Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_10_

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:33

Marije, denk dat ze iets bedoelde in de trant van: valt over buitenschouder Knipoog
Dan komt de voorhand dus téveel 'voor' Clown

Maar idd, het staat verkeerd geformuleerd.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:39

Marije1991 schreef:
hee nou ik ging laatst op cc stond er op mijn protecol bij het wijken
voorhand gaat voor
ja dat is ook de bedoeling dan had er moeten staan achterhand mee meenemen of achterhand gaat voor maar voorhand gaat voor dat is de bedoeling:P ik heb met mijn halfinger ook gestart tot L2 + 2 toen ben ik verder gegaan met een paard maar bijna altijd leuke reacties zoals leuke combinatie pony loopt leuk dus daar heb ik nooit slechte ervaringen mee gehad je moet er soms wel wat meer voor rijden maar dat vond ik een uitdaging

sorry maar ik vind het een normale uitspraak van de jury.
misschien (waarschijnlijk) was het jouw fout dat de achterhand als eerste ging, dat daarom de uitspraak :'de voorhand gaat voor'.

Knipoog

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:55

Wat ik een keer had..
Wij hadden onverwacht buiten wedstrijd door het warme weer.. bak aangegeven met balkjes.. Mijn pony had het er niet echt op en was al een keer de bak uit gegaan.. doet die het nog een keer.. Hij wil er niet meer in.. bokken steigeren.. Kijk ik na de prijsuitreiking op mijn protecol:
Algemene indruk: Probeer rustig te blijven als je pony de bak uit gaat..
Hamer

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:57

Sorry Shanty, over deze opmerking, ik kan me hier wel iets bij voorstellen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:07

panache schreef:
Marije1991 schreef:
hee nou ik ging laatst op cc stond er op mijn protecol bij het wijken
voorhand gaat voor
ja dat is ook de bedoeling dan had er moeten staan achterhand mee meenemen of achterhand gaat voor maar voorhand gaat voor dat is de bedoeling:P ik heb met mijn halfinger ook gestart tot L2 + 2 toen ben ik verder gegaan met een paard maar bijna altijd leuke reacties zoals leuke combinatie pony loopt leuk dus daar heb ik nooit slechte ervaringen mee gehad je moet er soms wel wat meer voor rijden maar dat vond ik een uitdaging

sorry maar ik vind het een normale uitspraak van de jury.
misschien (waarschijnlijk) was het jouw fout dat de achterhand als eerste ging, dat daarom de uitspraak :'de voorhand gaat voor'.

Knipoog

Ik vind het ook een lastige omschrijving hoor.
Ik weet dat bij mij met wijken voor het rechterbeen de ah nogal snel voorgaat, dus ik probeer echt de voorhand voor te houden. Voor mijn gevoel valt ze dan over de buitenschouder weg, maar dat is dus niet.
Nu dacht ik vorige keer dat het wijken super ging, staat er ook op mijn coupon: voorhand voor.
Maar was de voorhand dan voor, of moest ie meer voor?
Ik weet het niet, ik dacht dat het goed was.

Als ze dan gewwon zeggen voorhand IS voor, of voorhand MOET voor, dan is het een heel stuk duidelijker.

geen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:55

Ik weet dat bij mij met wijken voor het rechterbeen de ah nogal snel voorgaat, dus ik probeer echt de voorhand voor te houden. Voor mijn gevoel valt ze dan over de buitenschouder weg, maar dat is dus niet.
Nu dacht ik vorige keer dat het wijken super ging, staat er ook op mijn coupon: voorhand voor.

Als ze dan gewwon zeggen voorhand IS voor, of voorhand MOET voor, dan is het een heel stuk duidelijker.

Ja klopt ben ik het mee eens maar me wijken ging super goed en de achterhand ging niet voor de voorhand en ze viel ook niet over de buitenschouder

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:16

Geweldig al dat commentaar Clown
Bij mij nog niet veel raars gebeurt maar dat zal nog wel komen Clown

KimWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:47

tessyke schreef:
ik kreeg ooit als commentaar "pony liep niet aan de teugel"
in een B proefje Clown

Veel mensen vergissen zich, maar aan de teugel lopen, is niet het afgebogen lopen wat veel mensen denken. Aan de teugel lopen, houdt in dat je als ruiter continue contact hebt met de mond van je pony, en dat de teugels dus niet in een boogje hangen ofdat je de ene keer wel, en de andere keer geen contact hebt Knipoog

sannenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:52

mijn zus had laatst op haar coupon met halsstrekken duikt Clown en in de zelfde proef in de middendraf te veel Knipoog

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 17:14

Duikt is toch geen vreemde opmerking Verward
En middendraf teveel kan ik me ook iets bij voorstellen, zal wel uitgestrekte draf zijn geweest Knipoog
(alhoewel ik dat persoonlijk liever zie dan te weinig Clown )

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 17:30

casperrr schreef:
Nou ik rijd dus met een fries wedstrijden in de L1 en ik stao volgende week over naar de L2, en nu gaat het komen Rolleyes
Ik heb nog nooit maar dan ook echt nog nooit punten aftrek gekregen omdat het een fries was, tot afgelopen zondag....

