnen rijden, en dan hoeft dat echt niet perfect te gaan, maar stap, draf, galop, schakelen, lichtrijden/doorzitten, vind ik dat een instructrice op z'n minst OP ELK SOORT PAARD zou moeten kunnen. (en dan nog vind ik dat een relatief lichte eis)
daffodil schreef:Somebody_ schreef:[Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat je op elk paard weg moet kunnen rijden, en dan hoeft dat echt niet perfect te gaan, maar stap, draf, galop, schakelen, lichtrijden/doorzitten, vind ik dat een instructrice op z'n minst OP ELK SOORT PAARD zou moeten kunnen. (en dan nog vind ik dat een relatief lichte eis)
Dat kunnen veel mensen maar die slagen dan niet voor de ORUN hoor......