Jury's die haflingers maar niets vinden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Re: Jury's die haflingers maar niets vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 08:32

Nagelbijten / Gniffelen

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 17:30

kneusjes ROFL

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:35

Natuurlijk, we zitten niet voor niets iedere week in de auto bij C Clown
Dat doen we omdat we er geen verstand van hebben en 5 minuten voor God willen spelen zoals CGJ het zo mooi uit kan drukken Haha!
En wij juryleden houden standaard niet van Haflingers, Fjorden, Friezen, Tinkers, oudere meiden op te kleine ponies, slecht bewegende KWPN'ers, schimmels, vossen en wie vult me verder aan Clown

xQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:39

Ik rijd ook een Haflinger en de meeste jury's vinden het maar niets. Maar er zitten natuurlijk altijd jury's bij die gewoon eerlijk beoordelen hoor!
Ik moest een keer een proef rijden met 2jury's die stonden te kijken en bij de ene kreeg ik 195 en bij de ander 176.
Ik rijd voor m'n plezier dus mij maakt het niet veel uit of ik nu veel punten heb of weinig zolang ik maar tevreden ben.
Laatst bijgewerkt door xQuinta op 11-07-08 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:41

Stravero schreef:
kneusjes ROFL

Een iets normalere reactie is wel gepast Knipoog

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:42

@xquinta: en dat zegt nog steeds niets over de eventuele voorkeur van de juryleden voor een bepaald ras. Gewoon lekker rijden. Je rijdt voor je zelf, en niet voor iemand die daar in die auto zit. En als je dat niet kunt relativeren moet je gewoon lekker gaan springen. Een balk is een balk en een stop is een stop.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:43

Fitzroy schreef:
En wij juryleden houden standaard niet van Haflingers, Fjorden, Friezen, Tinkers, oudere meiden op te kleine ponies, slecht bewegende KWPN'ers, schimmels, vossen en wie vult me verder aan

Jonge meiden op grote paarden, paarden met witte benen, met grote blessen, paarden met een verkeerde naam in de afstamming, paarden duurder dan de eigen paarden van het jurylid, en paarden goedkoper dan de eigen paarden van het jurylid, te goed bewegende paarden, combinaties die instructie krijgen van de concurrent van het jurylid of concurrentie zijn voor een jurylid, bonte paarden, dikke paarden, dunne paarden Clown

Stravero schreef:
kneusjes ROFL

Volgens mij zijn we het er inderdaad over eens wie hier het kneusje is Knipoog

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:47

Stravero schreef:
kneusjes ROFL

de waarheid is hard Ach gut

xQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:49

texelse schreef:
@xquinta: en dat zegt nog steeds niets over de eventuele voorkeur van de juryleden voor een bepaald ras. Gewoon lekker rijden. Je rijdt voor je zelf, en niet voor iemand die daar in die auto zit. En als je dat niet kunt relativeren moet je gewoon lekker gaan springen. Een balk is een balk en een stop is een stop.

Ik spring ook wel hoor en buitenritten maak ik ook graag ik doe het voor mijn plezier en niet om te winnen Knipoog
En met springen zit ik meestal wel bij de eerste 5 dus het zegt niet altijd dat Haflingers niets kunnen en ik denk dat juryleden er helemaal niet zo veel opletten of je nu een Haflinger of een Arabier rijdt.
Er zitten natuurlijk altijd van die types bij en dat houd je ook wel, het is maar goed dat niet iedereen elk paard leuk vindt anders had iedereen dezelfde.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:50

xQuinta schreef:
Ik spring ook wel hoor en buitenritten maak ik ook graag ik doe het voor mijn plezier en niet om te winnen Knipoog
En met springen zit ik meestal wel bij de eerste 5 dus het zegt niet altijd dat Haflingers niets kunnen en ik denk dat juryleden er helemaal niet zo veel opletten of je nu een Haflinger of een Arabier rijdt.
Er zitten natuurlijk altijd van die types bij en dat houd je ook wel, het is maar goed dat niet iedereen elk paard leuk vindt anders had iedereen dezelfde.

Zeggen wij dat dan???? Verward

Edit: Vaak kunnen de paarden (in dit voorbeeld haflingers) het wel maar krijgen de ruiters het er niet uit Nagelbijten / Gniffelen
Dat is dan zodra ze geen punten rijden ineens de schuld van de jury Verward Gestoord

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:04

talented schreef:
Als de jouwe een middendraf voor een 9 laat zien dan moet zijn basisgang ook wel meer dan een 6 waard zijn.

