Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:33

@ Nadya:

Ik denk dat Lielle bedoelt te zeggen -

Doordat veel koudbloedrijders dénken dat de kwpn-rijders op hen neerkijken, krijgen ze bij voorbaat al een houding van "jij moet mij niet, nou, ik zal je weleens wat laten zien, trut/sukkel"

Dan zou je dus kunnen praten van omgekeerd snobisme, want wie zegt dat die kwpn-rijders er zo over denken?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:35

Ik geloof niet dat de kwpn ruiters zich hier zo druk over maken als sommige koudbloedruiters het hier doen Knipoog
En eerlijk gezegd maak ik me daar als jury ook niet zo druk over. Ik zie wel wie ik in de ring krijg.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:37

hm, kennelijk begrepen anderen mijn zin wel, maar ik neem aan dat het nu met de toelichting wel helder is. Mocht dat niet zo zijn, doe ik de rest wel per PB maar ik zal mijn zinnen voortaan wat minder ingewikkeld maken. Overigens kunnne wij het geloof ik nergens over eens worden, dus wat dat betreft is het misschien zinniger om er wederzijds geen moeite meer in te steken Knipoog

Barmat, dat vind ik tegenover een kindje al helemaal zielig, maar ik denk echt dat het toch een stuk veranderd vergeleken met de tijd van het grijze boekje Haha!
En inderdaad, dat bedoel ik dus precies.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 06-06-07 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Barmat schreef:
@ Nadya:

Ik denk dat Lielle bedoelt te zeggen -

Doordat veel koudbloedrijders dénken dat de kwpn-rijders op hen neerkijken, krijgen ze bij voorbaat al een houding van "jij moet mij niet, nou, ik zal je weleens wat laten zien, trut/sukkel"

Dan zou je dus kunnen praten van omgekeerd snobisme, want wie zegt dat die kwpn-rijders er zo over denken?

Ooooooooh! Tja, dat kan, maar ik kan gelukkig over mezelf zeggen dat ik zo niet in de wereld sta. Lachen
Daar ben ik iets te positief en open voor. Maar ik kan diverse voorbeelden aanhalen hoe sommige wedstrijdmensen je benaderen als je geen typisch dressuurpaard hebt. Daar sta ik soms echt compleet versteld van, of je nou wel of geen wedstrijden wilt doen. Maar goed, daar heb ik mijn zegje al over gedaan.

Barmat

Scum schreef:
Ik geloof niet dat de kwpn ruiters zich hier zo druk over maken als sommige koudbloedruiters het hier doen Knipoog
En eerlijk gezegd maak ik me daar als jury ook niet zo druk over. Ik zie wel wie ik in de ring krijg.

maar nu generaliseer je.... er zullen er heus wel tussen zitten die zo denken Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:38

So what? Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:42

Scum schreef:
So what? Knipoog

Nou, nu vind ik het ook niet boeiend meer... maar als kind wel... t was een heel trauma hoor Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:43

Barmat schreef:
Nou, nu vind ik het ook niet boeiend meer... maar als kind wel... t was een heel trauma hoor Knipoog

Ik vind het ook erg kinderachtig om zo tegen een kind te doen. Ik reed vroeger op New Forests en dat was nog 'geoorloofd'. Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:44

volgens mij wordt er hier heel wat gegeneraliseerd, door allerlei partijen.

Lata mij maar gewoon lekker rijden met mijn springgefokte ezel en mijn dressuurgefokte neuroot, enm de rest kan me gestolen worden. En in de cross telt alleen maar of je foutloos en binnen de tijd, en geen gezeur over "ja maar de jury zus of zo". Lekker relaxed hoor, ik kan het iedereen aanraden Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:45

Lielle schreef:
hm, met "dat hele wedstrijdsfeertje" wordt volgens mij toch ook een enorm (voor)oordeel uitgesproken Haha! maar dat valt mij ook al door dit hele topic heen op.

Dat gevoel heb ik ook.

