Born2BCrazy schreef:Corrupten heb je overal
Vertel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Born2BCrazy schreef:Corrupten heb je overal
casperrr schreef:CharleyT schreef:Waarom ga jij er van uit dat alles wel! goed ging, terwijl de jury vond van niet? Heeft zeer waarschijnlijk helemaal niks met je fries te maken, maar met de manier van rijden in de proef. En met dressuur bepaald de jury de punten, wat jij er ook van vond. Dat hoort bij deze sport, lastig soms, maar ja, zo is het nou eenmaal. Zoek het bij jezelf en je komt verder in de sport.
Ik heb zo mijn redenen om dit te denken en ook zeker te weten anders zou ik het niet zeggenik ben niet zo iemand die het snel op de jury afschuift
Omdat álles op film stond, duidelijk vanuit de kant van de jury, goede kwaliteit e.d
En op de film zie ik toch echt iets anders als er op mijn protocol staat, zelfs mijn instructrice heeft het opde band gekeken met mijn protocol ernaast en die vond het absoluut niet kloppen.
Kajanus schreef:Born2BCrazy schreef:Corrupten heb je overal
Vertel![]()
SGWOllie schreef:Casperrrr, het is me nog steeds niet duidelijk waarom de jury je minder punten zou hebben gegeven omdat je op een Fries rijd.... Dat je het oneens bent met de jury dat kan voorkomen, maar leg eens uit wat dit met je Friese paard te maken heeft?
runningkawa schreef:heel simpel
als je een goede proef rijd kan de jury niet om je heen...
zo werkt het, wat voor ras ook...
0maris0 schreef:Ik ben heel trots op mn haf!! ze heeft gister zo super gelopen!! alleen jammer dat dat dan voor mij zo beloont wordt..
Maar volgende keer beter!
(en iedereen kan nu wel tegen mij tekeer gaan (of hoe je he ook wilt noemen) maar ik heb dit onderwerp niet aangesneden!!)![]()
Venetia schreef:Wat ik zo grappig vind is het volgende.
Gisteren zag ik weer een haflinger in de M1. Leuk beestje, weinig mis mee. Qua africhting zat het dier echter meer rond de L1. Liep de gehele proef te diep, geen aanspanning vanuit het achterbeen, alle oefeningen op de voorhand en iedere wending tactfouten.
Zij zal weinig punten hebben gehaald. Ik vermoed dat zij dat gelijk gaat afschuiven op het feit dat het een haflinger is, maar dat is natuurlijk klinkklare onzin. De africhting is gewoon verre van ok en het is al een wonder dat ze zo gemakkelijk tot de M1 heeft kunnen komen. Gangen van het beestje waren meer dan voldoende, daar lag het helemaal niet aan.
Wat ik wil zeggen, is dat een ander ras vaak als goedkope smoes wordt gebruikt bij lage punten wegens gebrekkige africhting.
Jammer.
Born2BCrazy schreef:0maris0 schreef:Ik ben heel trots op mn haf!! ze heeft gister zo super gelopen!! alleen jammer dat dat dan voor mij zo beloont wordt..
Maar volgende keer beter!
(en iedereen kan nu wel tegen mij tekeer gaan (of hoe je he ook wilt noemen) maar ik heb dit onderwerp niet aangesneden!!)![]()
is volgens mij niet op 1 bepaald persoon gericht, maar meer in het algemeen.
Volgende keer dan maar weer zo super rijden en hopen dat je je punten dan wél krijgt..
Ik zeg altijd maar zo..als de jury mij geen punten wil geven/gunt, haal ik ze toch ergens anders
smit_ilse schreef:(ben de eigenaar van de haflinger) Ik was gister mee op wedstrijd en maris had echt 2 goede proeven neergezet. De vrouw voor dr stond ik heel even mee te praten over hoe het was gegaan in haar proef. Ze vertelde me dat het bagger ging (het was idd zo, heb zelf de proeven gezien van haar) en dat het zeker geen hoge punten zal zijn en al zeker geen wp. Zij reed toch wel een wp bijelkaar en maris helaas niet. Daarna stonden we nog met wat mensen te praten en je hoorde toch wel om je heen dat het toch wel vreemd was. Iedereen had wp gereden behalve maris die toch zeker 2 goede proeven neerzette!
Misschien dat het per regio verschilt met jury's die er wel of niet van houden. Gister kreeg ik een verhaal te horen van iemand die met een fjord reed een tijdje terug en dat de jury van te voren al riep dat ze geen wp zal rijden bij haar en deze ook niet kreeg. Zelf merk ik het toch wel hier in de buurt dat ze een smaakje hebben om het zo maar te zeggen en ik zeg dit niet omdat ik een haflinger heb.