Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:57

Babbelkous schreef:
't Zorgde wel voor een unicum in de dressuurgeschiedenis van de provincie denk ik, dat wel :+

Dat verhaal hoorde ik laatst ook op de gewestvergadering, schijnbaar wou die persoon gewoon nooit meer gaan jureren... Nu zeg ik je, in mijn ring mag ie ook weleens punten uitdelen :+

Een paar weken terug moest ik zelf gaan jureren, Z1. Daarin zit tegenwoordig een nieuwe oefening volgens één lezer, namelijk het "appeleren". Geen idee wat het is maar het leek verdacht veel op appuyeren :Y)

Eén meisje had ook haar moeder (denk ik) gevraagd om te lezen. Die had daar schijnbaar niet zoveel ervaring mee. Aan het einde van de proef ging het als volgt: "Bij G halthouden en groeten. Bij A in stap de rijbaan verlaten. De impuls en verzameling. Het rechtgerichte, ontspannen en in aanleuning gaande paard..."
Handig voor mij, moest ik niet lezen waar ik punten op moest geven...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:01

Ik hoorde afgelopen week nog een aparte. Mooi vond ik hem niet door de sarcastische ondertoon...

Een kennis kwam in de kantine de jury tegen. Kennis had nog geen punten gezien en eigenlijk best een hele nette proef gereden vonden wij als omstanders. Deze kennis zei dus: "kon je nog wel wat van de proef zien want je zat aardig achter de lichtmast"
Antwoord van de jury: "de lichtmast was geen probleem maar denk jij nou serieus dat jij op jouw leeftijd nog kan winnen van al die jonge meiden?"

Van dezelfde jury: Andere kennis, ook niet meer de jongste, moest als laatste starten. Na de proef liep ze langs de auto en bedankte de jury. Vraagt deze: "nou, wat vond je er zelf van?"
"Ach, ik heb weleens beroerder gereden, ze voelde wel fijn aan"
Antwoord van de jury: "nog beroerder!, misschien moet je eens gaan denken aan breien... "
"Jouw paard kan wel Z lopen... "

Rare man; gemiddeld rijdt deze amazone ruime winstpunten met soms een uitglijer in de 170. Bij hem zit ze steevast rond de 165. Als we zijn auto zien staan beschouwen we het maar als een oefenrondje en zijn commentaar nemen we niet meer serieus maar we balen er wel van. Je moet toch je inschrijfgeld betalen om door die pipo gejureerd te worden. Je zou haast geld toe moeten krijgen als je als 40+ nog bij hem in de ring moet rijden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 06:26

Van repliek dienen: misschien bent u ook wel te oud om het nog goed te kunnen zien :+ Wat een ongelooflijke ......

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 07:43

Miscchien een klacht indienen bij KNHS. Zo ga je toch niet om met mensen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:19

Zo! Daar zou ik echt niet mee kunnen lachen! :oo

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:00

Daar zou ik ook niet om kunnen lachen!
Heb ook zo'n jury hoor... Als ik haar naam zie op de startlijst dan maak ik er maar gewoon een leuke dag van. Winst zit er dan toch niet in. Komt omdat ik haar eens heb moeten jureren bij een andere federatie waar ze Z1 startte en consequent bleef lichtrijden. Tja moet je niet verwachten dat je kan winnen...
Morgen moet ik examen gaan afleggen en daar is ze soms examinator. Nu maar hopen dat ik haar niet heb want dan kan ik het wel schudden...

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:29

Memuska schreef:
Eén meisje had ook haar moeder (denk ik) gevraagd om te lezen. Die had daar schijnbaar niet zoveel ervaring mee. Aan het einde van de proef ging het als volgt: "Bij G halthouden en groeten. Bij A in stap de rijbaan verlaten. De impuls en verzameling. Het rechtgerichte, ontspannen en in aanleuning gaande paard..."
Handig voor mij, moest ik niet lezen waar ik punten op moest geven...

Hahahahahaha, zou mijn moeder geweest kunnen zijn, geweldig!

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:11

Hallo! Grappig topic! Ik heb ook nóg een leuke uitspraak tegengekomen!
1. Je pony valt uit elkaar - Huh? Echt zo? Dan maar even puzzelen! _O-

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:40

Doet me denken aan mijn vader... Eerste wedstrijd met Willow, commentaar "mooie galop, maar mag iets meer bergop". Pa: "zo... dan zullen we er mee naar de Ardennen moeten!"

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:02

Jaa dat heb ik ook gehad! Mijn moeder zo: Huh? De berg op?