Ik moest op het einde A afwenden en in arbeidsstap overgaan, en tussen X en G h-houden en groeten.
Nou ik wende af, in mijn wending keurig naar de stap toe, netjes recht over de lijn, keurig netjes en nageefelijk h-houden en groeten.
Mijn vader had het nog gefilmd en hij stond voor het juryhokje en je zag bij mij een kaarsrechte lijn, wat denk je krijg ik en 5 met daarop, halthouden scheef....
Ik moest een midden galop doen, ik voelde zijn passen groter maken, ik voelde hem echt helemaal afzetten met die achterhand, en ik kreeg het zelfde gevoel als het proefje een week eerder en toen kreeg ik allemaal 7'ens voor mijn middengalop.
Krijg ik een 5 met daarbij : geen middengalop vertoond.. Verward
Verder heb ik bij allemal van die dingetjes punten aftrek gekregen die dus niet klopte...
godzijdank had ik nog 182 en 188 punten.....

Waarom ga jij er van uit dat alles wel! goed ging, terwijl de jury vond van niet? Heeft zeer waarschijnlijk helemaal niks met je fries te maken, maar met de manier van rijden in de proef. En met dressuur bepaald de jury de punten, wat jij er ook van vond. Dat hoort bij deze sport, lastig soms, maar ja, zo is het nou eenmaal. Zoek het bij jezelf en je komt verder in de sport.

sannenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 17:59

Cinzano schreef:
Duikt is toch geen vreemde opmerking Verward
En middendraf teveel kan ik me ook iets bij voorstellen, zal wel uitgestrekte draf zijn geweest Knipoog
(alhoewel ik dat persoonlijk liever zie dan te weinig Clown )

maar wat moet ie dan doen in het halsstrekken?? volgens jou Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:02

In een vloeiende beweging de hand naar beneden volgen!
Paard mag absoluut nooit duiken!

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:10

Me pony viel op der voorbenen doordat ze struikelde en ik moest halthouden stond er:

4 > Beter voorbereiden en begeleiden.

Ik kan er niks aan doen dat me paard struikelt en valt en me paard ook niet.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:11

Marije1991 schreef:

Lijkt mij dat de voorhand (meer) voor MOET..
immers was de voorhand (voldoende) voor..dan kreeg je bv een 7 en stond er geen commentaar bij Knipoog
zou dan evt voor de duidelijkheid iets moeten staan in de trend van 'voorhand voor houden' Blond

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:14

Ik snap best hoe het wijken er uit moet zien hoor!:)
Dat is het probleem niet.

Het lijkt mij ook dat de vh meer voor moest, maar laat er dan opzetten: voorhand moet voor. Is een stuk duidelijker, en scheelt maar 1 woordje.

geen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:28

Born2BCrazy schreef:
Marije1991 schreef:

Lijkt mij dat de voorhand (meer) voor MOET..
immers was de voorhand (voldoende) voor..dan kreeg je bv een 7 en stond er geen commentaar bij Knipoog
zou dan evt voor de duidelijkheid iets moeten staan in de trend van 'voorhand voor houden' Blond

Ja dat is ook zo maar ik had een 7

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:28

@Sannenn, je hebt al antwoord gehad van Asjemenou Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:39

Marije1991 schreef:
Ja dat is ook zo maar ik had een 7

Dan was het misschien een paar passen..of hing je er tegen aan..(dat de voorhand minder voor was)
Het zou dus kunnen zijn, dat je anders voor een 8 gegaan was..bv

Maar op zich doet het er ook niet toe..(of het MOET of IS)
Je weet dat zelf ook..en meestal staan op de coupons toch aandachtspunten, waar je dus aandacht aan zou moeten besteden en dat zijn vaak de "negatieve" zaken.
Toch? Blond

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:57

ik vind commentaar altijd wel fijn... beter een 3 of 4 met commentaar als een 5 zonder commentaar Haha!
maar toen ik 8 ofzo was reed ik mijn eerste wedstrijd en daar stond op dat ik meer voorwaarts neerwaarst moest rijden...dat vind ik niet echt iets voor een b proef waar toendertijd alleen kinderen onder de 10 aan meededen of ligt dat aan mij?
en ik heb er ooit 1 terug gehad met een dusdanig handschrift dat je er met de proef naast moest gaan zitten om dan te gokken wat er ongeveer zou staan Clown dat zijn dan weer de mindere zaken, maar goed het blijft toch een jurysport he Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:02

sannenn schreef:
mijn zus had laatst op haar coupon met halsstrekken duikt Clown en in de zelfde proef in de middendraf te veel Knipoog

Dat vind ik een hele normale opmerking. Halsstrekken moet naar voren met neus d'r uit en niet naar beneden met neus grassprietjes eten.

Middendraf is misschien onregelmatig geweest oid.

KimWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:09

Kylan schreef:
OoappeloO schreef:
Het commentaar van een jurylid bij een bixie dres wedstrijd..
PONY LOOPT NIET AAN DE TEUGEL.. ?!?
Of bij een Z2 dres laten neerzetten dat de voorlezer wel erg zacht voorleest, dat tie t niet kon horen..?

Hier kan ik me nog wel een beetje in vinden, als je soms hoort wat de voorlezer allemaal meer zegt dan alleen welke kant de ruiter op moet. Ik hoor het zò vaak: "Volte 10 meter, binnenhand ontspannen terugzitten stelling" Dat kàn niet, maar een jury hoort het niet als de lezer zacht praat...

Och, ik heb het nog mooier meegemaakt. Ik was netjes mijn proef aan het rijden, en de voorlezer las gewoon vrolijk voor. IEDERE keer als ik langs de juryauto kwam hoorde ik vanuit de auto tips. "meer laten zakken", "minder stelling", "iets meer sprong meidje"... en ga zo maar door.. tja.. das weer 'ns wat anders.. Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:18

CharleyT schreef:
casperrr schreef:
Nou ik rijd dus met een fries wedstrijden in de L1 en ik stao volgende week over naar de L2, en nu gaat het komen Rolleyes
Ik heb nog nooit maar dan ook echt nog nooit punten aftrek gekregen omdat het een fries was, tot afgelopen zondag....

Ik moest op het einde A afwenden en in arbeidsstap overgaan, en tussen X en G h-houden en groeten.
Nou ik wende af, in mijn wending keurig naar de stap toe, netjes recht over de lijn, keurig netjes en nageefelijk h-houden en groeten.
Mijn vader had het nog gefilmd en hij stond voor het juryhokje en je zag bij mij een kaarsrechte lijn, wat denk je krijg ik en 5 met daarop, halthouden scheef....
Ik moest een midden galop doen, ik voelde zijn passen groter maken, ik voelde hem echt helemaal afzetten met die achterhand, en ik kreeg het zelfde gevoel als het proefje een week eerder en toen kreeg ik allemaal 7'ens voor mijn middengalop.
Krijg ik een 5 met daarbij : geen middengalop vertoond.. Verward
Verder heb ik bij allemal van die dingetjes punten aftrek gekregen die dus niet klopte...
godzijdank had ik nog 182 en 188 punten.....

Waarom ga jij er van uit dat alles wel! goed ging, terwijl de jury vond van niet? Heeft zeer waarschijnlijk helemaal niks met je fries te maken, maar met de manier van rijden in de proef. En met dressuur bepaald de jury de punten, wat jij er ook van vond. Dat hoort bij deze sport, lastig soms, maar ja, zo is het nou eenmaal. Zoek het bij jezelf en je komt verder in de sport.

Ik heb zo mijn redenen om dit te denken en ook zeker te weten anders zou ik het niet zeggen Knipoog ik ben niet zo iemand die het snel op de jury afschuift Knipoog
Omdat álles op film stond, duidelijk vanuit de kant van de jury, goede kwaliteit e.d
En op de film zie ik toch echt iets anders als er op mijn protocol staat, zelfs mijn instructrice heeft het opde band gekeken met mijn protocol ernaast en die vond het absoluut niet kloppen.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 23:04

KimWelsh schreef:
Och, ik heb het nog mooier meegemaakt. Ik was netjes mijn proef aan het rijden, en de voorlezer las gewoon vrolijk voor. IEDERE keer als ik langs de juryauto kwam hoorde ik vanuit de auto tips. "meer laten zakken", "minder stelling", "iets meer sprong meidje"... en ga zo maar door.. tja.. das weer 'ns wat anders.. Haha!

Corrupten heb je overal Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 23:10

Rianneke schreef:
maar toen ik 8 ofzo was reed ik mijn eerste wedstrijd en daar stond op dat ik meer voorwaarts neerwaarst moest rijden...dat vind ik niet echt iets voor een b proef waar toendertijd alleen kinderen onder de 10 aan meededen of ligt dat aan mij?

Waar ik rijd zouden de kids dat eigenlijk heel goed snappen, kan afhangen van de kwaliteit van de les. Je zou eventueel de term in jip en janneke moeten uitleggen maar ze weten heus wel wat je ermee bedoelt.