Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meredith

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:19

asjemenou schreef:
Ik hoop dat elke jury een tas vol met 8en en 9ens heeft!
Het is alleen maar de vraag of die ook ook de tas te voorschijn komen die dag. Knipoog

zal even de uitslagen na kijken Haha!

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:25

Kreeg een keer als commentaar:
Ruiter zit te netjes Rolleyes

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 23:39

Das wel een rare...

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 10:45

Heb een keer tehoren gekregen dan dat we geen grandprix proef reden maar een M2 proef en dat ik het niet te netjes moest willen doen! Bloos

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:40

toen mn paard een hekje onder de proef omver liep en er op de coupon stond dat ik de boel heel moest laten Tong uitsteken Bloos

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:51

Ja ik reed ook een hekje omver, stond er: Hekjes laten staan a.u.b Tong uitsteken

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:56

benj schreef:

Heb ik ook wel eens gehad. Kreeg er wel een toelichting bij gelukkig.
Ik zou te rechtop willen hebben zitten waardoor ik een enorme holle rug kreeg.

maar zonder toelichting is hij idd wel raar.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:57

Bij een vriendin stond er: volgende keer benen stiller dit was geen 6 waard.
Waarom geef je het dan Gestoord

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:16

benj schreef:

mss dat je te netjes wou zitten waardoor je wat gespannen ging zitten? maar het blijft wel raar, zonder toelichting..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:34

Om maar even te reageren op Meredith: dat jurylid wat je aanhaalt, ben ik.
En nee, ik heb niet partijdig zitten jureren. Als je de uitslagen van de betreffende wedstrijd erop naslaat, zul je zien dat betreffende combinatie geen winstpunt heeft gereden Lachen Heeft zelfs de meest banketstaaf score die je kunt rijden van me gekregen, nl 179.
Op deze manier kun je alles wat er in de huiskamer wordt gezegd en geschreven wel uit zijn verband trekken. In de huiskamer zit je met mensen die je kent, daar maak je nog wel eens een dolletje onderling, daar hoef je niet meteen heel zwaar aan te gaan tillen.

En inderdaad, de tas met 8-en en 9-ens was weer mee, er zijn meerdere 8-en opgeschreven op de betreffende dag en ook nog eens een zooitje 3-en.
Kortom, volgens de 'gemiddelde wedstrijdruiter' heb ik het vast goed gedaan, ik ben niet op de 5 en de 6 blijven hangen.

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:43

telt mondeling commentaar ook mee? want dan is de mijne:
Je paard hoeft niet te hinniken bij de afgroet....(dat doet ze wel want ze hoort haar naam...)

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:29

Marije_jiplover schreef:
Om maar even te reageren op Meredith: dat jurylid wat je aanhaalt, ben ik.
En nee, ik heb niet partijdig zitten jureren. Als je de uitslagen van de betreffende wedstrijd erop naslaat, zul je zien dat betreffende combinatie geen winstpunt heeft gereden Lachen Heeft zelfs de meest banketstaaf score die je kunt rijden van me gekregen, nl 179.
Op deze manier kun je alles wat er in de huiskamer wordt gezegd en geschreven wel uit zijn verband trekken. In de huiskamer zit je met mensen die je kent, daar maak je nog wel eens een dolletje onderling, daar hoef je niet meteen heel zwaar aan te gaan tillen.

En inderdaad, de tas met 8-en en 9-ens was weer mee, er zijn meerdere 8-en opgeschreven op de betreffende dag en ook nog eens een zooitje 3-en.
Kortom, volgens de 'gemiddelde wedstrijdruiter' heb ik het vast goed gedaan, ik ben niet op de 5 en de 6 blijven hangen.

tjee je hoeft je niet te verdedigen hoor Haha! , er was geen naam genoemd en het was gewoon grappig om te lezen dat jury,s zo menselijk zijn dat ze onzekere ruiters van te voren een hart onder der riem steken.Hartstikke goed van jou.Zulke jurys zouden er meer moeten zijn. Bloos Jammer dat het meisje toch geen punt had gekregen . Knipoog