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:06

Een aantal jaren terug stond er op de coupong van een vriendin van mij.
Pony spoort niet. Ik weet al niet meer bij welke oefening dit was.
Mijn vriendin werd kei boos en zei "hoezo zegt die jury dat mijn pony niet spoort, hij is toch zeker niet gek"

Bij niet sporen dacht ze dus dat haar pony niet spoort oftewel niet goed wijs is hahahaha :P
Ik heb me toen echt kapot gelachen :P

celina_bruce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 01:11

Ik had een aantal maanden terug een wedstrijd. Ik heb een schimmeltje die ALTIJD vies is. Maar het was aardig koud toen ik mijn wedstrijd had, dus ik had besloten dat ik alleen zijn benen en staart zou wassen. Hij was op zich niet zo vies, alleen één opvallend vieze plek op zijn hiel (die gaat trouwens nooit meer weg). Ik rij M1, dus ik was wel blij dat ik geen punten meer krijg voor verzorging en ik maakte me niet echt zorgen om het feit dat mijn pony niet zo schoon was als normaal bij wedstrijden. Ik had dus heerlijk gereden en was heel erg blij. Krijg ik mijn protecollen terug, staat er onderaan:

"Had er toch wat leuker uit gezien als de pony "schoon" was"

Ik dacht eerst wat de hel is dit nou... Mijn punten waren ook niet al te best... Uiteindelijk kon ik er wel om lachen omdat ze het zo serieus er onder had geschreven haha!
Maar het mooie was, een maand later had ik wéér dezelfde jury. Deze keer was het super warm dus ik had mijn pony weer keurig schoon en echt wit. Het rijden ging echter super slecht! Het was heel slordig en mijn paard was heel sloom i.v.m. de warmte. Veel slechter dan de maand ervoor dus. En wat denk je? Had ik twee winstpunten.... -.- Er stond ook niks meer op over of mijn paard schoon of vies was.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:33

Zo zie je maar weer waar de prioriteiten bij sommige jury's liggen :+ Vervelend is dat!

Ik had afgelopen woensdag examen met het paard van een vriendin, die al drie jaar Z2 loopt en na dit seizoen met welverdiend pensioen gaat. Staat er onderaan mijn coupon: "leuk dier, maar nog niet sterk genoeg om proeven van hoger niveau aan te kunnen, zeker blijven doortrainen!"

Tja dan denk je... ;-)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:52

Haha, arm dier, moet ie nog eens een paar jaar aan de bak :+
Ik heb ooit eens iets op mijn coupon gehad, letterlijk weet ik het niet meer, maar het kwam erop neer dat ik een braaf goed opgeleid paard had maar zelf nog veel moest leren. Alleen had ik het paard wel zelf zadelmak gemaakt en opgeleid, incl. ellende met steigeren en staken. :+ Ik heb het maar als een compliment opgevat dat ik mijn werk met het paard iig goed gedaan had.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:47

:+

Ik kreeg bij één van 'mn eerste wedstrijden te lezen dat 'mn oorbellen niet bij mijn ketting pastte (die toevallig kwam piepen uit mijn blouse, niet de bedoeling uiteraard). Dan moet ik toch geweldig goed gereden hebben, dat die jury tijd had om dat te zien!

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:39

Memuska schreef:

Ik kreeg bij één van 'mn eerste wedstrijden te lezen dat 'mn oorbellen niet bij mijn ketting pastte (die toevallig kwam piepen uit mijn blouse, niet de bedoeling uiteraard). Dan moet ik toch geweldig goed gereden hebben, dat die jury tijd had om dat te zien!

Dat is nou toch echt overdreven!
Mijne passen ook niet bij elkaar hoor. Belachelijk toch

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:40

Memuska schreef:

Haha wat raar joh!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 09:01

Anne_GTI schreef:
Ik hoorde afgelopen week nog een aparte. Mooi vond ik hem niet door de sarcastische ondertoon...

Een kennis kwam in de kantine de jury tegen. Kennis had nog geen punten gezien en eigenlijk best een hele nette proef gereden vonden wij als omstanders. Deze kennis zei dus: "kon je nog wel wat van de proef zien want je zat aardig achter de lichtmast"
Antwoord van de jury: "de lichtmast was geen probleem maar denk jij nou serieus dat jij op jouw leeftijd nog kan winnen van al die jonge meiden?"

Van dezelfde jury: Andere kennis, ook niet meer de jongste, moest als laatste starten. Na de proef liep ze langs de auto en bedankte de jury. Vraagt deze: "nou, wat vond je er zelf van?"
Antwoord van de jury: "nog beroerder!, misschien moet je eens gaan denken aan breien... "

Rare man; gemiddeld rijdt deze amazone ruime winstpunten met soms een uitglijer in de 170. Bij hem zit ze steevast rond de 165. Als we zijn auto zien staan beschouwen we het maar als een oefenrondje en zijn commentaar nemen we niet meer serieus maar we balen er wel van. Je moet toch je inschrijfgeld betalen om door die pipo gejureerd te worden. Je zou haast geld toe moeten krijgen als je als 40+ nog bij hem in de ring moet rijden.

