prijzen voor privéles belachelijk hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Up_to_Date

Re: prijzen voor privéles belachelijk hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:22

Wij rijden met z'n tweeën en betalen dan €15 p.p. voor een uur les.
Dat is goed te doen imo.
We kunnen ook beide een half uur alleen lessen en zelf losrijden. Ook dan is het €15 p.p.

Maar lest er nu eentje alleen, dan vraagt ze €30 voor een uur les.
Ik wilde bijvoorbeeld vorige week een extra les ivm ons B debuut morgen, dan betaal ik €30.

Mijn instructrice is gediplomeerd en rijdt zelf M2.

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:25

Een uur lessen bij mij is 25 euro. Eerst was het 20 euro maar doordat de benzine duurder is geworden heeft ze het 5 euro omhoog gedaan. Krijg super les en heb het erg naar me zin. Opzich is 25 een hoop geld vind ik, maar als je kijkt wat ik allemaal geleert heb vind ik het de moeite waard.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:30

Kendra schreef:
Ashley__ schreef:
50 euro is echt geen normaal bedrag hoor Veel te hoog.

Maar waarom is het niet normaal dan? Word de instructrice hierdoor slapend rijk (en vind je dat een probleem Knipoog? Of kun je gewoon zelf niet zoveel betalen?

Sorry?

€50,- vind IK gewoon heel veel geld, ook al heb je dan van een ervaren, proffesionele, weet ik wat les, je kunt bij goede instructeurs/instructrices lessen, die bijvoorbeeld Grand Prix rijden, voor veel minder dan €50,- lessen Knipoog

Maar heel fijn voor jou als jij die €50,- wél kunt betalen Knipoog Heb jij iig goed les! OK dan! Ik heb niet gezegd dat het voor mij te duur is, ik vind het gewoon te veel geld.

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:33

Mijn lesgever is ook een Gp amazone.
vraagt ook 50 euro voor een uur.
30 voor een half uur.
ik vindt dat gewoon hele normale bedragen hoor.
vooral voor een gp amazone.

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:02

Mijn priveles is niet zo duur. Het kost €15,- ongeveer denk ik een uur les. En dan helpt ze me soms ook nog met concours ofzow. Ze rijdt zelf Z2 dressuur.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:16

kendra schreef:
Maar waarom is het niet normaal dan? Word de instructrice hierdoor slapend rijk (en vind je dat een probleem Knipoog? Of kun je gewoon zelf niet zoveel betalen?

Ashley schreef:
Sorry? €50,- vind IK gewoon heel veel geld, ook al heb je dan van een ervaren, proffesionele, weet ik wat les, je kunt bij goede instructeurs/instructrices lessen, die bijvoorbeeld Grand Prix rijden, voor veel minder dan €50,- lessen Knipoog
Maar heel fijn voor jou als jij die €50,- wél kunt betalen Knipoog Heb jij iig goed les! OK dan! Ik heb niet gezegd dat het voor mij te duur is, ik vind het gewoon te veel geld.

Was geen verwijt of wat dan ook, maar gewoon een vraag; 50 euro ís voor de meeste mensen veel geld, zal de laatste zijn om dat te betwisten. Het ging mij er om dat je het van 2 kanten kunt bekijken: vanuit jezelf, maar ook vanuit de instructie-kant. Paardrijden is nu eenmaal een dure aangelegenheid en waar vroeger de meeste mensen met 2 of 3 man tegelijk les hadden, of één keer in de maand een privéles, wil iedereen nu iedere week privé-les. Prima, maar dat heeft gewoon consequenties.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:21

voor mij is het gratis op me shet heb ik gewoon geen les

mijn priveles op ijslanders krijg ik van de overbuur vrouw zij zegt

'jij past op bo en monika en je verzorgt silfree super dan krijg jij van mij gratis priveles'
normaal zou het bij haar 16 euro per 2 uur kosten [zij is gespeciaalisteerd in ijslanders en daar hoor je 2 uur mee te trainen en ze geeft ook echt alleen bij ijslanders les

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:22

Dat is de paardensport.
Ik moest 45 euro voor een uur priveles betalen. Ze had wel alle diploma's op zak en reed zelf grand prix niveau.
Je krijgt voor dat geld wel een super goede les en je paard loopt lekker, en als het nodig was stapte ze er zelf ook ff op.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:24

Toen ik nog privélessen nam, betaalde ik bij de ene 15 euro per uur, en bij de andere 10 euro per half uur..
Nu rij ik in de verenigingslessen, en die zitten bij de stallingskosten, kost omgerekent 4 euro per keer. Nagelbijten / Gniffelen

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:31

Niet iedere GPruiter kan goed lesgeven, dus of je lesgever GP rijd of enkel paarden opleid maakt niet uit. Gp is goed of z2 is goed bestaat niet; degene kan nog zo leuk rijden, maar als degene het niet aan jou kan overbrengen is 50 euro per uur veel. Voor iemand die je binnen 5 minuten beter kan laten rijden is het weinig.

