Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kajanus

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:21

Born2BCrazy schreef:
Corrupten heb je overal Clown

Vertel Tong uitsteken Haha!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:43

casperrr schreef:
CharleyT schreef:
Waarom ga jij er van uit dat alles wel! goed ging, terwijl de jury vond van niet? Heeft zeer waarschijnlijk helemaal niks met je fries te maken, maar met de manier van rijden in de proef. En met dressuur bepaald de jury de punten, wat jij er ook van vond. Dat hoort bij deze sport, lastig soms, maar ja, zo is het nou eenmaal. Zoek het bij jezelf en je komt verder in de sport.

Ik heb zo mijn redenen om dit te denken en ook zeker te weten anders zou ik het niet zeggen Knipoog ik ben niet zo iemand die het snel op de jury afschuift Knipoog
Omdat álles op film stond, duidelijk vanuit de kant van de jury, goede kwaliteit e.d
En op de film zie ik toch echt iets anders als er op mijn protocol staat, zelfs mijn instructrice heeft het opde band gekeken met mijn protocol ernaast en die vond het absoluut niet kloppen.

Casperrrr, het is me nog steeds niet duidelijk waarom de jury je minder punten zou hebben gegeven omdat je op een Fries rijd.... Dat je het oneens bent met de jury dat kan voorkomen, maar leg eens uit wat dit met je Friese paard te maken heeft?

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:57

Kajanus schreef:
Born2BCrazy schreef:
Corrupten heb je overal Clown

Vertel Tong uitsteken Haha!

Ik bedoel..in alle bussiness..
Vriendjespolitiek Knipoog

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 11:59

SGWOllie schreef:
Casperrrr, het is me nog steeds niet duidelijk waarom de jury je minder punten zou hebben gegeven omdat je op een Fries rijd.... Dat je het oneens bent met de jury dat kan voorkomen, maar leg eens uit wat dit met je Friese paard te maken heeft?

Ik heb ook vaak het gevoel dat ze idd minder punten geen omdat ik op mn haflinger rijd hoor.
Gister b.v. nog Bloos

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:03

sommige dingen kun je je ook inbeelden..
soms gaat het gewoon minder..

zeg niet dat het niet gebeurd..maar heb soms het idee dat mensen te gauw roepen van goh heb lage punten, omdat ik weer benadeeld ben omdat ik een haflinger/fjord/fries whaterver heb. Nors opkijken

Niet persoonlijk bedoeld overigens!!
Maar ben benieuwd waaraan je dat merkt/op baseert?
Lijkt mij nogal moeilijk nl. , behalve als er op staat: ik hou niet van.. Knipoog

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:15

ik had gisteren ook nog een leuke: ik haal mijn coupon op staat er bij het afgroeten: arm langs lichaam. Ik heb gewoon netjes afgegroet , arm naar achteren en geknikt Clown ik snap niet hoe je anders zou kunnen groeten Tong uitsteken

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:20

Wat ik zo grappig vind is het volgende.
Gisteren zag ik weer een haflinger in de M1. Leuk beestje, weinig mis mee. Qua africhting zat het dier echter meer rond de L1. Liep de gehele proef te diep, geen aanspanning vanuit het achterbeen, alle oefeningen op de voorhand en iedere wending tactfouten.

Zij zal weinig punten hebben gehaald. Ik vermoed dat zij dat gelijk gaat afschuiven op het feit dat het een haflinger is, maar dat is natuurlijk klinkklare onzin. De africhting is gewoon verre van ok en het is al een wonder dat ze zo gemakkelijk tot de M1 heeft kunnen komen. Gangen van het beestje waren meer dan voldoende, daar lag het helemaal niet aan.

Wat ik wil zeggen, is dat een ander ras vaak als goedkope smoes wordt gebruikt bij lage punten wegens gebrekkige africhting.
Jammer.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:26

Ik mis ook een degelijke onderbouwing in veel van die situaties... Net zoals mensen die hoog en laag blijven beweren dat je met een pony altijd lagere punten krijgt dan met een paard... lijkt mij niet. Pony beweegt misschien anders, maar het is met een pony bijvoorbeeld weer gemakkelijker een volte 10 meter te draaien dan met een reus van 1.80. Zo heeft ieder ras / afmeting / karakter zijn voor en nadelen...

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:36

Ja, en als ik lage punten heb dan komt het doordat de jury vindt dat ik een te dikke kont heb! Het ligt in ieder geval nooit aan mij!!! Laat dat duidelijk zijn!!! Clown

Nee, onzin natuurlijk. Ik vind het ook altijd een beetje onzinnig hoor, die verhalen van: "ik krijg lagere punten omdat ik een pony/Haflinger/Fries/schimmel noem maar op heb". Natuurlijk zullen persoonlijke voorkeuren van een jury altijd een heel klein beetje meespelen, het blijft tenslotte mensenwerk. Maar een enkele uitzondering daargelaten denk ik dat de juryleden héél goed een objectief oordeel kunnen geven over wat ze zien. Bovendien: als je gewoon zorgt dat je alles goed voor elkaar hebt en een keurige proef rijdt, dan kan geen enkele jury om je heen.

mana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:47

daar ben het helemaal mee eens , ik heb er dit weekend ook verschillende zien rijden in onze regio, maar als ze dan geen punten krijgen ligt het altijd maar aan de jury , maar ik vind gewoon wel dat de jury reeel is en mestal klopt het wel ik reed zelf mijn eerste proef super en ik kreeg 193 pnt en mijn 2e ging hij aan de kletter en ik kreeg hem niet meer bij eklaar gereden en daar haalde ik 171 dus dat noem ik reeel!!!! Dromen

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:48

amen! Afgod

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:07

Ik las iets over dat iemand minder punten kreeg omdat de jury friezen niks vond en dat ze dat al merkte toen ze langsreed omdat de jury boos keek. Bij mij (ik heb dan geen fries, maartoch) keek de jury de hele proef heel vriendelijk/vrolijk, en toch werd ik laatste. Dat zegt dus helemaal niks, misschien had diegene die schreef iets gedaan of had de jury geen zin meer, weet ik veel.. Haha!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 13:11

Srry hoor,, maar er zaten een paar tussen die de figuren niet goed reden paard teugelkreupel liep.. te vroeg terug gingen van de galop naar de draf ik had een nette proef gereden (zijn ook foto's van di plaats ik zsm)
En op mn protecol was het enige datmn voltens niet rond waren en verder allemaal lage punten Ben ik dan gek??!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:15

heel simpel
als je een goede proef rijd kan de jury niet om je heen...
zo werkt het, wat voor ras ook...

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:17

Dan is de africhting van je paard onvoldoende. Nette proef is niet alles. Kijk naar lossigheid, aanleuning, souplesse, impuls, dat soort. Dat scoort beter dan bij de letter een braaf oefeningetje afwerken.

Ik zeg niet dat het bij jou ergens aan schort, maar vaak is dat wel zo.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 13:18

runningkawa schreef:
heel simpel
als je een goede proef rijd kan de jury niet om je heen...
zo werkt het, wat voor ras ook...

Idd en dat had ik,
jammer genoeg was er niet gefilmd maar jah had toch geen nut gehad want de jury was toch al verdwenen en ik houd er ook over op. ik kan hier wel over doorgaan maar t heeft toch geen nut.
We zullen zondag wel weer zien!! kijken wie er gelijk heeft Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:19

Zou kunnen Clown
Sorry, dat is een beetje flauw.

Maar wij kunnen er niet over oordelen..wij waren er niet bij.
maar een kromme volte blijft een kromme volte..heeft het paard geen invloed op voor zover ik weet. En als de jury dat vind, sja kan je het er niet mee eens zijn.
Maar dat heb je toch ook met een 'gewoon paard' weleens..dat je denkt goh, dat ging toch juist netjes..dressuur blijft een jurysport.

Lijkt me persoonlijk stug dat jury's express omdat jij een haflinger hebt je op alles een onvoldoende gaat geven..
Je mag er toch vanuit gaan dat de meeste jury's hun best doen om objectief te zijn..
Uitzonderingen daar gelaten, maar dit zal toch eerder uitzondering zijn dan regel? Blond

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:21

Vind persoonlijk dat je jezel te kort doet..als je steeds in de 'slachtofferrol' plaatst.
Je bent toch trots op je paard, ten alle tijden, los van wat iemand anders er van vind?

En ben het met bovenstaande reacties eens:
als je goed rijd, kunnen ze niet om je heen!
(geld voor alle types/rassen)

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 13:23

Ik ben heel trots op mn haf!! ze heeft gister zo super gelopen!! alleen jammer dat dat dan voor mij zo beloont wordt..
Maar volgende keer beter!
(en iedereen kan nu wel tegen mij tekeer gaan (of hoe je he ook wilt noemen) maar ik heb dit onderwerp niet aangesneden!!) Haha! Knipoog

michelle_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:33

over het algemeen klopt de stelling 'als je goed rijdt kan de jury niet om je heen' maar ik heb ook voorbeelden gezien en gister gereden waar dit toch anders was! grrr..

