Dan komt de voorhand dus téveel 'voor'

Maar idd, het staat verkeerd geformuleerd.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marije1991 schreef:hee nou ik ging laatst op cc stond er op mijn protecol bij het wijken
voorhand gaat voor
ja dat is ook de bedoeling dan had er moeten staan achterhand mee meenemen of achterhand gaat voor maar voorhand gaat voor dat is de bedoeling:P ik heb met mijn halfinger ook gestart tot L2 + 2 toen ben ik verder gegaan met een paard maar bijna altijd leuke reacties zoals leuke combinatie pony loopt leuk dus daar heb ik nooit slechte ervaringen mee gehad je moet er soms wel wat meer voor rijden maar dat vond ik een uitdaging
panache schreef:Marije1991 schreef:hee nou ik ging laatst op cc stond er op mijn protecol bij het wijken
voorhand gaat voor
ja dat is ook de bedoeling dan had er moeten staan achterhand mee meenemen of achterhand gaat voor maar voorhand gaat voor dat is de bedoeling:P ik heb met mijn halfinger ook gestart tot L2 + 2 toen ben ik verder gegaan met een paard maar bijna altijd leuke reacties zoals leuke combinatie pony loopt leuk dus daar heb ik nooit slechte ervaringen mee gehad je moet er soms wel wat meer voor rijden maar dat vond ik een uitdaging
sorry maar ik vind het een normale uitspraak van de jury.
misschien (waarschijnlijk) was het jouw fout dat de achterhand als eerste ging, dat daarom de uitspraak :'de voorhand gaat voor'.
tessyke schreef:ik kreeg ooit als commentaar "pony liep niet aan de teugel"
in een B proefje
casperrr schreef:Nou ik rijd dus met een fries wedstrijden in de L1 en ik stao volgende week over naar de L2, en nu gaat het komen
Ik heb nog nooit maar dan ook echt nog nooit punten aftrek gekregen omdat het een fries was, tot afgelopen zondag....
Ik moest op het einde A afwenden en in arbeidsstap overgaan, en tussen X en G h-houden en groeten.
Nou ik wende af, in mijn wending keurig naar de stap toe, netjes recht over de lijn, keurig netjes en nageefelijk h-houden en groeten.
Mijn vader had het nog gefilmd en hij stond voor het juryhokje en je zag bij mij een kaarsrechte lijn, wat denk je krijg ik en 5 met daarop, halthouden scheef....
Ik moest een midden galop doen, ik voelde zijn passen groter maken, ik voelde hem echt helemaal afzetten met die achterhand, en ik kreeg het zelfde gevoel als het proefje een week eerder en toen kreeg ik allemaal 7'ens voor mijn middengalop.
Krijg ik een 5 met daarbij : geen middengalop vertoond..
Verder heb ik bij allemal van die dingetjes punten aftrek gekregen die dus niet klopte...
godzijdank had ik nog 182 en 188 punten.....
Cinzano schreef:Duikt is toch geen vreemde opmerking
En middendraf teveel kan ik me ook iets bij voorstellen, zal wel uitgestrekte draf zijn geweest
(alhoewel ik dat persoonlijk liever zie dan te weinig)
Marije1991 schreef:Ik vind het ook een lastige omschrijving hoor.
Ik weet dat bij mij met wijken voor het rechterbeen de ah nogal snel voorgaat, dus ik probeer echt de voorhand voor te houden. Voor mijn gevoel valt ze dan over de buitenschouder weg, maar dat is dus niet.
Nu dacht ik vorige keer dat het wijken super ging, staat er ook op mijn coupon: voorhand voor.
Maar was de voorhand dan voor, of moest ie meer voor?
Ik weet het niet, ik dacht dat het goed was.
Als ze dan gewwon zeggen voorhand IS voor, of voorhand MOET voor, dan is het een heel stuk duidelijker.
Born2BCrazy schreef:Marije1991 schreef:Ik vind het ook een lastige omschrijving hoor.
