Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:43

Ik had laatst op mijn coupon staan bij de middendraf: 2 overgangen en als cijfer een 4.
Opzich niet echt een rare uitspraak, maar ik heb geen idee wat er mee bedoeld wordt.
Doe ik: arbeidsdraf-middendraf-arbeidsdraf-middendraf-arbeidsdraf op de diagonaal???
Misschien heeft iemand een idee?
Heb de jury helaas niet kunnen vinden na de proef om het na te vragen.

Verder heb ik nooit echt vreemde uitspraken op mn coupons staan.
Soms een <5 zonder commentaar (erg irritant) en soms snap ik niet dat ik uberhaupt een winstpunt heb gereden, maar verder altijd tevreden. Ja

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:46

overgang voorwaarts en overgang terug? wsl heb je die niet duidelijk getoond.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:47

Lielle schreef:
overgang voorwaarts en overgang terug? wsl heb je die niet duidelijk getoond.

Dat denk ik ook Lachen Je moet duidelijk het verschil laten zien.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:55

Was middendraf niet toevallig punt twee?

(Met daarbij zoals lielle zegt dus de overgang niet goed getoond..)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:01

Nee de middendraf was niet punt 2. (althans er moest wel middendraf gereden worden op punt 2, maar bij dit punt stond niet '2 overgangen').
'2 overgangen' stond bij de middendraf op punt 21.

Of zou dit een onduidelijke omschrijving zijn de van schrijfster?'
'Duidelijker overgangen rijden' zegt mij meer dan '2 overgangen' als dit ook zo bedoeld werdt.
Misschien wees ze terug naar punt 2? en schreef ze dit op als: 2. overgangen ipv 21. zie 2 (overgangen)?
Oid? *verwarrend* Koe

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:47

Nou ik had dit weekend ook wat leuks. Bij mijn middendraf:
Overgangen goed maar verruiming moet meer. das toch tegenstrijdig. Overigens kreeg ik er een 4 voor. Heel apart

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:59

Er wordt bij het van hand veranderen in middendraf, of daarbij enkele passen middendraf, wel degelijk twee overgangen gevraagd, zoals Lielle al zegt: dew overgang náár de middendraf en de overgang terug. En ik zie heel vaak dat er wel weggereden wordt, maar dat ze dan een beetje doorhobbelen en er uiteindelijk ergens op de korte zijde de arbeidsdraf weer een keer wordt bereikt.
Dan heb je dus geen twee overgangen laten zien.
Overigens is mijn commentaar op zo'n situatie: meer overgan terug. En wanneer er de overgang naar de verruiming ook erg lang duurde, of niet goed uit de verf kwam, dan geef ik als commentaar: meer overgang tonen.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:08

Marije_jiplover schreef:
Er wordt bij het van hand veranderen in middendraf, of daarbij enkele passen middendraf, wel degelijk twee overgangen gevraagd, zoals Lielle al zegt: dew overgang náár de middendraf en de overgang terug. En ik zie heel vaak dat er wel weggereden wordt, maar dat ze dan een beetje doorhobbelen en er uiteindelijk ergens op de korte zijde de arbeidsdraf weer een keer wordt bereikt.
Dan heb je dus geen twee overgangen laten zien.
Overigens is mijn commentaar op zo'n situatie: meer overgan terug. En wanneer er de overgang naar de verruiming ook erg lang duurde, of niet goed uit de verf kwam, dan geef ik als commentaar: meer overgang tonen.

ja maar in mijn geval waren de overgangen dus goed maar was er te weinig middendraf. dat is toch onmogelijk!! Als er te weinig middendraf is dan heb ik toch ook geen overgang laten zien. Bij een uitgestrekte draf kan ik het me nog voorstellen maar bij een middendraf....