Mijn reden dat ik zoveel betaal voor mijn instructeur is allereerst natuurlijk omdat ik hem goed vind en al 10 jaar bij hem les. Wel met tussenpozen om redenen wat anders geprobeerd (paard te ver weg van hem) en dat is me altijd slechter bevallen. Dus helaas voor mijn bankrekening maar het moet maar Knipoog

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:34

20/30 euro voor een uur is vaak nog goedkoop!
in het midden van het land hoor je vaak prijzen van 45.- voor een uur les

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:35

Pff, wat ben ik nu blij dat ik mijn instructie al jaren en jaren ken. Ik betaal 5 euro per les ( meestal een uur, maar als we langer of korter doorgaan blijft het bedrag hetzelfde ) per paard, dus soms dan rij ik mijn ene paard, maar als ik daarna mijn 4-jarige nog even met d'r wil pakken, is dat ook geen probleem.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:36

Ik vind het bedrag van de ts wel meevallen.
Bij en "gewone" baan kun je ook altijd meer uur achter elkaar werken. Ook zul je geen 40 uur per week les kunnen geven verdeeld over 5 dagen van de week.
Paardrijden is nu eenmaal duur Tong uitsteken

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:38

Ik vind het allemaal nog wel mee vallen met de prijzen die hier genoemd worden. Vele die ik ken vragen 80 euro per uur die rijden wel met meerdere paarden op gp niveau en veel ervaring. En andere die dat niet rijden vragen rond de 40 euro.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:44

Vergelijk het eens met andere beroepen??
Mijn instructeur kost 35 euro per 30-45 min en zelf vraag ik 20 euro.
(ben gediplomeerd,in principe incl reiskosten)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:47

En de conclusie is dat paardensport eigen verschrikkelijk goedkoop is. Ik denk dat er in de rest van het bedrijfsleven weinig freelancers zijn die voor minder dan 60 euro per uur in de auto stappen. Dat kan ook niet, want als zelfstandige kan je rustig vijftig procent van je inkomen apart zetten voor reserveringen en dan blijft er netto echt niet zo'n riant salaris over.

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:52

Ik ben erg tevreden over mijn instructrice, zij vraagt 16 euro p/u en heeft écht heel veel ervaring met ontspannen rijden op meerdere methodes.
Soms heb ik ook wel eens les van iemand die 40 euro per uur vraagt, dit mag ik dan heel soms met 4 mensen in de les.
Laatst bijgewerkt door I_Moondance op 26-07-08 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:52

amen!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:22

Betaal hier 20 voor 3 kwartier en 25 voor een uur. Hoeveel er dan in de bak zitten maakt niet uit. Zijn meestal met 4 of minder. De 2 kleine kinderen ( 6 en 8 ) krijgen een half uurtje les voor €5. Bezine kosten betaal ik niet. Mijn instructrice komt 9 van de 10 keer op de fiets.
Springen is wel stuk duurder, 20 p.p met z;n 2'en, 15 p.p met z'n 3'en. Maar super locatie, grote binnenbak of in de springtuin, alles staat klaar en bakje koffie achteraf.

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:19

Ik krijg priveles (samen met mijn zusje maar alleen kost hetzelfde enz.) voor 7.50 euro per half uur.
Meestal wordt het wel 40 minuten of nog langer. Haha!
En dan heb je.
- Binnenbak
- Grote buitenbak
- Springparcours (waar we soms in springen)
Vind ik zelf niet duur want ze geeft heel goed les Bloos

Benzine kosten enz. betalen we niet want we rijden er zelf heen.
(3 minutjes stappen Tong uitsteken )

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 08:16

Teziej schreef:
Toen ik nog privélessen nam, betaalde ik bij de ene 15 euro per uur, en bij de andere 10 euro per half uur..
Nu rij ik in de verenigingslessen, en die zitten bij de stallingskosten, kost omgerekent 4 euro per keer. Nagelbijten / Gniffelen

dat kan je bij ons ook doen inderdaad, maar die lessen zijn zo slecht dat je net zo goed thuis kan blijven

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 08:24

Karl66 schreef:
En de conclusie is dat paardensport eigen verschrikkelijk goedkoop is. Ik denk dat er in de rest van het bedrijfsleven weinig freelancers zijn die voor minder dan 60 euro per uur in de auto stappen. Dat kan ook niet, want als zelfstandige kan je rustig vijftig procent van je inkomen apart zetten voor reserveringen en dan blijft er netto echt niet zo'n riant salaris over.

Ja
En wat ik zo apart vind is dat sommige mensen zonder blikken of blozen rustig 80 euro voor het nieuwste dekje neertellen, maar dan bezuinigen op les. Of aangeven dat nu juist duur te vinden.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 08:48

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 08:51

kitty_gomez schreef:
wat sommige idd. betalen voor een les, dat is best prijzig dat zou ik als student niet wekelijks neer kunnen leggen.

Dat had ik als student ook niet gekund. En de eerste jaren dat ik werkte ook niet.
Ik kon in die tijd geen paard betalen, laat staan twee.
Maar in de loop der jaren heb ik een leuke baan gekregen en pas op mijn 35e een eigen paard gekocht.
Toen ik het wel betalen kon.

En daar zit vaak een deel van het probleem. Ik zie zoveel mensen met een klein inkomen tóch een paard kopen. Dat staat dan in een goedkope stalling en is heel gelukkig. Tot het paard ziek wordt. En er geen geld is voor de DA, dus te lang gewacht wordt een DA erbij te halen. Laat staan dat kliniekkosten betaald kunnen worden.

Paardrijden is één van de duurste hobby's/sporten die ik ken. Terwijl de lessen dus verhoudingsgewijs goedkoop zijn.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 08:53

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt