ORUN cursussen 2008-2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:28

Zo iemand met verstand!
Beste Somebody, dit heb je nou eens ontzettend goed verwoord!

En Nimroy: doe wat aan je taalgebruik. Tenzij je het naaien van de naaimachine bedoeld :+ .

hesterv

Re: ORUN cursussen 2008-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:33

Dat wat prijs betreft klopt wel, nu ik nauwelijks wat vraag vragen ze me graag 2x in de week, vooral met probleempaarden of vertrouwenskwesties.

Ik betaal zelf 20 a 30 euro per uur les. Ik les alleen niet bij iemand omdat diegene ZZlicht rijdt oid. Met mijn (voorheen) viertal-instructrice komt de basis er bij mijn paard op zijn top eruit.

Ik heb nu alleen echt tijdproblemen, nu veel me in de buurt graag willen hebben te lesgeven (kan wel 5uren op een dag indelen), naast mijn HBO studie, naast de ORUN, en naast zelf 2/3 paarden op een dag rijden is het wel mega druk. Maar dat is beter dan te rustig ;)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:35

eh hoezo tijd tekort....

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:44

met de nadruk op 'kan' 5 lesuren op een dag indelen, probeer het 1 a 2 te houden om het nog even leuk te houden ;)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:46

Ander wordt je geleefd. Wij hadden een stalgenootje die haar les geefster als het ware opeiste. Haar gedachte gang was, ik betaal je er toch (goed) voor en je hebt t geld hard nodig.
Irritant.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:52

Ik rij zelf L2 dressuur, en verder eigenlijk niets :+
sta gewoon bekend dat ik heel rustig ben en vooral angstige lesklanten erg goed verder kan helpen
ik had eerder de prijzen ook een stuk lager, maar hier in de omgeving springen ze om les, dus mjah.. als men het wilt betalen.. = ik niet gek :+

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:55

Hoe noemen ze dat ook alweer.
Ja de marktwerking!

Vroeger een klein beetje opgelet tijdens mn economieles....

En trouwens: iemand die goed kan rijden, kan nog niet vanzelfsprekend goed lesgeven.
als jij de kunst van het goed verwoorden en overbrengen van de basis/
lesstof, hoef je nog geen Grand Prix te moeten rijden.
Laatst bijgewerkt door MargrietJonk op 23-02-09 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:55

Wanneer krijg jij de uitslag van je theorie-examen MargrietJ? Ik ben nu maar eens weer begonnen aan het bestuderen van de stof, alles is zo vanzelfsprekend, alleen de rijtjes en droge feiten moeten er even ingestampt.

Vanavond weer cursus, ik zou eigenlijk een paard meenemen, maar ik ben heerlijk ziek en stemloos. Ben benieuwd wat we gaan doen vanavond met de theorie... Volgende week hebben wij geen cursus, want dan is de cursusleider op vakantie, dus dit is onze laatste les voor het theorie-examen. *spannend, boehoe :D *

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:59

Als het goed is krijg ik mijn uitslag volgende week. Johan vertelde dat de uitslag twee weken zou duren. Vorige week maandag heb ik mijn theorie examen gemaakt.

En beste somebody. Ik weet t die rijtjes vragen ze echt hoor. Dus t is nog ff doorbijten en stampen geblazen. En als je dat weet begin je ook veel relaxter aan je examen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:04

MargrietJonk schreef:
Als het goed is krijg ik mijn uitslag volgende week. Johan vertelde dat de uitslag twee weken zou duren. Vorige week maandag heb ik mijn theorie examen gemaakt.

En beste somebody. Ik weet t die rijtjes vragen ze echt hoor. Dus t is nog ff doorbijten en stampen geblazen. En als je dat weet begin je ook veel relaxter aan je examen.

Dat gaat dan nog best snel, binnen 2 weken!

Ja, ik weet dat ze die rijtjes gaan vragen, vandaar dat ik maar even flink ga stampen. Rijtjes, begrippen,en dergelijke, very important! :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:05

Wij hebben ook geen cursus volgende week, kunnen we een avondje extra leren. :) Vind het wel veel hoor! Natuurlijk weet je al een hoop, maar al die details en inderdaad rijtjes, bleh.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:06

Wij moeten in de laatste week van Maart 'al' praktijk examen doen. Mocht je voor je theorie geen 6 behaald hebben dan moet je het tijdens je praktijk examen mondeling overdoen.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:47

Beste sombody_ en margriet:

ik vind het prima dat jullie je mening geven, ik vertelde dat ik 10 euro per half uur vraag, dat is in mijn opzicht niet veel.
20 euro voor 1 uur (bijv.!) kan voor 1 a 2 personen.

Verder vraagt de rest ook 20 euro voor een uur maar daar word niet op gereageerd. Prima, maar ik vind het niet erg terecht.

Ik ga helaas niet voor 5 euro de deur uit.