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:39

0maris0 schreef:
Ik ben heel trots op mn haf!! ze heeft gister zo super gelopen!! alleen jammer dat dat dan voor mij zo beloont wordt..
(en iedereen kan nu wel tegen mij tekeer gaan (of hoe je he ook wilt noemen) maar ik heb dit onderwerp niet aangesneden!!) Haha! Knipoog

is volgens mij niet op 1 bepaald persoon gericht, maar meer in het algemeen.
Volgende keer dan maar weer zo super rijden en hopen dat je je punten dan wél krijgt..

Ik zeg altijd maar zo..als de jury mij geen punten wil geven/gunt, haal ik ze toch ergens anders Haha!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:41

Venetia schreef:
Wat ik zo grappig vind is het volgende.
Gisteren zag ik weer een haflinger in de M1. Leuk beestje, weinig mis mee. Qua africhting zat het dier echter meer rond de L1. Liep de gehele proef te diep, geen aanspanning vanuit het achterbeen, alle oefeningen op de voorhand en iedere wending tactfouten.

Zij zal weinig punten hebben gehaald. Ik vermoed dat zij dat gelijk gaat afschuiven op het feit dat het een haflinger is, maar dat is natuurlijk klinkklare onzin. De africhting is gewoon verre van ok en het is al een wonder dat ze zo gemakkelijk tot de M1 heeft kunnen komen. Gangen van het beestje waren meer dan voldoende, daar lag het helemaal niet aan.

Wat ik wil zeggen, is dat een ander ras vaak als goedkope smoes wordt gebruikt bij lage punten wegens gebrekkige africhting.
Jammer.

Dit hoor ik ook zoooo vaak. Ja ze houden zeker niet van haflingers e.d. Het kannatuurlijk altijd maar zoals hier boven vaak ligt het gewoon aan het rijtechnische gedeelte maar voor de ruiter is het makkelijker om te zeggen van hij/zij houd gewoon niet niet van barokke paarden dan dat ze tegen zichzelf zeggen dat het kwa rijden nog niet zo super gaat.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 13:45

Born2BCrazy schreef:
0maris0 schreef:

is volgens mij niet op 1 bepaald persoon gericht, maar meer in het algemeen.
Volgende keer dan maar weer zo super rijden en hopen dat je je punten dan wél krijgt..

Ik zeg altijd maar zo..als de jury mij geen punten wil geven/gunt, haal ik ze toch ergens anders Haha!

Idd a.s. zondag ga k weer dus daarom zie ik het dan wel!!

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:24

(ben de eigenaar van de haflinger) Ik was gister mee op wedstrijd en maris had echt 2 goede proeven neergezet. De vrouw voor dr stond ik heel even mee te praten over hoe het was gegaan in haar proef. Ze vertelde me dat het bagger ging (het was idd zo, heb zelf de proeven gezien van haar) en dat het zeker geen hoge punten zal zijn en al zeker geen wp. Zij reed toch wel een wp bijelkaar en maris helaas niet. Daarna stonden we nog met wat mensen te praten en je hoorde toch wel om je heen dat het toch wel vreemd was. Iedereen had wp gereden behalve maris die toch zeker 2 goede proeven neerzette!

Misschien dat het per regio verschilt met jury's die er wel of niet van houden. Gister kreeg ik een verhaal te horen van iemand die met een fjord reed een tijdje terug en dat de jury van te voren al riep dat ze geen wp zal rijden bij haar en deze ook niet kreeg. Zelf merk ik het toch wel hier in de buurt dat ze een smaakje hebben om het zo maar te zeggen en ik zeg dit niet omdat ik een haflinger heb.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 14:31

smit_ilse schreef:
(ben de eigenaar van de haflinger) Ik was gister mee op wedstrijd en maris had echt 2 goede proeven neergezet. De vrouw voor dr stond ik heel even mee te praten over hoe het was gegaan in haar proef. Ze vertelde me dat het bagger ging (het was idd zo, heb zelf de proeven gezien van haar) en dat het zeker geen hoge punten zal zijn en al zeker geen wp. Zij reed toch wel een wp bijelkaar en maris helaas niet. Daarna stonden we nog met wat mensen te praten en je hoorde toch wel om je heen dat het toch wel vreemd was. Iedereen had wp gereden behalve maris die toch zeker 2 goede proeven neerzette!

Misschien dat het per regio verschilt met jury's die er wel of niet van houden. Gister kreeg ik een verhaal te horen van iemand die met een fjord reed een tijdje terug en dat de jury van te voren al riep dat ze geen wp zal rijden bij haar en deze ook niet kreeg. Zelf merk ik het toch wel hier in de buurt dat ze een smaakje hebben om het zo maar te zeggen en ik zeg dit niet omdat ik een haflinger heb.

Dankje Ils!! Nu nog even de foto's naar me mailen he!! Knipoog