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:06

Toen ik een jaar of 10 was, ging ik met m'n vaders draver een dressuurproefje doen op een onderlinge wedstrijd. De proef waar je nog geen galop moest doen... want ik kreeg die draver toen helemaal nog niet in galop. Enfin, als piste hadden ze doodleuk een stuk wei opgeploegd, je kan je voorstellen hoe dat er bijlag. Die arme draver was aan het ploeteren om vooruit te geraken, waarbij hij dus verschillende keren tijdens de draf met z'n voorbenen in galop ging.
Als commentaar kreeg ik: "paard mankt". Oeh, toen was ik echt pissig, als ik er nu aan terug denk, kan ik er wel om lachen. Heb nooit meer een dressuurproefje gedaan Haha!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:16

Ik heb een aantal Z1 gestart met mijn merrie. Bij 1 proef stond onderaan de coupon: Paard niet Z-klaar, in koeienletters en dik onderstreept.
Nou moest ik daar in eerste instantie hard om lachen, mijn paard heeft ZZ-licht gelopen bij haar eigenaresse, daarna zeer verdienstelijk Z2 bij een andere amazone die haar in bruikleen had en nu was ik de klungel die een Z-proef probeerde te rijden!
Later werd ik toch een beetje ontstemd zeg maar. Ten eerste: een jury kan nooit weten wat een paard al gelopen heeft. Ten tweede: ik zit te sturen daar bovenop dat paard dus als dat paard niet loopt komt dat door mij en niet door dat paard.
Dus lijkt mij: schrijf dan op dat de combinatie in jouw ogen niet Z-klaar is! Ik vond het achteraf een domm belediging naar mijn superpaard toe. Wat vinden jullie? En dan vooral de juryleden?

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:22

Beaux schreef:
Ik heb een aantal Z1 gestart met mijn merrie. Bij 1 proef stond onderaan de coupon: Paard niet Z-klaar, in koeienletters en dik onderstreept.
Nou moest ik daar in eerste instantie hard om lachen, mijn paard heeft ZZ-licht gelopen bij haar eigenaresse, daarna zeer verdienstelijk Z2 bij een andere amazone die haar in bruikleen had en nu was ik de klungel die een Z-proef probeerde te rijden!
Later werd ik toch een beetje ontstemd zeg maar. Ten eerste: een jury kan nooit weten wat een paard al gelopen heeft. Ten tweede: ik zit te sturen daar bovenop dat paard dus als dat paard niet loopt komt dat door mij en niet door dat paard.
Dus lijkt mij: schrijf dan op dat de combinatie in jouw ogen niet Z-klaar is! Ik vond het achteraf een domm belediging naar mijn superpaard toe. Wat vinden jullie? En dan vooral de juryleden?

Ik geef je hier wel gelijk in. Bijna alles van wat een paard verkeerd doet, is door toedoen van de ruiter (nou heb ik het niet op schrikken ofzo). Dat zou ook een jury moeten weten. En als ze niet zeker weten of dat het nou aan de ruiter ligt of aan het paard, kunnen ze inderdaad "combinatie" zetten.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:23

Ja, voor mijn part had ze gezet: ruiter kan niet rijden( zo erg is het niet hoor, haha). Maar nu vond ik het een rotopmerking naar mijn paard. Die kan uiteraard niet lezen, maar toch......

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:35

Paard heeft de neiging in middengalop te verspringen als hij gespannen is. Begin september erg chaotische proef gehad met paar wissels er in Nagelbijten / Gniffelen. De week er na had ik dezelfde jury, proef ging heel erg netjes en ontspannen, komt ie speciaal uit zijn hokje om te zeggen dat hij op een week wel érg veel had bij geleerd Haha!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:52

Oakland1990 schreef:
Paard heeft de neiging in middengalop te verspringen als hij gespannen is. Begin september erg chaotische proef gehad met paar wissels er in Nagelbijten / Gniffelen. De week er na had ik dezelfde jury, proef ging heel erg netjes en ontspannen, komt ie speciaal uit zijn hokje om te zeggen dat hij op een week wel érg veel had bij geleerd Haha!