Ik weet over welk jurylid jij hebt hebt.Het eerste verhaal dat je verteld betreft mijn man!(Denk ik)
We hebben overwogen een klacht in te dienen,maar schiet je er wat mee op???
Mijn man (43 jaar)kan bij deze jury geen punten rijden en dat is heel frustrerend.
Ik zeg echt niet dat hij elke proef een winstpunt zou moeten hebben, zeker niet, maar het is nu al 2x gebeurd dat de proef zeker wel winstpunt waardig was. 1 proef is op video opgenomen en door een andere jury (ook op Z niveau) bekeken, ook deze jury vond dat er veel te laag gepunt was. Maar goed mijn man is helaas geen jonge blonde schone van 18!
Volgende keer als hij weer zo'n banketstaaf opmerking krijgt van deze man, zal hij als antwoord geven dat hij ook liever een leuke jonge dame in het jury hokje ziet zitten ;) dan zo'n ouwe kerel

Dit is echt een meneer die naar mijn mening al jaren niet meer gereden heeft(is op leeftijd) maar wel lekker een ander gaat lopen afzeiken!

celina_bruce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:35

Anne_GTI schreef:

Ik denk dat ik weet over wie je het hebt. Bij mij ging ie zeiken over dat ik m'n zweep verkeerd vast hield (moest met mn duim over die knop van hem). En hij had een van de beste maar ook de liefste (tegenover paarden en dieren) zitten beledigen terwijl ze helemaal top had gereden. Zij is ook al 40 ofzo en hij had haar zo diep beledigt dat ze moest huilen, echt heel zielig was dat.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:45

Citaat:
Handen te passief

Tja, als t peerd netjes opgericht loopt, mooi los, mooi constant, eigenlijk gewoon zoals ik hem wil, dan denk ik: Houden zo, niks meer aan doen en ga ik niet verder in die bek lopen plukken ;)

En een andere jury bij een andere combinatie die bij een prachtige lijst cijfers voor het gereden zijn in het algemeen een 4(!) kreeg en verhaal ging halen, luidde een deel van het mondeling commentaar:
Citaat:
je moet meer drijven

Waar is het stukje gebleven dat goed paardrijden eruit moet zien alsof jij niks doet?

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:00

Urielle schreef:
Citaat:
Handen te passief

Tja, als t peerd netjes opgericht loopt, mooi los, mooi constant, eigenlijk gewoon zoals ik hem wil, dan denk ik: Houden zo, niks meer aan doen en ga ik niet verder in die bek lopen plukken ;)

En een andere jury bij een andere combinatie die bij een prachtige lijst cijfers voor het gereden zijn in het algemeen een 4(!) kreeg en verhaal ging halen, luidde een deel van het mondeling commentaar:
Citaat:
je moet meer drijven

Waar is het stukje gebleven dat goed paardrijden eruit moet zien alsof jij niks doet?

Sommige juryleden kunnen beter met pensioen gaan. Ik had een klacht ingedient.
Mijn wedstrijden zijn alweer te lang geleden. Die weet ik niet meer.
Misschien in de toekomst...

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:32

Och ja nu herinner ik me ook wat van ongeveer anderhalf jaar geleden :P .

Ik had samen met mijn eerste pony dressuurwedstrijd, dat zou de 2e keer L2 worden. Het was warm weer en er waren erg veel vliegen. Mijn pony, de grootste held op sokken, kreeg ik nét langs het juryhokje, want ook dat was eng. Afijn, ik helemaal blij dat we langs het juryhokje konden, dus mijn proef kon eigenlijk al niet meer stuk.

Onderdeel 1, binnenkomen over de AC lijn. Ik heb werkelijk waar nog nooit zo'n nette AC lijn gereden :+ . Nu ben ik bijna bij C, zitten er vliegen in het juryhokje. De beste meneer wappert eens wat met zijn hand om de vliegen weg te jagen, maarja ponylief dacht dat ze een flinke mep kreeg en sprong dus opzij :+ (en het juryhokje was nog niet eens zo dichtbij, stond nog ver van de ring af). Nouja, kleine volte gereden en netjes de laatste wending bij C gedaan, dan maar -2 dacht ik op dat moment.

Staat er uiteindelijk nog op mijn protocol: Pony heeft een geweten, let op je handgebruik als je naast hem staat. Maar wel keurig gereden!

Uiteindelijk toch een 6 gekregen voor die AC lijn, de beste man zag wel dat het geen bewuste actie was :o

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:56

Gister eerste wedstrijd gereden met mijn jonge paard, kreeg te horen: Meer paard dan meisje.
moest ik toch wel om lachen tja groot paard en klein meisje :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:26

Vandaag..

Bordjes laten staan...
Vond het wel een mooie droge opmerking.
Reed namelijk hekje bij C compleet voor de jury auto weg, om vervolgens de H ook nog tegen de vlakte te rijden. (was mennen, dus ding compleet gevloerd met de kar)
Kortom, 2e proef wenste ik onzichtbaar te zijn, pony ging gewoon een eigen leven leiden.
Resultaat 169 pnt, 1e proef 191.5 pnt, ging ook beduidend beter!
Ach.. slechte generale hoop ik dan maar...

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:04

Dit weekend tijdens mijn eerste proef: "Had je haast? " :)
Paard liep (door mijn eigen fout) erg overhaast, denk dat ik in 4 minuten de proef door was. Vond het wel een grappige man, vroeg het op een leuke manier.
Mijn stalgenootje vroeg hij nog wie haar zo mooi had leren zitten (waarop onze instructrice naar de juryauto geroepen werd om een compliment in ontvangst te nemen).