Ik heb het (bijna) altijd naar m'n zin op de wedstrijden.
Tuurlijk word ik ook wel eens afgesneden en kan men niet ff sorry zeggen..... vervelend,maar daartegenover staan weer genoeg mensen die wel leuk en vriendelijk zijn.
Vaak is de de prestratie-spanning waardoor ze gestrest zijn en niet het "neerkijken" of arrogantie wat sommige zeggen.... Want als je ze na de proven spreekt zijn ze gewoon aardig.
Ik denk dat sommige dat gevoel zichzelf aandoen.In de slachtofferrol stappen.
Over de punten van de jury kan ik me ook niet al te druk maken.
in de meeste gevallen krijg ik meer dat ik vooraf had gedacht en een enkele x minder.... tja, dat is dressuur!
De mening van een ander!
Laatst bijgewerkt door superwoman op 06-06-07 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:46

en een enorme Ach gut voor het Barmatje van 20 jaar geleden want dat vind ik echt zielig.

Maar Foresters zijn volgens mij toch echte sportpony's Verward

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:46

In de cross krijg je ook nog dressuurpunten en stijlpunten Lielle. Ook erg frustrerend Haha!
De enige sport waarbij geen vooroordelen zijn is dan volgens mij endurance?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:49

De enige wedstrijdsport die mij nog een beetje trekt is endurance. De rest hoeft van mij echt niet meer.
Maar ik denk dat ik de tijd nooit zal hebben met trainen en wedstrijden afgaan. Ik heb meer in mijn leven en vind de ontspanning die ik nu in en met mijn jonge paard vind, veel leuker eigenlijk.

De freestyle en NH is al tijdrovend genoeg en niks heerlijkers dan alleen met mijn paard bezig te zijn zonder pottekijkers. Haha!

(En ja, Foresters zijn echte sportpony's, maar mijn verzorg Forests stonden 24/7 buiten en hadden 's winters een dikke vacht Tong uitsteken en dat was toch anders als je tegen de manegepony's moest rijden.)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:58

En zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur. Voor mij voegt het trainen voor wedstrijden, en dan met name de sgw, enorm veel toe aan mijn sport - en mijn leven Knipoog - en ik vind juist daar mijn ontspanning en mijn lol in. Endurance vind ik persoonlijk intens saai, en ik kan me geen geweldiger zondag voorstellen dan bv Etten Leur toen ik twee heerlijke crossen met mijn eigen paarden heb gereden en stralend aan de finish stond. En of ik er dan om 4 uur voor moet opstaan en pas om 10 uur weer thuis ben, interesseert me niet.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:21

Mijn antwoord op de vraag van dit topic: Nee. Ik heb er niet zo veel mee .

Ook ik ben van mening dat het met dat neerkijken op koudbloeden ed best wel meevalt. Het is maar waar je je op focust.

Nadya: Bij ons in de buurt had iedere pony gewoon een dikke wintervacht hoor. En New Forest was een luxe beestje. Wij waren blij met een pony (zonder merk). Het valt me op dat je je vaak benadeeld voelt. Zoals je zelf al zegt geniet lekker van je beestje en maak je niet zo druk om het dressuurwereldje dat je in zo'n beetje ieder topic weer negatief zegt te vinden!

Ik vind dat sommige mensen zichzelf te serieus nemen op wedstrijden, maar daar gaan ze mijn dag niet mee verpesten hoor! Genoeg gezellige mensen!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:32

SGWOllie, ik voel me niet benadeeld, hoor. Don't worry. Ik geniet juist enorm van mijn paard en wat we samen zoal doen. Ik ben wel totaal 'anders' met mijn freestyle en centered riding e.d, dat is gewoon een feit in het dressuurdorp hier. Ja
Mensen weten vaak niet eens wat ik precies doe, ze kennen die termen niet eens. Haha!