Zijn veel juryleden die meestal een 6 geven en als een bepaalde gang heel goed is pas een 7 of met grote uitzondering een 8.
Als de uitgestrekte draf (2 onderdelen op totaal van heleboel drafonderdelen) meer waard zijn, maar de basisdraf is verder niet bijzonder, dan kan ik me voorstellen dat een jury niet hoger gaat dan een 6, met uitzondering een keer een 7. Dat wordt echt niet vaak ruim omhooggepunt door die 2 goede cijfers...

Ook hier zijn wel juryleden die duidelijk hun voorkeur of afkeur hebben voor bepaalde type paarden (Friezen bijvoorbeeld) of bepaalde ruiters...
Dat kan soms heel frustrerend zijn. Je kunt het aankaarten, maar er wordt eigenlijk niets mee gedaan, want je kunt een juryoordeel niet aanvechten. dat staat in de regelementen.
Wat je wel kunt doen is vaker gaan rijden bij speciale rassenwedstrijden (dat scheelt vaak wel, want juryleden die niets met dat ras hebben en erg laag punten worden vaak niet (meer) gevraagd) of wedstrijden waarvan je weet dat er meestal fijne juryleden zijn. Er zijn concoursen waar ze vaak dezelfde mensen voor vragen...

Als je al de pech hebt bij een verkeerd bekend staand jurylid te moeten starten kun je wel afzeggen, maar je moet toch betalen. Kun je net zo goed wel je proefje rijden (misschien rijd je zo goed dat je toch nog net een puntje krijgt, en zie het anders als oefening). tenzij ze je een minpunt zullen geven Tong uitsteken Dan kun je inderdaad beter vrijwillig afmelden Knipoog

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:06

ik wilde eigenlijk niet meer reageren in dit topic maar dit wil ik nog wel zeggen ik ben super blij met mijn haf maar ben me er wel van bewust dat het geen< tussen haakjes >dressuur paardjes zijn ,ze kunnen een hoop en er valt veel uit te halen en zeker met een goede ruiter maar het is hard werken
en het gaat mij erom dat we plezier hebben in het wedstrijd rijden en ik denk dat sommige mensen dat een beetje uit het oog verliezen

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:08

Jammer genoeg heeft de ts nu geen plezier meer met de wedstrijden omdat het oneerlijk is etc. etc. Dit zijn wel de mensen die onze sport een slechte naam toebrengen.
Als er een keer iets minder gepunt wordt dat hebben we allemaal, als het vaker gebeurd moet je jezelf te raden gaan.
Als je eens kritisch naar jezelf kijkt kan al heel veel verbetering in je rijden opleveren.
Tuurlijk is het een jurysport, maar alles op ras, afstammin etc gooien is ook niet reeel.

Ik hoop dat iedereen gewoon plezier houdt in de sport en er iets gezelligs van maakt.

En ik zal je een geheimpje vertellen: ik kom echt niet op zondag voor dag en dauw mijn bed uit om anderen tot de veters af te fikken. Ik beoordeel wat ik zie, en dan nog een geheimpje: ik ben niet de enige die zo jureert......

Als je proefjes gaat rijden op plaatsen waar hoog gepunt wordt moet je jezelf eens achter de oren krabben of dat een schijn is die je je voor wilt houden....
Zulke wedstrijden mogen ze van mij verbieden. Evenals wedstrijden voor bepaalde rassen, als daar altijd maar hoog gepunt wordt. Wat mij betreft kan de KNHS de winstpunten beter gewoon gaan verkopen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:21

Precies Raket, er zijn mensen die alleen hun wp rijden op barokke wedstrijden, Fjordenwedstrijden en meer van dat soort dingen. Afschaffen die handel. Er zijn toch ook geen wedstrijden speciaal voor minder bewegende KWPN'ers Clown

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:24

zeg hallo
ik val even binnen want begrijp dat hier veel juryleden zitten
heb vorige week voor het eerst met mijn fjordje gestart (vroeger met mijn vorige fjordje M2 +3 punten gestopt) dus nu weer voor het eerst in de B en weet je proeftechnisch ging het verschrikkelijk slecht alle galoponderdelen mislukten dus dan praten we in 1 proef over 6 onderdelen
Ik heb deze dag toch enorm genoten omdat paard zich gedroeg zoals ik hoopte en ja die galop was gewoon stom (van mij) de jury heeft het GEWELDIG gedaan!
Het commentaar was positief en goed opgeschreven en de cijfers waren begrijpelijk.
Ik heb ondanks dat genoten van de wedstrijd en hoop natuurlijk wel dat ik de volgende keer wel bij machte ben om die galop onderdelen te kunnen laten zien
Ik bedoel maar het kan ook anders uitpakken
Ik hoop dat de jury die vorige week in Valkenburg mij in de ring had dit leest!
En aan degene die dit topic heeft opgestart ik begrijp je gevoel
maar zoals een ander al schetste soms krijg je punten en soms niet.
Het wil wel eens helpen om in een voor jouw nieuwe omgeving te starten met een vers jurylid zeg maar.
succes in ieder geval

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:25

Fitzroy schreef:
Precies Raket, er zijn mensen die alleen hun wp rijden op barokke wedstrijden, Fjordenwedstrijden en meer van dat soort dingen. Afschaffen die handel. Er zijn toch ook geen wedstrijden speciaal voor minder bewegende KWPN'ers Clown

Haha!

