Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ayhno schreef:de jury..
ik heb wel vaker discussies met mede collega's juryleden, die vinden dat een koudbloed niet in de ring thuis hoor..
zelf vind ik dat je niet in iemand zijn portomonee kunt kijken en eerlijk moet beoordelen naar wat je ziet.
_rosita_ schreef:dit hele topic geeft precies weer waarom ik het wedstrijdsfeertje verschrikkelijk vind.... oordelen en neerkijken op anderen
Barmat schreef:Nu zou ik, puur om te klooien, met een Shire gaan rijden
Lielle schreef:hm, met "dat hele wedstrijdsfeertje" wordt volgens mij toch ook een enorm (voor)oordeel uitgesprokenmaar dat valt mij ook al door dit hele topic heen op.
Lielle schreef:hm, met "dat hele wedstrijdsfeertje" wordt volgens mij toch ook een enorm (voor)oordeel uitgesprokenmaar dat valt mij ook al door dit hele topic heen op.
pompompom schreef:mja ik kom niet heel bijzonder vaak op wedstrijden, maar ik denk dat het sfeertje ook grotendeels van jezelf af hangt. Als je gewoon die iritante mensen kan negeren en gewoon de leuke mensen en het positieve er van in ziet, maak je het denk ik voor jezelf al een stuk leuker.
Barmat schreef:Dit ben ik met je eens... vind het ook verschrikkelijk hoe mensen over elkaar oordelen... maar dat is ook als je een "normaal" paard hebt hoor...
Vroeger bij de ponyclub kreeg ik al te horen - wat is jouw pony dik, wat heb jij een lelijk zadel, wat is jouw rijbroek oud, hebben jouw ouders zélf geen trailer?
etc etc... waardeloos!
Nu zou ik, puur om te klooien, met een Shire gaan rijden
Citaat:No offence, maar ik kan mij herinneren dat jij alleen nog maar onderling gestart bent....en dat is toch iets anders, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk
Ik ben op wedstrijden zó vaak afgesneden, heb vól in de remmen gemoeten, uitwijken en noem maar op, dat het gewoon heel erg moeilijk is om dan nog je concentratie te behouden.... als je dan vriendelijk vraagt of de persoon die je steeds loopt te prikken met de zweep in het voorbijrijden, haar zweep bij zichzelf wil houden en je krijgt een BEK van hier tot Tokio is mijn dag best wel redelijk verziekt, daar kan ik niet tegen, zeker als je zelf altijd correct en vriendelijk bent.
Lielle schreef:....En het hier veel geschetste beeld dat KWPN-ehner ruiters arrogant zijn en neer kijken op Fjielinkers vind ik zwaar overtrokken en ook getuigen van een omgekeerd snobisme.
Het is ook maar wat je wil zien natuurlijk
Lielle schreef:En over sommige dingen uit je kinder/tienertijd groei je misschien heen, en voor andere dingen ben je nooit te oud om het leuk te vinden. Ik ga nog altijd met heel veel plezier op wedstrijd, en persoonlijk kies ik daar geen koudbloed voor maar daar moet iedereen vrij in zijn. En het hier veel geschetste beeld dat KWPN-ehner ruiters arrogant zijn en neer kijken op Fjielinkers vind ik zwaar overtrokken en ook getuigen van een omgekeerd snobisme.
Het is ook maar wat je wil zien natuurlijk
Lielle schreef:Omgekeerd snobisme staat er ook, maar als dat niet voor jou geldt, is het prima toch? Ik heb nergens een naam erbij genoemd![]()
Ik heb kennelijk andere paardenmensen in mijn omgeving, en dat geldt ook op wedstrijden.
Mijn antwoord is overigens "nee", vanuit mijn eigen perspectief gezien. Ik geeft heel weinig om koudbloeden, en kijk veel liever naar een bloedpaardje. Maar ieder zijn lol en daar gaat het om.
Citaat:....En het hier veel geschetste beeld dat KWPN-ehner ruiters arrogant zijn en neer kijken op Fjielinkers vind ik zwaar overtrokken en ook getuigen van een omgekeerd snobisme.
Lielle schreef:@nadyaCitaat:....En het hier veel geschetste beeld dat KWPN-ehner ruiters arrogant zijn en neer kijken op Fjielinkers vind ik zwaar overtrokken en ook getuigen van een omgekeerd snobisme.
dit staat er, en het omgekeerd snobisme slaat dus op het zwaar overtrokken beeld van Fjielinker ruiters over Kwpn-ehner ruiters, en niet andersom. Dus je hebt mijn tekst verkeerd ge"interpreteerd.