Een KWPN, NRPS oid loopt natuurlijk eerder Z2 dan een Belgische trekpaard.. maar dat wil niet zeggen dat ze het niet alle 3 even goed kunnen..
Ik vind het wel mooier om een warmbloed te zien

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
thissi schreef:Nja, ben ik eerlijk;
Een KWPN, NRPS oid loopt natuurlijk eerder Z2 dan een Belgische trekpaard.. maar dat wil niet zeggen dat ze het niet alle 3 even goed kunnen..
Ik vind het wel mooier om een warmbloed te zien
Snoevie schreef:ik vind het jammer dat sommigen zich zo 'slachtoffer' voelen!
wees lekker trots op het paard wat je rijdt
Snoevie schreef:ik vind het jammer dat sommigen zich zo 'slachtoffer' voelen!
wees lekker trots op het paard wat je rijdt
Snoevie schreef:sorry maar ik vind het niet knapper van de een als van de ander op hoog niveau
en het standpunt dat ieder gelijk beoordeeld moet worden is nu ook al 1000x gezegd
Lowara schreef:Gisteren op concours wel het idee gehad dat mijn eerste jury Tinkers minder vond.
2 proeven gereden, eerste proef ging vele malen beter dan de tweede,z owel voor mijn geveol als door omstanders gezien.
Eerste proef 172 punten en een na laatste plaats met twee keer een 3 voor de middendraf
tweede proef die minder was 188 punten en 5de met twee keer een 6 voor de middendraf die identiek was aan de draf van de eerste proef ( ik heb een zeer stabiel paard gelukkig)
vond dit verschil erg apart, en vermoed dat de eerste jury toch liever de actievere types ziet met meer beweging, want het was gewoon een foutloze proef waar ik normaliter best punten mee zou hebben gescoord. maar goed, dat hoort erbij elke jury zijn smaak
Supertje schreef:Wat betreft het omgekeerde snobisme wat Lielle noemt, daar kan ik het alleen maar helemaal mee eens zijn, en ook ik zie dat meer op bokt dan IRL. Ik zie eigenlijk niet in waarom het 'knapper' zou zijn met een koudbloed te starten dan met een WPN'er, ook diegene met die WPN'er doet zijn stinkende best om het beste eruit te halen, net zoals de koudbloedruiter dus daar zit wat mij betreft geen verschil in. Ook WPN'ers zijn niet volautomatisch hoor
En dat een koudbloed minder geschikt is voor de sport ben ik het ook helemaal mee eens. Maar dat wil niet zeggen dat je er niet mee kunt starten, maar ben je wel bewust van op wat voor paard je zit.
Overigens ben ik zelf ook een koudbloedruiterIk heb een tinker, niet gekocht met als doel flink wedstrijden te gaan rijden, helemaal niet zelfs. Maar hij blijkt het wel heel leuk op te pakken dus waarom dan niet? Nou is mijn tinker behoorlijk rijtypisch met voor een tinker vrij spectaculaire gangen, maar met de beste wil van de wereld zal hij nooit kunnen tippen qua gangwerk aan een getalenteerde WPN'er. Ik ben dan ook apetrots als hij een 7 scoort voor zijn draf in een proef, hij moet daar echt voor sjouwen, ter vergelijking, diezelfde draf was bij het tinkerstamboek een ruime 9 waard. Maar ik ben me er absoluut van bewust dat het in een dressuurproef toch anders is, daar wordt hij niet gepunt op de standaard die voor tinkers geldt, maar op de standaard die voor een dressuurpaard geldt.
Supertje schreef:Ik zie eigenlijk niet in waarom het 'knapper' zou zijn met een koudbloed te starten dan met een WPN'er, ook diegene met die WPN'er doet zijn stinkende best om het beste eruit te halen, net zoals de koudbloedruiter dus daar zit wat mij betreft geen verschil in. Ook WPN'ers zijn niet volautomatisch hoor
En dat een koudbloed minder geschikt is voor de sport ben ik het ook helemaal mee eens. Maar dat wil niet zeggen dat je er niet mee kunt starten, maar ben je wel bewust van op wat voor paard je zit.
noussie schreef:nou vind ik niet dat iemand knapper is dan de ander als hij met een koudbloed start, maar ik geloof wel dat mensen met een koudbloed er soms harder aan moeten trekken dan iemand op een kwpn.