Vind het ook niet helemaal terecht dat je over mn niveau gaat beginnen, doe namelijk gewoon de opleiding instructeurs fase 2

En ff over dat genaaid, ik kon even geen ander woord bedenken. Mijn excusses.
Laatst bijgewerkt door BBMarin op 23-02-09 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:49

Mondeling lijkt me nog irritanter :+

Wij hadden vorige week vrij, vandaag gaat de dressuurgroep wisselen, volgende week de springgroep dus dan mag de mijne weer mee :)

Wat betreft geld, dat verschilt ook nogal per regio, hier int noorden valt weinig grof geld te verdienen in de paardensport denk ik

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 18:08

Nouja ik betaal 100 euro per uur dus alles is relatief natuurlijk :+

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:25

Hoevaak les je tab? 1 x in de 2 maanden?? :wow:

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:43

Wij hebben nog niet 1 x gewisseld. Onze cursus leider zei dat je nu zo kundig moet zijn
om het paard aan te voelen en e.v.t. te verbeteren. Uiteindelijk zit je er maar 10 min.
op....

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:18

:= nog geen enkele keer gewisseld? dan zou ik dus volledig zakken he? heb echt even dat gevoel nodig om de knopjes te vinden.
lijkt mij dat iedereen even moet aanvoelen in hoeverre een ander paard gaat reageren?
20 minuutjes is niet lang.. en als je dan vervolgens 15 minuten bezig bent om de knopjes te zoeken/kennen... niet mijn ding :n
zoveel moeite is het toch niet om binnen pak hem beet 15 lessen even een keertje te wisselen? :=
ikzelf ga zelfs buiten de cursus rijden op de paarden van andere cursisten.
is veel geld en tijd wat erin gestoken zit, ga geen risico's nemen als je je goed kan voorbereiden op zoeits :j

trouwens.. belangrijke mededeling, ik heb de eerste cursusmap VOLLEDIG samengevat, ben net klaar.
waaaahhh wat een werk was dat zeg :=
maar blijft wel een stuk beter hangen allemaal dan alleen lezen, en is veel korter/bondiger dan de gehele cursusmap.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:36

Wat zeg je nou??!!!

Je hele cursus map samengevat?!
Holymosie wat een werk. Als je nou niet slaagt voor
je theorie dan heb je een blackout gehad.......

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:51

Ik ben bezig, heb Kennis van het paard, Rijtechniek Dressuur, Didactiek inmiddels af. Ben halverwege Rijtechniek Springen. Ga daarna de toetsen achterin doen, als dat goed komt dan zit dat wel knor ;)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:59

MargrietJonk schreef:
Wat zeg je nou??!!!

jups, helemaal samengevat :j
vooral die gedeeltes met bv de botten en pezen, die lappen tekst? na het samenvatten snapte ik alles en ook waar het zat. blijft echt veel en veel beter hangen. nu nog 3 dagen om map 2 samen te vatten en dan is het gewoon domweg lezen lezen lezen tot ik een ons weeg :)

hoe doen jullie het dan? bepaalde gedeeltes kun je makkelijk leren,maar sommigen delen.. te onoverzichtelijk en langdradig vaak

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 01:00

Gaan er bokkers naar Roermond? Daar heb ik de theorie.

Ik doe nu MMI. Ik heb al eens orun gedaan maar moet volgens mij toch mijn theorie opnieuw doen. Snap ik ook wel. Want eerst hadden we maar 1 map en die was ook nog eens veel dunner.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:54

Lowara schreef:
MargrietJonk schreef:
Wat zeg je nou??!!!

jups, helemaal samengevat :j
vooral die gedeeltes met bv de botten en pezen, die lappen tekst? na het samenvatten snapte ik alles en ook waar het zat. blijft echt veel en veel beter hangen. nu nog 3 dagen om map 2 samen te vatten en dan is het gewoon domweg lezen lezen lezen tot ik een ons weeg :)

hoe doen jullie het dan? bepaalde gedeeltes kun je makkelijk leren,maar sommigen delen.. te onoverzichtelijk en langdradig vaak

In de laatste fase (vroeger 3de fase nu fase 4), krijg je de meeste vragen over het dressuur rijtechnische gedeelte. Ze gaan er vanuit dat je de rest (nog) weet -:) . Tenslotte heb je daar al twee x examen :list: in gehad. Voor mij was het rijtechnische gedeelte stampen, en de rest doorlezen. Echter in mijn eerste en tweede cursus heb ik ook zitten te stampen... _-:( |o -:)

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:08

ja voor mij ook,Margriet!
Ik doe ook de laatste fase. Het was bijna alleen rijtechnisch,alleen die stomme vraag over het straalbeen had ik niet :o ;)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:12

Ha ha ha ha ha. En bij ons in de theorie lessen is wel tot 3x gevraagd en gecheckt of we die stencils wel hadden gekregen!! Je kon dus al op je water voelen dat je die vraag zou krijgen. Ik wist m ook niet. Ik heb maar wat ingevuld maar volgens mij was dat nog gedeeltelijk goed ook?! Maar na mn examen heb ik meteen mn boeken weggelegd, dus ik heb ook niet meer gecheckt of het wel of niet goed was. Als t goed is krijgen we in de loop van volgende week de uitslag. Tenminste Johan zei dat t twee weken zou duren......