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:10

Misschien vond de jury dat hij teveel versnelde ipv verruimde?
Dan kun je nog goede overgangen laten zien.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:19

dat lijkt me toch onwaarschijnlijk. er staat verruiming moet meer als ik alleen zou versnellen dan zou ik uberhaupt niet verruimen en dan vind ik nog steeds niet dat het een goede overgang is.
Ach ze willen liever een uitgestrekte draf zien denk ik

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:22

@ oosterhoff: mijn reactie was nog op het commentaar: 2 overgangen. Ik had jouw bericht niet gelezen.
Is inderdaad wel erg raar commentaar, wat voor overgangen heb je dan laten zien, als de verruiming te weinig was?

@ asjemenou: bij wat jij beschrijft zou ik hetvolgende opschrijven: meer verruimen ipv versnellen. Want je kunt wel overgangen laten zien, maar als je ze niet naar de juiste gang maakt, zijn het toch nooit goede overgangen?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:26

Naja, vond 2 overgangen een nogal vage beschrijving, kan op meerdere dingen slaan.

Maar het was igg geen goede middendraf Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:30

Marije_jiplover schreef:
@ oosterhoff: mijn reactie was nog op het commentaar: 2 overgangen. Ik had jouw bericht niet gelezen.
Is inderdaad wel erg raar commentaar, wat voor overgangen heb je dan laten zien, als de verruiming te weinig was?

@ asjemenou: bij wat jij beschrijft zou ik hetvolgende opschrijven: meer verruimen ipv versnellen. Want je kunt wel overgangen laten zien, maar als je ze niet naar de juiste gang maakt, zijn het toch nooit goede overgangen?

Zo zou ik het ook opschrijven, maar ik probeer alleen maar mee te denken.
Maar als je bv in de training langzaam en sneller draven met elkaar afwisselt, dan wil je toch ook dat hij vanuit het achterbeen vertrekt naar de snellere draf?
En daarbij moet hij ook mooi bergop blijven lopen.
Dan rij je wel goede overgangen, maar idd niet naar de goede gang, vandaar de 4 dan denk ik.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:52

Oosterhoff, dat kan toch? Als je op zich netjes weg rijdt, met een nageeflijk paard, en ook een nageeflijke overgang terug rijdt, kan het nog steeds zijn dat de verruiming die je moet laten zien gewoon niet genoeg is geweest. Je kunt toch heel veel middendraf laten (tegen uigestrekte draf aan) of maar net een beetje meer dan je arbeidsdraf, maar in beide gevallen kun je mooie overgangen tonen. Vergelijk het maar met twee overgangen in verzamelde draf - arbeidsdraf -verzamelde draf. Dan kun je twee perfecte overgangen hebben gereden, maar nog steeds niet voldoende verruiming hebben getoond.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:21

Maar dan is het toch te gek dat je dan in het L1 een 4 krijgt voor dat onderdeel??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:23

klinkt vreemd, maar is lastig te beoordelen achter een scherm.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:25

gelukkig vind je het in ieder geval vreemd. dat vond ik ook. Eigenlijk vond ik die overgangen namelijk ook niet je van het en was het inderdaat niet heel denderend maar dan moet ze er niet bijzetten dat de overgangen goed waren. Ach misschien een schrijfster die het niet helemaal goed wist.

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:29

Nou ik moest keer schrijven.. kregen we een combinatie in de ring in het L2.. nou het zag er gewoon niet uit.. je mag dat niet snel zeggen maar het was echt niks!

Dus de jury riep haar na de proef bij zich en vroeg hoe ze in het L2 was gekomen... nou daar had ze 5.. ja 5!!!! Jaar over gedaan!! En dan elke week een wedstrijd!

Toen moest ik onder de coupons zetten:
Ruiter en paard vormen geen combinatie. Geheel niet toonbaar.

Nou dat is ook banketstaaf als je dat te horen krijgt! Zelf gelukkig nog nooit gehad haha Haha! altijd positieve reacties Haha!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:34

Ik moest afgelopen zondag schrijven bij het z2..
moesten een vliegende wissel doen op de a-x-c lijn, ter hoogte van c ongeveer (ken de precieze proef niet)
Sprong zo;n paard een paar achter elkaar..
Moest ik erop zetten: "paard hoeft nog niet om de 2 pas" Clown

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:39

Ik had laatst wedstrijd en sprong in galop aan, ze reageerde na ongeveer 3 sprongen niet zoals ik wilde en ik tikte haar heel iets bij. Daar kreeg ik een lekkere overdreven reactie op, ze bokte en kwam overkruisd te zitten, nouja, eigen schuld. Ik nam haar terug naar draf en sprong weer opnieuw aan waarna ik meteen mijn midden galop inzette omdat ik al in dat onderdeel was zeg maar. Ik had een 0 voor het aanspringen van galop en een 3 voor mijn middengalop!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:24

poes schreef:
Rianneke schreef:
maar toen ik 8 ofzo was reed ik mijn eerste wedstrijd en daar stond op dat ik meer voorwaarts neerwaarst moest rijden...dat vind ik niet echt iets voor een b proef waar toendertijd alleen kinderen onder de 10 aan meededen of ligt dat aan mij?

Waar ik rijd zouden de kids dat eigenlijk heel goed snappen, kan afhangen van de kwaliteit van de les. Je zou eventueel de term in jip en janneke moeten uitleggen maar ze weten heus wel wat je ermee bedoelt.

ja maar dan kennen ze de term toch ook niet? Clown en daar doelde ik eigenlijk op.... Haha! ik reed toendertijd echt net bij de ponyclub en reed toen nog geen jaar (was ook 7 bedenk ik me nu Bloos ) tsjah op wat voor "niveau" zit je dan...?
en het leuke was ook nog dat de proef totaal niet slecht was aangezien ik toch 2de was met goede punten... laagste was een 6! Pling
Lin_sOnaldO schreef:

Nou dat is ook banketstaaf als je dat te horen krijgt!

dat heb ik ook een keer op moeten schrijven van een jury Ach gut vind dat trouwens wel knap hard hoor... denk dan altijd bij mezelf van hoe zou jij het vinden! en heb trouwens ook wel eens gehad dat een jury 2 nummers 1 had kwa punten en toen moest ik er eentje 1 punt meer geven voor verzorging omdat dat een bekende was Boos! van schrijven leer je ook een hoop hoor! ik heb bij jury's gezeten die een lief meisje op een klien ponietje super hoog jureerden gewoonweg omdat een beginnertje was maar wel super hard haar best deed... dat het niet altijd even goed ging met figuren en ze in de verkeerde galop zat maakt nog niet zo veel uit Pling en jury's die verwachten van een B-ruiter dat ie een M proef (kwa afstelling enzo...) neerzet zonder zijgangen bij wijze van...
ag jurysporten blijven leuk!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:34

Lin_sOnaldO schreef:
Dus de jury riep haar na de proef bij zich en vroeg hoe ze in het L2 was gekomen... nou daar had ze 5.. ja 5!!!! Jaar over gedaan!! En dan elke week een wedstrijd!

Nou, dan kan je in ieder geval niet zeggen dat ze haar best niet heeft gedaan Knipoog

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:32

Laura24 schreef:
Lin_sOnaldO schreef:

Nou, dan kan je in ieder geval niet zeggen dat ze haar best niet heeft gedaan Knipoog

Haha inderdaad.. wel heel vervelend voor ze maarja! Stop er dan ook mee als je er al zo lang over doet en het is nog niks!

tjits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:06

ik had afgelopen vrijdag commetaar op mijn middendraf.. ik kreeg er een 6 op omdat hij uitgestrekte draf deed i.p.v. middendraf.
dan verruimt hij toch genoeg Tong uitsteken

Ook zeiden ze dat ik niet over de hele diagonaal middendraf moest laten zien... volgens mij moet je dat in de L2 wel maar ok...

toch in de prijzen gevallen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:09

Het is enkele passen middendraf toch?

En het is middendraf geen uitgestrekte draf dus logisch dat je daar een 6 voor krijgt. Het is goed, maar wordt eigk dus niet gevraagd Lachen