Ik weet dat bij mij met wijken voor het rechterbeen de ah nogal snel voorgaat, dus ik probeer echt de voorhand voor te houden. Voor mijn gevoel valt ze dan over de buitenschouder weg, maar dat is dus niet.
Nu dacht ik vorige keer dat het wijken super ging, staat er ook op mijn coupon: voorhand voor.
Maar was de voorhand dan voor, of moest ie meer voor?
Ik weet het niet, ik dacht dat het goed was.
Als ze dan gewwon zeggen voorhand IS voor, of voorhand MOET voor, dan is het een heel stuk duidelijker.
Lijkt mij dat de voorhand (meer) voor MOET..
immers was de voorhand (voldoende) voor..dan kreeg je bv een 7 en stond er geen commentaar bij![]()
zou dan evt voor de duidelijkheid iets moeten staan in de trend van 'voorhand voor houden'
Marije1991 schreef:Ja dat is ook zo maar ik had een 7
sannenn schreef:mijn zus had laatst op haar coupon met halsstrekken duikten in de zelfde proef in de middendraf te veel
Kylan schreef:OoappeloO schreef:Het commentaar van een jurylid bij een bixie dres wedstrijd..
PONY LOOPT NIET AAN DE TEUGEL.. ?!?
Of bij een Z2 dres laten neerzetten dat de voorlezer wel erg zacht voorleest, dat tie t niet kon horen..?
Hier kan ik me nog wel een beetje in vinden, als je soms hoort wat de voorlezer allemaal meer zegt dan alleen welke kant de ruiter op moet. Ik hoor het zò vaak: "Volte 10 meter, binnenhand ontspannen terugzitten stelling" Dat kàn niet, maar een jury hoort het niet als de lezer zacht praat...
CharleyT schreef:casperrr schreef:Nou ik rijd dus met een fries wedstrijden in de L1 en ik stao volgende week over naar de L2, en nu gaat het komen
Ik heb nog nooit maar dan ook echt nog nooit punten aftrek gekregen omdat het een fries was, tot afgelopen zondag....
Ik moest op het einde A afwenden en in arbeidsstap overgaan, en tussen X en G h-houden en groeten.
Nou ik wende af, in mijn wending keurig naar de stap toe, netjes recht over de lijn, keurig netjes en nageefelijk h-houden en groeten.
Mijn vader had het nog gefilmd en hij stond voor het juryhokje en je zag bij mij een kaarsrechte lijn, wat denk je krijg ik en 5 met daarop, halthouden scheef....
Ik moest een midden galop doen, ik voelde zijn passen groter maken, ik voelde hem echt helemaal afzetten met die achterhand, en ik kreeg het zelfde gevoel als het proefje een week eerder en toen kreeg ik allemaal 7'ens voor mijn middengalop.
Krijg ik een 5 met daarbij : geen middengalop vertoond..
Verder heb ik bij allemal van die dingetjes punten aftrek gekregen die dus niet klopte...
godzijdank had ik nog 182 en 188 punten.....
Waarom ga jij er van uit dat alles wel! goed ging, terwijl de jury vond van niet? Heeft zeer waarschijnlijk helemaal niks met je fries te maken, maar met de manier van rijden in de proef. En met dressuur bepaald de jury de punten, wat jij er ook van vond. Dat hoort bij deze sport, lastig soms, maar ja, zo is het nou eenmaal. Zoek het bij jezelf en je komt verder in de sport.
KimWelsh schreef:Och, ik heb het nog mooier meegemaakt. Ik was netjes mijn proef aan het rijden, en de voorlezer las gewoon vrolijk voor. IEDERE keer als ik langs de juryauto kwam hoorde ik vanuit de auto tips. "meer laten zakken", "minder stelling", "iets meer sprong meidje"... en ga zo maar door.. tja.. das weer 'ns wat anders..
Rianneke schreef:maar toen ik 8 ofzo was reed ik mijn eerste wedstrijd en daar stond op dat ik meer voorwaarts neerwaarst moest rijden...dat vind ik niet echt iets voor een b proef waar toendertijd alleen kinderen onder de 10 aan meededen of ligt dat aan mij?