Maak je maar geen zorgen over mij. Lachen

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:50

Ik maak me niet zo snel zorgen hoor Haha!
Het valt me alleen op dat je vaak zegt een hekel aan het dressuurwereldje te hebben, terwijl je daar helemaal niet actief in bent.... Verward En wat is een dressuurdorp? Net als jij niet wil dat "naturals" gegeneraliseerd worden vindt "het dressuurwereldje" dat ook niet leuk! (Ik ben een freestylende ZZ-L ruiter, in welk hokje mag ik? Knipoog )
Wat maakt het nou uit dat je "anders" bent? Zolang je het maar naar je zin hebt met je beestje. En als je jezelf niet zo vaak als "anders" bestempelt zul je zien dat "de rest" dat ook niet doet....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:54

wollie, je bent een freestylende ZZ-L crosser *LOL* maar je mag wel in mijn hokje Ja

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:56

Ik ben een dressuurmutsende springer en crosser. En ik wil ook bij Wollie in het hokje Ja

Dit zal altijd een punt van discussie blijven lijkt mij.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:00

SGWOllie schreef:
Ik maak me niet zo snel zorgen hoor Haha!
Het valt me alleen op dat je vaak zegt een hekel aan het dressuurwereldje te hebben, terwijl je daar helemaal niet actief in bent.... Verward En wat is een dressuurdorp? Net als jij niet wil dat "naturals" gegeneraliseerd worden vindt "het dressuurwereldje" dat ook niet leuk! (Ik ben een freestylende ZZ-L ruiter, in welk hokje mag ik? Knipoog )
Wat maakt het nou uit dat je "anders" bent? Zolang je het maar naar je zin hebt met je beestje. En als je jezelf niet zo vaak als "anders" bestempelt zul je zien dat "de rest" dat ook niet doet....

Moet ik mijn hele verleden met paarden hier helemaal gaan posten of in mijn profiel zetten dan? Verward
Sorry, maar daar heb ik geen zin in. Idd ben ik niet meer actief in het wedstrijdwereldje en alles er om heen.
Dat is een hele bewuste keuze geweest. Om me heen zijn er nog wel volop mensen die daarmee bezig zijn.
Niet alleen in de dressuur trouwens. Maar het dorp waar ik in woon is wel dressuurminded.
Freestylende ZZ-L ruiters zie je hier weinig tot helemaal niet, geloof me maar.
Leuk dat jij dat wel doet! Lachen

Ik heb niets tegen dressuur, hoor, begrijp me niet verkeerd.
Enne.... ik ben graag een beetje 'anders', laat me nou...... Knipoog Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:02

Ik hield trouwens ook meer van springen vroeger, maar goed......

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:04

Lielle schreef:
wollie, je bent een freestylende ZZ-L crosser *LOL* maar je mag wel in mijn hokje Ja

Ow ja, da's waar ook! Haha!
Scum: Gezellig, kom er bij!
Hokje zonder grenzen.........

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:09

Nadya schreef:
Moet ik mijn hele verleden met paarden hier helemaal gaan posten of in mijn profiel zetten dan? Verward
Sorry, maar daar heb ik geen zin in. Idd ben ik niet meer actief in het wedstrijdwereldje en alles er om heen.

Nee, dat hoeft natuurlijk niet! Maar je hebt al heel vaak gezegd dat je niet meer actief bent in de wedstrijdsport, vandaar....

Nadya schreef:
Freestylende ZZ-L ruiters zie je hier weinig tot helemaal niet, geloof me maar.
Leuk dat jij dat wel doet! Lachen
Helaas zijn die overal nogal dun gezaaid....

Nadya schreef:
Ik heb niets tegen dressuur, hoor, begrijp me niet verkeerd.
Ow, dan begreep ik je idd verkeerd
Nadya schreef:
Enne.... ik ben graag een beetje 'anders', laat me nou...... Knipoog Haha!
Nou Ok dan.... Haha! Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:16

Ok SGWOllie, dan begrijpen we elkaar gelukkig. Lachen
Echt heel erg leuk dat jij zowel freestyle als dressuur doet. Kan ook heel goed samen gaan. Heb een vriendin die ook net is begonnen met beiden en dat gaat heel erg goed. Ik ga naar mijn paardje toe. Doei!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:26

We dwalen zo natuurlijk wel af van de kern van dit topic Knipoog