Op een fjorden of haflingerwedstrijd wordt vaak idd ernstig hoog gejureerd. Laat ze eerst maar zien dat ze ook tussen de paarden kunnen starten met winstpunten...

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:29

ACSM schreef:
Fitzroy schreef:

Haha!

Op een fjorden of haflingerwedstrijd wordt vaak idd ernstig hoog gejureerd. Laat ze eerst maar zien dat ze ook tussen de paarden kunnen starten met winstpunten...

ben daar nog nooit geweest maar jullie brengen mij wel op ideeën nu Haha! Haha! Haha!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:31

Ik kan je nog wel meer adressen geven hoor. Ik mag er niet meer jureren, maar als je op je paard blijft zitten en lacht bij het groetn moeten de winstpunten binnen zijn hoor.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:32

raket schreef:
Ik kan je nog wel meer adressen geven hoor. Ik mag er niet meer jureren, maar als je op je paard blijft zitten en lacht bij het groetn moeten de winstpunten binnen zijn hoor.

Haha! Haha! Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:39

Raket, als ik te lang blijf hangen in een bepaalde klasse PB ik je even. Want dat ligt natuurlijk echt niet aan mij en mijn paard Haha!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:41

jasmijn78 schreef:
Fitzroy schreef:
En wij juryleden houden standaard niet van Haflingers, Fjorden, Friezen, Tinkers, oudere meiden op te kleine ponies, slecht bewegende KWPN'ers, schimmels, vossen en wie vult me verder aan

Jonge meiden op grote paarden, paarden met witte benen, met grote blessen, paarden met een verkeerde naam in de afstamming, paarden duurder dan de eigen paarden van het jurylid, en paarden goedkoper dan de eigen paarden van het jurylid, te goed bewegende paarden, combinaties die instructie krijgen van de concurrent van het jurylid of concurrentie zijn voor een jurylid, bonte paarden, dikke paarden, dunne paarden Clown

nou lekker dan...dan kan ik wel thuis blijven en inpakken met mijn vos, met bles en witte benen en die ook nog opa heet en Einstein als vader...leuk hoor! Knipoog

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:43

Flurk schreef:
zeg hallo
ik val even binnen want begrijp dat hier veel juryleden zitten
heb vorige week voor het eerst met mijn fjordje gestart (vroeger met mijn vorige fjordje M2 +3 punten gestopt) dus nu weer voor het eerst in de B en weet je proeftechnisch ging het verschrikkelijk slecht alle galoponderdelen mislukten dus dan praten we in 1 proef over 6 onderdelen
Ik heb deze dag toch enorm genoten omdat paard zich gedroeg zoals ik hoopte en ja die galop was gewoon stom (van mij) de jury heeft het GEWELDIG gedaan!
Het commentaar was positief en goed opgeschreven en de cijfers waren begrijpelijk.
Ik heb ondanks dat genoten van de wedstrijd en hoop natuurlijk wel dat ik de volgende keer wel bij machte ben om die galop onderdelen te kunnen laten zien
Ik bedoel maar het kan ook anders uitpakken
Ik hoop dat de jury die vorige week in Valkenburg mij in de ring had dit leest!

Gelezen Haha!
(dat was ik dus bij ring 1) Clown

Was zeker jammer van je galop onderdelen maar zolang je zelf maar tevreden bent, daar gaat het toch om.
Aan zo'n instelling kan de TS een voorbeeld nemen! Ja

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:18

Idd, dit heb ik dus ook. Zo naar word ik ervan, alsof een haflinger, fjord, tinker, fries enzo geen recht op verdiende punten hebben?! Oké, sommigen doen het ook niet zo best, maar als ik bijv Stravero zie lopen, is het net een new forest Lachen ( niet raar bedoeld maar hij loopt gewoon mooi Bloos )
En idd, als ze er niks mee hebben heb je je punten ook niet...
Sommigen zelfs als ze een kleurtje niet mooi vinden .. :s

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:23

Loveyodie: Wil je zo snel mogelijk 100 nuttige berichten ofzo? Slapen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:29

Fitzroy schreef:

IK wil gelijke rechten! Ik wil wedstrijden voor goed bewegende KWPNers waarvan de ruiter er niks van bakt! Vork
Onder het motto: in het land der blinden is de eenoog koning Haha! Haha! Haha!