Nou ja.... precies ofdat zij niet weten dan het de ene keer als vanzelf gaat en de andere keer hopeloos in het honderd loopt. Je hebt ze wel kunnen laten zien, dat jullie het wel konden in ieder geval.

Ik vind er trouwens erg leuke uitspraken in dit topic (en het vorig) bijzitten hoor.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:06

Was op een onderlinge, paard vond dat hij een rodeocarriere ambieerde boven de dressuur. Ik hard op de grond, (auw trouwens) maar vooral niet opgeven. Dr weer op, pard flink aangepakt en de proef in....Jury die me had zien vallen en me zelfs nog naar het ziekenhuis wilde hebben op het couponnetje: Paard is vermoeid.........
Zucht...ja gelukkig wel!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:58

Beaux schreef:

Ik denk dat de jury dit ook bedoelde, maar het misschien wat krom op heeft geschreven.
Ik laat ook veel opschrijven in termen van 'paard moet meer verzameld/in oprichting e.d. '
En aan de ruiter om daar aan te werken.
De jury vond het paard op dat moment niet Z-klaar -> aan jou ervoor te zorgen dat hij dit wel is. Knipoog

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:19

Okee, zo kun je het uitleggen maar toch vind ik het een domme uitspraak. Je moet gewoon op je woorden letten als jury en nadenken voor je wat op laat schrijven.

kalaio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:52

Mijn fjord is nogal lui aangelegd en we waren al een maand aan het oefenen op het voorwaarts rijden.Bij vorige onderlinge wedstrijden had ik meestal een 4 voor impuls.

Na mijn eerste officiele wedstrijd stond er op het protocol "loperig".

Ik had het gevoel dat hij niet vooruit te branden was en had lamme benen achteraf. Later van mijn instructrice gehoord dat je bij deze jury de rem erop moest houden.
Achteraf gezien wel een bevestiging van ons werk. Hij gaat nu wel voorwaarts. Had nu ook een 7 voor impuls.

ta_nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:10

Had laatst Apeldoornse Kampioenschappen en tijdens de parade en prijsuitreiking had ik een meisje naast mij staan, die zei dat de jury haar paard een leuke grasmaaier vond. Ze (amazone) was echter zeer verbaasd dat ze weg ging met een eerste (of tweede) prijs, ze had verwacht dat het bij "een leuke grasmaaier" bleef en geen prijs zou hebben.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:11

Beaux schreef:
Okee, zo kun je het uitleggen maar toch vind ik het een domme uitspraak. Je moet gewoon op je woorden letten als jury en nadenken voor je wat op laat schrijven.

Of misschien moeten de ruiters er niet zo zaar aan tillen maar wat doen met het commentaar. Heb ook geglimlacht toen ik van de ene jury een 8 voor de (toen nog) beenligging en hulpen v/d ruiter kreeg en van de andere een 5... dus mijn beenligging kelderde binnen een kwartiertje van een 8 naar een 5... bijzonder. Dan voel ik me ook niet beledigd.
Als je als jury een paard ziet wat de oefeningen in het Z niet laat zien zoals ze enigzins horen te zijn in het Z is het paard, met deze ruiter op zijn rug, niet Z klaar. Ben het met je eens dat 'combinatie' of 'ruiter' beter was geweest. Maar soms lootp een paard zo anders onder een 'klungelige' ruiter dat je het er ook niet aan afziet dat hij al eens beter heeft gelopen heur!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 22:57

Nadat pony voor de derde keer tussen de dressuurhekjes uitrende, het hele terrein over denderde en vervolgens bij de sloot op de rem trapte, zei de jury: "je moet je pony ook zo af en toe wel eens wat te drinken geven he? Dan rent hij misschien niet zo hard op de sloot af".